Xboxlife forum

pCARS 2h Spa 2016

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Opdeling af felt

Afstemning sluttede 3. nov 2016 14:11

Højeste skill: GT3 / Laveste skill: Ginetta G55 GT4
3
60%
Højeste skill: Ginetta G55 GT4 / Laveste skill: GT3
2
40%
 
Afgivne stemmer : 5

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Chokofanten » 12. nov 2016 21:38

Smolle skrev:
Chokofanten skrev:
Smolle skrev:Jeg vil gerne melde mig til, hvis det stadig kan nås :)


Lyder godt.
Det er ikke for sent før vi går igang.
Har du fået fixet dit headset?

Kim.


Det ved jeg ikke om jeg har :P Altså, det eneste jeg har er et sæt AIAIAI Capital, som også er dem jeg bruger til min telefon, så der er mikrofon i. Ved ikke hvorfor de ikke virkede sidst. Måske var jeg bare uheldig? Jeg har også et sæt Steelseries Siberia 350, men de kører via USB, så dem kan jeg jo ikke tilslutte min kontroller. Endelig er der min Kinect, men det er vist ikke til glæde for nogen parter, at prøve, at bruge den :)


Jeg har ikke så meget styr på headset.
Men jeg har et kabel tilsluttet min controller hvor mit headset så er sat i.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. nov 2016 22:08

Fedt at der kommer flere med. Det er en halvlang bane, så et felt på +15 kørere vil bestemt ikke gøre noget.

Første tid herfra sat i Ruf'en:

2:25:184

*Edit: ny tid 2:23:5**
Senest rettet af Niki Lauda DK 12. nov 2016 23:27, rettet i alt 1 gang.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Smolle » 12. nov 2016 23:02

Jeg får ikke tid, at træne på banen inden onsdag, så håber bare, at få en bil jeg kan styre og at det ikke bliver alt for koldt om natten i Belgien :P Er der frit valg på biler? Ville være fedt, at kunne køre i Ruf'en, nu hvor jeg allerede har lidt træning i den, men den er jeg nok ikke den eneste, der gerne vil køre i, gætter jeg på.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Niki Lauda DK » 12. nov 2016 23:25

Det er 60 omgange med diverse pitstops, hvor du er nødt til at have flere valgmuligheder alt efter behov igennem løbet. hvis du slet ikke får kigget på det, så bliver det noget bøvl at gennemføre. Måske vi skal have lavet en kort standard pitstrategi til løbet ?!
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Smolle » 12. nov 2016 23:34

Jeg tager imod alt den hjælp jeg kan få :) Har aldrig kørt endurance før, så har ingen forhåbninger om, at slutte i toppen. Løbet i sig selv bliver nok i virkeligheden en slags træning for mig. Jeg skal nok køre pænt og trække til siden, når der er nogen der vil forbi :)
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 13. nov 2016 00:50

Der er frit bilvalg på alle GT3 biler... til dem der var i tvivl...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf mnygaard89 » 13. nov 2016 01:04

@Smolle
Kan godt forstå du gerne vil køre i ruf'en, den vælger jeg nok også selv, men hvis du vil have en bil der er lidt nemmere at gå til rent handlings mæssigt, så er bmw z4 gt3 et godt bud.
Som "nybegynder" er den lidt mere rolig at holde på banen, og så især når vi skal køre 2 timer.
Hvis du føler at du kæmper meget med ruf'en, så kan det godt blive 2 modbydelige timer du går i møde, især når bane temperaturen sænker sig :wink:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Smolle » 13. nov 2016 07:51

mnygaard89 skrev:@Smolle
Kan godt forstå du gerne vil køre i ruf'en, den vælger jeg nok også selv, men hvis du vil have en bil der er lidt nemmere at gå til rent handlings mæssigt, så er bmw z4 gt3 et godt bud.
Som "nybegynder" er den lidt mere rolig at holde på banen, og så især når vi skal køre 2 timer.
Hvis du føler at du kæmper meget med ruf'en, så kan det godt blive 2 modbydelige timer du går i møde, især når bane temperaturen sænker sig :wink:


Det skal jeg overveje. Problemet er bare, at når jeg ikke når, at få tid i bilen inden løbsstart, så vil jeg næsten hellere køre i en bil jeg trods alt har prøvet før, fremfor en bil jeg slet ikke kender noget til, selvom den 'på papiret' burde være nemmere, at styre.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf BoblereN » 13. nov 2016 10:39

Ja det er fantastisk med lidt sene tilmeldinger. Jeg stemmer for at vi bare holder os i GT3 serien. Så folk kan have vished om hvad de skal køre i :)

Ellers kan man melde sig frivilligt til at køre Ginetta GT4, jeg vil gerne køre i den, såfremt vi mindst bliver en 5 stykker.

Jeg legede lidt i C7.R'eren den anden aften og kunne køre et sted mellem 2.18 - 2.19... Men det er virkelig meget med at få ens dæk til at holde... Vil egentlig gerne køre i R8'eren, men jeg kæmper med at dækkene forsvinder lynhurtigt..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Niki Lauda DK » 13. nov 2016 10:54

Hvor mange omgange kan du ca. Køre på et sæt ?
Jeg kan køre ca. 12 i RUF' en, men skal have sænket dæktrykket en smule pga. Den kølige asfalt i hovedparten af løbet og håber ikke at det æder dem alt for hurtigt.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf BoblereN » 13. nov 2016 11:21

Jeg har kun fået kørt 3-4 sammenhængende omgange... men udfra dem har jeg kunne vurdere at jeg har et voldsomt dækslid.. 10 laps er nok maks.. Håber jeg får lidt tid en aften inden til at køre lidt længere stints :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Niki Lauda DK » 13. nov 2016 11:30

Måske skal dækslid være x1 i næste enduranceløb. Omvendt så gør det løbet mere uforudsigeligt og spændende med flere pitstops. Noget jeg bed mærke i, er at det tyder på light rain i midterste tredjedel af løbet, hvilket vil sige om natten. Det bliver spændende hvis det holder
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf BoblereN » 13. nov 2016 11:39

Ja bestemt, jeg kan godt lide den lidt ukendte faktor.. specielt indover et endurance event.. også derfor tiden er sat til laps og ikke time.. for der virker vejrslots ikke... Jeg synes x2 er fint, så der også kommer nogle stop ud af løbet :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Niki Lauda DK » 13. nov 2016 11:54

Men lækker bane ellers. Der er et godt flow hele vejen rundt og cut-track penalties er helt rimelige.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS 2h Spa 2016

Indlægaf Smolle » 13. nov 2016 17:19

Har taget nogle omgange på banen i Z4 GT3'en her til eftermiddag. Synes jeg havde læst folk herinde, som havde kørt 2:08-2:09, så var noget skuffet da jeg lå og kørte tider omkring 2:25! Men nu hvor jeg lige kigger igen kan jeg se, at Lauda har kørt lige under 2:24, så nu er jeg ikke lige så bekymret for min tid :P Har fundet nogle setups på projectcarssetups.eu hvor de skriver, at bedste tider de har fået er ned omkring 2:16, så kan jeg få tvunget den ned på 2:23 ca., så er jeg yderst tilfreds.
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron