Xboxlife forum

IkkNico er f*cking FIFA n00b

For sport fanatikere.

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf Benja190782 » 14. mar 2016 14:46

Jeg kan ikke mærke forskel på AI'en om det er i FUT eller andet.
Desuden synes jeg at styrke + dribling er mindst ligeså vigtig som pace.
En god stærk forsvarsspiller, kan pille selv den hurtigste angriber fra hinanden.

Rent defensivt synes jeg at godt tip er at holde begge triggere inde samtidigt, fordi det giver en bedre responstid på din spiller. Jeg bruger heller ikke stående tackling ret meget. Lad din modstander komme til dig og bak med ham imens du holder begge triggere nede. Uden at trykke stående tackling.

Du bliver altid sat af hvis du imødekommer din modstander.
Bak og lad ham komme til dig.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 14. mar 2016 17:10

Godt råd, og jeg prøver virkelig den jockey, men det er sgu svært, når først modstanderen kommer ned omkring mine 4 backs. Så vil jeg hellere komme med en fra midtbanen og bruge tackling/træk trøjen. Ellers bliver jeg alt for nemt afdriblet.

Såillede lidt draft, og tabte 0-1 til FCK. De havde 2 skud og 1 indenfor rammen. Jeg havde 14/10, hvoraf 1 var fra Neymar lige udenfor den lille box. Nogle gange føler man bare spillet er imod en :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf Benja190782 » 14. mar 2016 19:26

Som jeg tidligere har skrevet, så er der nogle vigtige regler for, at forsvare sig i FIFA.
Jeg har spillet FIFA siden 1998 og har lært mig selv følgende teknikker:

1. Brug altid en CDM eller CM, når din modstander har bolden - du skal IKKE bruge din CB før det bliver absolut nødvendigt!

2. Brug kun contain inde omkring feltet, hvor der typisk bliver driblet småt eller skudt på mål! Contain-knappen er nemlig også den der aktivere en "automatisk blokering" hvis/når din modstander skyder på mål!

3. Hold LT + RT nede samtidigt, imens du følger din modstander, som før beskrevet med en midtbane spiller!
Sådan kan du nemmere følge din modstander i løb, da det giver en mere præcis styring!

4. Lad være med, at prøve at fange din modstander - lad ham komme til dig, så dit hold ikke kommer ud af position/formation.

5. Skift spiller på højre analog istedet for på LB, når du bliver udsat for et kontraangreb! (Ellers sidder du bare og tapper for at få den rigtige mand, som igen typisk ville være en midtbane-spiller)

6. Sidst men bestemt ikke mindst - forsvar dig ved, at lukke din modstanders afleveringsmuligheder ned, istedet for at fokusere på ham der har bolden hele tiden!

Håber dette vil hjælpe dig.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 14. mar 2016 20:17

Jeg prøver, jeg prøver.
Semi-pro har jeg helt styr på nu, og pro spiller jeg nogenlunde lige op med. Det sker stadig AI'en får en hjerneblødning og laver 10+ perfekte afleveringer, laver et indlæg og scorer med en enkelt mand omgivet af 3 forsvarsspillere (uden tvivl fordi jeg gør noget forkert undervejs)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 14. mar 2016 22:50

HÆ! Jeg er SÅ tilfreds med mig selv lige nu.
Har lige spillet 0-0 med et 3½* Pro team i FUT Seasons, og jeg var tættere på sejren end de var ... Men for filan de kan stadig tage røven på mig. Vups så er 2 mand sat, eller AI'en spotter et vildt hul
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 16. mar 2016 11:57

Hat trick ... altså i tråden her :mrgreen:

Har efterhånden styr på forvar og AI'en mønstre. Nu spiller jeg lige op med de fleste Pro hold. Tak drengene :) :)

Til gengæld er jeg lidt ærgerlig over, at vi ikke spiller gris, for jeg er blevet ekspert i at ramme træværket.
Hvis jeg har et diagonalt løb ind i feltet, er finesse skud rimeligt effektivt, men slipper jeg igennem 1v1 med målmanden, så resultarer finesse næsten altid i et stolpeskud. Jeg skal også lige have fat i skudstyrken, for skude lige på kandten af feltet ender tit som en fesen jordtriller
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf Elgar » 16. mar 2016 13:07

Det kan også blive lettere mht. 1v1 i feltet med finesse, når du spiller med bedre spillere.
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 16. mar 2016 13:47

Der er ingen tvivl om, at kvaliteten af spillerne betyder meget, og ikke kun en enkelt stat eller to, Jeg har løbet med Vardy og Wilson oppe foran (på skift, så de altid starter med 99 Fit). Det er et par lynhurtige herrer, men afslutningerne savner lidt ... Eller også er mit sigte bare ikke godt nok.

Har i øvrigt lige slået Aberdeen 3* Pro med mit 4½* hold i div 8, så det går den rigtige vej (selvom det stadig er lidt med støttehjul). Jeg kan godt mærke mit forsvarsspil er blevet bedre (uden at være prangende), og jeg lukker bedre af.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 25. mar 2016 18:25

#1: KÆMPE tak til alle jer, der kom med råd og støtte. Jeg er ikke en klippe nede bagved, men har meget bedre fat. Er bla. blevet bedre til lige at vente, og så time mine tacklinger.
Jeg lukker stadig mål ind, især ned gennem mit midter forsvar, men ... og her kommer vi til #2 ...

IkkNico skrev:Det er et par lynhurtige herrer, men afslutningerne savner lidt ... Eller også er mit sigte bare ikke godt nok.

Havde 'Shot assistance' på Semi. den er nu på Assisted, og selvom spillet tydeligvis ikke synes jeg skal score ind i mellem, så laver jeg gerne 2-3 mål per kamp (mod Pro AI), og så gør det ikke så ondt at de score i min ende.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf brilleabendk » 26. mar 2016 20:22

Haha jeg har præcis samme problem, og det er faktisk tit der jeg mister kampen, pga de dribbler rundt og rundt og jeg bliver sur/alt for ivrig og ender i en glidende tackling, eller også når de bare at putte bolden i mål.. Men ja øver og øver men lige lidt har det hjulpet på mig desværre.

Du siger bare til hvis du vil have en at vinde over :)
brilleabendk
Niveau 2
 
Indlæg: 170


Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 27. mar 2016 21:42

Første kamp online nogensinde blev ikke en succes.
Blev matched i Div 10 med et næsten identisk hold; BPL 180 ... Hvilket er fair nok, for hvem gider også blive løbet over ende.

Min modstander havde helt sikkert spillet før, for jeg blev kørt baglæns ud af banen. Min afleveringer ramte alt for sjældent den tiltænkte modtager, og generelt reagerede de bare alt for sløvt. Noget så simpelt som at modtage en bold i fødderne var pludselig et problem for dem, og bolden hoppede tit væk. Mine spillere ville ikke gå tæt på min modstander, mens hans spillere var i benene på mig allerede inden jeg modtog bolden (er der en setting jeg mangler, fx high pressure?).

Alt i alt en røvsyg oplevelse for at sige det mildt.

Til dem der gider se på min fadæse, og komme med gode råd, er her det meste af kampen

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 27. mar 2016 22:09

SHIT!!
Laver et bronzehold. 100 chem, Butland på mål og Vardy oppe foran. Jeg render ind i et hold med chemistry 21 (ikke en slåfejl; 21). Deres bronzeangriber dribler igennem 2 gange og laver 2 mål, herefter har jeg 21 skud på mål, de fleste med Vardy, og få et mål ud af mine anstrengelser. Nå ja, og 3 skader, for online bliver man åbenbart ikke straffet for at flække modstandere *suk*

*edit*
Lad mig lige understrege at dette ikke er en kritik af spillet, men mine egne MEGET mangelfulde evner på en digital fodboldbane. Alt hvad jeg har lært af at spille mod AI'en kan jeg ikke bruge online. Her gælder det tilsyneladende om at spamme sprint(?)
Lige nu spiller jeg billigt, dv.s med 3 x guld oppe foran og på mål, og vil så eksperimentere lidt med high pressure og aggressive interceptions ... For et eller andet gør de andre, siden de er så hurtigt og effektivt over mine mænd
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf Cena » 29. mar 2016 11:45

Hvis du mangle coins Nico så har jeg 1 mio du kan købe af mig :P Du skal nok få dem til en god pris! :P
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 29. mar 2016 17:09

Tak min dreng, men tjener faktisk OK selv (selvom jeg ikke har 1 million)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: IkkNico er f*cking FIFA n00b

Indlægaf IkkNico » 3. apr 2016 11:19

Jeg spiller en del draft, og er klar over at et hold med 100 i team chem spiller bedre sammen end et hold med 70 team chem. Derudover er der chem på hver enkelt spiller, fx en LW på en LF position har 9/10 chem på den plads, og samme LW får kun 6/10 chem af at spille på en CM plads.

Det jeg ikke er helt med på, er om de individuelle baner mellem spillere har direkte indvirkning på sammenspillet.

Lad os antage jeg har et hold med 100 team chem og samtlige spillere har 10/10 på deres pladser, men mellem de enkelte spillere er der mange orange streger, et par røde og et par grønne. Vil spillerne med de grønne streger mellem sig spille bedre sammen end spillerne med de røde streger mellem sig?
Eller betyder maksimalt spiller samt team chem, at der ikke er en forskel?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster