Xboxlife forum

Endurance 3h Bathurst GT3?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf normann » 27. mar 2017 20:32

Lyder som en god ide
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BoblereN » 27. mar 2017 22:11

Idéen er fin... Jeg er ikke super tilhænger, og det siger jeg ikke fordi jeg er bange for at ryge ned i rækkerne, men fordi pcars har nogle elendige default setups. Jeg har tidligere tænkt på hvordan man kunne sikre sig ens træningstid, som tilfældet er i rigtig motorsport. Måske skulle vi afsætte 1,5 time til hvert løb, og så starter sessionen med en træningssession på evt. 30 min, efterfulgt af 15 min kval og så løb for resten...
Eller eventuelt en længere kval og så droppe træningsessionen... Så kan bilen stadig offentliggøres umiddelbart inden løbet, og det vil være ens for alle, dem der vil bruge lidt tid på justering kan gøre det og andre kan få nogle omgange på bagen inden løbet..

Essens i pcars for mit vedkommende og også det der har fået mig til at droppe forza helt er netop for at rydde "tilfældighederne" væk, 5 laps løb uden en eneste kender bremsepunkter eller en ideal linje rundt på banen siger mig ikke noget, og kommer formentlig også til at koste en del uheld i nedbremsningerne, for hvis man knap kender sit eget bremsepunkt, hvordan skal man så have fornemmelse af hvornår forankørende bremser?
Magien i pcars er når vi har tætte dueller hinanden imellem, og det tror jeg ikke vi opnår ved ovenstående, men jeg kunne godt se fordelen i at alle havde samme tid i bilen og begrænset tid til opsætning og læring af bil og bane kombination, det kunne muligvis fremme de tætte kampe....

Anyway, det er blot min mening og jeg er selvfølgelig åben for at prøve, for det går jo trods alt udelukkende ud på at have det sjovt... Jeg fik lidt smag på F1 igen efter sæsonstarten og vores lille prøveløb i lørdags, så kørte lige et single player løb... Dybt kaotisk løb med flere safetycar perioder, men fantastisk begivenhedsrigt med ændring i pit strategi løbende undervejs, og det var ekstrem underholdende.. Blot med 20 minutters kval til kendskab af bil/bane og opsætning..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BulletEyeDk » 28. mar 2017 05:40

Godt indspark BoblereN, kan sagtens følge dine pointer og er rimelig fleksibel hvad angår format....

Andre må meget gerne komme på banen også ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf dalingo » 28. mar 2017 06:09

Jeg har flere gange givet udtryk for at jeg foretrækker at bruge træningstiden på at lære kombinationen af bane og bil at kende frem for at bruge timer på at fintune bilens setup. Hvis det er muligt at låse setup så alle kører med samme opsætning så kunne det være interessant at prøve det. Og så kunne vi have en længere kvalifikation hvor der er mulighed for at lære bil og bane at kende.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+2

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BulletEyeDk » 28. mar 2017 07:57

Ja det var selvfølgelig også en mulighed, men såvidt jeg ved er det kun muligt med "default" setups, med mindre vi udstikker en decideret opsætning som bilen skal være sat op til...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf dalingo » 28. mar 2017 08:07

Default er fint for mig (o: Det er jo ens for alle så. Vi skal dog måske tage en let tilgængelig bil. Måske en Clio som tidligere har vist sig at give sjov ræs med mange dueller. Og så nogle korte baner!
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BulletEyeDk » 28. mar 2017 08:25

Hvis konceptet skal være, at bilen først kendes ca. 5 min. før vores start på sessionen, så er det lidt svært på forhånd at have lavet et setup, som alle skal sætte op efter....

Det kan også være vi bare skal kaste os over en Clio Cup som Dalingo nævner, det er prøvet før, med ganske fine løb... og så holde os til det nuværende format ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf dalingo » 28. mar 2017 12:17

Clio Cup vil være en bil som er relativ nemt at sætte op. Den vil formentlig køre ok med default setup'et, og ellers kan folk hente et fra setup siden. Clio'en er også nem at håndtere og overstyringer kan altid reddes ved bare at give den noget gas (o: Det kan være der er andre biler som har samme egenskaber og så kan vi for min skyld godt vælge en af dem i stedet.

Korte baner vil betyde at det er nemmere og hurtigere at lære banen at kende og derved blive fortrolig med bremse punkter osv. Og så vil det give lidt mere trafik....
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+3

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf ATOM-DK » 28. mar 2017 13:42

En bil uden for mange indstillings muligheder er jeg tilhænger af. Evt. Clio Cup med default setup?
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev

+3

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf ShumwayDK » 29. mar 2017 14:44

Kunne godt være frisk på Clio cup.

Et alternativ til en bil uden meget setup: Caterham 7 Classic. :D

Ja, foreslaget måtte jo komme fra min side :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Endurance 3h Bathurst GT3?

Indlægaf BulletEyeDk » 29. mar 2017 17:43

Lyder godt Lars... og ja det er vist ikke første gang du nævner den Caterham [-o<
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster