Xboxlife forum

Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Nygaard » 6. jun 2016 05:22

mnygaard89 skrev:Det skal nok blive sjovt at prøve online delen med nogle ligesindede, jeg er bare ikke sikker på at jeg når at få styr på mine NAT settings til imorgen aften, men håber det går hvis vi ikke bliver så mange?


Selvfølgelig er det det, vi hopper bare af hvis noget driller!
Hvis primanet af en eller anden grund ikke kan hjælpe, så husk at få oplyst hvad din router hedder og hvordan du kommer ind på den.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BoblereN » 6. jun 2016 06:44

Ser frem til sæsonåbneren... Bliver spændende at se hvordan feltet sætter sig med de nye biler og teams :)
Desuden tror jeg kvalifikationen/starten bliver væsentlig i forhold til løbet, jeg har svært ved at finde steder på banen der er oplagt til overhaling..

Hvad med ham Skou, hvis nu han bliver overtalt.. Kan han så træde til på det britisk økonomisk ramte team? :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BulletEyeDk » 6. jun 2016 07:19

BoblereN skrev:Ser frem til sæsonåbneren... Bliver spændende at se hvordan feltet sætter sig med de nye biler og teams :)
Desuden tror jeg kvalifikationen/starten bliver væsentlig i forhold til løbet, jeg har svært ved at finde steder på banen der er oplagt til overhaling..

Hvad med ham Skou, hvis nu han bliver overtalt.. Kan han så træde til på det britisk økonomisk ramte team? :)


Selvom jeg skrev, at det IKKE var muligt efterfølgende at komme med, så kan det selvfølgelig lade sig gøre for evt. at fylde dit hold op.. jeg tror dog ikke Skou får tid til denne løbsserie, det er i hvert fald hvad han har skrevet til mig i en besked...

Du må bare lige få din kammerat, Martin på banen 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BoblereN » 6. jun 2016 07:22

BulletEyeDk skrev:Selvom jeg skrev, at det IKKE var muligt efterfølgende at komme med, så kan det selvfølgelig lade sig gøre for evt. at fylde dit hold op.. jeg tror dog ikke Skou får tid til denne løbsserie, det er i hvert fald hvad han har skrevet til mig i en besked...

Du må bare lige få din kammerat, Martin på banen 8)


Ja jeg kan vel bare vise ham hvordan nygaard junior har gjort sin entré?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mnygaard89 » 6. jun 2016 09:26

Har jeg gjort en god entré da? :D
Har lige prøvet at kontakte primanet (udbyderen), men deres support er selvfølgelig kun bemandet mellem 16-20 på hverdage! =D>
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BulletEyeDk » 6. jun 2016 09:33

Jeg tror BoblereN hentyder til at du som helt ny (i pCARS regi herinde) - stiller op med en decideret "kabine" rent udstyrsmæssigt... de fleste af os andre startede jo stille og roligt ud med en controller, ha ha :mrgreen:

Så ja... store armbevægelser fra starten af, hvis du kommer med ligeså meget potentiale som din bror, så spår jeg dig allerede fra starten af din "karriere" nogle fornuftige resultater 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mnygaard89 » 6. jun 2016 09:55

Prøvede faktisk torsdag aften med en controller da jeg ikke havde fået mit setup klart, og det var faktisk møg hamrende svært at holde bilen på banen, bare det at bilen kom ud i den mindste udskridning og jeg skulle styre kontra med den bette rorpind gjorde at jeg mistede den stort set hver gang.
Det havde muligvis at gøre med nogle indstillinger?

Men må sige at det føles "nemmere" med et rat.
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+2

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf BoblereN » 6. jun 2016 10:18

mnygaard89 skrev:Prøvede faktisk torsdag aften med en controller da jeg ikke havde fået mit setup klart, og det var faktisk møg hamrende svært at holde bilen på banen, bare det at bilen kom ud i den mindste udskridning og jeg skulle styre kontra med den bette rorpind gjorde at jeg mistede den stort set hver gang.
Det havde muligvis at gøre med nogle indstillinger?

Men må sige at det føles "nemmere" med et rat.


Rettelse, det føles nemmere med et rat med feedback! :)
Du får en fornemmelse for hvad der sker med bilen og netop hvornår du skal styre kontra for at redde en overstyring eller lette på gassen.
For længe siden af ukendte årsager forsvandt force feedback'en nogle gange fra mit rat... Det var mildest talt pludselig umuligt at spille, ingen fornemmelse for hvor meget man skal dreje, eller om man scrubber dækkene fordi man drejer alt for meget.. Ingen advarsel i rattet om at bilen er lige på kanten til at skride...
Så ja, det er helt bestemt nemmere med et rat med feedback... og selvfølgelig meget nemmere at justere mængden du drejer og korrigerer end en controller..

Da jeg kørte med controller lærte jeg at jeg ikke skulle forsøge at kontrastyre ligesom jeg gør med rat, den eneste mulig for at korrigere er med gassen :) I hvert fald for mit vedkommende
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf mnygaard89 » 6. jun 2016 10:42

Det havde helt sikkert krævet mere tilvænning med controlleren end med rattet, det falder mere naturligt at sidde med rat og pedaler :wink:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf ShumwayDK » 6. jun 2016 12:14

Nygaard skrev:Mig og min bror har talt om evt at træne lidt på Watkins i morgen efter otte. Er der nogen der har lyst til at deltage?


Vil prøve at se om jeg kan nå det.
Kommer dog nok til at holde i pit'en noget af tiden mens jeg render frem og tilbage mellem andre gøremål, men det er jo vigtigt at komme til at træne lidt med sin team kammerat :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 6. jun 2016 14:48

Jeg er muligvis også med på lidt træning
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf dalingo » 6. jun 2016 15:42

Hvad tid starter i? Jeg kan nok først kommer på kl. 10:30 (måske 10:00). Og hvordan joiner man sådan en session? Sender i en invite afsted som jeg kan bruge når jeg kommer på?
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Nygaard » 6. jun 2016 15:56

Jeg tænker at jeg er klar fra ved en ottetiden. Tænker bare at jeg eller en anden (min upload er ikke stærk) hoster, og så må vi se hvor lang tid vi gider at blive ved :)

Indtil videre er vi mig, min bror og nybroe. Jo flere, jo bedre :D
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf Nygaard » 6. jun 2016 16:10

ShumwayDK skrev:
Nygaard skrev:Mig og min bror har talt om evt at træne lidt på Watkins i morgen efter otte. Er der nogen der har lyst til at deltage?


Vil prøve at se om jeg kan nå det.
Kommer dog nok til at holde i pit'en noget af tiden mens jeg render frem og tilbage mellem andre gøremål, men det er jo vigtigt at komme til at træne lidt med sin team kammerat :D


At dømme ud fra den trænings tid du har smidt med RUF'en, tænker jeg at din holdkammerat har mere brug for træningen end du har :mrgreen: fedt hvis du kan komme på!

Tænker at strategien for Team Kortex må være at du går efter en top 1 placering, og jeg går efter en top 5 :lol:
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Løbsserie #3 - Løb #1 og #2

Indlægaf normann » 6. jun 2016 16:28

Jeg kommer nok også har lige fået internet igen sjovt som går i stå når nettet er væk
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster