Xboxlife forum

Port forward telmore hurwai b315

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Port forward telmore hurwai b315

Indlægaf jensskoedt2 » 3. dec 2016 11:37

Hej gutter for snart et års tid siden forsøgte jeg at få åbnet min NAT på vores nye 4G netværk i huset. efter flere henvendelser blev jeg lagt på is af telmore support, da de åbenbart ikke kunne komme med en løsning. Da jeg bor i internet udkants Danmark uden fiber mulighed og 4G via TDC net er bedste mulighed, vil jeg meget gerne høre om der er nogen der har knækket nøden med en hurwai B315 router fra Telmore.
Senest rettet af jensskoedt2 13. dec 2016 19:15, rettet i alt 1 gang.
jensskoedt2
Niveau 0
 
Indlæg: 21
By: Suldrup


Re: Port forward temore hurwai b315

Indlægaf BulletEyeDk » 4. dec 2016 20:01

I og med det er en mobil router, så ligger løsningen formentlig udelukkende på Telmore's hænder...

NAT håndteres typisk en anelse anderledes når det er et mobilt netværk, du har formentlig det man kalder en "Carrier NAT", og den del vil du som forbruger ikke have adgang til at sætte op, det er udelukkende udbyderen der kan det.

Rent teknisk vil du på et mobilt netværk godt kunne få samme globale IP som en anden kunde fra samme by, i vil bare få tildelt en speciel port, der således identificerer dig på deres netværk... dermed vil de ikke kunne åbne specifikke porte for lige netop dig.

EDIT: om ovenstående er 100% korrekt hvad angår Telmore's mobile løsning aner jeg ikke...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Port forward telmore hurwai b315

Indlægaf jensskoedt2 » 13. dec 2016 16:25

Det lyder meget rigtig, og tak for svaret.

Min konklusion må desværre være at jeg ikke kan anbefale mobilt bredbånd som en gamer løsning. Desværre kan jeg kun kigge 100 meter ned af vejen og se bredbånd kablet kører forbi, uden planer om at skulle komme vores vej :(

Nyt spørgsmål: Er der nogen der har erfaring med at sætte en udendørs antenne på en hurwai B315?
jensskoedt2
Niveau 0
 
Indlæg: 21
By: Suldrup



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 12 gæster