Xboxlife forum

pCARS Le Mans 2016

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 26. maj 2016 12:43

Hvis du kan bruge det til noget, har vi i test løbene kørt ca. 30 min med x3 tire wear i de lange løb...

Så vil tro det er 3-4 alt efter hvor god man er til at passe på sine dæk, hvordan en nat cyklus påvirker dækkene aner jeg ikke...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BoblereN » 26. maj 2016 13:07

Det er meget forskelligt fra klasse, til bil, til strategi... :)
Men jeg vil da anbefale dig at afprøve et stint med fuld tank og friske dæk.. Se hvad der slipper først op, dæk eller brændstof... Ryger dækkene først, og skal du alligevel have brændstof på kunne det være en idé at få alignet dit brændstof til at passe med x antal laps det tager at brænde dine dæk af..
Det kan også være en rigtig god idé at tage noget træning om natten/formiddagen, der er væsentlig forskel på dæktemperaturen om natten kontra dagen..

Sidste tilsvarende le mans vi kørte (dog med x2 tire wear)... Mener jeg at det lykkede at køre 40 minutters stints, og dermed klare sig med total 2 pitstops.. Men det var også i lmp klassen..

Jeg håber at vi kan få det til at passe med 3 pitstops, så bilen kan holde ca. til en halv times kørsel inden dækskifte/brændstof... Så passer det med min makker og jeg får kørt 2 stints hver..

Forudsat vi ikke smadrer bilen og den skal i pit
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Benja190782 » 26. maj 2016 13:10

Jeg kan hermed bekræfte, at have ansat min lillebror som team-kammerat til dette års Le Mans.
Eftersom han aldrig har kørt før, må jeg nok hellere lige træne ham lidt op. ;)

Kan jeg regne med at "vi" skal kører i LMP1 klassen, bare så jeg ikke træner min bror forgæves?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 26. maj 2016 14:06

Kanon Benjamin... og ja du kører helt sikkert LMP1 med din skill rating...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Nygaard » 26. maj 2016 14:19

BulletEyeDk skrev:Kanon Benjamin... og ja du kører helt sikkert LMP1 med din skill rating...


Hvordan gøres det op? Reelt set kan vi vel først vide hvilken klasse vi ryger i efter første løb i den kommende serie?

Men gt3 var nu heller ikke det værste at køre lemans i hvis man skulle ryge i den klasse :)
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Morten Skou » 26. maj 2016 14:41

Hvis bilerne tildeles efter skill rating, så havner jeg jo i en 2CV fra 1948 :D

Billede

Overvejer virkelig om jeg skal have et rat inden løbet, men nu må vi se.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+5

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 26. maj 2016 15:01

Nygaard skrev:
BulletEyeDk skrev:Kanon Benjamin... og ja du kører helt sikkert LMP1 med din skill rating...


Hvordan gøres det op? Reelt set kan vi vel først vide hvilken klasse vi ryger i efter første løb i den kommende serie?

Men gt3 var nu heller ikke det værste at køre lemans i hvis man skulle ryge i den klasse :)


Korrekt, men et løb i serien ændrer ikke markant ved Benjamins skill... ikke nok til at han vil ende i en anden klasse, det er jeg ret sikker på.

Han ligger pt. med 1501.409, hvis han skulle ned i LMP2 klassen som det pt. ser ud med tilmeldte, så ville han skulle tabe mere end 0.464 skill samtidig med at de øvrige, pt i LMP2 klassen samtidig ikke måtte tabe skill.

En så stor skill ændring ser man kun ved nye kørere, som har under 10 løb, her kan der være lidt større udsving, da de reelt set ikke helt har fundet deres niveau, ud fra de ganske få løb.

Et godt eksempel er dig selv, hvor du senest (løbet i går tæller ikke med) kører 2 ganske fornuftige løb, med henholdsvis en 3. og 4. plads, dette gav dig en samlet stigning på 0.094 skill
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Nygaard » 26. maj 2016 16:21

Morten Skou skrev:Hvis bilerne tildeles efter skill rating, så havner jeg jo i en 2CV fra 1948 :D

Billede

Overvejer virkelig om jeg skal have et rat inden løbet, men nu må vi se.


Hvis du ønsker et godt rat, men ikke ønsker at ofre så meget som flere af de andre rødder her på forummet, kan jeg varmt anbefale Logitechs g920. Elgiganten har det til 2399, og her medfølger et fornuftigt sæt pedaler MED kobling, samt læderrat.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Nygaard » 26. maj 2016 16:35

BulletEyeDk skrev:
Nygaard skrev:
BulletEyeDk skrev:Kanon Benjamin... og ja du kører helt sikkert LMP1 med din skill rating...


Hvordan gøres det op? Reelt set kan vi vel først vide hvilken klasse vi ryger i efter første løb i den kommende serie?

Men gt3 var nu heller ikke det værste at køre lemans i hvis man skulle ryge i den klasse :)


Korrekt, men et løb i serien ændrer ikke markant ved Benjamins skill... ikke nok til at han vil ende i en anden klasse, det er jeg ret sikker på.

Han ligger pt. med 1501.409, hvis han skulle ned i LMP2 klassen som det pt. ser ud med tilmeldte, så ville han skulle tabe mere end 0.464 skill samtidig med at de øvrige, pt i LMP2 klassen samtidig ikke måtte tabe skill.

En så stor skill ændring ser man kun ved nye kørere, som har under 10 løb, her kan der være lidt større udsving, da de reelt set ikke helt har fundet deres niveau, ud fra de ganske få løb.

Et godt eksempel er dig selv, hvor du senest (løbet i går tæller ikke med) kører 2 ganske fornuftige løb, med henholdsvis en 3. og 4. plads, dette gav dig en samlet stigning på 0.094 skill


Tak for forklaringen :) jeg må hænge i i første løb, det kunne faktisk være ganske spast at køre lmp2!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Niki Lauda DK » 26. maj 2016 18:26

Morten Skou skrev:Hvis bilerne tildeles efter skill rating, så havner jeg jo i en 2CV fra 1948 :D

Billede


Så vil jeg på det kraftigste anbefale at justere fjedrende minimum 50 mm ned, rulle taget på for bedre aerodynamik og montere en V8 biturbo motor. Nå ja, husk lige at kigge på dæktrykket også, så den ikke ender som en knust øldåse i første sving.

Ps. Husk at slukke piben når du kører i pit
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 26. maj 2016 19:13

Jeg ville nok kræve nogle lidt bredere sutter... dælme ikke meget greb i de der tynde dæk :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Nygaard » 26. maj 2016 20:13

Niki Lauda DK skrev:
Morten Skou skrev:Hvis bilerne tildeles efter skill rating, så havner jeg jo i en 2CV fra 1948 :D

Billede


Så vil jeg på det kraftigste anbefale at justere fjedrende minimum 50 mm ned, rulle taget på for bedre aerodynamik og montere en V8 biturbo motor. Nå ja, husk lige at kigge på dæktrykket også, så den ikke ender som en knust øldåse i første sving.

Ps. Husk at slukke piben når du kører i pit


Kængurugitteret i front vil til gengæld skabe stor misundelse hos feltets øvrige deltager, velegnet til at give en lmp bil et diskret skub ud af banen i første sving :lol:
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf dalingo » 27. maj 2016 23:41

Hej Bullet,

Overvejer at tilmelde mig løbet men er lidt (meget) ked af at bil klassen først afgøres kort inden. Det betyder reelt at jeg ikke kan forberede mig da jeg lige nu ligger lige på grænsen af LMP1 og LMP2. Kan der ikke gøres noget ved det?

Så at mortnDK lagde billet ind på at køre GT3. Hvad blev resultatet af det? Jeg vil på samme måde gerne rykkes ned i enten GT3 da det ligger bedst til den kommende serie, eller LMP2 som ser meget jævnbyrdig ud. Kan det lade sig gøre?
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 28. maj 2016 00:00

Hvor mange dage før løb skal folk bruge på træning ?? i så fald lukker vi bare for tilmelding der...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Chokofanten » 28. maj 2016 07:46

En uges træning er vel ok.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster