Xboxlife forum

Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf BulletEyeDk » 2. aug 2016 16:04

Sidste 2 løb står for døren i løbsserie #3

Løb #9
Billede

Løb10:
Billede

Stillingen før sidste løb:
Billede
Billede

Vigtige detaljer forud for løbet:
- Have styr på løbsseriens regler -> http://pcars.xbl.dk/series_rules_ls3.php
- Husk på forhånd at have styr på benzinforbrug, herunder også en strategi for pit-stop, da vi kører med 1 obligatorisk pit-stop i løbsdagens 2.løb
- Ad ovenstående er det således vigtigt at du har konfigureret enten controller eller rat med "pit request", så du kan varsle dit pit-crew om at du kommer ind.
- Sørg for, at din internet linje ikke er under voldsomt pres med enten streaming eller decideret download i den time løbet afvikles.
- Sørg for at din xbox har åben NAT (meget vigtig ellers bliver folk disconnected)

Hvis du bliver forhindret så giv venligst besked...

Afbud:
Tigerjax007
mrnybroe
Niki Lauda Dk
Grabovac88
Nygaard DK

Formentlig også:
CondemnedDK
fatbass23
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf ShumwayDK » 2. aug 2016 18:28

Nogen der skal træne i aften?
Jeg skal selv have rodet lidt med setup'et. Har egentligt et fornuftigt setup til Ruf'en, men har problemer med at bagdækkene er færdige efter 10 omgange, og så er der godt nok dømt snurretop i første sving og anden chikane..
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf BulletEyeDk » 2. aug 2016 21:08

Når det ikke i dag desværre... det bliver ca. 1 time før løbet jeg forbereder mig....
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf mnygaard89 » 2. aug 2016 22:13

Ville egentlig godt have kørt lidt med dig Shumway, men faldt sku i søvn på divaen :wink:
Det havde nu nok også bare endt ud i at jeg havde kørt dig af banen igen pga kolde bremser ligesom i søndags, så det slap du da i det mindste for :lol:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf Niki Lauda DK » 3. aug 2016 08:43

Jeg er nødt til at melde afbud i aften. Det blev desværre ikke til den store deltagelse i denne løbsserie for mit vedkommende. Beklager.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf Grabovac88 » 3. aug 2016 09:33

Jeg bliver desværre nødt til at melde afbud til i aften.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf dalingo » 3. aug 2016 10:56

Ser frem til løbet i aften. Målet er stadig at nappe den 3. plads. Men lidt held, eller mindre uheld, skal der nok til....

Jeg var på Hockenheim i weekenden og her var AMG'en udstillet. Den er sku' også en rigtig sprød 'live'.

Billede
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+3

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf Nygaard » 3. aug 2016 12:38

Arh.. jeg bliver også nødt til at melde afbud til i aften, beklager Lars! Vi holder sommerferie og er inviteret ud af huset i aften. Hvis jeg er hjemme inden i kører, springer jeg på!

Jeg håber på at kunne deltage i formula gulf løbet i næste uge! Lars, du må lige køre en top 3 hjem for teamet!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf mnygaard89 » 3. aug 2016 12:57

Nygaard skrev:Arh.. jeg bliver også nødt til at melde afbud til i aften, beklager Lars! Vi holder sommerferie og er inviteret ud af huset i aften. Hvis jeg er hjemme inden i kører, springer jeg på!

Jeg håber på at kunne deltage i formula gulf løbet i næste uge! Lars, du må lige køre en top 3 hjem for teamet!


Det er da noget skidt, vi kunne ellers godt have kæmpet lidt om placering i licens klassen, men det er der jo ikke noget at gøre ved :wink:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf ShumwayDK » 3. aug 2016 13:33

Nygaard skrev:Arh.. jeg bliver også nødt til at melde afbud til i aften, beklager Lars! Vi holder sommerferie og er inviteret ud af huset i aften. Hvis jeg er hjemme inden i kører, springer jeg på!

Jeg håber på at kunne deltage i formula gulf løbet i næste uge! Lars, du må lige køre en top 3 hjem for teamet!


Sommerferie?!?! I dag er det vel nærmere efterårsferie :lol:

Det er skidt for holdstillingen, hvor der skal kæmpes for 2. pladsen. Heldigvis ser der også ud til at være afbud fra team Illocom :wink: Og så havde jeg regnet med dig til at holde feltet tilbage i 2. løb :D
Men ok, der er jo andet der er vigtigere end sim racing. :)

Jeg kommer i det mindste vel forberedt. Har fået styr på dækslid, og har fundet et godt kval setup, som gav mig en 1:31.306 :mrgreen:

Sådan nu har jeg jinx'et det, så jeg ikke kommer under 1:32 i kval'en i aften. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf ShumwayDK » 3. aug 2016 13:35

Smider lige et track layout, så er det nemmere at snakke om formations omgangen til andet løb.

Billede
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf BoblereN » 3. aug 2016 14:43

Formationsomgang forløber således:

Der køres stille rundt på banen (max 150 km/t) hvor kørerne finder deres startpladser.
Forreste kører spørger om formationen er opnået på vej mod sving 8.

Er den opnået fortsættes der det sidste stykke op mod start/mål langsiden.
Er formationen ikke opnået gøres der ophold umiddelbart inden sving 8, hvor der afventes samling af feltet.

Op af start mål langsiden køres der med 100 km/t.
Når bagerste kører kommer ud af sving 10 og er nået op på række med feltet, kalder han starten.

Der øges til race pace

Overhaling er først tilladt efter sving 2.

Bemærk det hjælper ikke at være hurtigere på gassen når starten kaldes end forankørende, da du blot skal slække på gassen for ikke at overhale.


Go ræs til alle. :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf Benja190782 » 3. aug 2016 17:52

Jeg plejer altid lige at se lidt ræs fra den bane vi skal kører på, så man rigtig kommer i stemning! :D
Utroligt så godt Zolder er gengivet i Project CARS. :wink:

Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf BulletEyeDk » 3. aug 2016 18:10

@Benja190782 - helt enig med den video du har smidt op... har kun lige set 3-4 minutter, men kan hurtigt se, at pCARS har ramt Zolder banen meget godt, ingen tvivl om det...

Jeg er desværre nødt til at melde fra her ganske kort før løbsstart på seriens sidste 2 løb, hvilket ærgrer mig helt vildt, men jeg er offer for nogle logistiske udfordringer med kørsel og afhentning af den ældste dreng og hans fætter der er til fodbold et godt stykke væk, dammit... :cry:

Der er en lille chance for, at jeg måske når løb #10, det prøver jeg i første omgang... men er jeg ikke online når i gør klar til at starte det op skal i ikke vente på mig...

Håber der til trods for et mindre felt igen i dag, bliver kørt noget godt ræs på Zolder, det plejer der i hvertfald...

NB. der skal sikres screenshots af:

1. kval løb #9
2. race resultat løb #9
3. race resultat løb #10

og så lige en besked om, hvis nogle får DNF/DSQ, da de ikke vil fremgå af screenshots fra resultatet...

@Kim (Chokofanten) - beklager, så bliver det nok marginalt, hvor meget vi kan forbedre os på holdstillingen, når nu der kun igen er en til at samle point ind, men du laver bare lige aftenens overraskelse og kører fra dem alle =D> om ikke andet vil det i hvert fald være fedt, hvis du kan samle flere point ind end jeg gjorde sidst jeg kørte alene ;)

Godt løb til alle...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf mnygaard89 » 3. aug 2016 18:35

@Bullet
Hvem sørger så for party chat osv?
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron