Xboxlife forum

Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf normann » 22. jun 2016 19:01

Det ville nok ikke være nogen dum ide, jeg når ikke at træne men håber jeg kan være klar kl. 21.00
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf Benja190782 » 22. jun 2016 19:29

Hvorfor træne når det ligger i blodet, haha! ;)
10 omgange og så er det ovre.. 8)

Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+4

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf normann » 22. jun 2016 19:36

Jep det ligger i det lag he he
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf BulletEyeDk » 22. jun 2016 19:37

imponerende ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf Benja190782 » 22. jun 2016 19:45

Vent, vent - det bliver bedre endnu efter 18 omgange: ;)

Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf mrnybroe » 22. jun 2016 20:01

Ingen mikrofon herfra i aften... Er med på en lytter
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf BoblereN » 22. jun 2016 22:09

Tak for endnu en god aften med go ræs..
Fedt med en masse tætte kampe i løb to op gennem feltet.. Et af de bedste løb for mit vedkommende... :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf Benja190782 » 22. jun 2016 22:44

BoblereN skrev:Tak for endnu en god aften med go ræs..
Fedt med en masse tætte kampe i løb to op gennem feltet.. Et af de bedste løb for mit vedkommende... :)


Det er jeg glad for at du siger, Brian - fordi jeg har det på samme måde! Elsker simpelthen den måde løb bliver afviklet på, hvor vi oplever så mange fede dueller.

Jeg kan dog ikke lade være med, at have dårlig samvittighed over at have valgt den BMW Z4 - jeg føler at det er som at tage doping før et cykelløb. Den bil giver mig klart en fordel på disse små tekniske baner i forhold til dig og Shumway. Især fordi jeg kender BMW'en, den har STC og så kæmper i begge to med at lære nye biler samtidigt.

Lige nu har jeg fortrudt, at jeg ikke fik testet nogle af de andre biler og nærmest følte mig presset til, at tage en "sikker" bil, fordi jeg på det tidspunkt vidste, at du var i topform og skarpere end nogensinde - så at "det gik nok cirka lige op, med dine evner og min BMW-agtigt".

Det kan godt være, at det bare er noget fis, men lige nu sidder jeg med 2 sejre fra aftens løb og kan bagefter ikke rigtig glæde mig over det, fordi jeg føler at jeg har "snydt", når jeg egentlig bare vil have nogle fede dueller og skide den champagne et stykke.

Jeg overvejede faktisk et kort øjeblik, at vente på dig, da du kørte ud i gruset og jeg nemt kunne overhale dig på langsiden. Bare for at få den duel tilbage...

En ting er helt sikkert, Brian! Du ville vinde hvis vi kørte "Porsche 911 Cup" i sæson #4 :lol:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf ShumwayDK » 22. jun 2016 22:52

Tak for et par interssante løb. Må dog indrømme, at jeg er lidt irriteret.

På mig selv for mit sats i andet løb, som bestemt ikke lykkedes, men mine dæk holdt meget længere end i mine tests, så jeg tænkke at de godt kunne holde de sidste fem omgange da jeg kørte i pit. De virkede fint indtil jeg kørte ind, men da jeg kørte ud igen var de som is.

Men jeg er også irriteret på den måde første sving blev angrebet i første løb.
Jeg ved godt, jeg har indledt mange løb med at sige, at løbet kan vindes i første sving, men det er altså bare en joke :D
Jeg prøver at tage svinget forholdsvist stille og roligt, men alt virker bare til at være kaos omkring mig, og det kulminerer med, at der komme en drønende forbi på indersiden, som ikke har en chance for at bremse og også ender med at stå på tværs foran mig.
Det var så lidt det løb. Jeg fik dog så fornøjelsen af at ligge og kæmpe med Tiger. Det var til gengæld god underholdning. Jeg prøvede på alle mulige måder men kunne ikke komme forbi før der blev givet plads. Godt kørt!
Jeg fik også ramt dig engang, som gik rimeligt hårdt ud over min bil. Så jeg manglede topfart resten af løbet.

Og så er der kaoset når vi skal vende grid'en til andet løb. Det synes jeg ikke rigtigt fungerer. Det tager simpelthen for lang tid, og det er åbenbart svært at blive enige, om hvordan det skal udføres. F.eks standses der pludseligt op, kort før løbet skal gives frit.
Det virkede fint da vi afprøvede det med Ginetta Junior og Clio Cup, men i denne serie synes jeg ikke det fungerer. Måske fordi grid'en er blevet så stor.

Jeg ved godt at denne bane er svær at gøre det på, men det var det samme i sidste løb, og det vil nok ske igen, da det er sprint baner vi kører på.

Men det skal ikke være negativt det hele. Der var nogle fede dueller undervejs, og jeg må da nok lige indrømme, at jeg kunne vrides da vi var færdige :D

@Bullet:
Jeg kan desværre ikke deltage i næste løb, så du kan allerede nu give Fatbass besked, så han har tid til at træne, hvis han vil prøve at deltage.

@Nygaard (senior :D):
Det betyder så også, at det hænger på dig at gøre teamchefen på team Kortex til at smile igen.
Han så sgu ikke helt tilfreds ud, da jeg rendte ind i ham efter løbet pga af defekt på 2. kørerens bil lige før starten på løb 1, og en 1. kører der totalt ignorerede anbefalingerne fra pit-crewet i løb 2. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+4

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf Niki Lauda DK » 22. jun 2016 22:53

Ja tak for noget godt ræs. Løb 1 var lidt kaotisk og det kostede noget lak og så videre - måske grundet for meget iver og for lidt forsigtighed i kampens hede. Løb 2 gik langt bedre og folk gav mere plads til hinanden.

Nu var det mit første løbsserie 3 løb og jeg synes helt klart at fuld simulation gør spillet mere livagtigt. Det koster nogle sekunder at blive ramt af andre og det kan man ærge sig over, men samlet set er det bare federe på den måde alligevel. Fedt at vi var 15 mand på den trange bane - det gav en masse infight og man fik samtidig set lidt nærmere på de detaljerede biler i en masse situationer.

Tillykke til Benja med 2 x sejr !
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+4

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf mrnybroe » 23. jun 2016 07:25

Tak for løbet i aftes.
Det startede ikke alt for godt fra min side - under min korte træningen inden løbet, der kunne jeg ike køre 2 omgange i streg uden at køre galt.

Samt jeg havde lige købt nyt headset, hvor min microfon den så ikke lige fungerede.
Så sad en hel aften og kunne ikke svare, så sorry til dig Bullet - da du forsøgte at snakke til mig under løbene. Det var lidt crazy ned af langsiden, da jeg bremser lidt tidligt og du ikke lige får bremset - der kom du bare flyvende!!

Løb1 - jeg fik en god start, desværre kommer jeg for langt ud i venstre side ned ad langsiden, så komme forkert rundt i den første chikane. Så får lige en 10 sekunders straf. Men modsat træningen, så lavede jeg næsten ingen fejl. Så da jeg køre over målstregen og ser jeg får en 9.plads, så kan jublen ingen ende tage - desværre for Pais-holdet, så er det min første køre som der får en DSQ!

Løb2 - det går sgu egentlig okay. Jeg kæmper lidt med røven i nogle af svingene - men en 11 plads er sgu okay.
Napper lige en Kortex porsche inden målstregn :)

Afviklingen af løbet - når vi skal køre omvendt grid, så tager det bare tid. Men det med at vi skiftes til at komme frem, det synes jeg gik fint. Det med at sætte løbet igang, der skal vi vist bare blive enig om, at der er fuldstændig ro en halv omgang, inden dette løb skal gives frit. Fx hørte jeg ikke det blev givet frit, før Benja råbte "KØR KØR KØR" - da der var mange ind over om løbet var givet frit.
Det var sgu fedt igår med lidt race - det med omvendt grid er fedt - især for en som mig, der normalt ikke er med fremme, så det er sgu fedt at kunne være med til at køre lidt race.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf BoblereN » 23. jun 2016 07:28

Benjamin vinder man, så vinder man... Uanset om det er en Z4 eller en forkølet Ginetta...

Jeg testede meget lidt forud for serien.. Valget faldt på V8'eren fordi jeg gerne ville udfordres og blive bedre til at optimere bilens setup/balance, det havde jeg svært ved i Z4'eren da den ikke synderligt havde udfordringer i forhold til balancen... Samtidig var målet at kunne konkurrere med i midterfeltet, for det er her der er mange kampe!
Blev en lille smule kedsommeligt at køre i både serie 1 + 2 da det somregel kun var få laps per løb man kæmpede mod nogen.... Også derfor jeg har været fortaler for omvendt grid i løb 2 lige fra starten.. Det er kampene jeg er vilde med, tage alternative linjer i brug for at komme forbi... Ligge pres på og køre kofanger mod kofanger :)
Om jeg så slutter først eller midt i feltet er for mit vedkommende underordnet.

Jeg havde et fedt første løb på watkin glens selvom jeg smed sejren væk på anden sidste omgang.. Det var prisen for at være hård væk dækkene og ikke have haft tiden til at optimere i forhold til dækslid.. Løb to på watkin glens var kanon fedt at kæmpe sig stille op igennem feltet... Folk viste virkelig god respekt, men der var ingen der lod en køre forbi uden kamp... At det endte i et uheld relativt tidligt og et sted på banen hvor det ikke kunne have endt værre... Jamen det var jo så hvad det var :)

I går var både løb1+2 super spændende, kamp begge løb hele vejen igennem... Må dog tilslutte mig shumway (selvom det ikke gik udover mig), så var folk alt for ivrige i sving 1.. Jeg kom afsted fra gridden ok, og orienterede mig hurtigt hvor jeg fandt dalingo havde fået en spektakulær start så han faktisk kørte sig op på indersiden af mig inden sving 1, tror også han lige havde en kofanger foran mig... Jeg respekterede selvfølgelig hans tilstedeværelse, og ligger mig ind bag Benjas linje der kommer bredt fra venstre for at skære svinget hårdt af og få en god udgangs på sving 2...

Da jeg drejer ind mod svinget ser jeg i spejlet at de bagvedkørende angriber indenom i en linje der gør, at de skal dreje 180° for overhovedet at have en chance.. Skulle de lykkes at komme igennem ville de som i Lars' tilfælde holde på tværs af banen og lige skulle vende vognen inden de kan fortsætte til sving 2..

Lad os se om vi kan gøre det bedre i næste løb, og så lad os få en fælles forståelse for hvordan vi laver en løbende start.. Aldrig har jeg oplevet noget lignende..

Vanvittigt at løbet skal gives frit af bagerst kørende midt i et sving, vanvittigt vi ikke kan køre en stille formationslap uden at ødelægge biler... Og utroligt at når starten skal gå er folk stadig i tvivl om hvornår og hvordan..

Min overbevisning er stadig at vi kører første omgang med nedsat hastighed, finder vores positioner.. Ingen hårde opbremsninger, hvis forankørende du skal starte bagved bremser hårdt op så kør da hellere forbi ham i stedet for at køre op i ham... og lad ham køre forbi igen...

Forslag til ovenstående:

Én person dikterer hvordan starten skal foregå
Og det er samme koncept vi starter med i alle rullende start... Det er bare et spørgsmål om det er efter sving x løbet er frit..
Bagerste mand dikterer udelukkende hvornår vi er klar til at øge til race pace ned af start mål langside, grunden til det er bagerste mand er at vi er sikre på feltet er samlet... Herefter er det tilladt at overhale efter det aftalte sving... Ja, det betyder de forreste må overhale tidligere end de bagerste, men det burde ikke have nogen indflydelse da alle alligevel er i race pace..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf mrnybroe » 23. jun 2016 08:00

Som sagt tidligere i en anden post - det Brian siger !
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf BulletEyeDk » 23. jun 2016 09:09

God post Brian... er helt enig med jer andre i at det er nogle fede løb vi har med det nuværende setup, men at det også kan optimeres noget, specielt starten af løb #2 med omvendt grid.

Lad os frem til næste løbsdag tage en fornuftig snak om hvordan vi bedst afvikler starten på næste og fremtidige løb #2... hvis en eller flere vil stå for for det udliciterer jeg gerne og så gør vi det på den måde i eller flere kommer frem til...

Jeg har simpelthen et alt for stramt program lige for tiden, så giver gerne det videre til andre kompetente, der kan være mere dedikeret end jeg lige kan pt. ;)

Opdatering vedr. seneste løbsdag kommer først engang lørdag/søndag... har desværre ikke tid før... (tror jeg ikke)

Vedr. min egen indsats i de seneste 2 løb, så var løb #1 klart det bedste af de 2... jeg mangler fart i bilen efter at have fået lidt skrammer i starten, men formår alligevel at holde et par stykker bag mig, kan ikke være helt utilfreds med det løb.
@Chokofanten - jeg mener det er løb #1 hvor jeg påkører dig bagfra, jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det skader din bil meget ? - jeg var overrasket over, at du (som jeg husker det) trak ud til højre foran mig da jeg kom op til dig...

Vedr. løb #2 så kommer jeg egentlig ok af sted og formår også de første par omgange at være med fremme (top 5) inden de hurtige når op... her stresser jeg på et tidspunkt over en bagfra kørende (tror det er Niki)... og laver så en åndsvag kørerfejl i et sving, hvor jeg får lidt skader..

Kommer mig aldrig rigtigt over den afkørsel, det præger resten af løbet, der bliver lidt vanskeligt og med nogle dårlige beslutninger... og presser nok bilen lidt for meget i et håb om at komme tilbage, desværre med langt flere afkørsler end hvad der er pænt... så helt rimeligt at tage til takke med en af de bagerste pladser i det løb :roll:

Alt i alt FEDT at vi kan stille med et næsten fuldt grid... ser allerede frem til næste løb 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #3 og #4

Indlægaf Chokofanten » 23. jun 2016 10:03

Jeg vil også lige sige tak for i aftes.
En rimelig kval. Placering som gjorde at jeg skulle starte blandt de bagerste.
Taktikken var så, at jeg skulle igennem de to første sving uden fejl/buler.
Det lykkedes for nogle af de forreste lavede fejl, og så gav det lige 4 placeringer. Fedt tænkte jeg.
Men så i næste sving kom der kaos. En bil stod lige pludselig på tværs, så et frontalt sammenstød var uundgåeligt.
Så på vej til pitten fik jeg en penalty på 10 SEK.
Så ind i pitten og afsted igen.
Resten af løbet gik det ok.

Løb 2.
Efter løbet blev frigivet var mine dæk helt kolde, så jeg tog et stort sving og fik igen penalty på 10 SEK.
Så var jeg sidst.
Det lykkedes at få mig kæmpet mig op på en 10 plads.
Jeg overhalede ShumwayDK, det var fedt at se, hans dæk ikke kunne dreje. :D

@BulletEyeDk
Jeg tror det var i første løb, hvor jeg fik en penalty. Jeg var langt nede i fart, og kunne ikke komme ud til siden.

Glæder mig til næste gang.
Jeg skal lige have set replay. Ang. Situation hvor Kim smider bagenden.

Kim
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster