Xboxlife forum

Langsom Xbox One

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Langsom Xbox One

Indlægaf Phimosis » 13. dec 2016 00:01

Ligger inde med et par problemer, med min Xbox One som er ved at være af ældre dato.

Den har faktisk været ret så langsom til at loade spil og baner i et godt stykke tid, men her på det sidste er det bare begyndt at gøre ondt.

Fx The Division, når jeg kommer ind i Underground, så er min gruppe allerede ved at nedkæmpe de første fjender, og går ud fra at når man er i en gruppe på 4, så starter alle 4 med at loade banen på samme tidspunkt.
Og i Battlefield 1, jamen jeg når aldrig og få point for det første flag, da det som regel er taget når jeg kommer ind i banen. Og under hele spillet har en et loade ikon oppe i højre hjørne af skærmen ?

Nogen der ved hvad pokker der kan være galt ?
Er det min HD der er ved at stå af?, på en måde tror jeg det ikke, da den har været sådan i et godt stykke tid, og det er ikke blevet dårligere. Eller er det nettet som bare stinker ? sidder godt nok på en Fiber forbindelse på 70/70, og har testet det, jeg får det som jeg betaler for, og min Xbox's nat er open.

Håber lidt i kan hjælpe lidt her.

Har prøvet at 0-stille den, og synes ikke rigtig det afhjalp problemet..

Og nu er min controllere også begyndt at smide for forbindelsen mens jeg sidder og spiller, og det er fandme latterligt, men det er lige pt ikke det jeg skal bruge hjælp til, skal have tunet min xbox op igen...

Hilsen
Jonas
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf Niki Lauda DK » 13. dec 2016 08:42

Hvad siger ping-testen ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf Wizup » 13. dec 2016 10:53

Hej Jonas,
det er ikke din forbindelse. Jeg oplever samme problem i The Division. Jeg tror det har noget at gøre med om din installation er placeret på den interne HDD hvor deres måske er placeret på en externs. Jeg har i hvertfald oplevet hurtigere loading tider fra min externe disk end min interne. Om det er helt sandt kan jeg ikke garantere, men det er min oplevelse.

Vil jo også mene at det kan skyldes at harddiske på xboxen ikke blive Defragmenteret? Så datana kan ligge meget spredt på din harddisk.

Michael
Wizup
Niveau 2
 
Indlæg: 196
By: København V


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf Theis Jensen » 13. dec 2016 11:42

Ligeledes kører xbox one på sata 2, og ikke sata 3 controller, når vi snakker intern harddisk, så det er også latterligt langsomt. Prøv evt. med en ekstern, det hjælper en del.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf citysleeps » 13. dec 2016 14:28

Wizup skrev:Hej Jonas,
det er ikke din forbindelse. Jeg oplever samme problem i The Division. Jeg tror det har noget at gøre med om din installation er placeret på den interne HDD hvor deres måske er placeret på en externs. Jeg har i hvertfald oplevet hurtigere loading tider fra min externe disk end min interne. Om det er helt sandt kan jeg ikke garantere, men det er min oplevelse.

Vil jo også mene at det kan skyldes at harddiske på xboxen ikke blive Defragmenteret? Så datana kan ligge meget spredt på din harddisk.

Michael


Jeg kan tilslutte mig og sige, at efter jeg flyttede Battlefield 1 over til min eksterne, så kan jeg ofte nå at joine før runden starter. Førhen, da det lå på boxens hdd, så kom jeg også tit sent ind i spillet.
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf Mike JezZ » 13. dec 2016 14:42

Det kommer også an på hvor hurtig en ekstern harddisk du køber, og ikke blot om du har en ekstern harddisk.

Jeg købte en Seagate for nogle år siden, den er på omkring 7600 RPM hvis jeg husker rigtigt. Jeg sparede omkring 20 sekunder på indlæsningstiden på GTA V, hvilket er ret meget i det spil.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf Phimosis » 13. dec 2016 14:57

Vanvittigt, at det overhoved har en betydning, men vil da lige prøve det efter jul.

Men det forklare jo ikke hvorfor mine venner er hurtigere end mig, ved de har samme setup som mig?

Men 1000 tak for hjælpen
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf DePeCHe DK » 13. dec 2016 17:42

Phimosis skrev:Vanvittigt, at det overhoved har en betydning, men vil da lige prøve det efter jul.

Men det forklare jo ikke hvorfor mine venner er hurtigere end mig, ved de har samme setup som mig?

Men 1000 tak for hjælpen

Hey Jonas
Vi to har spillet en del sammen og jeg har også spillet en del med Snowy. Lige meget hvem jeg har spillet med, er jeg altid først "fremme" i The Division.
Som du ved, kører mit fra en ekstern SSD med USB 3, og jeg har en "langsom" 15/15 fiber forbindelse! Men jeg er sikker få at det er en bonus for at have været med i Alpha-testen :mrgreen:.
Bytter/Sælger helst personligt.

Fra Haslev, Sjaelland.
Billede
DePeCHe DK
Niveau 4
 
Indlæg: 496
By: Haslev


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf brilleabendk » 13. dec 2016 19:26

DePeCHe DK skrev:Hey Jonas
Vi to har spillet en del sammen og jeg har også spillet en del med Snowy. Lige meget hvem jeg har spillet med, er jeg altid først "fremme" i The Division.
Som du ved, kører mit fra en ekstern SSD med USB 3, og jeg har en "langsom" 15/15 fiber forbindelse! Men jeg er sikker få at det er en bonus for at have været med i Alpha-testen :mrgreen:.


Hvilken ekstern SSD køre du med? :)
brilleabendk
Niveau 2
 
Indlæg: 170

+1

Re: Langsom Xbox One

Indlægaf DePeCHe DK » 13. dec 2016 20:26

brilleabendk skrev:
DePeCHe DK skrev:Hey Jonas
Vi to har spillet en del sammen og jeg har også spillet en del med Snowy. Lige meget hvem jeg har spillet med, er jeg altid først "fremme" i The Division.
Som du ved, kører mit fra en ekstern SSD med USB 3, og jeg har en "langsom" 15/15 fiber forbindelse! Men jeg er sikker få at det er en bonus for at have været med i Alpha-testen :mrgreen:.


Hvilken ekstern SSD køre du med? :)

Det er en Crucial SSD (kan ikke huske model).
http://eu.crucial.com/eur/en/storage-info
Det/de spil jeg spiller mest, ryger over på den. Eneste problem er bare- har lyst til at skifte systemdisken ud med en SSD :mrgreen:
Bytter/Sælger helst personligt.

Fra Haslev, Sjaelland.
Billede
DePeCHe DK
Niveau 4
 
Indlæg: 496
By: Haslev


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf Phimosis » 14. dec 2016 00:07

Det med at udskifte ens harddisk i boxen, vil det være en mulighed ?
Tænker har jo alligevel ingen garanti, da maskinen er ved at have halv gammel...
For det er vel bare en alm kedelig langsom harddisk der sidder i maskinen..
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf Theis Jensen » 14. dec 2016 11:46

Phimosis skrev:Det med at udskifte ens harddisk i boxen, vil det være en mulighed ?
Tænker har jo alligevel ingen garanti, da maskinen er ved at have halv gammel...
For det er vel bare en alm kedelig langsom harddisk der sidder i maskinen..


Det kan man godt, men du skal grave en del indmad ud, hvis jeg husker rigtigt. Du kan finde videoer om det på youtube. Du vil dog stadig være begrænset af xbox ones ualmindelige langsomme sata2 controller.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf DePeCHe DK » 14. dec 2016 20:05

Spørgsmålet er også hvordan, og om, man kan få Xbox'ens styresystem over på en ny disk
Bytter/Sælger helst personligt.

Fra Haslev, Sjaelland.
Billede
DePeCHe DK
Niveau 4
 
Indlæg: 496
By: Haslev


Re: Langsom Xbox One

Indlægaf Phimosis » 14. dec 2016 20:27

Må spare op til en SSD disk til de spil jeg spiller mest ;)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster