Xboxlife forum

Titanfall

Snak om first-person-shooter spil.

Titanfall

Indlægaf Phimosis » 12. jul 2013 06:49

Ja ved godt det er tidligt at spørge, men bare en lille ting jeg har tænkt på her på det sidste :)

Men tror i den kommer til at køre server som Bf eller bare som CoD allerede gør i dag ?
Håber jo på det bliver som Bf, men efter som dem der har lavet den er smuttet fra CoD, kunne det jo godt være de valgte at gøre som de "plejer" - men har ikke kunne finde noget info omkring det desværre...

Kender i noget til det ?

/Jonas
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Titanfall

Indlægaf Slimjay DK » 12. jul 2013 07:03

Titanfall gør brug af Microsoft cloud

cloud computing helps matchmaking, allowing dedicated servers to be spun up on a moment's notice to handle multiplayer matches and find you the most local option when searching for a game.

The cloud enables Titanfall to have "dedicated servers," instead of problematic player-hosted servers that are so common in gaming today.

Xbox Live Cloud differs from the standard dedicated server model by letting Azure dynamically scale resources up (and down), depending on demand. "It's far more affordable than other hosting options," Respawn's Jon Shiring explained.

"With the Xbox Live Cloud, we don't have to worry about estimating how many servers we'll need on launch day. We don't have to find ISPs all over the globe and rent servers from each one. We don't have to maintain the servers or copy new builds to every server. That lets us focus on things that make our game more fun. And best yet, Microsoft has datacenters all over the world, so everyone playing our game should have a consistent, low latency connection to their local datacenter,"
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Titanfall

Indlægaf IkkNico » 12. jul 2013 07:10

Hvilket betyder at P2P bliver til Cloud2Cloud. der vil stadig blive valgt en host, men hosten er en cloud, så vi reelt set får en usynlig dedikeret server ... Såsan forstår jeg det ihvertfald.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Titanfall

Indlægaf Phimosis » 12. jul 2013 07:33

Det er jo faktisk en ganske god ting, hvis det kommer til at virke sådan :)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Titanfall

Indlægaf Del Pede » 14. jul 2013 22:15

IkkNico skrev:Hvilket betyder at P2P bliver til Cloud2Cloud. der vil stadig blive valgt en host, men hosten er en cloud, så vi reelt set får en usynlig dedikeret server ... Såsan forstår jeg det ihvertfald.


Jeg tolker det mere som om, at serverparken er dymanisk. At de starter servere op når der er behov for det, Uanset, så vil din oplevelse ikke være afhængig af en enkelt spillers internet forbindelse, men forbindelsen til den server, der bliver startet i clouden.
Der burde ikke være den store forskel på en dedikeret server, og så en der dynamisk opstår i skyen - ud over jeg kan forudse der vil være resource problemer, hvis de bare skyder op sådan virtuelt

EDIT: eeeeh... jeg ved ikke hvad der skete. Det var reelt også hvad du sagde. Gak
Billede
Del Pede
Niveau 6
 
Indlæg: 1617


Re: Titanfall

Indlægaf Annxii » 15. jul 2013 05:54

IkkNico skrev:Hvilket betyder at P2P bliver til Cloud2Cloud. der vil stadig blive valgt en host, men hosten er en cloud, så vi reelt set får en usynlig dedikeret server ... Såsan forstår jeg det ihvertfald.

...og du er ikke den eneste :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Titanfall

Indlægaf IkkNico » 15. jul 2013 07:17

Del Pede skrev:EDIT: eeeeh... jeg ved ikke hvad der skete. Det var reelt også hvad du sagde. Gak

Jeg elsker ham
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Titanfall

Indlægaf Del Pede » 16. jul 2013 08:16

IkkNico skrev:
Del Pede skrev:EDIT: eeeeh... jeg ved ikke hvad der skete. Det var reelt også hvad du sagde. Gak

Jeg elsker ham


Fordi man får en enkelt
Billede
Del Pede
Niveau 6
 
Indlæg: 1617


Re: Titanfall

Indlægaf IkkNico » 16. jul 2013 09:49

Pjat, du rører jo ikke alkohol ... nogensinde ... overhovedet (bare spørg din chef) :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Titanfall

Indlægaf Elgaard » 16. jul 2013 17:07

IkkNico skrev:men hosten er en cloud


:lol:

Åh, jeg elsker som folk ligger så meget i ordet "Cloud". :D
"Cloud" er bare en utrolig generisk term for en eller anden service der er hostet ude i verden.

I det her tilfælde, vil spillet blive baseret på dedikerede servere som vi kender det i dag, baseret på virtuelle servere via Azure. Det smarte ved Azure i den sammenhæng er at udviklerne kan justere den mængde serverkraft de har brug for on-the-fly... og fordi det er virtuelle maskiner kan du deploy dem stort set øjeblikligt - og tilsvarende lukke dem øjeblikligt igen når de ikke længere er nødvendige.

Som udvikler slipper man helt for investeringer i hardware, og risikoen for ikke at have købt nok og så stå med et spil der kører af helvedes til indtil man får smidt noget mere fysisk hardware i sine rackskabe, og kørt dem op.

Det er bare en møg hamrende elegant måde at køre gameservere på, og jeg er helt sikker på at mange flere spil vil blive baseret på den form for hosting i fremtiden - på alle platforme vel at mærke. :)
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Titanfall

Indlægaf IkkNico » 16. jul 2013 17:39

Elgaard skrev:
IkkNico skrev:men hosten er en cloud

Åh, jeg elsker som folk ligger så meget i ordet "Cloud". :D

Præcis hvad er det du tror jeg lægger i ordet cloud?
Eller rettere, hvad er det jeg skriver, der får dig til at tro, at jeg har specielt høje tanker om skyen?

Jeg er udemærket klar over hvad skyen er, og hvad den kan bruges til, og jeg kan slet ikke se, hvordan det jeg skriver er forskelligt fra det du skriver.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Titanfall

Indlægaf Phimosis » 17. jul 2013 17:15

Men hvis det kommer til at virke som i skriver, og mener vel og mærke til at virke, så er det da en extrem fed ting :)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Titanfall

Indlægaf Del Pede » 18. jul 2013 16:40

Elgaard skrev:
IkkNico skrev:men hosten er en cloud


:lol:

Åh, jeg elsker som folk ligger så meget i ordet "Cloud". :D
"Cloud" er bare en utrolig generisk term for en eller anden service der er hostet ude i verden.

I det her tilfælde, vil spillet blive baseret på dedikerede servere som vi kender det i dag, baseret på virtuelle servere via Azure. Det smarte ved Azure i den sammenhæng er at udviklerne kan justere den mængde serverkraft de har brug for on-the-fly... og fordi det er virtuelle maskiner kan du deploy dem stort set øjeblikligt - og tilsvarende lukke dem øjeblikligt igen når de ikke længere er nødvendige.

Som udvikler slipper man helt for investeringer i hardware, og risikoen for ikke at have købt nok og så stå med et spil der kører af helvedes til indtil man får smidt noget mere fysisk hardware i sine rackskabe, og kørt dem op.

Det er bare en møg hamrende elegant måde at køre gameservere på, og jeg er helt sikker på at mange flere spil vil blive baseret på den form for hosting i fremtiden - på alle platforme vel at mærke. :)


Det var så tredje gang det blev sagt
Billede
Del Pede
Niveau 6
 
Indlæg: 1617


Re: Titanfall

Indlægaf Del Pede » 18. jul 2013 16:42

IkkNico skrev:
Elgaard skrev:
IkkNico skrev:men hosten er en cloud

Åh, jeg elsker som folk ligger så meget i ordet "Cloud". :D

Præcis hvad er det du tror jeg lægger i ordet cloud?
Eller rettere, hvad er det jeg skriver, der får dig til at tro, at jeg har specielt høje tanker om skyen?

Jeg er udemærket klar over hvad skyen er, og hvad den kan bruges til, og jeg kan slet ikke se, hvordan det jeg skriver er forskelligt fra det du skriver.


Den eneste forskel her, på cloud og dedikeret er, at antallet af servere er variable, og at der givetvis er en matchmaking service, der skyder en videre til de on demand udrullede servere.
Billede
Del Pede
Niveau 6
 
Indlæg: 1617


Re: Titanfall

Indlægaf Krisgebis » 18. jul 2013 16:55

Del Pede skrev:Den eneste forskel her, på cloud og dedikeret er, at antallet af servere er variable, og at der givetvis er en matchmaking service, der skyder en videre til de on demand udrullede servere.

Det lyder også til, at de vil lege med serverside bots, der skal supplere op i kampene.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Næste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster