Xboxlife forum

Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf BoblereN » 23. jun 2016 10:16

Ja! Vanvittigt med en grid der er fyldt.. Det er så fedt!

Jeg vil gerne, såfremt der ingen indsigelser er, planlægge de løbende starter forud for løb.
Det vil selvfølgelig betyde at jeg uanset placering i løb 1 ville skulle starte forrest i løb 2 :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf normann » 23. jun 2016 10:39

Selvfølgelig det skulle da bare mangle he he
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf mnygaard89 » 23. jun 2016 11:28

Tak for i aftes!

Det var fedt endeligt at få lidt dueller med nogle af jer, efter jeg gik glip af løbet på watkins glen short.
Dette løb var helt anderledes end mit første endurance løb på Le mans hvor jeg bare lagde og passede mig selv, det gik hen og blev lidt kedeligt, men det gjorde det så trods alt ikke igår, fedt løb! :D

For mit vedkommende fik jeg en rimelig kvalifikations tid på 1:13.8xx, som gjorde at jeg fik en god placering på gridden, og kunne tage den semi roligt igennem sving 1 og 2 uden uheld.
Fik herefter hentet 3 placeringer så jeg i første løb sluttede på en 5. plads, det kunne ikke være bedre! :wink:

I løb 2 lagde jeg og kæmpede meget med tigerjax, vi skiftedes lidt til at komme foran, han endte dog med at tage placeringen foran mig til slut, godt kørt =D>
Slutter på en 7. Plads i løb 2 og taget den omvendte grid i betragtning er jeg egentlig meget fint tilfreds.

Jeg kom igennem begge løb med kun 2 cut tracks, og havde ikke de store uheld, der var kun et par bette skub engang imellem, men intet alvorligt.

Angående løbs starten på løb #2, er det ikke muligt at starte fra pitten af, ligesom man gør med Kval og warmup? Det ville være meget nemmere at sende folk afsted enkeltvis derinde fra, men det er nok ikke muligt?

Og hvor defensivt er det tilladt at køre?
Syntes jeg var "god" til at give plads når folk ville forbi, i stedet for at skærme lidt mere af så køreren bagfra måske skulle kæmpe lidt mere for det.

Tak for et godt ræs! =D>

Martin
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf BoblereN » 23. jun 2016 12:20

Ang. defensiv kørsel! Rigtig god debat at tage op!

Det synes jeg bestemt er noget vi skal have plads på, ligesom det i almindelig motorsport er accepteret at tage 1 træk for at forsvare sin position.

Jeg ser tit folk svinger fra side til side for at holde bagvedkørende bag sig, det er ikke i orden. Hvis du som førende kan se at en bagfrakommende vil forsøge at angribe dig indenom er det efter min mening ok, at du trækker over i samme side så du tvinger ham til at gå indenom, og dermed får en længere passage igennem det kommende sving.. Laver du dette træk, altså tvinger ham til at overhale udenom, i stedet for indenom og han griber chancen og kører udenom er det efter min mening ikke OK at skifte bane endnu en gang..

Fx. forsøgte benjamin et par gange at gå forbi mig op mod chikanen lige før 180° mod start mål... Vi kommer ned af bakken og han trækker mod min venstre side... Jeg laver et defensivt træk mod venstre kørebane, så benjamin bliver nødsaget til at køre højre om mig, og dermed får han ydersiden at overhale på... Da jeg her har besluttet mig for at tage indersiden, skal jeg give plads på ydersiden og modsat skal benjamin gøre det samme..

Jeg ved med mit træk, at jeg skal meget hårde op over venstre kerb for at give optimal plads til benja, sammetid forventer jeg at benja kører hårdt på højre kerb efterfølgende så jeg også har forudsætninger for at komme igennem og jeg holder mig fra højre kerb så der er plads til ham på indersiden..

Jeg ved min beslutning om at tage indersporet gør min omgang langsommere for jeg får ikke ideallinjen igennem chikanen, men højst sandsynlig undgår jeg at blive overhalet...

Et godt eksempel er udklippet fra duellen om 2. pladsen fra vores le mans mellem shumway og racing bull.

Jeg mener racing bull kører mere defensivt end tilladt. Ud af svinget på mulsanne og op mod indianapolis opnår shumway en bedre udgang og kommer gør klar til overhaling af racingbull... Shumway forsøger at gå udenom hvilket racingbull svarer igen på ved at skifte vognbane, herefter angriber shumway så indenom, hvorefter racing bull skifter bane endnu en gang... hvilket betyder shumway bliver nødt til at annullere sin overhaling og sænke hastigheden...

Jeg vil mene at racing bull i situationen skulle have ladet shumway køre indenom i hans andet forsøg...

Det er ikke for at hænge nogen ud, blot for at få fælles forståelse for hvordan man handler på banen :)

Find selv episoden nedenfor:

EDIT: Episoden starter 4:33 inde i klippet

BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf mnygaard89 » 23. jun 2016 13:07

Rigtig godt forklaret Brian.
Jeg syntes heller ikke det er ok at blive ved med at blokere, så må man bare indse at manden bagved altså kører det hurtigere.
Det kunne være en fin regel at få indført, at man må lave det ene træk for at forsvare sin position, herefter skal man holde sin bane, så ham bagved kan komme forbi hvis muligheden byder sig.

Men hvor ofte kan man så tillade sig at lave det træk?

Lad os nu sige at jeg kører og vil overhale dig, du laver din ene blokering og jeg venter på mit næste snit til at komme forbi dig, lad os så antage at der går et halv til et hel minut før jeg får mulighed for at forsøge igen, må du så lave endnu en blokering?
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf BoblereN » 23. jun 2016 14:09

Jeg synes det er OK efter hvert sving.. :) hvis han ikke kan komme forbi når forankørende tager en ikke optimal kørelinje i brug, så kører ham bagved for langsomt.

EDIT: Selvfølgelig er det ikke ok i udgangen af svinget at skifte linje fordi man kan se bagvedkørende kommer hurtigere ud af svinget end en selv.. Det er mere ud af lige strækning og op mod nedbremsninger.

Og med sådan nogle tommelfingerregler vil der altid være situationer der kan diskuteres :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf mnygaard89 » 23. jun 2016 14:22

Super, men så kan jeg jo godt køre en smule mere defensivt næste gang.
Så er det jo derfor jeg ikke nappede 1. Pladsen igår, jeg var simpelthen for flink :lol:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf normann » 23. jun 2016 14:46

Nu er det ikke formel 1 det her hvis man ikke kan få lov at kæmpe om placering når der er mindre end en kvart omgang tilbage og hvad angår lemans løbet kan jeg kun beklage at jeg fik bremset for tidligt i Porsche svingene så han fik mulighed for tage den uden om det var så min fejl ellers hvad jeg kæmpet til mål linjen .jeg håber sandelig ikke at det er den retning det skal til at tage
Min holdning er at så længe man ikke laver noget åndsvagt men forsvare sin placering på en ordentlig måde så er det iorden
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf mnygaard89 » 23. jun 2016 14:54

Nu tror jeg heller ikke det var for at køre hetz på nogen, men simpelthen bare for at afklaret hvordan og hvorledes man må forsvare sine placeringer.
Jeg er ny, og vil ikke til at køre på en måde som ikke er svarende til jeres normale kørestil, så hellere få det afklaret ordentlig og så slippe for bøvl efterfølgende.

Samtidig vil jeg også give dig ret Teddy, selvfølgelig skal man ikke opgive sin placering med en kvart omgang tilbage, så havde jeg måske også kæmpet lidt mere, og som Brian skriver, så vil der altid være situationer der kan diskuteres :wink:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf BoblereN » 23. jun 2016 16:08

På ingen måde teddy! Placeringer skal forsvares så vidt muligt.. Og ovenstående er jo heller ikke voldsomt eller på nogen måde noget man ikke ville kunne diskutere..
Jeg gør også alt for at holde folk bag mig, men det gør jeg ved at tvinge dem til at tage den "lange" vej omkring mig.. :) hvis en bagfra har pace til at køre forbi kunne jeg ikke drømme om at køre ind foran for at blokkere..
Hvis han ikke er kommet op på siden af mig forbeholder jeg også stadig min ret til at tage ideallinjen og presse ham til at bakke ud af en overhaling..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf ShumwayDK » 25. jun 2016 09:30

Jeg kunne ikke være mere enig i det Brian skriver.
Både mht til starter, og mht ren racing og måden at forsvare på.

Jeg er glad for at du vil påtage dig rollen som "løbsleder" til andet løb. Det er i virkeligheden nok der, det er gået galt. Det er nok den med for mange kokke. (Jeg kan ikke lige komme på en racing analogi :D )
Jeg var ihvertfald lidt i tvivl om hvordan det skulle gøres. I et af startforsøgene, begynder jeg at køre en smule, og trækker ind, hvorefter der bliver "råbt" af mig for at køre, for vi skulle jo holde stille. Jeg havde bare fået en helt anden opfattelse. :)

Vedr. forsvar, så har du ret Teddy. Det er ikke F1. Men jeg er ret sikker på at reglerne er stort set de samme, da de kommer fra samme organ (FIA). I F1 tolkes de nok bare mere striks, da hastighederne er en del højere og marginerne mindre.

Jeg fandt denne beskrivelse/fortolkning for regler for clean racing, som jeg er enig i, og synes forklarer det meget godt.
http://www.minorating.com/Rules

Selvom jeg forlod sidste løb lettere irriteret, så er det ikke møntet på nogen bestemt. Jeg har ikke set replays, så jeg ved ikke hvem der gjorde hvad, og det var heller ikke pointen.
Pointen var netop at få denne debat, hvilket er fedt, og jeg glæder mig til at race med jer igen.

Det bliver desværre ikke til næste løb, da mit arbejde har pålagt mig at være i Tyskland den uge.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. jun 2016 09:48

Må jeg gætte Shumway:

Du er lastbilchauffør og skal ned med et læs tudekiks til Fru Merkel, men du skal først hente dem i England da prisen er gunstig pt. Og kan derfor ikke nå hjem til næste løb.

Am i right ? :D
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+4

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf ShumwayDK » 25. jun 2016 10:06

:lol: :lol: :lol:
Du har ret så langt, at jeg skal mødes med både tyskere og englændere. Men der holder sammenligningen også op. :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf Niki Lauda DK » 25. jun 2016 11:12

Ok. Så gætter jeg på politisk parterapeut når nu det både er tyskere og englændere du skal mødes med.

- ellers stopper jeg bare med at gætte :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf BulletEyeDk » 25. jun 2016 20:54

Så fik jeg lidt tid til at lave opdateringen fra de seneste 2 løb...

Skill listen ser således ud, og her skal man være opmærksom på, at den skill stigning/fald, der ses er beregnet ud fra sidste løb vs. det første løb på løbsdagen

Billede
http://pcars.xbl.dk/rangliste.php

Stillingen ser således ud:
Billede
http://pcars.xbl.dk/race_serie3_standings.php

Og hold stillingen:
Billede

De enkelte løbs resultater finder i her:
Løb #3 -> http://pcars.xbl.dk/show_specific_race.php?id=MTcx
Løb #4 -> http://pcars.xbl.dk/show_specific_race.php?id=MTcy
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron