Xboxlife forum

Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Ruf RGT-8 GT3 Mini-serie

Indlægaf BoblereN » 28. nov 2016 09:25

@brilleabendk tillykke med dit rat!

Jeg vil blot anerkende hvad Niki skriver, deadzone er for mit vedkommende alfa omega for at komme ordentlig igang.
Alle deadzones skal efter min smag stå på 0.
Steering deadzone står default på 1 mindes jeg, og det betød for for, at ned af en langside skal der korrigeres meget for at få bilen til at køre lige derned af... Jeg havde specielt problemer på circuit de la sarthe le mans, i prototyperne ned af langsiderne, skulle heletiden korrigere og kunne ikke rigtig få den til at køre ligeud :)
Efter deadzone blev justeret til 0, har der aldrig været problemer på den konto.. og der er reaktion uanset størrelsen af inputtet.

Alle de forskellige FFB justerings muligheder ser jeg blot som noget man med fordel kan lege med at tilpasse ens præferencer.

Det eneste jeg gør er kalibrering af rat og pedaler, fjerne deadzones og så justere hver enkel bil efter pcars.oscarolim "Fy+SoPlateral"... Styrken på den enkelte bil justere jeg så fra "Master Scale" i bilens setup, og steering ratio efter smag.. Jeg kører gerne med så høj steering ratio som muligt, hvor jeg skal dreje rattet 180° på banens skarpeste sving...

Men jeg håber da at vi kan byde dig velkommen her i pCARS regi - det kunne være stort :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron