Xboxlife forum

LMP2 - 3 Afdelings serie

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf Smolle » 5. feb 2017 18:17

Min taktik er stadig bare, at holde mig på banen og se hvor langt det rækker :) Kan godt se, at jeg skal stramme mig an for, at følge med, men med lidt mere træning kan jeg nok godt følge med på omkring de 1:19.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf normann » 5. feb 2017 22:10

1.18.171 i rwd i standard opsætning med mindre benzin
Mvh teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf Chokofanten » 12. feb 2017 16:46

BoblereN skrev:Update: Serien er udsat til d. 22.02.2017 og efterfølgende to onsdage.

Jeg påtager mig taktstokken og kalder ind til første løbsserie i 2017.

Denne gang prøver vi kræfter med LMP2 klassen. Der er frit valg på hylden i mellem følgende biler:

Alpine A450
Marek RP 219D LMP2
Oreca 03 Nissan
RWD P20 LMP2

Serien består af 3 afdelinger med 2 løb på hver løbsaften, de afvikles efter nedenstående princip:

Løb #1
20.45 - Kvalifikation 15 minutter.
21.05 - Sprint løb af ca. 20 minutters varighed, start fra grid i henhold til kvalifikationens resultat.

Løb #2
Warmup - 5 minutter (bruges til justering af fuel, setup etc. inden afvikling af løb #2
Main løb ca. 35 minutter. rullende start, startrækkefølge omvendt af resultat fra løb #1. - Tvunget 1 pitstop.

Vi tager næsten en tur rundt om kloden.

22-02-2017: Mazda Raceway Laguna Seca
01-03-2017: Dubai Autodromo GP
08-02-2017: Road America

Serien afvikles udelukkende såfremt vi når 8 tilmeldinger ;)
Tilmelding i denne tråd

Tilmeldte
BoblereN
Racing Bull DK
Grabovac88
smolle
Dalingo
mrnyebroe
Chokofanten
ShumwayDK


Efter en periode mad Assetto Corsa, skulle der lige prøves kræfter med Project Cars.
Jeg fik kørt nogle omgange i 2 af bilerne, og ligger omkring 1.18.xxx i Rwd og 1.19.xxx i Nissan.
Hvilke løb setup er der tale om?
Hvilket tidspunkt på døgnet og hvad med dækkene? Hvor hurtig bliver de slidt?

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf Smolle » 12. feb 2017 17:31

Chokofanten skrev:Efter en periode mad Assetto Corsa, skulle der lige prøves kræfter med Project Cars.
Jeg fik kørt nogle omgange i 2 af bilerne, og ligger omkring 1.18.xxx i Rwd og 1.19.xxx i Nissan.
Hvilke løb setup er der tale om?
Hvilket tidspunkt på døgnet og hvad med dækkene? Hvor hurtig bliver de slidt?

Kim.


Jeg har kørt en del runder på Laguna Seca i Marek'en og trænede lidt mere i går morges. Her nåede jeg for første gang under 1:18 (1:17:800 for at være præcis) ved brug af dette setup. Jeg synes det er et godt og stabilt setup, men der bruges også et ret lavt dæktryk hvilket altså går ret hårdt ud over dækkene. Jeg tror lige jeg kan klare det 20 minutters sprintløb på ét sæt dæk, men så heller ikke meget mere end det.

Prøvede også kræfter med Dubai Autodromo i dag, med samme setup, og her var det næsten endnu værre hvad angår dækslid. Især venstre forhjul blev rigtig hurtigt slidt. Hvis der er andre, som har gode forslag til gode setups, så lytter jeg gerne :) Ved ikke om jeg kan nå, at træne mig op i et nyt setup, men ja, dæksliddet er altså et problem ved det setup jeg bruger nu.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf BoblereN » 12. feb 2017 17:59

Og det er netop det der gør det sjovt at køre lidt længere løb :) vælger man at gå på grænsen og sælge sine dæk henover løbet med en overhængende risiko for en fejl hen mod slutningen, eller går man mere sikkert til værks og er 0,5 s langsommere pr. omgang... Det er den beslutning man skal tage.. Laver du en fejl der koster dig 10s.. Så kræver det altså 20 fejlfri omgange for at kompensere for fejlen... Og et uheld kan meget hurtigt koste langt mere end 10 sek
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf dalingo » 13. feb 2017 23:45

Bobler hvis du har tid må du meget gerne oprette løbene på www.pcars.dk. Vi er jo nogen som har brug løbstræning.... (o:

Hvordan går det for øvrigt med rattet? Er der udsigt til at du får leveret et nyt inden løbet?
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf BoblereN » 14. feb 2017 08:37

Jeg prøver at se om jeg kan få oprettet løbene i dag.

Desværre kommer jeg nok til at deltage med controller, så det bliver spændende! I øjeblikket ligger det i intern sagsbehandling, og jeg formoder det skal en tur forbi Thrustmaster eller en reparatør de har et samarbejde med.
Hvis jeg er heldig er jeg kørende igen i Marts :)

Mest ulykkelig er jeg over at Assetto Corsa's Porsche Pakke 3 udkommer en af dagene, der er virkelig nogle sprøde biler der bliver en fornøjelse at prøve kræfter med...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf KemmeR89 » 15. feb 2017 11:37

Jeg tror desværre ikke jeg kan deltage denne gang grundet flytning. Havde ellers glædet mig meget til en ny serie
KemmeR89
Niveau 1
 
Indlæg: 59
By: Ørsted


Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf Smolle » 15. feb 2017 12:28

Det er stadig først næste onsdag vi starter, ikke? Altså, den 22.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf BoblereN » 15. feb 2017 18:03

Præcis, jeg opretter løbene i dag.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf dalingo » 16. feb 2017 09:16

Jeg kan stadig ikke finde løbene på http://pcars.dk/. Har de fået deres eget underpunkt?
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf BoblereN » 16. feb 2017 09:49

Nu skal du ikke være så hård ved mig :)

Første to løb er oprettet i serien og kan findes her: http://pcars.dk/user_series.php

@Bullet vil du kigge på løbene, tilmelding, biler og bane layout fremgår ikke af løbene.

De nødvendige informationer for deltagerne:

Løb #1 22-03-2017 Start kl. 20.45 (Bemærk løbet er oprettet til 20.30 på siden, kunne ikke vælge 20.45). 16 omgange
Race date ingame: 22-03-2017 at 12.00
Weather Clear (No weather progression)
Real time progression
Full damage
Realistic driving aids: Yes
Mechanical failures yes
Tire wear x2
Fuel usage real
Ingen obligatoriske pitstops

Samme er gældende for løb to, dog med starttidspunkt ændret til 16.00 og med tvunget 1 pitstop. 27 omgange
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf BulletEyeDk » 16. feb 2017 10:04

BoblereN skrev:Nu skal du ikke være så hård ved mig :)

Første to løb er oprettet i serien og kan findes her: http://pcars.dk/user_series.php

@Bullet vil du kigge på løbene, tilmelding, biler og bane layout fremgår ikke af løbene.

De nødvendige informationer for deltagerne:

Løb #1 22-03-2017 Start kl. 20.45 (Bemærk løbet er oprettet til 20.30 på siden, kunne ikke vælge 20.45). 16 omgange
Race date ingame: 22-03-2017 at 12.00
Weather Clear (No weather progression)
Real time progression
Full damage
Realistic driving aids: Yes
Mechanical failures yes
Tire wear x2
Fuel usage real
Ingen obligatoriske pitstops

Samme er gældende for løb to, dog med starttidspunkt ændret til 16.00 og med tvunget 1 pitstop. 27 omgange


Jeps, render det igennem når jeg er hjemme fra job senere i dag... bør nok også snart få kigget den del af koden efter i sømmene, da der er lidt små problemer hver eneste gang et nyt løb oprettes...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf BoblereN » 16. feb 2017 13:35

Hov, forresten.. Vil det være en idé hvis jeg opretter de sidste 4 løb af serien også? Smider du dem så ind i en serie??
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: LMP2 - 3 Afdelings serie

Indlægaf BulletEyeDk » 16. feb 2017 14:12

ja gør du bare det
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron