Xboxlife forum

Endurance 3h Bathurst GT3?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf Smolle » 5. feb 2017 11:29

Jeg fulgte med i et par timer i går aftes (fra ca. 21:30 til 23:30) og var overrasket over, hvor meget 'kaos' der var. Har ikke rigtig set endurance løb før, ud over Le Mans, så ved ikke om det var ud over det sædvanlige, men der var en del afkørsler og sammenstød. Især en episode lige efter, at der havde været safety car, hvor det vist var en Porsche, der fik skubbet til en Audi som skred ud og derefter ramte en Mazda. Der var godt nok sure miner i pitten fra Audi- og Mazda-kørerne! :D
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BulletEyeDk » 5. feb 2017 12:58

Så er der lidt nyt vedr. pCARS siden... jeg har nu fået flyttet alt indhold fra min lokale server op på domænet -> http://www.pcars.dk - det burde derfor være muligt for alle at logge ind med jeres "gamle" login oplysninger + password...

Umiddelbart ser alt ud til at virke, dog kan jeg allerede nu se, at der er nogle tegnsæt problemer (æ,ø,å) det ser jeg lige om jeg kan få fikset...

I samme åndedrag er de 2 seneste løb fra 2016 også opdateret, den totale udvikling i skill/rangpoint i ser på http://www.pcars.dk/rangliste.php er vs. seneste løb før de 2 der blev kørt 14-12-2016.

Meld endeligt tilbage hvis i spotter fejl på siden... 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf Chokofanten » 5. feb 2017 13:53

BulletEyeDk skrev:Så er der lidt nyt vedr. pCARS siden... jeg har nu fået flyttet alt indhold fra min lokale server op på domænet -> http://www.pcars.dk - det burde derfor være muligt for alle at logge ind med jeres "gamle" login oplysninger + password...

Umiddelbart ser alt ud til at virke, dog kan jeg allerede nu se, at der er nogle tegnsæt problemer (æ,ø,å) det ser jeg lige om jeg kan få fikset...

I samme åndedrag er de 2 seneste løb fra 2016 også opdateret, den totale udvikling i skill/rangpoint i ser på http://www.pcars.dk/rangliste.php er vs. seneste løb før de 2 der blev kørt 14-12-2016.

Meld endeligt tilbage hvis i spotter fejl på siden... 8)


Jeg har lige tjekket.
Det virkede.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BulletEyeDk » 5. feb 2017 14:58

I og med siden kører på en anden URL så skal i formentlig indtaste jeres password på ny (ej gemt i browserens historik)

Indtil videre har vi et tilfælde, hvor passwordet ikke kunne huskes :mrgreen: - sidder i med det problem, så skriv... så nulstiller jeg konto login...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf normann » 5. feb 2017 16:10

Jeg kunne godt bruge en nulstilling
Mvh teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BoblereN » 5. feb 2017 17:15

Smolle skrev:Jeg fulgte med i et par timer i går aftes (fra ca. 21:30 til 23:30) og var overrasket over, hvor meget 'kaos' der var. Har ikke rigtig set endurance løb før, ud over Le Mans, så ved ikke om det var ud over det sædvanlige, men der var en del afkørsler og sammenstød. Især en episode lige efter, at der havde været safety car, hvor det vist var en Porsche, der fik skubbet til en Audi som skred ud og derefter ramte en Mazda. Der var godt nok sure miner i pitten fra Audi- og Mazda-kørerne! :D


Ja, jeg er også mest vant til at se Le Mans 24h. Men er i den seneste par år begyndt at følge mere med i årets endurance løb, også set i lyset af Danmark, som oftest er godt repræsenteret i form af Jan Magnussen, Marco Sørensen, Nicki Thiim, Michael Christiensen og den kvindelige Christina Nielsen... Så er der altid lidt at følge med i, det var ikke tilfældet i weekenden til 12h Bathurst, men det gjorde det ikke mindre interessant.

Jeg kan kun tilslutte mig din betragtning af et kaos løb, og derfor også meget seværdigt efter min vurdering.
Det er svært at sammenligne Le Mans og Bathurst.
Bathurst havde tilmeldt 58 biler hvoraf den største klasse var GT3 med 35 biler, ingen prototyper.
Le Mans havde 60 biler biler, delt ind i 4 klasser med to prototype klasser og to GT klasser.

Pole position på bathurst var Ferarri 488 GT3 med en tid på 2.02
Pole position for den sammenlignelige klasse på Le Mans var 3.51

Løbene har næsten samme antal deltagere, men banen er kortere og hurtigere gennemført.. og hele sektor 2 på bathurst er næsten umulig at overhale på... Der bliver et spor igennem sektor 2 hvor der bliver kørt gummi i asfalten og skal man sætte en overhaling op der skal det gøres perfekt.. de biler der så ikke har den tilstrækkelige straight line speed, er nødsaget til at gå efter overhalinger i sektor 2 som virkelig kan skabe kaos.. Puffer man bare lidt til hinanden i sektor 2, er der stor sandsynlighed for uheld, der er betonmure lige ved siden af banen og næsten intet run off area, desuden er balancen i bilen meget forskellig fra le mans forårsaget af de mange højdemeter op og ned... Så mister de først kontrollen bare lidt, kan det være svært at nå at redde den inden det hele er havnet i et stort uheld, hvilket også var tilfældet vi så med Mercedesen der kørte på den samlede 2. plads kun bagud med 4-6 sekunder med 30 minutter tilbage af løbet.. Et kiks og fronten blev tæsket ind i betonmuren og så var løbet slut for ham...

Le mans derimod har gode muligheder for overhalinger i alle 3 sektorer, og det betyder ikke nær så meget at komme til at hænge bag trafik i et enkelt sving... I Le Mans er hastighedsforskellen på klasserne også større, hvilket gør håndteringen af trafik nemmere... Men på Bathurst kan man hænge bag trafik igennem hele sektor to som virkelig kan koste tid...

Det var virkelig et fedt løb at følge i min optik, selvom jeg kun så de første 2-3 timer og de sidste 2-3 timer..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BulletEyeDk » 5. feb 2017 17:20

normann skrev:Jeg kunne godt bruge en nulstilling
Mvh teddy


Sender dig en besked med detaljer...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf Smolle » 5. feb 2017 18:12

BoblereN skrev:Men er i den seneste par år begyndt at følge mere med i årets endurance løb, også set i lyset af Danmark, som oftest er godt repræsenteret i form af Jan Magnussen, Marco Sørensen, Nicki Thiim, Michael Christiensen og den kvindelige Christina Nielsen... Så er der altid lidt at følge med i, det var ikke tilfældet i weekenden til 12h Bathurst, men det gjorde det ikke mindre interessant.


Lagde mærke til, at der faktisk var en dansker med i løbet: Nicolaj Møller Madsen. Han kørte i en Porsche Cayman og førte løbet i C-klassen da jeg kiggede med. Ved ikke hvor meget han kørte resten af løbet, men kan da se, at hans bil endte med sejren i C-klassen.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+1

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BoblereN » 5. feb 2017 18:40

Stærkt, ham lagde jeg ikke mærke til og kender ham faktisk ikke. Det kunne være man lige skulle Google ham lidt :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BulletEyeDk » 17. feb 2017 08:27

Tilmeldt... det kan kun blive et fedt løb... 3 barske timer =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf normann » 17. feb 2017 20:47

Det bliver det rene tortur
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BulletEyeDk » 17. feb 2017 22:14

normann skrev:Det bliver det rene tortur


Du må finde en ekstra hynde eller opgradere med mere fyld i den nuværende, så bør du kunne holde 3 timer i stolen :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf normann » 18. feb 2017 20:15

Jep men der skal godt nok en tyk hynde til på den bane
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BoblereN » 19. feb 2017 08:47

Som folk antyder er tilmeldingen åben på pcars.dk sørg for at få jer meldt til, det kan kun blive stort.
De 3 timer kommer til at gengive Bathurst 12h.
Løbet bliver skudt igang tidlig morgen inden solen når at kaste skygger over Mount panorama. Ligeledes slutter løbet hen mod solnedgangen
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf Chokofanten » 19. feb 2017 09:35

Hvis der er andre, som har lyst til at prøve kræfter med dette løb, og ikke har så stor interesse i andre løb, skal de også være velkommen.
Bare skriv på dette forum. :), og så finder vi ud af det.
Project Cars er gratis I denne måned, så det kunne jo være.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster