Xboxlife forum

Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mnygaard89 » 9. jun 2016 23:47

Altså jeg plejer kun at justere dæktryk, downforce, gearing, og evt ride height på bilen..
Enkelte gange prøver jeg med brake duct og brake pressure osv.
Alt det andet med camber, bump stops og decideret affjedring holder jeg mig helst fra :lol:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BoblereN » 10. jun 2016 07:11

Jeg arbejder somregel på samme setup... Fx. har jeg fra et default setup justeret ind efter mine behov til Watkin Glens. Når vi nu drager til nurnburgring har jeg lagt setup'et fra Watkin Glens over på mit Nurnburgring.. Så kører jeg en masse omgange inden jeg begynder at justere, hvis den er helt galt justere jeg rimelig hurtigt. Men som udgangspunkt kører jeg minimum 15-20 laps før jeg justerer... Jeg vil meget gerne at jeg ligger indenfor +/- 0.2s pr. omgang før jeg begynder at justere... Og så griber jeg fat i de sving jeg synes jeg bøvler mest med, eller hvor der er mest ubalance i bilen... Det forsøger jeg så at korrigere for i forhold til hvordan jeg ønsker bilen skal reagere, og det kan så bevirke bilen bliver mere besværlig i andre sving... Så det er virkelig med at justere forsigtigt ind...

Hvordan jeg forsøger at forbedre mit setup i rækkefølge:

1. Optimal bremsetemperatur (brake ducts), kølevandstemperatur ca. 97-100°C (radiator) - De er hurtige at indstille
2. Optimale bremser (brake pressure + balance) Forsøger at undgå at låse hjul eller miste balancen ved nedbremsning.. Jeg track braker meget (drejer mens jeg er i nedbremsninger, og det stiller større krav til balancen end ved at bremse lige)
3. Gearing - Maksimere i forhold til topfart, forsøger at få bilen til netop ikke at ramme begrænseren i tungeste gear på længste langside på banen.
4. Maksimere det mekaniske vejgreb med fokus på ikke at gå på kompromis med responsen fra bilen
Dæktryk, dæktryk, camber, sway bars, suspension, dampers
5. Har jeg ikke løst balancen i bilen endnu i forhold til overstyringer under nedbremsninger/accelerationer begynder jeg at arbejde med differentiale og brake mapping....
6. Downforce

Normalt tager det ca. en times tid at komme igennem ovenstående, og når man justere i rækkefølge kan man nemt skulle tilbage og korrigere lidt fordi bilen bliver anderledes som man kommer igennem tingene.

Jeg selv har aldrig fattet noget af at sætte en bil op før for 2-4 måneder siden... Jeg er stadig ikke god til det, men måden jeg kom igang med det var i første omgang kun at kigge på tire & brakes..
Læse lidt om det og se hvor meget jeg kunne optimere igennem kun disse indstillinger.
Næste gang jeg skulle sætte en bil op læste jeg lidt om suspensions, så lidt videoer om suspensions på youtube og kiggede kun på suspensions + tire & brakes...
På den måde meget forsigt øge mængden af variabler man har mulighed for at indstille på..
Og det kan være en god idé at prøve at være lidt aggresiv med indstillingerne.. Så man fornemmer forskellen markant... Fx for at se hvad betyder det hvis front suspensions bliver meget blødere... Bilen bliver formentlig meget ringere at køre.. Men betyder det at den laver mere under/overstyring eller forsvinder bilens respons...

Nå nok om det... Det er nemmere at snakke om i en evt. træning :) tror teddy er bedste mand at spørge vedr. setup, virker til han har fuldstændig styr på hvordan det hænger sammen i virkeligheden.. og det er nogen gange det man bliver nødt til at forstå for at optimere
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BoblereN » 10. jun 2016 07:18

@Bullet - Min holdkammerat fatbass er ikke til at komme i kontakt med, hvis nu han ikke giver lyd fra sig hverken her eller på xbox'en.. Ville det være muligt at lave en afstemning om han kunne byttes ud med KemmR89, som står reserve (hvis selvfølgelig han får fikset NAT)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BulletEyeDk » 10. jun 2016 08:11

BoblereN skrev:@Bullet - Min holdkammerat fatbass er ikke til at komme i kontakt med, hvis nu han ikke giver lyd fra sig hverken her eller på xbox'en.. Ville det være muligt at lave en afstemning om han kunne byttes ud med KemmR89, som står reserve (hvis selvfølgelig han får fikset NAT)


Det kan jeg ikke udelukke, der er en åbning i reglerne til at det kan komme på tale...

Billede

fatbass23 udeblev fra første løb uden afbud, og jeg er som sådan altid forstående overfor, at man kan have sine grunde til ikke at møde op... jeg mener dog, at det er et skidt tegn bare at blive væk og ikke give besked, hverken før eller efter...

Nu ser vi lige om han evt. kommer ind i kampen, ellers er jeg åben for at en reservekører skifter til en fast plads på grid'en.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf KemmeR89 » 10. jun 2016 09:49

Jeg synes da det lyder som en rigtig god ide :lol:
KemmeR89
Niveau 1
 
Indlæg: 59
By: Ørsted


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf normann » 10. jun 2016 10:16

Hvis din hold makker dukker op bobbler så mangler vi en til næste løb
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mortnDK » 10. jun 2016 14:05

Jeg mangler også en makker som ikke var med til sidste løb, ved ikke om han meldte fra løbene til Bullet?
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BulletEyeDk » 10. jun 2016 15:31

mortnDK skrev:Jeg mangler også en makker som ikke var med til sidste løb, ved ikke om han meldte fra løbene til Bullet?


Jo han meldte afbud før løbet...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron