Xboxlife forum

Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Nygaard » 6. jun 2016 16:29

normann skrev:Jeg kommer nok også har lige fået internet igen sjovt som går i stå når nettet er væk
Mvh Teddy


Ja, man er ret handicappet uden internet nu til dags :)
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mortnDK » 6. jun 2016 16:42

Jeg er klar på træning i morgen, har ikke kørt i 2½ måned efterhånden.
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf normann » 6. jun 2016 17:12

Det var da i aften der var træning eller er det mig der er galt på den
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Nygaard » 6. jun 2016 17:15

normann skrev:Det var da i aften der var træning eller er det mig der er galt på den
Mvh Teddy


Jeg kører i aften.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BoblereN » 6. jun 2016 18:50

I må gerne invitere mig med jeg er frisk på lidt træning :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf dalingo » 6. jun 2016 19:02

Send også en invite til mig (DalingoDK). Så ser vi om I stadig kører når jeg kommer på.
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Nygaard » 6. jun 2016 22:05

Tak for i aften folkens! Jeg skal vidst lige have en time mere i øveren inden onsdag :) Kan se at jeg ikke er helt så gode venner med RUF'en som jeg havde regnet med! I hvert fald ikke på denne bane! De sidste justeringer hjalp dog en hel del. Jeg er spændt på ræset på onsdag!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mnygaard89 » 6. jun 2016 22:40

Fedt med en trænings session med nogle af jer andre, nåede ned på 1:08:764 så det må siges at være en succes! =D>
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Nygaard » 7. jun 2016 05:26

mnygaard89 skrev:Fedt med en trænings session med nogle af jer andre, nåede ned på 1:08:764 så det må siges at være en succes! =D>


Det er en god tid :) Jeg nåede lige akkurat under 1:09 inden jeg hoppede af, og det kræver et par ekstra runder for at jeg kan holde tiderne omkring 1:09 stabilt.

Tak til bobleren og shumway for tips til setuppet.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Chokofanten » 7. jun 2016 06:37

Nygaard skrev:
mnygaard89 skrev:Fedt med en trænings session med nogle af jer andre, nåede ned på 1:08:764 så det må siges at være en succes! =D>


Det er en god tid :) Jeg nåede lige akkurat under 1:09 inden jeg hoppede af, og det kræver et par ekstra runder for at jeg kan holde tiderne omkring 1:09 stabilt.

Tak til bobleren og shumway for tips til setuppet.


Der kommer mange flere tips fra BoblereN.
Han har en tendens til at snakke over sig. :)

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mrnybroe » 7. jun 2016 06:39

Desværre kom jeg ikke ud og træne i aftes. Min sponsor (læs: kone) havde lavet et andet arrangement som jeg skulle deltage i. Og man skal jo sørge for at sponsoren er glad, når en løbsserie spænder over en del uger :)

Men nåede da lige at træne lidt. Fik den tunge Corvette ned i 01:10:5xx - så der er stadig en masse tid at hente.
Skal også have fundet ud af, hvordan pokker jeg sørge for den røv i Corvetten ikke kommer svingende, når jeg bremser ned i et sving!
Der håber jeg min team-mate på Pais holdet har løsningen, ellers kommer man til at kalde Pais-holdet "team drift" !
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BoblereN » 7. jun 2016 06:59

mrnybroe skrev:Desværre kom jeg ikke ud og træne i aftes. Min sponsor (læs: kone) havde lavet et andet arrangement som jeg skulle deltage i. Og man skal jo sørge for at sponsoren er glad, når en løbsserie spænder over en del uger :)

Men nåede da lige at træne lidt. Fik den tunge Corvette ned i 01:10:5xx - så der er stadig en masse tid at hente.
Skal også have fundet ud af, hvordan pokker jeg sørge for den røv i Corvetten ikke kommer svingende, når jeg bremser ned i et sving!
Der håber jeg min team-mate på Pais holdet har løsningen, ellers kommer man til at kalde Pais-holdet "team drift" !


Jeg vil anbefale dig et sænke dit bremsetryk lidt, og rykke bremsebalancen længere frem... Ud fra hvad du skriver lyder det som om at du har hårdt bremsetryk bagpå siden bagenden kommer... Du kan eventuelt også skrue lidt op for brake mapping (så motoren bremser lidt under nedbremsning) det giver dig også lidt stabilitet under nedbremsning på bekostning af lidt brændstof.

Du kan også prøve at øge dit deacceleration slip i differentiale setup'et.

Et par ting jeg også ville prøve i forhold til overstyring ved indgang til sving/nedbremsning (Et forsøg på at undgå for hurtig vægt flytning til forenden under nedbremsning for at undgå overstyring):

Øg din bagerste camper og toe in. (Mere greb på bagenden hvis du track-braker)
Gør din slow bump foran lidt stivere, og gør din fast bump foran stivere samtidig med at du også gør din sway bar foran stivere. (Dine forreste dæmpere bliver stivere ved langsom og hurtig kompression, altså ved nedbremsning hvor du ligger vægt på forenden, og vægtbalancen forbliver tættere på center med lidt mere greb på bagenden...
Senest rettet af BoblereN 7. jun 2016 07:20, rettet i alt 1 gang.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BulletEyeDk » 7. jun 2016 08:46

BoblereN skrev:
mrnybroe skrev:Desværre kom jeg ikke ud og træne i aftes. Min sponsor (læs: kone) havde lavet et andet arrangement som jeg skulle deltage i. Og man skal jo sørge for at sponsoren er glad, når en løbsserie spænder over en del uger :)

Men nåede da lige at træne lidt. Fik den tunge Corvette ned i 01:10:5xx - så der er stadig en masse tid at hente.
Skal også have fundet ud af, hvordan pokker jeg sørge for den røv i Corvetten ikke kommer svingende, når jeg bremser ned i et sving!
Der håber jeg min team-mate på Pais holdet har løsningen, ellers kommer man til at kalde Pais-holdet "team drift" !


Jeg vil anbefale dig et sænke dit bremsetryk lidt, og rykke bremsebalancen længere frem... Ud fra hvad du skriver lyder det som om at du har hårdt bremsetryk bagpå siden bagenden kommer... Du kan eventuelt også skrue lidt op for brake mapping (så motoren bremser lidt under nedbremsning) det giver dig også lidt stabilitet under nedbremsning på bekostning af lidt brændstof.

Du kan også prøve at øge dit deacceleration slip i differentiale setup'et.

Et par ting jeg også ville prøve i forhold til overstyring ved indgang til sving/nedbremsning (Et forsøg på at undgå for hurtig vægt flytning til forenden under nedbremsning for at undgå overstyring):

Øg din bagerste camper og toe in. (Mere greb på bagenden hvis du track-braker)
Gør din slow bump foran lidt stivere, og gør din fast bump foran stivere samtidig med at du også gør din sway bar foran stivere. (Dine forreste dæmpere bliver stivere ved langsom og hurtig kompression, altså ved nedbremsning hvor du ligger vægt på forenden, og vægtbalancen forbliver tættere på center med lidt mere greb på bagenden...


Gode tips... kan også klart anbefale at justere bremsetrykket som BoblereN anbefaler... de andre tips er noteret =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mrnybroe » 7. jun 2016 09:48

Må BoblereN evt være 3. køre for Pais holdet?
Ellers køber vi sgu den Aston Martin V8
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BulletEyeDk » 7. jun 2016 09:50

Ha ha... han kan vel altid få lidt sponsorkroner under bordet ??

Han har netop fået en makker til hans V8'er ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron