Xboxlife forum

Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mrnybroe » 9. jun 2016 10:19

Lærte igår at man ikke skal ændre på sit setup imellem de 2 løb.
Lyttede til de ting som Teddy kom med, så fik lige korrigeret bilen alle mulige steder. Det gav ikke liiige det ønskede resultat, det vil sikkert fungere bedre når jeg har haft en times tid i bilen.
Så i løb 2 der var det som at komme ud i en helt ny bil - den reagerede SLET ikke som i løb 1. Men så lærte man jo lige det.

I løb1 der gik det okay. Havde et uheld i første sving, hvor jeg kørte direkte ind i barrieren. Så jeg mistede en masse speed på toppen, samt et rat der stod skævt. Men selv med det, så var jeg nede og køre 01:10:xxx tider.
I kvalifikationen der kørte jeg næsten 2 sekunder hurtigere, end de tider jeg havde lavet under træning - men da jeg over radioen hørte at min 1.køre på holdet ikke havde trænet, så vidste jeg min primære opgave i løbene var at holde mig lige bag ved mr. tigerjaxx
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf normann » 9. jun 2016 10:51

Hej ivan det gik da vist meget godt i går, vi ligger rimlig lunt svinget i hold konkurrencen ,ikke så tosset .Til næste løbmå vi hellere dele lidt flere opsætnings tricks ud, det er til stor hjælp kan jeg se he he
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Benja190782 » 9. jun 2016 11:03

Ja tak for godt ræs - jeg blev desværre fanget på en af de små kerbs i første løb. Så bilen skøjtede direkte i autoværnet, med mig som passager allerede på første omgang.
Havde ellers set frem til nogle heftige dueller med BoblereN, efter den ekstremt tætte kvalifikation med kun 0:00:015 sekunder imellem os.

Jeg er meget stor tilhænger af den måde vi sætter løbene op på nu, med 3x tyre wear, full damage, og omvendt grid.
Det giver løbene så meget mere liv - og man skal i den grad passe på sin bil nu! Fedt!

@BoblereN: hvis du får tid/lyst så vil jeg rigtig gerne kører noget træning med dig, hvor vi udelukkende kører for at skabe dueller - altså venter på hinanden, indtil der opstår en ny duel, og simpelthen får trænet godt i den tætte kørsel.
Det er go' træning og pisse sjovt! ;)

@Nygaard: du er den bedste Rookie jeg nogensinde har set! Du kunne efter min mening springe direkte fra Rookie til Pro på én sæson! Kæft du kører godt! Respekt! :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mortnDK » 9. jun 2016 11:13

Benja190782 skrev:Ja tak for godt ræs - jeg blev desværre fanget på en af de små kerbs i første løb. Så bilen skøjtede direkte i autoværnet, med mig som passager allerede på første omgang.
Havde ellers set frem til nogle heftige dueller med BoblereN, efter den ekstremt tætte kvalifikation med kun 0:00:015 sekunder imellem os.

Jeg er meget stor tilhænger af den måde vi sætter løbene op på nu, med 3x tyre wear, full damage, og omvendt grid.
Det giver løbene så meget mere liv - og man skal i den grad passe på sin bil nu! Fedt!

@BoblereN: hvis du får tid/lyst så vil jeg rigtig gerne kører noget træning med dig, hvor vi udelukkende kører for at skabe dueller - altså venter på hinanden, indtil der opstår en ny duel, og simpelthen får trænet godt i den tætte kørsel.
Det er go' træning og pisse sjovt! ;)

@Nygaard: du er den bedste Rookie jeg nogensinde har set! Du kunne efter min mening springe direkte fra Rookie til Pro på én sæson! Kæft du kører godt! Respekt! :D


I gør det spændende at ligge nede bagved når i laver ulykker :D Jeg satser også på at få trænet meget mere i denn sæson nu hvor jeg bare går og bumser den derhjemme :D
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BulletEyeDk » 9. jun 2016 11:40

Benja190782 skrev:@Nygaard: du er den bedste Rookie jeg nogensinde har set! Du kunne efter min mening springe direkte fra Rookie til Pro på én sæson! Kæft du kører godt! Respekt! :D


Det kan reelt set godt lade sig gøre...

Når først han har mere end 11 løb under bæltestedet... og hans skill er mere end 1500.950, men det bliver jo først aktuel til næste serie, så med det in' mente, kan han meget vel springe en hel licensklasse over, hvis han vel og mærke holder det høje niveau ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BulletEyeDk » 9. jun 2016 11:52

Takker også for en ganske spændende sæson åbner på løbsserie #3 - syntes Watkins Glen Short passede ret godt til vores setup, men ikke nemt at finde overhalings spots.

En skam vi mistede en del af de nye kørere inden løbsstart pga. teknik problemer med NAT settings, vi håber at se dem med en forhåbentlig åben NAT til løb #3 og #4

Jeg har opdateret løbet fra i går, de tal i ser på statistik delen (skill mæssigt) er baseret på begge løb, hvis i meget gerne vil vide hvor mange skillpoint i har fået i løb #1 og #2 seperat, så lad mig vide... jeg har tallene.

Den eventuelle stigning eller fald, som i ser på skill er baseret på forskellen til seneste løb, dvs. i ser således kun forskellen fra løb #2 -> løb #1...

NB. jeg har i øvrigt allerede nu besluttet at lave en regel ændring... -5 point for forkert brug af livery udgår, den regel er simpelthen for åndssvag - vi ved alle, at spillet af og til laver skøre ting, så mon ikke nogle kunne risikere at få minus point selvom de havde valgt korrekt.
Samtidig er det heller ikke nemt at administrere om en eller flere kører i det korrekte livery.

Så udelukkende fokus på at man kan få ekstra point i henholdsvis, Pole Position og Fastest Lap 8)

Løb #1 kval:
Billede

Løb #1 race:
http://pcars.xbl.dk/show_specific_race.php?id=MTY5
Billede

Løb #2 kval (omvendt grid af race 1 resultat)
Løb #2 race:
http://pcars.xbl.dk/show_specific_race.php?id=MTcw
Billede

Samlede skillpoint fra begge løb giver denne øjeblikkelige stilling i skill:
http://pcars.xbl.dk/rangliste.php
Billede

Den individuelle konkurrence ser således ud:
Billede
http://pcars.xbl.dk/race_serie3_standings.php

Hold konkurrencen (NB. jeg er opmærksom på at placeringen #1 går igen, det får jeg rettet ):
Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BoblereN » 9. jun 2016 12:54

Benja190782 skrev:@BoblereN: hvis du får tid/lyst så vil jeg rigtig gerne kører noget træning med dig, hvor vi udelukkende kører for at skabe dueller - altså venter på hinanden, indtil der opstår en ny duel, og simpelthen får trænet godt i den tætte kørsel.
Det er go' træning og pisse sjovt! ;)


Det er nemlig lige præcis det der gør spillet så fantastiske. De tætte kampe, ivrige forsøg for overhaling i nedbremsninger/udgange af sving, men stadig med stor respekt for ikke at "gamble" overhalinger og vide hvornår man trækker sig og hvornår man er i sin ret til at holde fast ved sin race line.

Jeg er klar på det.

@Bullet - Vil det være svært at implementere en "Opret træningsevent" på siden... Måske en funktion inde under det enkelte løb, så den bare kopierer alle race settings fra det oprettede løb med eneste forskel dato / tid og selvfølgelig practice/kval/warmup/race.

Det kunne være en god måde at samle folk til træning, uddele erfaringer, og let for host at se hvem man skal invitere.. :)

Det kan godt ske det er for meget, og vi bare skal oprette en "træningstråd" her på sitet. Jeg er bare vild med funktionerne på pcars siden :) - Vild med holddelen! Fedt at se hvem der i fællesskab topper og præsterer!

Edit: Svært tilfreds med at føre over et enkelt hold der havde to biler med :P Det holder nok kun kortvarigt!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BulletEyeDk » 9. jun 2016 13:05

@BoblereN - du kan bare oprette et løb selv... jeg kan efterfølgende manuelt ændre dets navn til "træningssession" eller noget i den stil... og så lader vi det bare være en træning uden nogen form for opdatering osv...

Men fremadrettet, må jeg lige se, om "trænings løb" skal være noget man særskilt opretter, det har ikke lige første prioritet... dvs. du skal selv kigge på en anden løbsopsætning og bruge de data i din løbsoprettelse indtil videre.

Får du oprettet et løb med et eller andet opsat forkert så giv besked, kan ændre det ;)

Brugerskabte løb -> opret løb/løbsserie
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf dalingo » 9. jun 2016 14:51

BulletEyeDk skrev:Den individuelle konkurrence ser således ud:
Billede
http://pcars.xbl.dk/race_serie3_standings.php


Ahhhhh jeg vil nyde mine to uger på toppen (o:

Nej det var satme nogle fede løb. Rigtig fed bane og masser af action. Glæder mig til næste løb!
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf dalingo » 9. jun 2016 15:02

BoblereN skrev:
Benja190782 skrev:@BoblereN: hvis du får tid/lyst så vil jeg rigtig gerne kører noget træning med dig, hvor vi udelukkende kører for at skabe dueller - altså venter på hinanden, indtil der opstår en ny duel, og simpelthen får trænet godt i den tætte kørsel.
Det er go' træning og pisse sjovt! ;)


Det er nemlig lige præcis det der gør spillet så fantastiske. De tætte kampe, ivrige forsøg for overhaling i nedbremsninger/udgange af sving, men stadig med stor respekt for ikke at "gamble" overhalinger og vide hvornår man trækker sig og hvornår man er i sin ret til at holde fast ved sin race line.


Jeg vil også gerne være med i sådan et action packed setup. Man kunne måske lave et format hvor vi kører en række korte løb a 3-5 omgange så der kommer en masse action. Uden kval så start rækkefølgen bliver tilfældig. Det burde give en masse god ræs og ville være perfekt som sidste træning inden løbet f.eks. om mandagen.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mortnDK » 9. jun 2016 15:49

dalingo skrev:
BoblereN skrev:
Benja190782 skrev:@BoblereN: hvis du får tid/lyst så vil jeg rigtig gerne kører noget træning med dig, hvor vi udelukkende kører for at skabe dueller - altså venter på hinanden, indtil der opstår en ny duel, og simpelthen får trænet godt i den tætte kørsel.
Det er go' træning og pisse sjovt! ;)


Det er nemlig lige præcis det der gør spillet så fantastiske. De tætte kampe, ivrige forsøg for overhaling i nedbremsninger/udgange af sving, men stadig med stor respekt for ikke at "gamble" overhalinger og vide hvornår man trækker sig og hvornår man er i sin ret til at holde fast ved sin race line.


Jeg vil også gerne være med i sådan et action packed setup. Man kunne måske lave et format hvor vi kører en række korte løb a 3-5 omgange så der kommer en masse action. Uden kval så start rækkefølgen bliver tilfældig. Det burde give en masse god ræs og ville være perfekt som sidste træning inden løbet f.eks. om mandagen.


Det kunne være ret fedt, jeg har det problem at jeg tit har for meget respekt og derfor viger fra en linje som måske egentligt er min
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf normann » 9. jun 2016 17:08

Nogen der har prøvet sakito track den er godt lidt teknisk svær
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mnygaard89 » 9. jun 2016 17:13

Har prøvet sakitto men kan ikke lige huske den, derimod Nürnberg sprint short som vi skal køre på næste gang, der skal man være lidt varsom i svingene :D
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Nygaard » 9. jun 2016 17:31

Benja190782 skrev:@Nygaard: du er den bedste Rookie jeg nogensinde har set! Du kunne efter min mening springe direkte fra Rookie til Pro på én sæson! Kæft du kører godt! Respekt! :D


Tak for roserne Benja! Jeg er dog ret overbevist at en del af kørerne i semi feltet (edit: og min bror for den sags skyld) er fuldt på niveau med mig! Jeg er i hvert fald et stykke vej fra at kunne hænge på de tider i smider i pro feltet :shock:

Jeg vil affinde mig fint i semi segmentet i næste serie :)

Man kan håbe at det sidste sekund eller to pr. omgang kommer med lidt træning!

I øvrigt også stor ros herfra i forhold til seriens opsætning! Jeg er stor fan af hold delen, full damage og sprint formatet!

Et kæmpe stykke arbejde du gør Bullet! Stor respekt, og tak for at du holder sammen på det her og videreudvikler siden :D
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 9. jun 2016 18:33

Det lyder til at i havde nogle actionpacked løb. Vild makker jeg har fået i Dalingo. Jeg skal gøre mit bedste for at leve op til det flotte resultat 8)

Grunden til at jeg ikke deltog og at jeg heller ikke kan være med i næste uge til Le Mans, er at vi på mit arbejde er ved at forberede os på ECCO tour (golf) i denne uge, og som så skal afholdes i næste uge. Jeg er mildest talt en omvandrende zombie om aftenen, så det kan kun ende med kørefejl og alt muligt andet. Men i løb 3 og 4 er jeg klar igen.

Fede setups folk disker op med i øvrigt. Smid endelig flere billeder !
Senest rettet af Niki Lauda DK 9. jun 2016 18:52, rettet i alt 1 gang.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster