Xboxlife forum

pCARS trackday 30-11-2016

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf dalingo » 9. dec 2016 15:33

Jeg fik trænet lidt i Clio i går, så Jeg håber folk er klar på Onsdag.

Jeg har ikke DLC'en med BMW'en vi skal køre i løb 2. Så hvis der er nogen som har lyst til at hoste en træningsaften f.eks. på mandag deltager jeg meget gerne.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf Smolle » 9. dec 2016 16:37

dalingo skrev:Jeg fik trænet lidt i Clio i går, så Jeg håber folk er klar på Onsdag.

Jeg har ikke DLC'en med BMW'en vi skal køre i løb 2. Så hvis der er nogen som har lyst til at hoste en træningsaften f.eks. på mandag deltager jeg meget gerne.


Jeg er helt klar på onsdag! :) Hvordan gik din træning?

Jeg har heller ikke det DLC med BMW'en i, men tænker måske, at jeg køber det i weekenden. Men ellers kunne jeg måske også godt være interesseret i noget fælles træning mandag. Er dog ikke helt sikker på, om jeg ville kunne deltage.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf Smolle » 11. dec 2016 09:48

Så fik jeg også lige kørt en tur i BMW'en. Den er godt nok svær, at håndtere synes jeg! Der skal et mindre mirakel til, hvis jeg skal holde den på banen igennem hele løbet... Til gengæld slider den ikke så meget på dækkene :) Min bedste tid blev 01:36:415, men kørte generelt tider over 01:37 for at undgå, at ende i græsset.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf dalingo » 12. dec 2016 11:34

Er der nogen med DLC'en som vil træne er BMW'en i aften? Ved 8-9 tiden
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf BoblereN » 14. dec 2016 20:01

Er drengene klar til i aften? :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf mnygaard89 » 14. dec 2016 20:05

Er lige hoppet på :D

Har ikke kørt siden vores trackday, så skal vidst lige nå et par omgange i clio'en inden løbet :wink:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf mnygaard89 » 14. dec 2016 20:06

Men kan se du lige er kommet på, så du må da gerne sætte en hurtig trænings session op :wink:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf Smolle » 14. dec 2016 20:29

Jeg joiner om ca. 20 minutter.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf Smolle » 14. dec 2016 22:14

Ved ikke lige hvad der skete i sidste løb? Jeg blev disconnected, men kunne høre på chatten, at der stadig blev kørt løb, så jeg lukkede ned. Beklager for den pludselige forsvinden.

Jeg havde ellers været i kælderen i dag for, at finde mikrofonen til mit gamle Icemat headset blot for at opdage, at det så er med ét stik til mikrofon og ét stik til høretelefoner, så det kunne jo ligesom ikke bruges. Jeg prøvede så også, at hive min Kinect ud af Xbox'en da jeg så tænkte, at den i hvert fald ikke ville overtage mikrofon-input, men det gav åbenbart stadig ikke lyd igennem mikrofonen på mit AIAIAI headset. Jeg bliver nok nød til, at ønske mig (endnu) et headset i julegave eller investere i et efter jul, for nu har vist ikke flere løsningsforslag til, at få det til at virke med de ting jeg har til rådighed nu.

Når det så er sagt, så kan jeg stadig slet ikke høre hvad der bliver sagt i chatten under løbet. Lyden fra chatten drukner totalt i motorstøj. Har ellers skruet ned for lyden i spillet og har - i Xbox-indstillingerne - sat lydstyrken til spil på 50% når der bliver snakket i mikrofonen. Jeg ved ikke om den indstilling kun gælder når jeg selv snakker eller også når andre snakker, men det virker i hvert fald tydeligvis ikke. Så jeg beklager hvis jeg har ignoreret 'ordre' eller anvisninger, der er givet via chatten, men det er simpelthen fordi jeg ikke har kunnet høre det. Hvis nogen har nogle gode lydindstillinger som jeg kan bruge, så del dem gerne.

Anyway, tak for løbet i aften, i hvert fald det jeg nåede, at være med til :) På trods af, at jeg ikke havde den store succes med Clio'en, så synes jeg stadig den er sjov, at køre i. BMW'en er også sjov (og hurtig), men også en del sværere, at håndtere. Det kommer i hvert fald til, at kræve noget træning, at få mig selv klar til en løbsserie i den vogn :)
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf BoblereN » 14. dec 2016 22:39

Tak for go ræs drenge... Et lille men stærkt felt der mødte op! Hyggeligt som altid..

Til trods for det missede bremsepunkt nyder jeg sku at køre dueller med dig dalingo.. Go sans for hvornår der skal kæmpes, lukkes af og eventuelle modangreb... Overhalingen skal sku sættes op for at komme forbi :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf mnygaard89 » 14. dec 2016 22:39

Har du ikke det originale headset der følger med xboxen når man køber den?

Mht disconnects, hvordan står dine NAT settings?
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf Smolle » 15. dec 2016 07:06

Der fulgte ikke noget headset med min Xbox da jeg købte den... Så er det da noget jeg i så fald har glemt alt om. Skal se om jeg kan finde kassen og tjekke om der skulle ligge et deri.

Jeg kan ikke huske det med NAT settings. Synes jeg har tjekket det før. Xbox'en er desuden forbundet med kabel og synes ikke der var nogen tegn til, at jeg skulle være ved, at disconnecte. Alt havde forløbet glat indtil da.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf BoblereN » 15. dec 2016 07:42

@Smolle - Grunden til at vi spørger vedr NAT settings, så fremgår du oftere med "Rød" ping i lobby'en, hvilket ofte er tilfældet hvis man sidder på en moderat NAT. Derudover har vi erfaringer med netop disconnects og lignende problemer når NAT'en ikke er 100% åben....

Desværre kan et felt med kun én spiller på moderat NAT åbenbart fucke netværket op for hele "serveren" om man vil...

Så jeg synes du skal gøre dig selv og os andre den tjeneste, at gå ind i dine netværksindstillinger og tjekke dine NAT settings. Blot fordi consollen er hard wired med netværk er det ikke ens betydende at den har åben NAT. :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf Niki Lauda DK » 15. dec 2016 08:56

NAT settings fungerer som udgangspunkt på denne måde:

Open - du kan forbinde til alle og linjen er helt åben.

Moderat - du kan forbinde til andre med moderat eller open, men med begrænset linje.

Strict - du kan kun forbinde til andre med open og har en stærkt begrænset linje.

Det er altså derfor vigtigt at man får styr på sine nat settings, så man ikke pludseligt bliver kastet af eller volder bøvl for andre online - uanset hvad man spiller.

På xbox.com kan man søge efter portforwarding til xbox one og trin for trin blive guided igennem. Hvis der opstår et eller andet problem, så noterer man ned hvad der står og søger på det, indtil man får styr på det hele. Det tager tid, men det betaler sig og man lærer samtidig lidt om netværk.

Et opkald til sin udbyder kan også anbefales. Jeg foretrækker dog altid at forsøge på egen hånd først.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS trackday 30-11-2016

Indlægaf BoblereN » 15. dec 2016 10:15

Resultaterne fra gårsdagens to løb:

Clio Cup:
Billede
Billede
Billede

WTCC BMW 320
Billede
Billede
Billede
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster