Xboxlife forum

Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf BoblereN » 3. aug 2016 22:25

Tak for go ræs. Der blev ikke givet ved dørene til aften, det var intenst! :)

Nedenfor resultaterne:

Qualifying:
Billede

Race 1:
Billede

Race 2:
Billede
kom til at tage billede med race time, nogen der har hurtigste lap fra race 2 - Rimelig sikker på vi uden billedet godt kan give benjamin det point.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf BoblereN » 3. aug 2016 22:34

Og tak for endnu en løbsserie, tillykke til vinderne af hold konkurrence og det individuelle mesterskab ! Flot kørt.

Til den vil jeg gerne knytte følgende kommentarer:

1. Hold - kommet for at blive
2. Løbsafvikling med to løb. Fed måde at afvikle løb
3. Jeg gad godt at vi fik noget mere tæt ræs, og mine inputs til dette nedenfor
3a. Tire wear ned på real
3b. Time progression skal ikke over x2

Argumenterne for ovenstående skulle være, at banetemperaturen ikke vil variere meget i løbet af løbet, derudover vil vi kunne fokusere mere på konkurrencen, end på at passe på dækkene.
Jeg synes bilens egenskaber i løbet af et løb på 15-20 minutter og 30-40 minutter er lige lovligt svingende, specielt for dem der måske kæmper lidt mere med det kan det være svært at få et ben til jorden.

4. Næste løbsserie bliver Formula Gulf, det er vedtaget ved afstemning :P Haha, vi kørte en lille forsmag på onsdagens kommende løb og det er en rigtig fed bil at køre i med meget greb! Måske blot med 4 løbsonsdage.
Der var bred enighed blandt de deltagende at det kunne være sjovt at køre en open wheeler serie. Lad os se efter onsdage hvad folk siger.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf ShumwayDK » 3. aug 2016 23:00

Tak for godt ræs i aften alle sammen.
Det var sgu ret intenst. Specielt i første løb for mit vedkommende.

@StoreNygaard: Det blev til 2 andenpladser til mig. Som jeg umiddelbart kan regne ud, så er det nok til en samlet 2. plads til teamet. =D>

Jeg har lagt nogle klip i mit aktivitets feed på xbox live fra første løb. Jeg er for doven lige nu til at linke til dem her :D
Der er min duel med Dalingo, kaos'et og min efterfølgende duel med Bobleren i slutningen af løb 1, og LilleNygaard's underlige afkørsel. Der må have været olie på banen er lignende. :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf ShumwayDK » 3. aug 2016 23:04

Jeg er stort set enig med dig Brian.
Eneste undtagelse er Tire Wear. Jeg er ikke overbevist om at den skal ned på Real. Det tror jeg bliver lidt for let. Jeg tror en x2 ville have været passende til det realisme niveau vi har kørt denne sæson med. Men det er noget vi kan teste inden næste sæson.

Formula Gulf'en er iøvrigt super fed. Den kan I glæde jer til at køre på onsdag. Det er også en rigtig fed bane Brian har valgt!
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf Benja190782 » 3. aug 2016 23:28

Ja tak for nogle rigtig fede dueller i aften - der var virkelig gang i den alle steder på banen.
Godt kørt af Martin i 2. Løb - vi fik hevet to sejre hjem til teamet, som sætter holdkonkurrencen fuldstændig på plads! Super fedt! :)

Glæder mig til lidt Open Wheel Racing nu.. ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf mnygaard89 » 3. aug 2016 23:48

Jeg hjælper lige Shumway lidt på vej her :wink:

Shumway og Dalingo i duel:
http://xboxclips.com/ShumwayDK/38b70201 ... e056371cf3

Shumway og BoblereN i duel, hvor BoblereN lige så fint får skubbet sin Team kammerat af banen :lol:
http://xboxclips.com/ShumwayDK/79a57f4d ... 157a69b015

Så vidt jeg husker, så fik både Shumway og KemmeR89 en cut track rundt i chikanen, som gjorde at der lige pludselig var kø på banen og vi måtte forsøge os uden om :D

Til sidst min mærkelige afkørsel i starten af sving 4:
http://xboxclips.com/ShumwayDK/87fb3670 ... ccbfe29d4b

Var ellers lige ved at nærme mig Teddy, så havde håbet på en god duel, men sådan skulle det altså ikke gå.
Snakkede efterfølgende med min kammerat som sad ved siden af og han sagde at det trådløse net på hans telefon også forsvandt, så der har lige været et kortvarigt crash på linjen, som jeg går ud fra har været grund til min afkørsel.

Tak for endnu et godt ræs, og en vellykket løbsserie =D>

Må sige vi har gjort det godt Benjamin, størstedelen af det ligger dog på dine skuldre, du kører fandme stærkt! :D
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf mnygaard89 » 3. aug 2016 23:53

Edit; Tak fordi du lige gad at bruge tid på at finde det frem Shumway :D
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf KemmeR89 » 4. aug 2016 08:19

Vil godt have lov at sige det ikke er Brians skyld da skubbet lige inden fra shumway gav mig en cut track :lol:
KemmeR89
Niveau 1
 
Indlæg: 59
By: Ørsted


Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf Chokofanten » 4. aug 2016 08:35

Jeg vil også lige sige tak for løbet.
Jeg synes, at jeg bliver bedre til at køre stærkt, men kommer stadig til at lave for mange køre fejl.
Men der bliver færre af dem. Det er som regel for meget fart ind i svingene, så udgangen bliver svær.
Jeg lærer noget hver gang. Det kan man også, for dem man kører imod, er sindsygt gode til det.
Den dag jeg kan køre et fejlfrit løb, giver jeg en Grønvang Special softice. :)
Nu ser jeg fremad, og glæder mig til på onsdag.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf Nygaard » 4. aug 2016 08:58

ShumwayDK skrev:Tak for godt ræs i aften alle sammen.
Det var sgu ret intenst. Specielt i første løb for mit vedkommende.

@StoreNygaard: Det blev til 2 andenpladser til mig. Som jeg umiddelbart kan regne ud, så er det nok til en samlet 2. plads til teamet. =D>

Jeg har lagt nogle klip i mit aktivitets feed på xbox live fra første løb. Jeg er for doven lige nu til at linke til dem her :D
Der er min duel med Dalingo, kaos'et og min efterfølgende duel med Bobleren i slutningen af løb 1, og LilleNygaard's underlige afkørsel. Der må have været olie på banen er lignende. :D


Fedt at du kunne redde den hjem for teamet, nu hvor andenkøreren lod sig lokke af hjemmelavede burgere med skiver af oksesteg :lol: Vi har sen sommerferie, det var den eneste måde jeg kunne få tte sammenhængende uger. Så jeg har stadig knap halvanden uge foran mig 8)

Min ældste søn på 5 starter i 0 klasse i næste uge, så jeg regner med at de fleste aftener bliver tilbage på hjemme adressen. Jeg satser stærkt på at kunne deltage i formel gulf løbet på onsdag!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+3

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf BulletEyeDk » 4. aug 2016 09:15

Så fik vi afgjort løbsserie #3 =D>
En skam jeg ikke kunne være med, det lyder til, at i har haft et spændende intenst løb...

Stort tillykke til dem der høstede pokaler, godt kørt igen igen af Benja190782... jeg vil også lige fremhæve både mrnygaard89 og Nygaard DK, der begge er forholdsvis nye i pCARS regi, men de har begge vist fremragende speed... det bliver spændende at se dem udfolde sig, når de bliver sluppet løs fra deres ophold i ROOKIE licens klassen :mrgreen:

Jeg har opdateret point, og uddelt virtuelle medaljer til følgende:

PRO:
Benja190782 - GULD
BoblereN - SØLV
ShumwayDK - BRONZE

SEMI-PRO:
BulletEyeDK - GULD
Chokofanten - SØLV
Niki Lauda DK - BRONZE

ROOKIE:
mrnygaard89 - GULD
Nygaard DK - SØLV
KemmeR89 - BRONZE

HOLD KONKURRENCEN:
Benja190782 + mnygaard89 - GULD
ShumwayDK + Nygaard DK - SØLV
BoblereN + KemmeR89 - BRONZE

Ad ovenstående skal i være opmærksomme på, at GULD vinderne i de enkelte kategorier således er tildelt mesterskabs point i rangpoint udregningen (0.025), hvorfor jeg selv bla. andet figurerer med et + selvom jeg ikke har kørt i går.

Stigning/fald på ranglisten er den samlede ændring i skill for begge løb ift. værdien før de sidste 2 løb.

Tak for endnu en sæson i godt selskab, det bliver helt sikkert spændende at prøve kræfter med Open Wheel til næste løb, det ser jeg frem til... og jeg er bestemt ikke afvisende overfor at vi prøver det til en hel løbsserie.

Der har været udfordringer for mange at presse en løbsserie ind her i sommerferie perioden, hvilket nok heller ikke har været helt optimalt, jeg kan for mit eget vedkommende godt mærke, at pCARS mere eller mindre har været lagt på is rent træningsmæssigt... da andre ting har været prioriteret.

Lad os håbe, at vi fremadrettet kan bibeholde et stort deltager antal, det er alt andet lige sjovere når der er mange biler på grid'en.

Jeg trækker lod om 1 stk. 12 måneders xbox live kode, mellem alle de deltagende kørere... dette sker dog først når jeg har koden fra Skou....

Slutstilling:
Billede
http://pcars.xbl.dk/race_serie3_standings.php

Slut holdstilling:
Billede

Ranglisten:
Billede
http://pcars.xbl.dk/rangliste.php
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf BulletEyeDk » 4. aug 2016 09:30

BoblereN skrev:Og tak for endnu en løbsserie, tillykke til vinderne af hold konkurrence og det individuelle mesterskab ! Flot kørt.

Til den vil jeg gerne knytte følgende kommentarer:

1. Hold - kommet for at blive
2. Løbsafvikling med to løb. Fed måde at afvikle løb
3. Jeg gad godt at vi fik noget mere tæt ræs, og mine inputs til dette nedenfor
3a. Tire wear ned på real
3b. Time progression skal ikke over x2

Argumenterne for ovenstående skulle være, at banetemperaturen ikke vil variere meget i løbet af løbet, derudover vil vi kunne fokusere mere på konkurrencen, end på at passe på dækkene.
Jeg synes bilens egenskaber i løbet af et løb på 15-20 minutter og 30-40 minutter er lige lovligt svingende, specielt for dem der måske kæmper lidt mere med det kan det være svært at få et ben til jorden.

4. Næste løbsserie bliver Formula Gulf, det er vedtaget ved afstemning :P Haha, vi kørte en lille forsmag på onsdagens kommende løb og det er en rigtig fed bil at køre i med meget greb! Måske blot med 4 løbsonsdage.
Der var bred enighed blandt de deltagende at det kunne være sjovt at køre en open wheeler serie. Lad os se efter onsdage hvad folk siger.


1. helt sikkert - jeg tror dog vi skal se på hvordan holdene sammensættes, jeg kan huske Tigerjax007 kom med et forslag til hvordan 1. og 2. kører kunne vælges automatisk... det må vi i fællesskab finde en løsning på.
2. Enig, det er kommet for at blive
3. Enig, jeg foreslår de forreste som straf for de kører så stærkt, altid skal have FULD tank, ha ha :mrgreen:
3a. Jeg syntes faktisk det har været lidt sjovt med 3x tire wear, da dækkene er et issue og noget man kan "vinde" lidt på ved at spare godt på dem, ved 2x tire wear så vi tidligere, at man i mange situationer godt kunne køre et helt løb uden reelt at skulle skifte... jeg ved ikke hvad der er bedst, lad os tage en snak om det ?? :)
3b. Den er jeg helt med på...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf mrnybroe » 5. aug 2016 07:13

Tillykke til folkene som fik en pokal.
Og tak for endnu en løbsserie - sgu flot der har været så mange deltagende kører, når man tænker på det er kørt henover sommerferien.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf Nygaard » 8. aug 2016 19:47

Nu kommenterede Niki i tråden med Formula Gulf løbet, og jeg må sande at jeg er lidt i samme situation ifht. manglende tid.

Det at køre i hold i løbsserien, syntes jeg er super fedt, og det har også fungeret godt. For mit eget vedkommende kan jeg dog se at jeg ikke har tid til at smide de timer i det jeg havde håbet, og jeg har også svært ved at forpligte mig til hver anden onsdag.

En af de fede ting ved at køre teams, syntes jeg samtidig for mig også er blevet en af de største ulemper for mit vedkommende; forpligtelsen overfor min teambuddy!

Jeg sad tilbage med en smule dårlig samvittighed overfor min holdkammerat, i forhold til mine afbud og sparsomme træning. Jeg ved at der ikke bliver taget så tungt på tingene, men det er jo en konkurrence!

For mit vedkommende vil jeg foretrække at køre individuel igen, og har jeg så kun tid til at deltage 3 el. 4 løb, så er det kun min egen røv det går ud over.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #9 og #10

Indlægaf Nygaard » 8. aug 2016 19:51

I forlængelse af mit forrige indlæg; Vil der være mulighed for at lave en kombination i næste løbsserie Bullet?

I lemans mv. ser vi jo både hold stille op med en enkelt bil og deciderede hold med to el flere biler.

Man kunne evt. lave en valgmulighed ved tilmelding med ønske om at køre individuelt eller hold?
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron