Xboxlife forum

Min xbox One kan ikke afspille ret mange mkv filer

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Min xbox One kan ikke afspille ret mange mkv filer

Indlægaf anders234 » 28. jan 2015 21:09

Hej kan det passe at en xbox One ikke kan afspille mkv filer, ca halvdelen af dem jeg har liggene kan den ikke streame
anders234
Niveau 0
 
Indlæg: 25
By: Horsens


Re: Min xbox One kan ikke afspille ret mange mkv filer

Indlægaf anders234 » 30. jan 2015 17:04

Kan man installere en anden afspiller på den
anders234
Niveau 0
 
Indlæg: 25
By: Horsens


Re: Min xbox One kan ikke afspille ret mange mkv filer

Indlægaf Blauwy » 30. jan 2015 17:40

Den understøtter MKV filer, jo.

Hvad får du af errorcode på dem der ikke virker? Har du hentet den app der hedder Media Player Preview, eller Media Browser og se om det hjælper?

Jeg kan læse mig frem til at den dog ikke kan afspille filer hvis der er DTS lydspor på, da det ikke er understøttet endnu. Dette kunne vel være at de filer du ikke kan afspille har DTS lydspor.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Min xbox One kan ikke afspille ret mange mkv filer

Indlægaf anders234 » 30. jan 2015 21:50

hjælper ikke noget, skriver at dette er kodet i et format den ikke kan afspille, og ja du har ret alle de film den ikke kan afspille er optaget med dts lyd, så må jeg jo håbe på at de får den opdateret
anders234
Niveau 0
 
Indlæg: 25
By: Horsens


Re: Min xbox One kan ikke afspille ret mange mkv filer

Indlægaf anders234 » 30. jan 2015 21:52

mange tak for hjælpen
anders234
Niveau 0
 
Indlæg: 25
By: Horsens


Re: Min xbox One kan ikke afspille ret mange mkv filer

Indlægaf Ravnii » 23. feb 2015 10:35

Er ret sikker på at den heller ikke kan afspille blu-Ray rips, mkv filer indeholdende Blu-Ray.

However, the Microsoft console does have an ace in the hole: Plex. For those out there with media servers, Plex is the app of choice for organising your collection, with artwork, synopses and even title music downloaded and streamed across from the server to the client. Transcoding is also supported, so while the Xbox One's local media player may not run Blu-ray rips, the Plex server can and does transcode into an acceptable format.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-which-is-the-better-media-player-ps4-xbox-one-revisited
Ravnii
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Langeskov


Re: Min xbox One kan ikke afspille ret mange mkv filer

Indlægaf freddi » 8. mar 2015 17:20

Jeg oplever nogen gange at den ikke vil hvis filen er 1080P, men afspiller jeg samme film i 720P så går det fint. Det er sket et par gange nu, om det bare er tilfældigt at filerne der ikke virkede var 1080 ved jeg ikke.

Er jeg den eneste der har oplevet dette ?

Frede
freddi
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Kbh


Re: Min xbox One kan ikke afspille ret mange mkv filer

Indlægaf pede B » 8. mar 2015 20:51

Jeg har ikke brugt den til film endnu pga. manglende srt understøttelse.. Har set nogle danske serier på i mkv hvor det har kørt fint :) men jo det er nok noget med lyden som i andre skriver. Jeg tror det jeg så var 480, max 720p.

Freddi, har du et trick til undertekster, eller ser du uden? hardcoded?
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Re: Min xbox One kan ikke afspille ret mange mkv filer

Indlægaf freddi » 9. mar 2015 20:30

Pede B

Undertekster er nemme nok, i hvert fald når man kander tricket :-)

Det nemmeste er at hente dem på f.eks Subscene, find en med navn så tæt på din MKV fil som muligt. Hent den og læg den i samme mappe som MKV filen. Kopier så navnet fra MKV filen og sæt det ind som undertekst filens nye navn, så de begge hedder det samme.

God fornøjelse..
freddi
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Kbh


Re: Min xbox One kan ikke afspille ret mange mkv filer

Indlægaf BuBubbi » 11. apr 2015 19:57

Nu er mkv jo ikke bare mkv.
Mkv er en container, der samler video, lyd og evt. undertekster i én fil.
Men hvilke codec der bliver brugt til video og lyd kan der jo være stor forskel på.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron