Xboxlife forum

Assetto Corsa

Spil med fart på

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 14. dec 2016 17:27

Her er min FFB opsætning til Assetto Corsa. Mit TX rat står helt standard, altså på "75% overall forces", når jeg tilslutter det min computer for at kalibrere rattet - og er selvfølgelig opdateret med nyeste firmware.

Denne opsætning i Assetto Corsa giver mig den bedste føling og feedback:

Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 15. dec 2016 11:08

Efter vores pcars løb i går aftes, prøvede at jeg springe over i assetto corsa for at have bedre mulighed for sammenligning...

Til at starte med vil jeg slutte mig til Benjamin vedr. baneudvalget, nok er det småt, men alle baner synes at være laserscannet og byder på utrolige detaljer.
Jeg testede lidt på Nürnburgring GP, en bane jeg har et godt kendskab til og indenfor få minutter sætter optimale omgange i pcars.

Det øgede niveau af detaljer på banen gør den markant anderledes, og gør banen helt unik. Det er svært at forklare, men det er som om banen byder på mange flere linjer og måder at angribe sving på... Hver sving er en oplevelse i sig selv, uanset om det er et hurtigt sving med hanen fuld åben... eller det er en langsom chikane, så har de deres helt egen karakteristik.

Banens detaljer kombineret med følelsen af den direkte kontakt mellem dæk og asfalt er fantastisk... Det har for mit vedkommende ikke været svært at springe fra pcars over i assetto corsa, og ramme nogle fornuftige linjer igennem banerne... Men jeg er sikker på der skal meget til at hæve niveauet og ikke bare køre stærkt, men rigtig stærkt.

Jeg har væsentlig færre afkørsler i assetto corsa, og færre uforudsete kontrolsvigt... En 2-3 omgange til at få fornemmelse med bilens balance, banens karakteristik og så mængden af greb fra dækkene.. så begynder man at kunne skubbe til bilens grænser uden at oversatse noget...

Jeg har endnu ikke kørt i en brøkdel af de biler der er til rådighed, jeg savler over ferarri'erne så det er her jeg har brugt mest tid indtil nu.. og selvfølgelig en smut tur i C7R corvetten. Den er en hel anden mundfuld en pcars udgave af selv samme bil... Langt hen af vejen følelse de ens i forhold til vægten i bilen, den kraftfulde motor.. Men når det kommer til udskridninger og overstyringer er assetto corsa overlegen... Dækkene giver væsentlig mere greb, og med muligheden for at justere traction control onboard, kan du hurtigt få den tilpasset på en måde der gør det muligt at nyde oplevelsen, fremfor at frygte bagenden i hver udgang af et sving.

Jeg synes at have læst at lyden har været ringe i spillet, min oplevelse er en anden.. Bilerne lyder fantastisk (læs ferrari + corvette), dog mangler der nok lidt skralleri og kasten rundt med lyden inde i kabinen i racerudgaverne af disse biler... lidt mere lyd fra gearkassen i on/off throttle kunne også være fedt, men det er detaljer som man glemmer når man nyder turen rundt.

Grafisk vil jeg tale for at det både er foran og bagved project cars.

Hvis man stopper en bil i pcars midt på banen og kigger på detaljerne mener jeg pcars vinder konkurrencen.
Men med det samme man kører (jeg kører fra cockpittet), så vinder assetto corsa med det samme.. Banen forbliver detaljeret, smuk og kører flydende... interiøret fremstår detaljeret og det virker ikke til at der er gået på kompromis med dårlige textures osv..
De fleste af mine tests har været i træningssessioner så jeg har været alene på banen, og dermed kun haft mulighed for at nyde mit interiør og banens detaljer. I det online løb jeg har deltager i, er grafikken i spejlene forfærdelig men de gør jobbet fint.. Du kan orientere dig om hvor konkurrenterne er, men det er ikke kønt og man kan nemt se der er sparet på grafikken her... Skyggerne er heller ikke så detaljerede som pcars.. Når du jagter en foran dig, mener jeg dog at vi er meget lig project cars... Jeg har dog svært ved at se bremselyset fra de andre biler, selvom vi kører tæt... Jeg kunne godt tænke mig der var lidt mere kraft på, da det betød jeg blev tilbageholden og tit gik på bremsen tidligt for ikke at smadre op i forankørende..

Jeg er spændt på når der kommer private multiplayer lobbies, det bliver fantastisk at køre med nogen herinde fra og teste lidt :)

replay delen er også super flot, xbox'en kan dog ikke følge helt med og meget fremstår med fps drops, desværre, og så er der ikke mulighed for at se et helt løbs replay som jeg synes er helt uforstående :)

Men tag da et kig forbi en lille video fra en test tur på Nürnburgring nordschleife i en LaFerrari.. lyder sprødt :)

http://xboxclips.com/BoblereN/8cd7dea3-1375-43ca-8471-f0eca04eb1c7
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. dec 2016 11:41

Jeg kan høre at lyden er blevet en anelse bedre. Før lød det som om, at der kun var et enkelt lydspor som egentlig bare blev speedet op alt efter omdrejninger, hvilket lød decideret uudholdeligt når man startede fra 0 km/t og accelererede op. Tankerne blev ledt hen på Commodore 64 første gang jeg hørte det :shock:
- Men det er ihvertfald forbedret.

Og ja, det føles utroligt realistisk at håndtere bilerne i Assetto Corsa. Fartfornemmelsen er bedre i Project Cars, men jeg er helt sikker på at med en Buttkicker og en motionsimulator, så vil AC Corsa vinde da det hele vil spille optimalt sammen.

Om ikke andet så synes jeg da at vi skal mødes når private onlinelobbies kommer op at køre !
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf normann » 20. dec 2016 11:44

Ja jeg også købt spillet men der mangler noget på lydsiden ved nogen af bilerne der er pc cars noget bedre med
Håber de får styr på det på pc ser det meget godt ud
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 21. dec 2016 19:52

normann skrev:Ja jeg også købt spillet men der mangler noget på lydsiden ved nogen af bilerne der er pc cars noget bedre med
Håber de får styr på det på pc ser det meget godt ud


Har du købt det til Xbox eller hvordan skal det forståes?

Det kan bestemt anbefales at hente Porsche pakken! :)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Assetto Corsa

Indlægaf normann » 22. dec 2016 11:28

Hej har hentet til xboxen men der mangler ligesom noget på grafik og lyd
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Chokofanten » 25. dec 2016 19:12

Hej alle.

Jeg har lige set en dokumentarfilm på Netflix, som handler om mange af de super biler, der er med i Assetto Corsa.
De snakker også med dem som har lavet Forza serien.
Filmen hedder APEX, kan vises i ULTRA HD 4K.
Det er nogle suveræne billeder.

Kim
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+3

Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 10. jan 2017 07:44

Der er landet en update til assetto corsa i går, inkluderer ikke privat lobbies men åbner muligheden for red pack og porsche vol II.

Jeg har selv købt at season pass, men det ser uheldigvis ud til, at de ikke har magtet at få pakkerne til at indgå i season pass'et endnu... Så jeg må væbne mig med tålmodighed før jeg skal prøve 911 GT3 RS, 919 Hybrid LMP1, Ferrari 488 GT3, Ferarri F138 og så selvfølgelig 2015 udgaven af ferrari's formel 1 bil SF15-T'eren :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 10. jan 2017 18:56

^^
Ja lige nøjagtigt - jeg har også købt Season Pass. Fik det med 33% rabat. :)

De arbejder dog på problemet, Brian. ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Assetto Corsa

Indlægaf normann » 10. jan 2017 19:02

Nu har jeg prøvet det nogen gange de seneste par dage med online ræs det er noget nemmere end pc cars nok pga. At man kan mærke hvornår undervognen slipper og så kører folk generelt meget pænt, så nu mangler der bare privat lobbies og nogen flere baner.
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Assetto Corsa

Indlægaf BoblereN » 10. jan 2017 20:10

Det er svært at vente benjamin når man kan se de ferrari f1 racere inde i menuen.. Og red bull ring som jeg er kæmpe fan af... I mellemtiden nyder jeg nogle omgange på nordsløjfen i turistudgaven ;)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 11. jan 2017 12:36

^^
Ja jeg er enig, Brian.
Assetto Corsa har virkelig udviklet sig til et helt suverænt spil!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Assetto Corsa

Indlægaf Benja190782 » 11. jan 2017 17:00

Har i forresten prøvet den lækre Nissan GT-R R34 Skyline V-Spec, som man får med i det Season Pass?

Er du gal en fed lyd, når man skifter gear! Nøøj hvor er det fedt lavet! :shock:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Assetto Corsa

Indlægaf normann » 11. jan 2017 19:22

Nej jeg har ikke kan være jeg skal prøve at hente den
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Assetto Corsa

Indlægaf normann » 11. jan 2017 19:24

Vi kan da også køre sammen online , vi skal bare blive enige om hvad for en lobby vi hopper ind i
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron