Xboxlife forum

pCARS efter løbsserie #2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. maj 2016 08:04

Nygaard skrev:Var der nogen der snakkede om lidt hygge kørsel i morgen aften? Jeg regner med at kunne afsætte tid til det fra kl. 20 og frem til senest 22.


Jeg vil også gerne være med
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 1. maj 2016 08:55

Niki Lauda DK skrev:
Nygaard skrev:Var der nogen der snakkede om lidt hygge kørsel i morgen aften? Jeg regner med at kunne afsætte tid til det fra kl. 20 og frem til senest 22.


Jeg vil også gerne være med


Fedt! Jeg har oprettet en tråd til det (kan se du har skrevet). Folk kan bare skrive i tråden :)
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Morten Skou » 1. maj 2016 12:09

Jeg har lige kørt lidt i Audi GT3'eren, den ligger sgu noget bedre på banen end klassen fra sæson 2 :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 1. maj 2016 14:16

Den lyder også godt i motoren
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Morten Skou » 1. maj 2016 14:54

Ja der er også lidt mere gang i den... fede biler, er nok mest glad for Audien :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 1. maj 2016 18:14

Audi'en er en fed bil, den kørte jeg i, i vores løbsserie #1
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 1. maj 2016 19:31

6 mand har stemt på baner til løbsserie #3 - tak for det, hvad med de resterende ?? - det er en enestående chance for at have indflydelse på hvilke baner vi kører... 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf TigerJax007 » 2. maj 2016 07:04

BulletEyeDk skrev:Audi'en er en fed bil, den kørte jeg i, i vores løbsserie #1


Hvordan synes du selv det gik? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 2. maj 2016 08:02

TigerJax007 skrev:
BulletEyeDk skrev:Audi'en er en fed bil, den kørte jeg i, i vores løbsserie #1


Hvordan synes du selv det gik? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Haha... træd på en mand der ligger ned ? det er ikke kønt, men en ofte anvendt taktik der giver bagslag på et tidspunkt :mrgreen:

Ej lige mht. løbsserie #1, der var jeg egentlig meget godt tilfreds, der var en vis form for stabilitet i min kørsel, langt mere end med f.eks grp. A bilerne - at jeg så ikke kan hænge på de forreste og til dels også dig, det må jeg arbejde lidt på :lol:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 2. maj 2016 08:42

stemmer i dag
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 2. maj 2016 08:42

Og jeg stemmer ikke på blå blok he he
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf ShumwayDK » 2. maj 2016 11:35

Vidste ikke der var lagt baner til afstemning. Vil jeg kigge på i aften :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 2. maj 2016 20:03

Skulle der være nogle derude som vil give en hånd med, med nogle test af GT3 bilerne ??

Testens formål er at finde evt. svage biler, der ikke skal med i den kommende løbsserie #3

Jeg har forsøgt at gennemgå PC leaderboards for på den måde at sammenligne bilernes performance, desværre må jeg bare sande, at det ikke er til at regne med.

Derfor vil det være fedt hvis en eller flere havde tid til at prøvekøre alle, eller de GT3 biler man kan overskue... kør med et standard setup, dvs. uden at røre ved noget som helst... anvend samme mængde brændstof på alle biler...

Kør en 5-6 laps og smid den hurtigste tid på pCARS siden i den givne bil.

Ovenstående vil dermed give et for mig mere retvisende billede, når det er den samme kører bag rattet i alle biler, og det er samme forhold tiden er sat under.

Eneste hage jeg kan se, er at man ved bil #1, måske ikke kender banen så godt, som man gør når man er nået til f.eks bil #6 eller mere ;)

Hvis nogen er friske foreslår jeg der køres på baner, hvor der ikke hidtil er noteret GT3 tider, da det således er nemmere at filtrere tiderne

Baner der umiddelbart kan køres:
Mazda Raceway Laguna Seca
Bathurst
Circiut de Barcelona - Catalunya National
Sonoma Raceway Short
Oulton Park Island
Dubai Autodrome National
Road America
Silverstone National
Silverstone International
Cadwell GP
Cadwell Club Circiut
Cadwell Woodland
Hockemheim National
Hockemheim Short
Le Circiut Bugatti
Nürburgring Mullenbach
Nürburgring Sprint
Nürburgring Sprint Short
Sakitto International

Hvis man ønsker at hjælpe, så smid en besked om hvilken bane man vil hjælpe med, så vi ikke ender i en situation hvor flere kører den samme bane ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BoblereN » 2. maj 2016 20:50

Hmm... Jeg vil gerne stå til hjælp med at teste biler, men ikke på ovenstående metode...
nogle af GT3 bilerne har en rigtig god balance i standard setuppet og man kan uden større kamp køre 1-2 sekunder hurtigere i disse biler pr. omgang...

Bilerne med rigtig god balance standard fx. Z4'eren er svær at hente markante forbedringer på, hvor der kan hentes mere på de andre biler...

Hvis vi skal bilteste / forberede mener jeg rent faktisk vi bør lave nye default setups til bilerne, som så offentliggøres inden løbsseriens start... Men det er virkelig svært da der er meget forskellige kørestil blandt deltagerne... og nogen ved måske ikke en gang hvad de foretrækker... Fx. var jeg tidligere mere til en bil der kørte på skinner, hvor jeg er begyndt at eksperimentere med at "smide" bilen ind i svinget i stedet for... Så nu foretrækker jeg faktisk en smule kontrolleret overstyring... Men man skal virkelig have styr på sin kørestil, for at man kan begynde at eksperimentere med den...

Jeg savner en funktion hvor man kan sætte et krav på fx. restrictor fra serverens side... Så hvis der var to biler ud af 10 der virkelig skældte sig ud, kunne man force dem til at køre med en begrænset restrictor.. Selvfølgelig offentliggjort og testet inden løbsserien.. Men der er jo ingen der kan kontrollere hvad hver enkelt kører med...

Min holdning er at alle GT3 biler skal være til rådighed, så må det være op til deltagerne at finde ud af hvilken bil de foretrækker på alle aspekter...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BoblereN » 2. maj 2016 20:55

Jeg håber at man med indførsel af "hold" får mere fokus på at hjælpe makkeren med setup... Og måske en man kan spørge lidt ind til.. Det kan man selvfølgelig også i forvejen, og jeg giver gerne mine råd, såfremt jeg selvfølgelig kan...

Jeg tænker også at full damage kunne gøre noget godt for serien, da jeg også mener der er forskel på luftmodstanden på bilerne i forhold til radiator indstillingen... Nogen af bilerne henter man mere ved at lukke radiatoren helt end andre...

Synes det har været lidt en skam at gå hovedløst ind og justere radiator og brake ducts ned på 0% til at starte med, og så kun justere brake ducts op i det omfang dækkene eller bremserne blev for varme..

Det kunne lukke op for at man senere i løbet begynder at kunne hale ind på ham foran der ikke har styr på hans olie og vandtemperatur..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster