Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf famulor » 1. mar 2016 15:32

Jeg læste lige at der kommer "Forza Motorsport 6: Apex" til windows 10 for at give en smagsprøve på hvad forza har at tilbyde. Kan det mon betyde at der er en chance for vi ser et fuldt forza spil på pc i fremtiden?
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Niculla » 1. mar 2016 15:36

famulor skrev:Jeg læste lige at der kommer "Forza Motorsport 6: Apex" til windows 10 for at give en smagsprøve på hvad forza har at tilbyde. Kan det mon betyde at der er en chance for vi ser et fuldt forza spil på pc i fremtiden?


Alligevel utroligt så lidt ekslusiv en X1 er efterhånden - uden at diskutere om det er godt eller skidt.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 1. mar 2016 15:37

Microsoft har sagt at de fokuserer "fuldt ud på at give spillere en god oplevelse på Xbox One og PC".... så jeg tror ikke at der er nogen tvivl om, at de har drejet fokus lidt mere over imod PC på det seneste. Det er dyrt at udvikle AAA titler som Forza, så hvis de også kan sælge spillet på PC, så er der måske bedre økonomi i det, end hvis de bare sælger til Xbox One, som jo ikke har solgt så godt indtil videre (det er mit personlige indtryk af hvordan landet ligger lige pt.).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf famulor » 1. mar 2016 15:43

Niculla skrev:
famulor skrev:Jeg læste lige at der kommer "Forza Motorsport 6: Apex" til windows 10 for at give en smagsprøve på hvad forza har at tilbyde. Kan det mon betyde at der er en chance for vi ser et fuldt forza spil på pc i fremtiden?


Alligevel utroligt så lidt ekslusiv en X1 er efterhånden - uden at diskutere om det er godt eller skidt.


Personligt syntes jeg det er rigtig fedt. Jeg har min xbox one stortset pga forza serien (motorsport og særdeles horizon) så hvis det udkommer på PC ville det være fedt for har flere kammerater med rat osv. Kommer der cross play bliver det endnu federe
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf fodbod1232 » 1. mar 2016 16:49



Rigtige gode updates vi har haft på Xboxen det sidste års tid. :)
fodbod1232
Niveau 6
 
Indlæg: 1537

+1

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 1. mar 2016 20:03

famulor skrev:Jeg læste lige at der kommer "Forza Motorsport 6: Apex" til windows 10 for at give en smagsprøve på hvad forza har at tilbyde. Kan det mon betyde at der er en chance for vi ser et fuldt forza spil på pc i fremtiden?


IGN har fået bekræftelse fra Turn10 - Fremtidige Forza spil kommer også til Windows :D

Future Forza games will “absolutely” be developed concurrently for Xbox and PC
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf famulor » 1. mar 2016 20:38

Elgaard skrev:
famulor skrev:Jeg læste lige at der kommer "Forza Motorsport 6: Apex" til windows 10 for at give en smagsprøve på hvad forza har at tilbyde. Kan det mon betyde at der er en chance for vi ser et fuldt forza spil på pc i fremtiden?


IGN har fået bekræftelse fra Turn10 - Fremtidige Forza spil kommer også til Windows :D

Future Forza games will “absolutely” be developed concurrently for Xbox and PC

Fantastisk! Tak for info :D
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hackNICE1112@ » 2. mar 2016 20:00

:-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgar » 6. mar 2016 06:05

Er der nogen andre, der har en bug hvor nogle spil inde under mig games and apps mangler ikoner? Fallout 4 bla. Er bare gennemsigtig.
Ich habe fertig.
Elgar
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 6. mar 2016 14:33

Morten Skou skrev:Microsoft har sagt at de fokuserer "fuldt ud på at give spillere en god oplevelse på Xbox One og PC"

Jeg er (meget) farvet af min kæphest; GaaS, og jeg er derfor ikke spor forbløffet over Microsofts seneste udmelding. Jeg er overbevist om, at den har været i støbeskeen fra dag 1. Xbox skal flyttes væk fra at være tilgængelig som en kasse (ligesom Sonys vision for Playstation), og dette er blot endnu et skridt på vejen. Xbox/Live er stadig på vej som en betalingservice på tværs af platforme, første stop bliver PC (bare ikke så hurtigt som jeg havde forventet det).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 6. mar 2016 15:43

IkkNico skrev:Jeg er (meget) farvet af min kæphest; GaaS, og jeg er derfor ikke spor forbløffet over Microsofts seneste udmelding. Jeg er overbevist om, at den har været i støbeskeen fra dag 1. Xbox skal flyttes væk fra at være tilgængelig som en kasse (ligesom Sonys vision for Playstation), og dette er blot endnu et skridt på vejen. Xbox/Live er stadig på vej som en betalingservice på tværs af platforme, første stop bliver PC (bare ikke så hurtigt som jeg havde forventet det).


Du kan være 100% sikker på at der ikke kommer nogen paywall på PC'en. Det nummer har de prøvet med GFWL, og det var ikke ligefrem nogen success.

PC'en er en åben platform, og det er noget mange PC gamere er ret glade for. Du får ikke folk til at betale for en række services der har været gratis på PC'en lang tid før de overhovedet eksistererde på konsol.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers

+1

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 7. mar 2016 09:35

IkkNico skrev:
Morten Skou skrev:Microsoft har sagt at de fokuserer "fuldt ud på at give spillere en god oplevelse på Xbox One og PC"

Jeg er (meget) farvet af min kæphest; GaaS, og jeg er derfor ikke spor forbløffet over Microsofts seneste udmelding. Jeg er overbevist om, at den har været i støbeskeen fra dag 1. Xbox skal flyttes væk fra at være tilgængelig som en kasse (ligesom Sonys vision for Playstation), og dette er blot endnu et skridt på vejen. Xbox/Live er stadig på vej som en betalingservice på tværs af platforme, første stop bliver PC (bare ikke så hurtigt som jeg havde forventet det).


Så ville Windows 10 Store dø hurtigere end GFWL. Du får altid PC folket til at betale for at spille Windows Store eksklusive spil.

Du kan spille alle dine spil gratis online via Steam. Hvis alternativet er en dårligere Store hvor man skal betale fora t spille online, så skyder MS sig selv - ikke i foden - men direkte i hovedet.

De eneste der vil spille Windows 10 Live spil på PC, er dem der allerede betaler for det via Xbox One/360.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 7. mar 2016 14:10

Ro på, få diskussionen ud af Xbox One-tråden og få noget fakta på banen: Det er gratis at spille Xbox Live-udgaven af Killer Instinct på PC. Så kan vi så gætte og råbe op om hvorvidt det også gælder de andre spil, men når dét ikke bliver taget i betragtning, så er diskussionen vidst lidt meningsløs.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 7. mar 2016 18:31

Elgaard skrev:Du kan være 100% sikker på at der ikke kommer nogen paywall på PC'en

Med GaaS mener jeg ikke en paywall, og heller ikke en service, der afløser al traditionel PC gaming. Xbox/Live bliver blot endnu et tilbud til at spille på PC, hvor low/mid-range PCere også kan afspille Xbox spil (mod betaling naturligvis), fordi de streames, eller størstedelen af udregningerne er flyttet til skyen.

Det er ikke enten eller, og så længe traditionelle PCere indkøbes til gaming, vil der være et marked for spil til dem, og jeg tror absolut det er det største marked lige nu (uden ellers at have sat mig nærmere ind i tallene).
Hvor længe det marked så eksisterer for gennemsnitsspilleren, tør jeg ikke spå om. Herhjemme er det efterhånden kun min PC der er i brug, alle andre benytter telefoner og tablets. Det samme gør naboen, men det er også kun 2 dråber vand i et kæmpehav af forbrugere.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf famulor » 8. mar 2016 11:29

IkkNico skrev:
Elgaard skrev:Du kan være 100% sikker på at der ikke kommer nogen paywall på PC'en

Med GaaS mener jeg ikke en paywall, og heller ikke en service, der afløser al traditionel PC gaming. Xbox/Live bliver blot endnu et tilbud til at spille på PC, hvor low/mid-range PCere også kan afspille Xbox spil (mod betaling naturligvis), fordi de streames, eller størstedelen af udregningerne er flyttet til skyen.

Det er ikke enten eller, og så længe traditionelle PCere indkøbes til gaming, vil der være et marked for spil til dem, og jeg tror absolut det er det største marked lige nu (uden ellers at have sat mig nærmere ind i tallene).
Hvor længe det marked så eksisterer for gennemsnitsspilleren, tør jeg ikke spå om. Herhjemme er det efterhånden kun min PC der er i brug, alle andre benytter telefoner og tablets. Det samme gør naboen, men det er også kun 2 dråber vand i et kæmpehav af forbrugere.

Du kan allerede streame spil fra din xbox til pc nu og det er simpelthen for lackluster til at være viable på nogen måde. Desuden er der vel heller ingen tvivl om at PC gaming markedet er markant større end konsol markedet?
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron