Xboxlife forum

Games with gold (backwards compatibility) problem

Generelt snak om spil til Xbox & Xbox360.

Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Pestowicz » 7. apr 2016 10:05

Sorry hvis der allerede er en tråd om det, men har ikke kunne finde den :)

Jeg finder det ret irriterende, at man ikke kan hente 360 titlerne til xbox one. Xbox One titler kan man hente uden problemer. 360 titler siger den ''payment info invalid'' (hvilket ikke er grunden). Derfor tog jeg fat i deres support. Deres forklaring: Man skal hente spillet på xbox 360 først, for derefter at kunne hente det til sin xbox one. Noget med licens på hver konsol. Jeg har haft fat i 2 forskellige fra support, hvor den anden person har forklaret at det er en fejl og at de arbejder på at få det lavet om. Han var selv frustreret over det, da han selv gerne vil spille 360 titler på sin xbox one.

Synes lidt ideen med ''backwards compatibility'' forsvinder, hvis man skal bruge en xbox 360, for at kunne spille det på sin xbox one.

Har i samme problem?
Pestowicz
Niveau 1
 
Indlæg: 64
By: København


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Slimjay DK » 7. apr 2016 10:36

Jeg henter dem via xbox.com og har ingen problemer ... så dukker de op på Xbox one under "ready to install"
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Pestowicz » 7. apr 2016 11:03

Slimjay DK skrev:Jeg henter dem via xbox.com og har ingen problemer ... så dukker de op på Xbox one under "ready to install"


Spændene, jeg bliver ved med at få den her, det gælder også på xbox.com

You have no valid payment options on file.
Change Payment Options
The item you are buying is subject to usage restrictions. You can use this item on the first Xbox 360 console that you download it with. Access to this item will also be granted to all users on this first console. If you transfer the item using a memory unit or other storage device, you will also be able to use it on other Xbox 360 consoles, but you'll need to sign in to Xbox Live with your Xbox Live account on that console before accessing the item.
Pestowicz
Niveau 1
 
Indlæg: 64
By: København


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Pivertvw » 7. apr 2016 11:22

har du registreret dit dankort osv??
for det skulle jeg før jeg måtte..
bare lige en tanke..
Xbox 360 Slim 250 GB Dual Nand
Xbox One 1TB
PS3 120GB
Pivertvw
Niveau 2
 
Indlæg: 167
By: Odense

+1

Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf spif2001 » 7. apr 2016 12:07

Pivertvw skrev:har du registreret dit dankort osv??
for det skulle jeg før jeg måtte..
bare lige en tanke..

Jeps - man kan ikke købe ( heller ikke dem der er gratis ) 360 titler uden at have et kreditkort tilknyttet sin MS konto.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Pestowicz » 7. apr 2016 12:15

Pivertvw skrev:har du registreret dit dankort osv??
for det skulle jeg før jeg måtte..
bare lige en tanke..


Yes, har både prøvet med kreditkort og paypal registreret. Det virker ikke :/ Det er noget underligt noget.
Pestowicz
Niveau 1
 
Indlæg: 64
By: København


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Slimjay DK » 7. apr 2016 12:27

Hvis du har en Paypal konto så prøv at registrere den på din konto. Jeg kan huske at jeg havde samme problem med mit Visa kort, muligvis fordi det er oprettet med en US adresse til handel på US storen.

Efter jeg har tilføjet min Paypal har jeg ingen problemer når jeg "køber" de gratis titler på Xbox.com.


EDIT : Kan se du har svaret hurtigere .. Er din Paypal en dansk / EU konto ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Pestowicz » 7. apr 2016 12:43

Slimjay DK skrev:Hvis du har en Paypal konto så prøv at registrere den på din konto. Jeg kan huske at jeg havde samme problem med mit Visa kort, muligvis fordi det er oprettet med en US adresse til handel på US storen.

Efter jeg har tilføjet min Paypal har jeg ingen problemer når jeg "køber" de gratis titler på Xbox.com.


EDIT : Kan se du har svaret hurtigere .. Er din Paypal en dansk / EU konto ?


Ja, det er en eu/dansk konto. Det virker slet ikke. Xbox support sagde at min eneste mulighed lige nu var at låne xbox 360 af en ven. Ret dårlig service :)
Pestowicz
Niveau 1
 
Indlæg: 64
By: København


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Slimjay DK » 7. apr 2016 13:00

Det lyder godt nok underligt ...

Kan se når jeg klikker mig ind på et X360 spil når jeg er logget ind, at jeg er på US storen .. ved ikke om det gør en forskel :

http://marketplace.xbox.com/en-US/Produ ... e#LiveZone
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Pestowicz » 7. apr 2016 13:16

Slimjay DK skrev:Det lyder godt nok underligt ...

Kan se når jeg klikker mig ind på et X360 spil når jeg er logget ind, at jeg er på US storen .. ved ikke om det gør en forskel :

http://marketplace.xbox.com/en-US/Produ ... e#LiveZone


Det gør den også her, men selvom jeg ændre den tilbage til dansk, så virker det ikke. Den viser US konto når jeg går ind for at ændre payment info/address, som jeg så ikke kan ændre i. Måske det har noget med den US konto at gøre?
Pestowicz
Niveau 1
 
Indlæg: 64
By: København


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Slimjay DK » 7. apr 2016 13:42

Prøv at log ind her :

https://account.microsoft.com/billing/p ... rosoft.com

Der har jeg en Paypal stående hvor der står for Purchases in Denmark

Mit Visa står der For Purchases in United States

Så har jeg endnu en Paypal , hvor der står for purchases in Germany

Jeg har en ide om at den konto der skal bruges til X360 titler skal være en der står "For Purchases In Denmark" ved.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Pestowicz » 7. apr 2016 14:45

Slimjay DK skrev:Prøv at log ind her :

https://account.microsoft.com/billing/p ... rosoft.com

Der har jeg en Paypal stående hvor der står for Purchases in Denmark

Mit Visa står der For Purchases in United States

Så har jeg endnu en Paypal , hvor der står for purchases in Germany

Jeg har en ide om at den konto der skal bruges til X360 titler skal være en der står "For Purchases In Denmark" ved.


Der står præcis det samme ved min ''til køb i Danmark''. Det er underligt at det ikke virker hos mig så, det virker til at jeg gør det samme som dig? :)
Pestowicz
Niveau 1
 
Indlæg: 64
By: København


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf pede B » 7. apr 2016 17:37

Jeg kunne heller ikke hente Borderlands forleden. Jeg prøvede at gå ind på Xbox.com og slette alle mine kort (samme kortnr. bare til 6-7 forskellige lande) - og så bare have et på dansk. Derefter virkede det første gang.

Nu har jeg dog lige registreret mit kort i Rusland for et par dage siden, så må lige prøve at se om jeg stadig kan hente Dead Space.

Det virkede uden problemer. Prøv evt at skifte browser. Hjemmesiden driller tit når jeg bruger Chrome, så brugte Edge nu her :-)
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Pestowicz » 7. apr 2016 20:59

pede B skrev:Jeg kunne heller ikke hente Borderlands forleden. Jeg prøvede at gå ind på Xbox.com og slette alle mine kort (samme kortnr. bare til 6-7 forskellige lande) - og så bare have et på dansk. Derefter virkede det første gang.

Nu har jeg dog lige registreret mit kort i Rusland for et par dage siden, så må lige prøve at se om jeg stadig kan hente Dead Space.

Det virkede uden problemer. Prøv evt at skifte browser. Hjemmesiden driller tit når jeg bruger Chrome, så brugte Edge nu her :-)


Hjalp det at registrere dit kort i Rusland? Jeg har prøvet med Safari og Firefox, det gjorde ingen forskel.
Det er vildt at det skal være så besværligt :)
Pestowicz
Niveau 1
 
Indlæg: 64
By: København


Re: Games with gold (backwards compatibility) problem

Indlægaf Pestowicz » 18. maj 2016 13:10

Har fundet en løsning, har både oprettet en betalingsaftale til Danmark og USA. Nu kan jeg få box 360 titler til min Xbox One :)
Pestowicz
Niveau 1
 
Indlæg: 64
By: København



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron