Xboxlife forum

pCARS efter løbsserie #2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 2. maj 2016 20:59

Tak for input, grunden til at jeg skrev som jeg gjorde var udelukkende for at folk kunne gå nemt til opgaven... hvis du gerne vil bruge tiden på at ændre på setup osv. så du føler bilen rigtig, så gør det... bare sålænge du mener at bilerne kan sammenlignes på de tider du kører... så er det fint med mig ;)

Er som sådan også helt enig med dig i at alle biler bør være tilgængelige, men det vil helt klart ikke skade, at vi havde information om hvad man kan forvente fra en given bil.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 2. maj 2016 20:59

BoblereN skrev:Jeg håber at man med indførsel af "hold" får mere fokus på at hjælpe makkeren med setup... Og måske en man kan spørge lidt ind til.. Det kan man selvfølgelig også i forvejen, og jeg giver gerne mine råd, såfremt jeg selvfølgelig kan...

Jeg tænker også at full damage kunne gøre noget godt for serien, da jeg også mener der er forskel på luftmodstanden på bilerne i forhold til radiator indstillingen... Nogen af bilerne henter man mere ved at lukke radiatoren helt end andre...

Synes det har været lidt en skam at gå hovedløst ind og justere radiator og brake ducts ned på 0% til at starte med, og så kun justere brake ducts op i det omfang dækkene eller bremserne blev for varme..

Det kunne lukke op for at man senere i løbet begynder at kunne hale ind på ham foran der ikke har styr på hans olie og vandtemperatur..


Enig det bør vi helt klart overveje at prøve i denne sæson...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 2. maj 2016 21:25

BulletEyeDk skrev:
BoblereN skrev:Jeg håber at man med indførsel af "hold" får mere fokus på at hjælpe makkeren med setup... Og måske en man kan spørge lidt ind til.. Det kan man selvfølgelig også i forvejen, og jeg giver gerne mine råd, såfremt jeg selvfølgelig kan...

Jeg tænker også at full damage kunne gøre noget godt for serien, da jeg også mener der er forskel på luftmodstanden på bilerne i forhold til radiator indstillingen... Nogen af bilerne henter man mere ved at lukke radiatoren helt end andre...

Synes det har været lidt en skam at gå hovedløst ind og justere radiator og brake ducts ned på 0% til at starte med, og så kun justere brake ducts op i det omfang dækkene eller bremserne blev for varme..

Det kunne lukke op for at man senere i løbet begynder at kunne hale ind på ham foran der ikke har styr på hans olie og vandtemperatur..


Enig det bør vi helt klart overveje at prøve i denne sæson...


Jeg syntes godt om ideen og realismen i det, men tænker også at vi skal passe på ikke at gøre det for teknisk krævende for at holde det tilgængeligt for flertallet. Tænker der er flere som mig, der ikke aner hvordan brake duct og radiator skal justeres korrekt, og jeg ville være pænt ærgerlig over at skulle udgå midt i et løb pga. en motor der er stået af. På samme måde kunne man også frygte at et uheld i første sving hurtigt kunne komme til at afgøre løbet for nogle.

Jeg er klar på udfordringen, men håber i så fald at der er et par venlige sjæle (hvilket der helt sikkert er) der vil komme med fifs til opsætning af bilen :D
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 2. maj 2016 21:44

Jeg kan også være lidt bekymret over det med olie og vand temp. da vi tidligere har set fejl komme når der er udkommet psches og der er ændret på performance på enkelte biler så de faktisk er blevet langsommere.
Ellers er jeg mere eller mindre klar på det meste så længe jeg får lov at køre i caddien eller corvetten
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BoblereN » 3. maj 2016 07:10

Nygaard skrev:
Jeg syntes godt om ideen og realismen i det, men tænker også at vi skal passe på ikke at gøre det for teknisk krævende for at holde det tilgængeligt for flertallet. Tænker der er flere som mig, der ikke aner hvordan brake duct og radiator skal justeres korrekt, og jeg ville være pænt ærgerlig over at skulle udgå midt i et løb pga. en motor der er stået af. På samme måde kunne man også frygte at et uheld i første sving hurtigt kunne komme til at afgøre løbet for nogle.

Jeg er klar på udfordringen, men håber i så fald at der er et par venlige sjæle (hvilket der helt sikkert er) der vil komme med fifs til opsætning af bilen :D


Selvfølgelig vil vi komme med fif...
Der er ikke særlig meget i det.

Radiator: Her åbner og lukker du for "spjæld" i karossen på bilen, jo mere du åbner jo mere luft kommer der ind til at køle motoren. Jo mere du åbner, jo mere luftmodstand yder karosseriet også da du bryder luften.

Derfor ønsker du at finde balancen mellem optimal køling, og mindst mulig luftmodstand.
Det gør du ved at du justere din radiator og under træningen observerer din olie- og vandtemperatur...
De skal helst ikke over 100°C, ideal vil være et sted mellem 92-98°C efter min mening... Vandet holder motoren i optimal drifttemperatur og dermed også olien så du opnår optimal smøring og ikke mister ydelse på motoren pga. slitage...

Brake ducts er samme historie, større åbning, mere køling på bremserne men også større vindmodstand, langsommere topfart.
Min erfaring er dog, at brake ducts ikke påvirker bilens ydeevne hastighed særlig meget... (Afhængig af biltype).
Her skal du blot holde øje med dine bremsetemperaturer under træning, og selvfølgelig føle om du synes bremserne virker efter hensigten...

Optimal driftemperatur er forskellig afhængig af materialet bremserne er lavet af..
Almindelig stålskiver virker fint når de er kolde, men har en øvre grænse hvor effektiviteten nedsættes, som jeg har afkodet til at være omkring 350-400°C.

Keramiske bremseskiver virker stort set ikke under 2-300°C og har et optimal bremseevne et sted mellem 4-700°C...

Det man så lige skal have med i tankerne er, at meget varme skiver og kaster varme ud til fælgen og dækkene...
Så kører du på en meget varm bane, og har problemer med dæktemperatur kan det også hjælpe at øge kølingen til bremserne.... Men stadig ikke så meget at de bliver for kolde og ineffektive...

Jeg mener alle GT3 biler er med keramiske bremser?

Med full damage skal du også være opmærksom på at du slider mere på motoren ved max. RPM, jeg tror ikke vi vil få problemer når vi kører sprint og main race.. Men kørte vi endurance, kan det være en idé at skifte 2/10 af et sekund tidligere end du normalt ville, for at opretholde motorens ydeevne over distancen.. Det er det der er sjovt ved endurance, at reliability pludselig er en vigtig faktor og kan vise sig at give pote hvis andre ikke har været grundige, og det kan være svært at sammenligne tider.. I endurance kører jeg fx forskelligt kval og race setup, da jeg i kval satser på at sætte en tid indenfor 3 omgange, og jeg så godt kan lukke ekstra i for køling når jeg ikke kører længere end 3 omgange.. Men i løbet har jeg brug for ekstra køling og derfor et andet setup...

Synes bare det er nogle fede aspekter at have med i en løbsserie :)

Men jeg mener også vi eventuelt lige skal have kørt et par testløb for at se, hvad det ellers bringer med sig..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Benja190782 » 3. maj 2016 11:18

Jeg er enig! Jo mere realistisk vi kan sætte det op - jo sjovere bliver det.
Det er trods alt en simulator. ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf mrnybroe » 3. maj 2016 12:10

BoblereN skrev:Med full damage skal du også være opmærksom på at du slider mere på motoren ved max. RPM, jeg tror ikke vi vil få problemer når vi kører sprint og main race.. Men kørte vi endurance, kan det være en idé at skifte 2/10 af et sekund tidligere end du normalt ville, for at opretholde motorens ydeevne over distancen.. Det er det der er sjovt ved endurance, at reliability pludselig er en vigtig faktor og kan vise sig at give pote hvis andre ikke har været grundige, og det kan være svært at sammenligne tider.. I endurance kører jeg fx forskelligt kval og race setup, da jeg i kval satser på at sætte en tid indenfor 3 omgange, og jeg så godt kan lukke ekstra i for køling når jeg ikke kører længere end 3 omgange.. Men i løbet har jeg brug for ekstra køling og derfor et andet setup...

Synes bare det er nogle fede aspekter at have med i en løbsserie :)

Men jeg mener også vi eventuelt lige skal have kørt et par testløb for at se, hvad det ellers bringer med sig..

Skal vi have et lille test løb arrangeret snart så?

Jeg vil gerne være med, for at se hvordan dette "full dmg" det lige fungere. Jeg er jo altid god for en udskridning eller 3, så kan vi lige se hvor smadret en GT3 bil bliver, når man spinder ind i auto værnet :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Chokofanten » 3. maj 2016 14:56

mrnybroe skrev:
BoblereN skrev:Med full damage skal du også være opmærksom på at du slider mere på motoren ved max. RPM, jeg tror ikke vi vil få problemer når vi kører sprint og main race.. Men kørte vi endurance, kan det være en idé at skifte 2/10 af et sekund tidligere end du normalt ville, for at opretholde motorens ydeevne over distancen.. Det er det der er sjovt ved endurance, at reliability pludselig er en vigtig faktor og kan vise sig at give pote hvis andre ikke har været grundige, og det kan være svært at sammenligne tider.. I endurance kører jeg fx forskelligt kval og race setup, da jeg i kval satser på at sætte en tid indenfor 3 omgange, og jeg så godt kan lukke ekstra i for køling når jeg ikke kører længere end 3 omgange.. Men i løbet har jeg brug for ekstra køling og derfor et andet setup...

Synes bare det er nogle fede aspekter at have med i en løbsserie :)

Men jeg mener også vi eventuelt lige skal have kørt et par testløb for at se, hvad det ellers bringer med sig..

Skal vi have et lille test løb arrangeret snart så?

Jeg vil gerne være med, for at se hvordan dette "full dmg" det lige fungere. Jeg er jo altid god for en udskridning eller 3, så kan vi lige se hvor smadret en GT3 bil bliver, når man spinder ind i auto værnet :)


Så må det for Nybroe's skyld være en bane med langt ud til banderne. :)
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 3. maj 2016 15:13

Det lyder helt sikkert spændende mht. full damage, vi har i vores spæde start kørt et par løb, hvor opsætningen var med full damage, et af disse løb var på Zhuhai banen i lotus78 racerne, og her var der i hvertfald en enkelt, der ikke nåede længere end første sving (sådan husker jeg det)... da man havde en lidt for voldsom kollision med et autoværn, ha ha...

Måske er der mere i det end som så, for efter at have læst BoblereN fine detaljerede indlæg, så er det måske ikke kun full damage vi skal overveje men også mechanical failures ?

Jeg vil mene, at full damage giver risiko for at smadre sin bil fuldstændigt, men at mechanical failures rent faktisk er det som BoblereN er inde på, at der kan komme fejl som udslag af kørerens brug af bilen ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 3. maj 2016 18:22

Benja190782 skrev:I næste kapitel tager vi FFB opsætningen, som er mindst ligeså vigtig, hvis du skal i top 3. :lol:


Benjamin - kunne du evt lokkes til poste dine aktuelle ffb settings? Jeg kunne godt tænke mig at se om der er forskel på din opsætning og den jeg har kørt ud fra hele tiden fra Inside Sim Racing guiden.

Evt i en pb el separat tråd, hvis denne bliver for rodet :)
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 3. maj 2016 18:44

Er det ikke bare at få det afprøvet i næste løbsserie ? Vi kan altid gå tilbage til den nuværende form hvis det ikke går så godt
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Benja190782 » 3. maj 2016 20:59

@Nygaard: jo jeg har fri imorgen, så kigger jeg på det og laver en evt. FFB tråd, da jeg faktisk også selv kunne tænke mig info, om jeres opsætninger af både global FFB og intern FFB på nogle enkelte GT3 biler.
Altså noget at sammenligne med. ;)

@Bullet: Jeg er meget ivrig for at få både Full damage og mecanical failures med. Desuden er vi jo alle blevet meget bedre end i starten. Vi kender fysikken i spillet til bunds, vi kender hinanden på banen og oplever ikke nær så mange uheld længere.
Derfor tror jeg ikke det er noget problem med nye tiltag, som bl.a. Full damage. :) Det øger blot spændingen og gør at folk tænker mere over, når de smadre bilen gentagne gange ind over kerb'en, for til sidst at få skader i ophænget osv.

Det er realistisk og pisse fedt! :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 3. maj 2016 21:19

Benja190782 skrev:@Nygaard: jo jeg har fri imorgen, så kigger jeg på det og laver en evt. FFB tråd, da jeg faktisk også selv kunne tænke mig info, om jeres opsætninger af både global FFB og intern FFB på nogle enkelte GT3 biler.
Altså noget at sammenligne med. ;)

@Bullet: Jeg er meget ivrig for at få både Full damage og mecanical failures med. Desuden er vi jo alle blevet meget bedre end i starten. Vi kender fysikken i spillet til bunds, vi kender hinanden på banen og oplever ikke nær så mange uheld længere.
Derfor tror jeg ikke det er noget problem med nye tiltag, som bl.a. Full damage. :) Det øger blot spændingen og gør at folk tænker mere over, når de smadre bilen gentagne gange ind over kerb'en, for til sidst at få skader i ophænget osv.

Det er realistisk og pisse fedt! :mrgreen:


Jeg legede lige lidt med global og de individuelle ffb settings på RUF'en her til aften. Jeg prøvede at skrotte min global til fordel for et specifikt til g29, og helt klart uden nogen fordel. Jeg har tweaket lidt på de forskellige settings, og fundet et (syntes jeg) ret godt kompromis. Settings mæssigt vil jeg fremadrettet prøve at bruge de individuelle på Oscar olim. Tidligere har jeg kørt henad samme settings på de fleste biler, med meget få variationer.

Jeg er dog overbevist om at mit oprindelige setup på ingen måder har været ringe, men jeg føler at det lige har fået et ekstra nøk i den rigtige retning. Men det kunne faktisk være ret fint med en FFB tråd!

Jeg deler gerne mine Logitech settings hvis der skulle være brugere af den slags :lol:
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 3. maj 2016 21:24

Og lige for at give mit endelige besyv ifht damage, så er jeg helt klar på den fulde pakke 8)

Der er gået så meget nørd i den med indstillinger i det her spil, at jeg man lige så godt kan tage den sidste del med :lol:

Jeg er dog også på linje med Niki ifht at få skudt serien igang når Bullet har koden klar. Hellere igang, i stedet for at bruge flere uger på tests af diverse. Det er rart at have noget at se frem til hver 14. dag :wink:
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 3. maj 2016 21:48

Jeg kan godt se det kunne give noget med fuld damage osv. men på den anden side vil det også være noget træls
at have brugt lang tid på at forberede sig på et løb og så kan man være uheldig og være ude efter en omgang og det behøver ikke være ens egen skyld ,hvad sker der med dem eller den der evt.er årsag til uheldet.
Jeg synes det var noget træls at have brugt flere timer på setups og træning og så tabe hele lortet pga. fejl i spillet ved pitstop
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron