Xboxlife forum

pCARS Le Mans 2016

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf ShumwayDK » 16. jun 2016 10:15

Morten Skou skrev:
Benja190782 skrev:Jeg behøvede kun 2 pitstop, selvom Skou's bil smadrede mig efter 9 omgange.


Var det efter at jeg var røget ud af spillet? For jeg synes kun at jeg byttede maling med en enkelt. :D


Det var ligesom du blev disconnected.
Der gik kun få sekunder fra Benja begyndte at skælde dig ud, til der stod at du var disconnected.

Jeg har oplevet lignende i et af vores langdistance løb på Road America. Der var også pludseligt en bil der trak ind i mig, og sekunder efter var vedkommende disconnected. I situationen troede jeg, at det var et rage-quit, men det Viste sig at være en reel disconnect.

Så der er åbenbart noget tid hvor bilen zigzagger førerløst rundt ved disconnects. Det er meget uheldigt, men ikke ligefrem din skyld.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Benja190782 » 16. jun 2016 11:03

Morten Skou skrev:Var det efter at jeg var røget ud af spillet? For jeg synes kun at jeg byttede maling med en enkelt. :D


Nøjagtigt som Shumway er inde på, så sad du ikke længere bag rattet da din bil "fishtailede" mig, så jeg røg af banen med 250 km/t. og smadrede direkte ind i autoværnet, så støv og skidt fløj om ørerne på mig. :lol:

Det betød at min pitstrategi blev ødelagt og jeg måtte trille over målstregen, med kun dampene af benzin tilbage i tanken. Det gik heldigvis, men hold kæft er drama! :lol:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Benja190782 » 16. jun 2016 11:15

Niculla skrev:Det lader til at være rimelig teknisk at køre disse løb over længere tid. Dejlig nørdet. Fed læsning.


Ja du kan tro vi havde drama igår!
Jeg prøvede at følge efter 1.pladsen (BoblereN) da jeg kun kvalificerede mig som nr. 2.

Men det gik ikke helt som planlagt og BoblereN førte pludselig med 19 sekunder.
Lige indtil hans dæk blev så slidte, at jeg begyndte at hente tid på ham. Mine dæk var ikke engang halvt færdige på det tidspunkt, så det ændrede jo billedet lidt, eftersom jeg kun behøvede 2 pitstop og han måske 4.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf mnygaard89 » 16. jun 2016 11:26

Det lyder jo vanvittigt kun med 2 pit stops, og endda med et crash også :o

Enten må du være god til at spare på dine dæk ellers må det være dig der er "The real stig" :lol:
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted

+3

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 16. jun 2016 19:02

Vil også sige tak til alle for et rigtig fedt løb... en skam der var lidt tekniske udfordringer med dig Skou.... og surt også for Chokofanten, at pitstops for ham ikke virkede, så er det svært at gennemføre et 2 timers løb :shock:

For mit eget vedkommende, så er jeg egentlig ok tilfreds, dog havde jeg forventet at være tættere på de forreste i LMP2 gruppen, men stor ka'do til både Grabovac88 og NygaardDK for virkelig god kørsel der... i var godt kørende.
Nattedelen var ikke alt for god ved mig, der fik jeg et par uprovokerede afkørsler (kører fejl) og et af dem kostede igen lidt ridser i lakken....

Før løbet havde jeg overvejet at lave en strategi udelukkende til dækskifte, men undlod fordi jeg tænkte at det vel aldrig kan skade at få fyldt tanken op... det kostede sidst i løbet vigtige sekunder, da jeg ca. 20 min før slut i den grad manglede dæk.... og derfor måtte i pit... ved et ren dækskifte uden benzin ville jeg nok ca. have sparet 15-16 sekunder, hvilket ville have holdt mig helt inde i kampen om 3.pladsen mod Rune R DK, det i stedet nappede den foran mig med ca. 12 sekunder :mrgreen:

Jeg forventer at få løbet opdateret i aften.... hvis nogen kan huske rækkefølgen for de udgåede kører så opdater det gerne her i tråden, her er hvad jeg selv kan huske:

11. Tigerjax007 (DSQ)
12. mrnybroe (DSQ)
13. mortnDK (DNF - bil totalskadet)
14. chokofanten (vælger selv at stoppe pga. pitfejl)
15. skou (disconnect)

Passer det ikke meget godt ??

NB. vi burde da helt sikkert overveje om vi til efteråret skal køre en Endurance Serie med 3-4 løb, det kunne være fedt..

EDIT: eneste detalje jeg kan tænke på til et næste endurance løb var at der ikke helt var så stor forskel på LMP2/GT3, hvorfor det måske var bedre det i stedet var LMP2/GT4, hvis vi fremadrettet stadig skal køre med 3 licensklasser.... (nu får folk jo kørt tilstrækkelig med løb så de fleste bliver vel ret snart semi pro)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BoblereN » 16. jun 2016 19:17

Fed ide daugaard.
En endurance serie der strækker dig ind i mellem dr almindelige serier.. Måske 2-3 måneder mellem løb og så 3-4 løb.
Så vil enhver position i det enkelte løb være guld værd .

Forstiller mig XEC = Xbl endurance championship! Og så skal vi have 4 timer på nurnburgring combined ;P
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 16. jun 2016 19:25

BoblereN skrev:Fed ide daugaard.
En endurance serie der strækker dig ind i mellem dr almindelige serier.. Måske 2-3 måneder mellem løb og så 3-4 løb.
Så vil enhver position i det enkelte løb være guld værd .

Forstiller mig XEC = Xbl endurance championship! Og så skal vi have 4 timer på nurnburgring combined ;P


Vi må arbejde frem mod et koncept der kan passe til en decideret serie, eventuelt kunne man splitte kval. og race dagene op ? tænker at man således måske kunne bruge 30-60 min på kvalen alene... på race dag kan kvalen bare sættes så lavt som muligt og så får hver enkelt en omgangstid de skal køre på (altså nemme tider at sætte, men med et interval på 10-20 sekunder mellem hver bil).... så passer grid'en ;

Man lad os få nogle input... ovenstående bare et eksempel på hvordan det kan gøres for så at få mere tid til selve race en anden aften...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf Chokofanten » 16. jun 2016 19:26

BoblereN skrev:Fed ide daugaard.
En endurance serie der strækker dig ind i mellem dr almindelige serier.. Måske 2-3 måneder mellem løb og så 3-4 løb.
Så vil enhver position i det enkelte løb være guld værd .

Forstiller mig XEC = Xbl endurance championship! Og så skal vi have 4 timer på nurnburgring combined ;P


Fed idé.
Hvad med et løb den sidste onsdag i hver måned.
Eneste undtagelse er sommerferie og jul/nytår.
Så skulle det gerne give 10 løb.
Når så næste Pcars kommer, så følger det bare med over i det.
Mht. Biler, så 2 klasser er vel rigeligt når vi kun kan være 16.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 16. jun 2016 19:27

Ja du har ret Kim... 2 klasser til en helt endurance serie burde være nok, det kunne så evt. være LMP1/GT3 ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf mnygaard89 » 16. jun 2016 19:34

BulletEyeDk skrev:Ja du har ret Kim... 2 klasser til en helt endurance serie burde være nok, det kunne så evt. være LMP1/GT3 ?


Tror det kunne være godt kun med 2 klasser, så vil der også være flere placeringer at kæmpe om i den enkelte klasse.
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BoblereN » 16. jun 2016 19:41

Skal inddelingen så stadig være baseret på skill eller på tilmelding? Jeg kunne fx godt tænke mig at køre endurance i en gt racer
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf mnygaard89 » 16. jun 2016 19:46

Og jeg kunne måske godt finde på at prøve kræfter med en lmp1.
Evt bare lave det efter først til mølle princippet når der er lukket for tilmelding.
mnygaard89
Niveau 2
 
Indlæg: 175
By: Ørsted


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 16. jun 2016 19:47

Jeg er rimelig fleksibel mht. hvad vi gør og hvordan vi gør ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf mortnDK » 16. jun 2016 20:02

Jeg blev ikke DSQ :P Jeg udgik. Med manér :P
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn

+3

Re: pCARS Le Mans 2016

Indlægaf BulletEyeDk » 16. jun 2016 20:05

Noteret...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron