Xboxlife forum

pCARS efter løbsserie #2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 16. apr 2016 22:34

Løbsserie #2 er ved sin afslutning, det har som altid været virkelig hyggeligt og denne løbsserie har for mit eget vedkommende været en anelse op af bakke rent succesmæssigt :roll:

Til trods for et rigtigt godt DiRT Rally spil der også optager en del af vores sparsomme fritid, så mener jeg nu stadig vi skal forsøge at holde dampen oppe i pCARS regi.

Vi kan som sidst tage nogle test løb over de næste par uger inden vi finder format til næste løbsserie ?

Eller vi kan helt springe over alle testløbene og gå direkte til en egentlig afstemning om både bil type og baner ? hvad er i til ??

Personligt syntes jeg det kunne være fedt at prøve sprint formatet i en løbsserie, som vi testede et par gange for noget tid siden. Man kunne med det format lave fulde point som vi kender det i dag for løb1, og halve point for løb2 (hvor grid'en er vendt)

Bilmæssigt er jeg lidt splittet... det kunne være fedt at vende tilbage til GT3 (der er kommet nogle lækre nye biler til) - samtidig kunne det også være meget sjovt at prøve andre biler, såsom: Clio Cup eller V8 Supercar.
DLC pakken "Old vs New Car Pack" har bilen "BMW 320 TC", en touring car TC2, nogle der har erfaringer med den ? det er en af de DLC pakker jeg ikke selv har.

Netop vedr. biler, så har jeg netop lanceret en oversigt på pCARS siden over alle biler der findes i spillet, i finder denne side under "XBOXLIFE pCARS COMMUNITY -> CARS"... DLC er markeret med mærkat på de biler som er det, og fører man musemarkøren over vil der stå lidt mere info.

Vejrmæssigt har det været ærgeligt, at mange af løbene er regnet væk, dog elsker jeg det taktiske i vejrskiftene under løbene, det har indtil videre vidst kun været et enkelt løb hvor selve vejrtypen skiftede undervejs i løbet og gav nogle taktiske overvejelser. Alle andre løb er stort set regnet væk... det bør vi måske lave om på ? - så vi har nogle løb med faste vejrudsigter og nogle med lidt random ind over ?? hvad er folks holdning til det ?

Jeg er spændt på hvad der bydes ind med =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 17. apr 2016 07:17

Personligt kan vi for min skyld sagtens springe direkte ud i en afstemning.

Jeg syntes bestemt at vi skal holde det kørende, det er hyggeligt!

Eventuelt med en koordinering af Dirt events og project cars løb skiftevis hver anden uge, så alle har mulighed for at deltage i begge?

Jeg stemmer for at vi kører med forudbestemt vejr, selvom den realistiske vejrudsigt giver det noget ekstra. 1 el 2 regnvejrsløb på en serie bør vel være tilstrækkeligt?

GT3 klassen kunne jeg godt tænke mig at køre i, der er et stort udvalg af fede biler. Det vil give en god variation i feltet.

Sprint løbene (hvis det er punkt til punkt banerne) syntes jeg at man skulle holde som bonus løb udenfor serien.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 17. apr 2016 08:07

En af de lavere formel klasser kunne også være sjove at køre, og alternativt en løbsserie med en af Radical bilerne. Den åbne Radical er en hurtig bil, der er relativt let kørt.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. apr 2016 08:41

Hvis jeg skal byde ind med noget, så er det dem her:

1X
TC3
R.S.01 Trophy
GT1
GT3 (BMW Z4 ikke tilladt)

Så synes jeg at vejret styres manuelt, men varieres så der i nogle af løbene skal skiftes imellem slicks og regndæk. Natteløb kunne også være fedt :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 17. apr 2016 08:57

Burde måske have forklaret det lidt dybere med sprint løbene, vi har jo en del nyere kørere, der ikke var med da vi testede sprint modellen.

Sprint løb's modellen er 2 løb på samme bane med samme bil (vi kører altid baneløb, dvs. ikke punkt til punkt)

Løb 1:
kval. 10 min
løbsdistance svarende til ca. 20 min kørsel
ingen krav om pitstop

Løb 2:
Ingen kval. bagerste mand jvf. løb1 starter forrest og så fremdeles
Løbsdistance svarende til ca. 30 min kørsel
Kan evt. være med krav om 1x pitstop

Denne model gav nogle ret fede løb, og specielt løb 2 hvor de langsommere kører starter forrest gav noget spændende ræs.

Som jeg skrev i første indlæg kunne man evt. kun give halve point i løb2, da man ikke har en kval. og grid'en vendes
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 17. apr 2016 09:01

Niki Lauda DK skrev:1X
TC3
R.S.01 Trophy
GT1
GT3 (BMW Z4 ikke tilladt)


Det var netop for at have et overblik over de enkelte bil typer og hvilke der var med i spillet uden DLC, jeg har lavet biloversigten i pCARS.

TC3 er DLC (Limited Edition) - den har vi faktisk kørt med i et enkelt løb for rigtig lang tid siden, om alle har det DLC ved jeg ikke -> http://pcars.xbl.dk/show_specific_race.php?id=MTA4

R.S.01 Trophy er DLC og en del af Renault Sports Car Pack - men en fed bil...
GT1 bilerne er udelukkende DLC (Racing Icons Pack)

Vil helst undgå at "tvinge" folk ud i at skulle købe DLC, men de biler du nævner er gode bud... såfremt folk har dem ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 17. apr 2016 09:16

Okay. Men jeg tænker bare at hvis vi skal køre en løbbserie og bruge et hav af træningstingstimer ud over selve løbstiden, så kunne folk måske godt lokkes til at investere et mindre beløb i en dlc pakke. Men nu har jeg kastet et par bolde i luften og jeg er åbent for alt uanset hvad det ender ud i :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 17. apr 2016 09:19

BulletEyeDk skrev:Burde måske have forklaret det lidt dybere med sprint løbene, vi har jo en del nyere kørere, der ikke var med da vi testede sprint modellen.

Sprint løb's modellen er 2 løb på samme bane med samme bil (vi kører altid baneløb, dvs. ikke punkt til punkt)

Løb 1:
kval. 10 min
løbsdistance svarende til ca. 20 min kørsel
ingen krav om pitstop

Løb 2:
Ingen kval. bagerste mand jvf. løb1 starter forrest og så fremdeles
Løbsdistance svarende til ca. 30 min kørsel
Kan evt. være med krav om 1x pitstop

Denne model gav nogle ret fede løb, og specielt løb 2 hvor de langsommere kører starter forrest gav noget spændende ræs.

Som jeg skrev i første indlæg kunne man evt. kun give halve point i løb2, da man ikke har en kval. og grid'en vendes


Tak for uddybningen! Det er jeg åben for!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf mrnybroe » 17. apr 2016 13:04

Jeg er klar på en sæson mere.

Omkring bil valget er jeg faktisk åben - omkring disse V8 supercars - er de helt ens ? Så det vil sige at alle køre i den samme bil?
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 17. apr 2016 15:38

Jeg hopper på det der bliver enighed om om det er formel eller gt biler betyder ikke så meget og så med fixet vejr
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 17. apr 2016 20:00

mrnybroe skrev:Jeg er klar på en sæson mere.

Omkring bil valget er jeg faktisk åben - omkring disse V8 supercars - er de helt ens ? Så det vil sige at alle køre i den samme bil?


V8 supercars bilen kom som en gratis bil... og der findes kun den ene, så ja de er helt ens, dog med mulighed for justeringer på setupet ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 17. apr 2016 20:06

Det kunne også være helt sjovt at alle kørte i den samme bil
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf mrnybroe » 18. apr 2016 06:41

BulletEyeDk skrev:
mrnybroe skrev:Jeg er klar på en sæson mere.

Omkring bil valget er jeg faktisk åben - omkring disse V8 supercars - er de helt ens ? Så det vil sige at alle køre i den samme bil?


V8 supercars bilen kom som en gratis bil... og der findes kun den ene, så ja de er helt ens, dog med mulighed for justeringer på setupet ;)

Det kunne da være meget sjovt med et par løb i dem.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf ShumwayDK » 18. apr 2016 08:07

Selvfølgelig skal vi holde dampen oppen i pCars liagen!! :D
Det kan slet ikke sammenlignes med e.g Rally ligaen, hvor konkurrence formen er en smule kedelig. I pCars hvor du kører direkte mod hinanden er i min optik meget sjovere og mere underholdende.

Jeg har lidt svært ved at foreslå nye bil klasser, da jeg ikke rigtigt får kørt noget ræs ud over pCars ligaen.

Men modellen med sprint tiltaler mig rigtigt meget, og gerne i ens biler. E.g. Clio cup eller GT5.
Det er faktisk nogle af de mest underholdende løb jeg har deltaget i. Og selvom de er langsomme, så er f.eks. Ginetta Junior'en stadig lidt af en håndfuld. Og så er opsætningen af de lavere klasser mere begrænset, hvilket vil hjælpe dem som ikke er så stærke i det.

Men hvis det ikke skal være sprint eller langsomme biler, så kunne det også være sjovt med en serie hvor vi kører ens biler. F.eks. En Porsche (Ruf) cup.

Jeg har ikke problemer med at det bliver biler fra DLC. Jeg har købt de fleste, og jeg har stort set ikke fået kørt i de biler. :D Og de få bilpakker jeg ikke har fået købt endnu, køber jeg gerne.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BoblereN » 18. apr 2016 13:21

For det første en tak til alle deltagere og arrangører (bullet) :) for løbsserie #1 + #2.
Dampen skal holdes helt oppe!

Jeg må dog også indrømme, at jeg i de ensomme timer også har grublet lidt over hvad der har virket, og hvad der har været mindre godt. Jeg er kommet frem til følgende punkter:

14 dages løbs interval
+ Fordel i forhold til hverdagen, ikke fordi der blev trænet mere op til et løb, men muligheden var bedre for at få planlagt en træningsaften.
+ Viste sig en generel træningsaften den onsdag der ikke var løb, hyggeligt samvær :)
- Løbsserien føler jeg personlig har været lang, og hungre lidt efter andre biltyper.

Løbsafvikling
- 45 minutters løb, og forskel på træning og niveau gør at feltet hurtigt har sat sig og været afhængig af "uheld"
Her ser jeg at sprint formatet vil bringe mange flere dueller i spil og tættere løb mod slutningen... Gode mulighederne for at komme igen i tilfælde af uheld i løb 1... Nuværende format straffer dig meget hårdt.

og ikke mindst
Dynamisk realistisk vejr
+ Realistisk.
- Jeg har spekuleret lidt i, om vejrguiden oversætter 1-2mm vand over en time til light rain, og dermed sender os ud i en times regnvejrskørsel svarende til 5-10mm?!
Jeg aner ikke om det er muligt, men måske kunne man se på den kommende times vejr, og dele vejrslots op i forhold til mm forventet regn light rain i et slot kunne svare til 2mm regn... hvis vejrudsigten så siger 4mm regn over den næste time, vil vi skulle køre 2 light rain slots... Eller et enkelt "Rain" og så tre tørvejrs...
Ovenstående nok meget forvirrende og svært at styre... Og meget demotiverende for deltagerne hvis de ikke kan gennemskue vejrudsigten... hvilket selvfølgelig vil ødelægge træningen for dem.

Mine drømme om løbsserie #3
-Moderne racerbiler: GT3,GT4,Formel B, LMP2, Prototype 900, RUF CUP.
-Løbsserie strækker sig over 4-5 løb.
-Sprint format:
10-15 min almindelig kvalifikation
Sprint løb med grid som kval (35-40% løbsdistance)
Main løb med omvendt grid fra resultat af sprint løbet. (60-65% løbsdistance)
Point deling ens i begge løb, kun point til top10. Måske indførsel af bonus point for pole + fastest lap.
-Genevaluering af vejrsystem
-Holdmesterskab bestående af to kørere max en PRO licens pr. hold.

Edit: Og hvis det er en DLC bil der lokker os ud i en løbsserie #3 er jeg ikke tilbageholden med at deltage. Jeg ligger gerne lidt i kassen for at opretholde denne fine community... Og desuden har jeg vidst selv købt de fleste pakker :P
Senest rettet af BoblereN 18. apr 2016 13:43, rettet i alt 1 gang.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster

cron