BoblereN skrev:Jeg håber at man med indførsel af "hold" får mere fokus på at hjælpe makkeren med setup... Og måske en man kan spørge lidt ind til.. Det kan man selvfølgelig også i forvejen, og jeg giver gerne mine råd, såfremt jeg selvfølgelig kan...
Jeg tænker også at full damage kunne gøre noget godt for serien, da jeg også mener der er forskel på luftmodstanden på bilerne i forhold til radiator indstillingen... Nogen af bilerne henter man mere ved at lukke radiatoren helt end andre...
Synes det har været lidt en skam at gå hovedløst ind og justere radiator og brake ducts ned på 0% til at starte med, og så kun justere brake ducts op i det omfang dækkene eller bremserne blev for varme..
Det kunne lukke op for at man senere i løbet begynder at kunne hale ind på ham foran der ikke har styr på hans olie og vandtemperatur..
BulletEyeDk skrev:BoblereN skrev:Jeg håber at man med indførsel af "hold" får mere fokus på at hjælpe makkeren med setup... Og måske en man kan spørge lidt ind til.. Det kan man selvfølgelig også i forvejen, og jeg giver gerne mine råd, såfremt jeg selvfølgelig kan...
Jeg tænker også at full damage kunne gøre noget godt for serien, da jeg også mener der er forskel på luftmodstanden på bilerne i forhold til radiator indstillingen... Nogen af bilerne henter man mere ved at lukke radiatoren helt end andre...
Synes det har været lidt en skam at gå hovedløst ind og justere radiator og brake ducts ned på 0% til at starte med, og så kun justere brake ducts op i det omfang dækkene eller bremserne blev for varme..
Det kunne lukke op for at man senere i løbet begynder at kunne hale ind på ham foran der ikke har styr på hans olie og vandtemperatur..
Enig det bør vi helt klart overveje at prøve i denne sæson...
Nygaard skrev:
Jeg syntes godt om ideen og realismen i det, men tænker også at vi skal passe på ikke at gøre det for teknisk krævende for at holde det tilgængeligt for flertallet. Tænker der er flere som mig, der ikke aner hvordan brake duct og radiator skal justeres korrekt, og jeg ville være pænt ærgerlig over at skulle udgå midt i et løb pga. en motor der er stået af. På samme måde kunne man også frygte at et uheld i første sving hurtigt kunne komme til at afgøre løbet for nogle.
Jeg er klar på udfordringen, men håber i så fald at der er et par venlige sjæle (hvilket der helt sikkert er) der vil komme med fifs til opsætning af bilen
BoblereN skrev:Med full damage skal du også være opmærksom på at du slider mere på motoren ved max. RPM, jeg tror ikke vi vil få problemer når vi kører sprint og main race.. Men kørte vi endurance, kan det være en idé at skifte 2/10 af et sekund tidligere end du normalt ville, for at opretholde motorens ydeevne over distancen.. Det er det der er sjovt ved endurance, at reliability pludselig er en vigtig faktor og kan vise sig at give pote hvis andre ikke har været grundige, og det kan være svært at sammenligne tider.. I endurance kører jeg fx forskelligt kval og race setup, da jeg i kval satser på at sætte en tid indenfor 3 omgange, og jeg så godt kan lukke ekstra i for køling når jeg ikke kører længere end 3 omgange.. Men i løbet har jeg brug for ekstra køling og derfor et andet setup...
Synes bare det er nogle fede aspekter at have med i en løbsserie
Men jeg mener også vi eventuelt lige skal have kørt et par testløb for at se, hvad det ellers bringer med sig..
mrnybroe skrev:BoblereN skrev:Med full damage skal du også være opmærksom på at du slider mere på motoren ved max. RPM, jeg tror ikke vi vil få problemer når vi kører sprint og main race.. Men kørte vi endurance, kan det være en idé at skifte 2/10 af et sekund tidligere end du normalt ville, for at opretholde motorens ydeevne over distancen.. Det er det der er sjovt ved endurance, at reliability pludselig er en vigtig faktor og kan vise sig at give pote hvis andre ikke har været grundige, og det kan være svært at sammenligne tider.. I endurance kører jeg fx forskelligt kval og race setup, da jeg i kval satser på at sætte en tid indenfor 3 omgange, og jeg så godt kan lukke ekstra i for køling når jeg ikke kører længere end 3 omgange.. Men i løbet har jeg brug for ekstra køling og derfor et andet setup...
Synes bare det er nogle fede aspekter at have med i en løbsserie
Men jeg mener også vi eventuelt lige skal have kørt et par testløb for at se, hvad det ellers bringer med sig..
Skal vi have et lille test løb arrangeret snart så?
Jeg vil gerne være med, for at se hvordan dette "full dmg" det lige fungere. Jeg er jo altid god for en udskridning eller 3, så kan vi lige se hvor smadret en GT3 bil bliver, når man spinder ind i auto værnet
Benja190782 skrev:I næste kapitel tager vi FFB opsætningen, som er mindst ligeså vigtig, hvis du skal i top 3.
Benja190782 skrev:@Nygaard: jo jeg har fri imorgen, så kigger jeg på det og laver en evt. FFB tråd, da jeg faktisk også selv kunne tænke mig info, om jeres opsætninger af både global FFB og intern FFB på nogle enkelte GT3 biler.
Altså noget at sammenligne med.
@Bullet: Jeg er meget ivrig for at få både Full damage og mecanical failures med. Desuden er vi jo alle blevet meget bedre end i starten. Vi kender fysikken i spillet til bunds, vi kender hinanden på banen og oplever ikke nær så mange uheld længere.
Derfor tror jeg ikke det er noget problem med nye tiltag, som bl.a. Full damage. Det øger blot spændingen og gør at folk tænker mere over, når de smadre bilen gentagne gange ind over kerb'en, for til sidst at få skader i ophænget osv.
Det er realistisk og pisse fedt!
Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster