Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Rygte: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 12. nov 2016 18:43

Elgaard skrev:
IkkNico skrev:Her synes jeg, at det er værd at bemærke, at non-native og opskalerede resolutioner er OK for DF, det har det vist ikke altid været, bla. blev SF battelfront omtalt som blurry 720p.


Opskalering er en ligegyldig debat. Det betyder ingenting, men er bare en ren nødvendighed hvis du har et TV der kører en højere opløsning end spillet bliver rendered internt i konsollen. Kan konsollen ikke opskalere, så gør TV'et det.

Jeg ved det gamle jas, mit indlæg var møntet på de individer, der brugte tid på at nedgøre XBO pga opskalerede opløsninger i den gamle vs tråd. Kort sagt, det er bare mig og min benzin dunk foran det store fine bål :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 16. nov 2016 21:07

Der er dog voldsom forskel på hvordan den opskalering forgår. Checkerboard rendering er en teknik, som der opnås super gode resultater med, det har man set før i f.eks. i Quantum Break. En anden teknik som giver rigtig gode resultater er Temporal Injection.

Native 4K i en konsol til 3000 kr i år 2016 er ikke rigtigt muligt, medmindre det er titler som Fifa 17, NBA, Skyrim, Helldivers, The Last Of Us Remastered og i den stil. Så derfor lander man på spil som kører 1440p, 1800p og så opskalerer til 4k, men stadigvæk ser det super godt ud. Jeg har haft fornøjelsen af Titanfall2, som i øvrigt er et glimrende spil og det kører i 1440p, men opskalerer så op til 4K. Det så virkelig fornuftigt ud og kørte med en helt stabil 60 fps, samt havde tydelig god anti-antialising aktiv.

Det er dog vigtigt at udviklerne forstår begrænsninger, det nytter ikke noget de går for højt op i opløsningen og så ender med at spillet ikke kører ordenligt, som man har set i f.eks. Deus Ex i nogle scener i spillet. Det er nok gået lidt for stærkt for nogle udviklere, som skulle være klar til PS4 Pro lanceringen, men det er vist efterhånden standard med moderne spil, at de skal have sig et par patches, før de kører som de skal :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 9. mar 2017 21:11

Denne tråd er vidst røget lidt i glemmeren - der må da være kommet noget nyt om Scorpio? Skriv hvis I falder over noget, jeg er selv i gang med at grave lidt :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Mikael Nielsen » 9. mar 2017 21:51

her en link til youtube hvor de snakker lidt om xbox scorpio med phil spencer

Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Niculla2 » 4. apr 2017 20:25

Jamen. Så ved vi snart mere.

Den bliver "offentliggjort" torsdag via Digital Foundry. De går da lige i kødet på nogle af deres største kritikere.

Rygterne siger ingen ESram og i stedet 16 GB GDDR5.

Spændende bliver det.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 4. apr 2017 20:32

Det er sgu et fedt statement at gøre det via Digital Foundry! Selvsikkert! :D

Glæder mig vildt til at se hvad det er for en størrelse!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf ALIE » 4. apr 2017 20:48

Digital Foundry er det ikke pc hardware og så videre de normalt kikker på?. Prøver bare at forstå hvorfor det er sådan en Big deal :)..
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Niculla2 » 4. apr 2017 20:58

ALIE skrev:Digital Foundry er det ikke pc hardware og så videre de normalt kikker på?. Prøver bare at forstå hvorfor det er sådan en Big deal :)..


De laver rigtig mange performance og frames per second sammenligninger mellem Xbox One og PS4, hvor de ofte er gode til at tale mindre godt om Xbox versionen. De har også været et site, som alt andet end lige, har haft en stor andel i denne generations (desværre alt for store) fokus på opløsning i spillene.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby

+2

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf ALIE » 5. apr 2017 10:27

Niculla2 skrev:
ALIE skrev:Digital Foundry er det ikke pc hardware og så videre de normalt kikker på?. Prøver bare at forstå hvorfor det er sådan en Big deal :)..


De laver rigtig mange performance og frames per second sammenligninger mellem Xbox One og PS4, hvor de ofte er gode til at tale mindre godt om Xbox versionen. De har også været et site, som alt andet end lige, har haft en stor andel i denne generations (desværre alt for store) fokus på opløsning i spillene.


cool er det noget vi kan se på Youtube eller bliver det i artikel form?
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 5. apr 2017 12:38

tue69 skrev:Det er sgu et fedt statement at gøre det via Digital Foundry! Selvsikkert! :D

Glæder mig vildt til at se hvad det er for en størrelse!


Enig .. dog skal spillene der kommer matche specs, ellers kan det hele være ret så ligegyldigt 8)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf CaptainKicker » 5. apr 2017 15:21

Slimjay DK skrev:
tue69 skrev:Det er sgu et fedt statement at gøre det via Digital Foundry! Selvsikkert! :D

Glæder mig vildt til at se hvad det er for en størrelse!


Enig .. dog skal spillene der kommer matche specs, ellers kan det hele være ret så ligegyldigt 8)


Enig - ligesom med PS4 Pro.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 5. apr 2017 16:28

CaptainKicker skrev:
Slimjay DK skrev:
tue69 skrev:Det er sgu et fedt statement at gøre det via Digital Foundry! Selvsikkert! :D

Glæder mig vildt til at se hvad det er for en størrelse!


Enig .. dog skal spillene der kommer matche specs, ellers kan det hele være ret så ligegyldigt 8)


Enig - ligesom med PS4 Pro.


Spillene må altid stå i første række, ellers giver det ingen mening.

Horizon: Zero Dawn skulle være et rigtig godt eksempel på den type optimering. Det bliver sikkert kun bedre (værre for os der ikke har eller skal have Pro) herfra med forskellene. Mass Effect Andromeda skulle også have en mærkbar forskel...
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 5. apr 2017 21:13

Vilde rygter om custom hardware og generel performance på 60@4K for spil som BF4, Halo 5 og Witcher 3

https://www.bungie.net/en/Forums/Post/2 ... e=0&path=1

Rygter ... I morgen bliver interessant :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 5. apr 2017 21:26

Det bliver sgu spændende at se, om Microsoft kan lave et comeback - jeg krydser fingre :D

... men jeg nægter stadig at tro, at Sony ikke også er klar med et modspil til E3.

Hvad tid er det i morgen dansk tid?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf tue69 » 5. apr 2017 21:38

Det ville være lækkert! Det lyder absurd spændende!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron