Xboxlife forum

Hjælp til Synology DS212J

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf NeBa86 » 8. jan 2013 12:20

Whup!

Jeg har netop investeret i en Synology DS212J NAS server, og må indrømme at den driller mig lidt med Media Server delen.

Jeg læste mig til herinde i denne anmeldelse: http://www.xboxlife.dk/artikler/57/syno ... delse.html
At denne NAS server understøtter at kunne afspille .mkv samt .iso filer.
Men, hvordan dælen får jeg den til det?

Jeg har installeret Media Server på Synology'en, men når jeg går ind på Synology'en fra xboxen, så er mapperne tomme, selvom der lægger .mkv eller .iso filer i dem.

Så jeg har brug for lidt hjælp, og tænkte at jeg sikkert er havnet det rigtige sted til det.

På forhånd tak.
Nørder bliver ikke ældre... De leveler op!
NeBa86
Niveau 2
 
Indlæg: 107

Brugeravatar

Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf Major Oblivious » 8. jan 2013 12:31

Det er fordi at Xboxen ikke kan afspille .mkv eller .iso filer - Media Server på en NAS betyder at den kan streame formaterne til en enhed som kan afspille denne type formater.

Mener ikke at der andre måder at omgå problemet end at konvererer .mkv til avi hvis du vil afspille på boxen
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf Slimjay DK » 8. jan 2013 12:47

Som Major Oblivious siger så understøtter Xbox ikke de formater, derfor vises de ikke.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf NeBa86 » 8. jan 2013 13:01

Major Oblivious skrev:Det er fordi at Xboxen ikke kan afspille .mkv eller .iso filer - Media Server på en NAS betyder at den kan streame formaterne til en enhed som kan afspille denne type formater.

Mener ikke at der andre måder at omgå problemet end at konvererer .mkv til avi hvis du vil afspille på boxen


Ahh... Mange tak! :D
Godt så... Nu har jeg jo købt Synology'en, har du/i nogle idéer til en alternativ boks jeg kan tilslutte TVet som NAS'en kan streame .mkv og .iso til?
Hvad bruger i?
Nørder bliver ikke ældre... De leveler op!
NeBa86
Niveau 2
 
Indlæg: 107

Brugeravatar

Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf Slimjay DK » 8. jan 2013 13:14

Jeg bruger jailbreaked AppleTV 2 med XBMC på :) Men mener bestemt også at Boxee Box samt WDTV Live kan gøre det :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf NeBa86 » 8. jan 2013 13:23

Super!
Jeg værdsætter virkelig hjælpen, for nu har jeg jo trods alt brugt 2 kilo indtil videre.

Næste spørgsmål er så:

- Er det besværligt at jailbreake et AppleTV?
- På Elgiraffens vemmelside, står der at det kun er følgende filformater der understøttes:
H.264, AAC-LC audio, MV4, MP4, MOV, MPEG-4, HE-AAC (V1), AAC , MP3, MP3 VBR, Apple Lossless, WAV, JPEG, GIF, TIFF
Så hvis jeg jailbreaker den, så kan den også afspille .iso?
Nørder bliver ikke ældre... De leveler op!
NeBa86
Niveau 2
 
Indlæg: 107

Brugeravatar

Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf Slimjay DK » 8. jan 2013 13:27

AppleTV som du køber i dag er 3. generation og den kan ikke knækkes, desværre .. Man skal have fingerne i en AppleTV 2, som går brugt for 1000 kr eller mere, netop fordi de kan jailbreakes.

Men ellers ja, Jailbreak gør at du kan installerer XBMC på den, og den afspiller alle formater også ISO.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf NeBa86 » 8. jan 2013 13:33

Synes lidt, at jeg støder panden imod murer hele tiden, hehe
Det skal da sandelig ikke være nemt at streame film til TV'et...

Nå...
Så må det vel være en WDTV Live boks jeg skal kigge nærmere på.
Nogen der har erfaring med det?
Nørder bliver ikke ældre... De leveler op!
NeBa86
Niveau 2
 
Indlæg: 107

Brugeravatar

Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf Major Oblivious » 8. jan 2013 13:54

Alternativt kan du bygge dit eget mediacenter ved at putte XBMC på din computer, og trække et kabel til TV´et.

Jeg har selv en lille Acer Revo maskine, hvor jeg har installeret XBMC på, og den klarer opgaven fortrindeligt.
- Men tror næsten at du skal ud i noget bygge selv
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf Slimjay DK » 8. jan 2013 14:03

Det er billigere at købe en af de mange medieplayers der findes. Hvis man begynder at bygge selv, så er der ingen grund til Synology og streaming, da man så har en harddisk i sit mediecenter og kan overfører sine ting dertil. Og hvis formålet kun er at streame film / billeder / musik, så er det oldskool med en PC som mediecenter og også dyrt i strøm kontra en Mediaplayer ...

Har man der imod behov for at kunne optage og se TV via sit mediecenter, så er den en god ide, men ellers ikke ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf Cowrider » 8. jan 2013 14:03

Jeg har selv en Stnology DS212j - købte den efter anmeldelsen her på siden..
Og jeg har så købt en Dune HD D1 - ca 1500kr

Og fik bare et internet stik og strømstik og et hdmi kabel bag i..
Og så satte jeg den bare op til at gå ind i min film mappe eller musik mappe f.eks. :)

Synes den var utrolig nem at sætte op kan kun anbefalde den....
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf Slimjay DK » 8. jan 2013 14:17

Jeg har desværre ingen erfaring med WDTV Live, men har læst mig til på div. forums at den afspiller ISO, dog uden menu, så den starter filmen direkte ... Den skulle også have Netflix klient og en masse andet gejl :)

Men det er jo lidt dit budget der bestemmer .. Har man råd, så ser den DUNE HD D1 ret fed ud :) Og Boxee Box skulle heller ikke være helt tosset
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf NeBa86 » 8. jan 2013 14:31

Mange tak for alle jeres kommentarer. :-)

DUNE HD D1 har ikke wireless, hvilket er et minus.
Boxee Box synes jeg virker ret dyr i forhold til hvad man får, så jeg vil prøve kræfter med en WD TV Live, så nu er jagten gået ind på nogen som har sådan en bandit i Odense :-)
Nørder bliver ikke ældre... De leveler op!
NeBa86
Niveau 2
 
Indlæg: 107

Brugeravatar

Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf Major Oblivious » 8. jan 2013 15:52

Min personlige erfaring er at WIFI kan knibe lidt med streaming af 720p / 1080p .. Men det kan også være at det blot er den indbyggede wifi-adapter i min Revo som sucks..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Hjælp til Synology DS212J

Indlægaf Cowrider » 8. jan 2013 16:02

NeBa86 skrev:Mange tak for alle jeres kommentarer. :-)

DUNE HD D1 har ikke wireless, hvilket er et minus.
Boxee Box synes jeg virker ret dyr i forhold til hvad man får, så jeg vil prøve kræfter med en WD TV Live, så nu er jagten gået ind på nogen som har sådan en bandit i Odense :-)



Man kan købe en Dune HD air wifikey til 149kr og så er den trådløs :)
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Næste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron