Xboxlife forum

Gear, Stats, og Skills guide

Gear, Stats, og Skills guide

Indlægaf WEZL_DK » 14. feb 2016 12:54

BEMÆRK!!! Denne guide er lavet ud fra de infomationer der var tilgængelige før release. Nu spillet er udkommet er der nogle ting der har ændret sig, og guiden vil selvfølgelig blive opdateret. På nuværende tidspunkt vil jeg dog fokusere på spillet, så jeg kan få alle detaljer med.

I denne tråd kan vi tale om Gear, Stats og Skills.

De 3 andre guides kan findes her:

PVE, BoO og Crafting guide: viewtopic.php?f=93&t=93436&p=1318208#p1318208
Våben guide: viewtopic.php?f=93&t=93428&p=1318113#p1318113
Dark Zone guide: viewtopic.php?f=93&t=93414


Kom gerne med ris og ros og sig hvis der er noget jeg skal forklarer bedre eller du har noget du vil tilføje. Alle info er fra officielle udtalelser fra udvikleren og fra Ubisoft, der hvor disse kunne findes. Ellers bygger det fra mine egne opdagelser i lukket og åben beta. Jeg vil holde det opdateret når der kommer nye informationer.


GEAR

Udover at give Armor, vil ens gear også ændre ens stats. Gear kommer, ligesom våben, i fem forskellige kvaliteter, grå (worn), grøn (standard), blå (specialized), lilla (superior) og gul (high end). Jo bedre kvalitet, jo flere attributes vil et stykke gear have.

Armor

Alt gear har et antal armor points. Disse tal fra ens gear bliver lagt sammen for at finde frem til ens Armor. Udover armor tallet kan et stykke gear også have en Major Attribute (forklares længere nede), der giver et boost til ens Armor.

Det samlet antal Armor formindsker den damage man modtager. F.eks. giver en Armor på 255 point en formindskelse af modtaget damage på i alt 26,17%.

Primary attributes

Primary attributes kommer i 3 forskellige former.

Firearms - som ændre din DPS. For hver firearms point du har, vil din DPS stige med 1%. Så hvis alt dit gear tilsammen giver dig 200 firearms, vil din DPS stige med 200%.

Stamina - denne giver dig mere liv. For hvor point i Stamina vil du få 30 HP.

Electronic - giver dig et buff i din Skill power. Din Skill power vil blive 10 gange hvad din electronic points er. Giver alt dit gear dig tilsammen 55 Electronic, vil din Skil power være 550. Skill power forbedre dine skills. F.eks. vil din heal giver dig mere liv, sticky bomb gør mere skade og balistic shield vil have mere liv, jo flere Electronic points du har.

Hvilken ændring Skill power gør for ens skills, kan ses i skills menuen ,under hver enkel skills attributes.

Gear kan give buff til en af de primary attributes (pånær grå gear), men jo bedre kvalitet og level gear, jo større er chance for der gives buff til 2 og endda til alle 3 attributes.

Ud over disse ændringer, har primary attributes også indflydelse på ens Weapon talents. F.eks. fandt jeg i den lukket beta en MP5, med et Weapon talents der vil give våbnet 20% bedre stabilitet. Dette krævede dog at jeg skulle have 78 point i Electronics og 119 i Firearms før det ville blive unlocket. Og hvis jeg efterfølgende ændrede gear, så jeg kun havde 70 point i Electronic, ville det Weapon Talent igen være låst.

Major & minor attributes

Disse attributes kan give buff til mange forskilge ting. F.eks. mere armor, ekstra XP ved headshots, damage buff til pistoler og bedre ctrit damage.

Major Attributes kan også direkte have indflydelse på ens Primary Attributes. F.eks. kan man finde et stykke gear, som har 30 point i Stamina og derved giver +900 mere i Health. Dog kan dens Major Attributes være "+230 Skill Power", så man også vil få et boost til ens Skill Power, uden det stykke Gear giver nogen Electronic points.

Her er en rigtig god video der forklarer gear attributes.



Gear mods

Lige som man kan komme mods på sine våben, kan man også modde sit gear. Det er ikke alt gear der har mods slots, men dem der har, kan moddes til at ændre ens attributes og skill stats.

Om gear mods vil fungere på samme måde som weapon mods, og man kan skifte dem ud som som man vil, vides ikke på nuværende tidspunkt, da denne feature endnu ikke er blevet vist frem.

SKILLS

Der er 9 forsklige skills som kan unlockes. Skills er delt op i 3 grupper; Medical, Tech og Security, med 3 skills i hver gruppe. Hver skill har 3 mods der kan åbnes for, hvor af man kan have et mods aktiv af gangen, samt et Master mod, som er passiv.

Man kan skifte mellem ens skills på hvilket som helst tidspunkt, så snart man har unlocket dem, dog kan man kun have 2 skills aktive af gangen.

SIGNATURE SKILLS

Signature skills er den sidste skill man kan unlocke i hvert skill tree, og der er en for hver af de 3 grupper.

Et eksempel på et Signature skill, er Tactical Link fra Tech skill tree, som giver mere damage og crit hit, til spilleren samt alle allies der er tæt på.

Man kan kun have en Signature skill aktiv af gangen, men som med Skills, kan man ændre den når man vil.

TALENTS

Der er 24 talents som man kan unlocke ved at opgradere sin Base of Operations, og man kan have op til 4 aktive af gangen.

Talents bliver aktive når man gør en bestemt ting. Et eksempel kan være Triage talentet, som reducere din skill cooldown med 15%, efter du har healet en ally med en skill. Et andet eksempel er talentet Death by Proxy, hvor ens skill power forbedres med 20% i 30 sekunder, når man ødelægger en fjendes deployed skill.

PERKS

Perks bliver, som Talents, unlocket som man opgradere sin Base of Operations. Men i modsætning til Talents er Perks passive. Så så snart de er unlocket er de for altid aktive. Der er 40 perks som har vidt forskellige indflydelser på gameplayet.
Et par eksempler på Perks er: 10% mere XP, kan have flere granater, adgang til en skydebane og bedre virus beskyttelse.

OVERSIGT

På følgende link kan der ses den fulde oversigt over Skills og deres mods og alle Talents samt Perks. (alle infomationer er ikke tilgængelige, men oversigten bliver opdateret løbende).

http://www.miodec.com/division/

Kom gerne med kritik eller sig til hvis der er noget jeg skal forklarer bedre eller noget jeg har glemt.
Senest rettet af WEZL_DK 10. mar 2016 07:53, rettet i alt 13 gange.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens

+9

Re: Gear, stats, skills og våben

Indlægaf DePeCHe DK » 14. feb 2016 18:26

Godt arbejde :mrgreen:
Bytter/Sælger helst personligt.

Fra Haslev, Sjaelland.
Billede
DePeCHe DK
Niveau 4
 
Indlæg: 496
By: Haslev


Re: Gear, stats, skills og våben

Indlægaf Morten Skou » 14. feb 2016 19:28

Ja, super fedt med det overblik :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Gear, stats, skills og våben

Indlægaf TU I Raven » 14. feb 2016 20:12

Super fedt og flot arbejde. Det giver et rigtig godt overblik. :mrgreen:
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Gear, stats, skills og våben

Indlægaf WEZL_DK » 16. feb 2016 20:51

Opdateret med Gear mods.

Gear mods.

Lige som man kan komme mods på sine våben, kan man også modde sit gear. Det er ikke alt gear der har mods slots, men dem der har, kan moddes til at ændre ens attributes og skill stats.

Om gear mods vil fungere på samme måde som weapon mods, og man kan skifte dem ud som som man vil, vides ikke på nuværende tidspunkt, da denne feature endnu ikke er blevet vist frem.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Gear, stats, skills og våben

Indlægaf WEZL_DK » 1. mar 2016 08:42

Opdateret med Armor

Armor

Alt gear har et antal armor points. Disse tal fra ens gear bliver lagt sammen for at finde frem til ens Armor. Udover armor tallet kan et stykke gear også have en Major Attribute ([forklares længere nede), der giver et boost til ens Armor.

Det samlet antal Armor formindsker den damage man modtager. F.eks. giver en Armor på 255 point en formindskelse af modtaget damage på i alt 26,17%.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens


Re: Gear, Stats, og Skills guide

Indlægaf WEZL_DK » 3. mar 2016 12:01

Opdateret

Major & Minor Attributes

Major Attributes kan også direkte have indflydelse på ens Primary Attributes. F.eks. kan man finde et stykke gear, som har 30 point i Stamina og derved giver +900 mere i Health. Dog kan dens Major Attributes være "+230 Skill Power", så man også vil få et boost til ens Skill Power, uden det stykke Gear giver nogen Electronic points.
WEZL_DK
Niveau 4
 
Indlæg: 750
By: Vojens



Tilbage til The Division

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron