Xboxlife forum

Parring af Controller...

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Parring af Controller...

Indlægaf RenéM » 25. dec 2016 10:55

Hej alle

Jeg er ny her i Forummet og også helt ny med spilkonsoller. Min alder taler vi ikke højt om :D
Jeg har købt en Xbox One S og i samme forbindelse også købt en USB Wireless Adapter til Windows 10, så der også kan spilles på Computeren.

Alt fungerer fint – både på Konsollen og på min Windows 10 computer.

Jeg har imidlertid det problem, at når jeg har parret Controlleren med adapteren på min computer, så virker den ikke længere når jeg skal bruge Konsollen i stuen.
Jeg må derfor parre den til Konsollen igen, men så virker den ikke længere på computeren.

Spørgsmålet er, om det ikke er muligt at få parret, så Controlleren både kan anvendes på Konsollen og på Computeren med den trådløse Adapter – uden der hver gang skal parres om.

Enhver hjælp imødeses med tak!

René
RenéM
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Hesselager

Brugeravatar

Re: Parring af Controller...

Indlægaf Mikael Nielsen » 25. dec 2016 11:19

jeg tror nok du er nød til at parre dem hver gang, jeg synes jeg har læst det et eller anet sted. den kan nok huske en enhed ad gangen. du skal nemlig også parre dem igen hvis du bruger en controller til 2 xbox. jeg vil gætte på at pc og xbox deler samme teknologi/software til parring
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Parring af Controller...

Indlægaf spif2001 » 25. dec 2016 11:34

Jeg skal også parre min elite controller med min xbox hver gang jeg har haft den i min pc. Jeg bruger usb ledning til min pc, og i det øjeblik jeg har sat den i controlleren, ryger parringen med xboxen.

Jeg tror ikke du kan gøre noget ved det
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Parring af Controller...

Indlægaf RenéM » 25. dec 2016 12:17

Jeg takker mange gange for de hurtige svar.

Desværre var det hvad jeg frygtede, men det må jeg så leve med - eller anskaffe en Controller nummer 2 :D

Tusind tak - og fortsat god jul!

René
RenéM
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Hesselager

Brugeravatar

Re: Parring af Controller...

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. dec 2016 19:27

Det giver også god mening hvis man tænker på, at hvis både din pc og xbox stod tændt og klar til en controller. Hvad ville der så ske hvis du tænder controlleren for at forbinde - hvad skulle den vælge ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Parring af Controller...

Indlægaf RenéM » 25. dec 2016 19:51

Niki Lauda DK skrev:Det giver også god mening hvis man tænker på, at hvis både din pc og xbox stod tændt og klar til en controller. Hvad ville der så ske hvis du tænder controlleren for at forbinde - hvad skulle den vælge ?


Dem begge :wink:

Nuvel, hvis Konsollen bruges, så er Pc enten slukket eller Xbox App'en ikke åbnet - og så er det for så vidt ligegyldigt hvis de var parret ens.
Hvis jeg skulle spille på Computeren, så ville Konsollen (i stuen) være slukket. Dog villde det ikke betyde noget, hvis den ikke var. Konen kan nemt se fjernsyn alligevel!

Med hensyn til mine mobiler og diverse hovedtelefoner, så er de alle parret så de kan bruges på samtlige enheder. Det har aldrig voldt nogen problemer.

Derfor var jeg ret sikker på, at der fandtes en løsning, men det er jo et Microsoft produkt #-o

Fortsat god jul!

René
RenéM
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Hesselager

Brugeravatar

Re: Parring af Controller...

Indlægaf Lasborg » 26. dec 2016 08:16

Lige et indspark
Med xbox one S er controlleren med bluetooth, så du behøver ikke en af de andre modtagerhvis din pc harbluetooth indbygget. Det er laved til at understøtte windows 10, men mon ikkedet virker med alt muligt andet der bruger BT.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Parring af Controller...

Indlægaf RenéM » 26. dec 2016 11:41

Lasborg skrev:Lige et indspark
Med xbox one S er controlleren med bluetooth, så du behøver ikke en af de andre modtagerhvis din pc harbluetooth indbygget. Det er laved til at understøtte windows 10, men mon ikkedet virker med alt muligt andet der bruger BT.


Den tanke havde jeg også inden jeg gik i gang :D

I forbindelse med tilslutningen af adapteren, installerede den imidlertid noget software og drivere til styring af de forskellige knapper og funktioner på Controlleren.
Derfor tror jeg ikke en simpel Bluetooth forbindelse ville kunne etableres effektfuldt.

René
RenéM
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Hesselager

Brugeravatar

Re: Parring af Controller...

Indlægaf Lasborg » 26. dec 2016 16:04

Jeg er 100% sikker på at den dongle ikke er nødvendig ved BT. Det kræver dog anniversary updaten til win 10.

https://support.xbox.com/da-DK/xbox-on- ... windows-10
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Parring af Controller...

Indlægaf RenéM » 26. dec 2016 20:30

Lasborg - du har sku ret!
Jeg ku ha sparet 180,- kroner - og så lige her op til jul - SNØFT!
RenéM
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Hesselager

Brugeravatar


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster