Xboxlife forum

pCARS 2h Spa 2016

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Opdeling af felt

Afstemning sluttede 3. nov 2016 14:11

Højeste skill: GT3 / Laveste skill: Ginetta G55 GT4
3
60%
Højeste skill: Ginetta G55 GT4 / Laveste skill: GT3
2
40%
 
Afgivne stemmer : 5

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 16. nov 2016 23:37

Ja tak for nogle gode timer sammen på Spa banen, det var underholdende og lidt hårdt, men det skal et endurance event være, ik ?? ;)

Det var nok desværre lidt for optimistisk at vælge en bil jeg stort set aldrig før har kørt i, og kun havde trillet 2 omgange med på Spa inden selve løbet... så den kom aldrig rigtig ned i nogle konkurrencedygtige tider, jeg er dog lidt ærgelig over, at jeg ender med at blive disket til sidst, da natten var ovre regnede jeg ikke med at det skulle ske... fandens osse ;)

Men sjovt alligevel at prøve kræfter med en ny bil, den lyder sgu godt den der corvette...

@BoblereN - korrekt med playseatet, man sidder helt sikkert godt og jeg mærkede ikke ømhed eller andet under løbet, først da jeg skulle ud af sædet kunne jeg mærke, at vi havde kørt væsentlig længere end normalt... men korpusset er jo heller ikke 20 år længere, ha ha
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Chokofanten » 16. nov 2016 23:47

Jeg vil også sige tak for løbet.

Jeg vil sige, at jeg blev lidt overrasket over regnen. Jeg tog for mange chancer og deraf 2 totale afkørelser.
Under regnvejret var jeg i pit 3 gange, og det er en pit lane som tager sin tid.
Det lange lige stræk inden chikanen før pit indgangen, fik jeg 4 omgange efter hinanden en penalty. Så tog jeg lidt af gassen, og til sidst fandt jeg rytmen igen.
Efter regnvejret blev der tørt igen, og jeg havde en god kamp med Nygaard, som jeg prøvede at presse så meget jeg kunne.
Jeg lå og kørte de bedste tider i det tidsrum.
En skam at du ikke kunne klare presset og lavede en suveræn afkørsel. :)
På sidste omgang var Niki kørt galt, og havde løbet bare været lidt længere så kunne jeg lugte blod.
En skam for Teddy. Jeg synes, at det er fedt du bliver i løbet.
Tillykke til Brian for sejren, og tillykke til KemmeR89 for de mange omgange inden du blev diskvalificeret.

Mht. Til kroppen bagefter.
Jeg var træt i armene, men ikke i enden som TigerJax007.
Jeg har et gameseat.
Løbets varighed synes jeg var ok.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf mnygaard89 » 16. nov 2016 23:51

Jeg måtte lige tage en kold øl og en smøg efter min formidable præstation i aftenens løb, for dælen hvor det hele sejlede for mig #-o

Fik sat hurtigste omgangstid af de Ruf'er der var på banen, men det er vidst også det eneste positive der er at sige, så tak fordi du bemærker det Niki :lol:

Starter løbet ud med en drive through penalty fordi jeg vælger at holde den på koblingen ved løbsstart selvom det går ned af bakke, uden at bemærke at bilen triller fremad, det er fandme dumt, samtidig får jeg også en cut track på første omgang, flot Nygaard! =D>

Derefter går det egentligt ganske fornuftigt, får god fart i bilen, og hentet noget af det forsømte.
Så kommer vi ud på nattetimerne hvor det begynder at regne, og så går det for alvor galt, kunne slet ikke styre den "tyske tøjte" på den våde bane, mister en masse tid og får skiftet til soft alt for tidligt, som ender ud i en masse afkørsler.
Vi kommer endelig ud af nattens mulm og mørke, og der begynder at komme noget greb i dækkene igen, da jeg så endelig ligger tæt med chokofanten, så vælger jeg, dygtig som jeg er, at smide den i hårnålen lige inden start/mål og ender i muren så jeg endnu engang må i pit! #-o

Forhelved et kaos jeg havde gang i, men hyggeligt på chatten som altid, mit rat slap da også for bidemærker i denne omgang :D

Tak for i aften :wink:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+4

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf normann » 17. nov 2016 09:14

Også tak herfra ganske sjovt løb
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf TigerJax007 » 17. nov 2016 11:05

Også tak for endnu en hyggelig aften herfra.

Jeg startede stabilt ud uden at imponere voldsomt. Men jeg lå lunt på 5. 6. pladsen. Det var tydeligt for mig, at jeg vandt en del på min pitstrategi fra tør til våd og tidspunktet jeg valgte. Dette selvfølgelig sammenholdt med, at nogle af jer andre havde defekter og andre problemer.

I hvert fald kørte jeg ind i natten og regnvejret med en 3. plads, som på et tidspunkt endda også var en 2. plads. Dette dog kun til låns i form af forskudte pitstops. Det var dog også tydeligt for mig, at da tørvejret kom tilbage var det kun et spørgsmål om tid før jeg måtte overgive min plads til Dalingo, der tydeligt kørte hurtigere end mig langt størstedelen af tiden.

Min 2-stops strategi holdt hjem - og ja! Det lykkedes fint at holde 20 omgange på soft. Jeg havde stadig 1/4 dæk tilbage da løbet var slut. Det kostede til gengæld nok lidt på omgangstiderne, men eftersom det gik op for mig i nærheden af omgang 50, at jeg havde et minut op til Dalingo og halvandet minut ned til Niki, så var det ikke noget problem med de langsommere tider. Jeg skulle bare holde min 4. plads hjem, hvilket jeg anså for en succes.

Mht kroppen, så hørte I mig klage over ondt i røven. Der er ikke noget i dag, og jeg er ikke øm i øvrigt. Men damn jeg havde ondt i halebenet i går under løbet. Fra omgang 20 og resten af løbet. Det var en lidt lang tur på et tidspunkt :)

Surt med Teddy og de andre der havde problemer. Aldrig sjovt at se folk klare sig dårligt på grund af udefra kommende ting vi ikke er herrer over selv.

Ses på onsdag :)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf BoblereN » 17. nov 2016 12:52

TigerJax007 skrev:Mht kroppen, så hørte I mig klage over ondt i røven. Der er ikke noget i dag, og jeg er ikke øm i øvrigt. Men damn jeg havde ondt i halebenet i går under løbet. Fra omgang 20 og resten af løbet. Det var en lidt lang tur på et tidspunkt :)


Jeg har heller ikke mærket noget i dag, udover det i benene føles som om jeg har været ude at løbe :P
Jeg var helt ødelagt i ryg og røv efter løbet... Sidder i en ikke pulverlakeret billig spisebordstol med afsavede ben! Det skal helt sikkert skiftes ud.

Jeg kom uplanlagt på soft under regnvejret da min tank var ved at løbe tør, og jeg pittede med min strategi repair only og fik fyldt brændstof på, de valgte så i samme omgang at smide soft på... Det var omtrent samme tidspunkt hvor andre også begyndte at forsøge sig med at smide soft på... Jeg kørte to omgange, hvorefter jeg besluttede at det simpelthen ikke gik og jeg tabte alt for meget tid. Jeg kunne se at jeg tabte +10 sekunder pr. omgang ved at køre på soft på daværende tidspunkt... det var vel at mærke på en god omgang... Jeg kørte ind og fik nye wets på, det kostede noget tid, men kunne via HUD Dash appen, følge med i jeres omgangstider og kunne konstatere at de næste 6-7 omgange kørte mine wets næsten 8 sekunder hurtigere end dem der var på soft... og det vippede først over til softs fordel da regnen næsten var aftaget helt, indtil da matchede mine wets soft dækket.. Jeg tænker hvis du havde blevet ude på dine wets 5-6 omgange yderligere havde der været en del tid at hente..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf TigerJax007 » 17. nov 2016 13:07

BoblereN skrev:
TigerJax007 skrev:Mht kroppen, så hørte I mig klage over ondt i røven. Der er ikke noget i dag, og jeg er ikke øm i øvrigt. Men damn jeg havde ondt i halebenet i går under løbet. Fra omgang 20 og resten af løbet. Det var en lidt lang tur på et tidspunkt :)


Jeg har heller ikke mærket noget i dag, udover det i benene føles som om jeg har været ude at løbe :P
Jeg var helt ødelagt i ryg og røv efter løbet... Sidder i en ikke pulverlakeret billig spisebordstol med afsavede ben! Det skal helt sikkert skiftes ud.

Jeg kom uplanlagt på soft under regnvejret da min tank var ved at løbe tør, og jeg pittede med min strategi repair only og fik fyldt brændstof på, de valgte så i samme omgang at smide soft på... Det var omtrent samme tidspunkt hvor andre også begyndte at forsøge sig med at smide soft på... Jeg kørte to omgange, hvorefter jeg besluttede at det simpelthen ikke gik og jeg tabte alt for meget tid. Jeg kunne se at jeg tabte +10 sekunder pr. omgang ved at køre på soft på daværende tidspunkt... det var vel at mærke på en god omgang... Jeg kørte ind og fik nye wets på, det kostede noget tid, men kunne via HUD Dash appen, følge med i jeres omgangstider og kunne konstatere at de næste 6-7 omgange kørte mine wets næsten 8 sekunder hurtigere end dem der var på soft... og det vippede først over til softs fordel da regnen næsten var aftaget helt, indtil da matchede mine wets soft dækket.. Jeg tænker hvis du havde blevet ude på dine wets 5-6 omgange yderligere havde der været en del tid at hente..



Det skal være pulverlakeret Brian - det er det de unge vil have :mrgreen:
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+3

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf ShumwayDK » 17. nov 2016 16:28

Det lyder som om I har haft god underholdning i går.
Jeg glæder mig til at se en masse replay fra løbet :D

@Brian: Det er da ikke så underligt at du får ondt, når den ikke er pulverlakeret. :lol:

Jeg kører rundt i en Playseat Challenge stol. Jeg har lidt ondt i ryggen når jeg rejser mig fra den, men det tror jeg skyldes de generelle rygproblemer jeg render rundt med. Til gengæld er der ikke forskel på, om jeg har siddet 20 eller 200 minutter.
Det eneste der værker efter et løb, er skuldre og hænder. For der bliver sgu holdt fast i rattet. Man skulle jo nødigt dratte ud i et sving :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 17. nov 2016 16:34

Som annonceret forud for løbet, ville der være 1. stk. 12 måneders xboxlive kode til en tilfældig deltagende kører...

Jeg har nu trukket vinderen via http://www.random.org og den heldige vinder blev:

Racing Bull Dk =D>

Tillykke med præmien, så var der alligevel lidt retfærdighed til, når nu du var lidt uheldig i selve løbet... du får koden på besked herinde...

Tak til BoblereN for et godt arrangeret løb og tak til alle der deltog...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+4

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf BoblereN » 17. nov 2016 17:03

ShumwayDK skrev:Det lyder som om I har haft god underholdning i går.
Jeg glæder mig til at se en masse replay fra løbet :D


Hehe! Jeg har ikke glemt replay, magtede ikke 2 timer og 30 minutter med project cars ringe replay funktion :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf normann » 17. nov 2016 17:15

Tusind tak og tak for et sjovt ræs i er hyggelige at være sammen med
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 17. nov 2016 17:17

BoblereN skrev:
ShumwayDK skrev:Det lyder som om I har haft god underholdning i går.
Jeg glæder mig til at se en masse replay fra løbet :D


Hehe! Jeg har ikke glemt replay, magtede ikke 2 timer og 30 minutter med project cars ringe replay funktion :)


Jeg turde ikke gemme det jvf. risiko'en for korrupt savegame igen igen... specielt når man har for meget replay liggende...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. nov 2016 21:35

Tillykke med præmien Teddy. Tænkte på dig og løbet, da jeg så denne pose i dag:

Billede
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf normann » 18. nov 2016 07:03

Hvor dælen har du fået fat i sådan en pose
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf dalingo » 18. nov 2016 07:15

Mange tak for en hyggelig aften herfra også.

Super fedt løb hvor jeg i hvert fald i en del af løbet følte jeg havde nogen af kæmpe med. Det var først da Tigers siddesår for alvor brød op på de sidste 5-10 omgange at jeg følte at nu var 3. pladsen sikret. Havde også et reelt forsøg på at "snyde" mig til 2. pladsen da Banja fik de forkerte dæk på. Jeg var ca. 5-10 sekunder hurtigere på soft og kom ret hurtigt forbi, men desværre måtte jeg også tage mit pitstop for tidligt da tanken var tom. Jeg vidste at nu sluttede regnen snart så jeg gik på tørvejrsdæk også. Men havde jeg haft benzin nok til 2-3 omgange mere var det nok blevet rigtigt spændende.

Jeg synes løbet var lige langt nok. To timers ræs havde været fint. Vi endte vel på 2½ time plus 20 min kval.

Jeg er vild med det taktiske omkring pitstops, og er frisk på 4 x random vejr næste gang. Skiftet mellem dag og nat og tilbage igen var også fedt.

Og så er de altså bare for fede at køre i de GT3'ere. Høj fart i en bil der er til at styre over mange omgange!

Ser frem til næste 2H løb. Næste gang måske på en lidt kortere bane så vi ser endnu mere til hinanden.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron