Xboxlife forum

pCARS efter løbsserie #2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Chokofanten » 30. apr 2016 17:48

Benja190782 skrev:
Chokofanten skrev:Mht. Opsætning af biler, kan jeg se, at der nogle af Pro. Kørerne som kan sætte nogle knald hurtige tider.
Er det pga. Opsætning eller kører de bare stærkere ind og ud af svingene.
Jeg tænker på Benja, Shumway og BoblereN.
De kører noget hurtige end sådan en som mig, som ikke har en skid forstand på biler og opsætning.
Jeg prøver mig frem. Nogle gange er det ok, andre gange er det noget hø.
Vil de herrer dele deres opsætning af deres gr. A biler, så det kunne testes, om det er bilen eller føreren det er galt med?

Mvh.
Kim.


Hej Kim,

Der er rigtig mange detaljer i det, for at være helt ærlig.

Opsætningen på bilerne har meget at sige, uden tvivl - men opsætningen skal også passe til den enkelte kører - f.eks. har JEG det bedst med en bil der overstyrer. Hvad med dig?

Jeg har altid gerne ville dele min erfaring (selvom det i princippet er som at skyde sig selv i foden) og jeg kan fortælle dig, at jeg igennem hele denne sæson, har kørt med det setup du kan finde aller øverst på side 1 i højre hjørne inde på PCARS setup databasen. (BMW E30 M3)

Jeg kan også fortælle dig, at hvis du skal være med i top 3, så skal du bruge både bremsen og gassen på samme tid, for simpelthen at "massere" bilen igennem svingene. Det er lidt den samme teknik, man bruger når man kører go-kart, hvor man ofte holder speederen i bund hele tiden, og så træder på bremsen alt efter hvor skarpt svinget er.

Jeg ved at BoblereN bruger meget det med at "tappe" på speederen hele tiden, altså igennem svingene, hvor andre ville slippe speederen, træde på bremsen og så på gassen igen. Det hjælper iøvrigt også med til, at stabilisere bilen så den ikke mister greb ved høj fart.

Der skal køres til grænsen... -og det er IKKE for at hente øl! :mrgreen:

Med andre ord, hvis ikke du hele tiden læner dig op ad en "cut track" så kører du for langsomt!

En andet godt redskab er at bruge AI'en, som indlæringskurve. Start med dem på 70 og følg dem igennem svingene. Derefter lader du bare AI'en stige 10% ad gangen.
Jeg brugte selv GT3 biler på Spa, med denne metode.

I næste kapitel tager vi FFB opsætningen, som er mindst ligeså vigtig, hvis du skal i top 3. :lol:



Tak for indlægget Benja.
Det er nogle ting, som jeg slet ikke vidste noget om.
Det skal jeg prøve.
Tak for det.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf ShumwayDK » 30. apr 2016 18:49

Chokofanten skrev:Mht. Opsætning af biler, kan jeg se, at der nogle af Pro. Kørerne som kan sætte nogle knald hurtige tider.
Er det pga. Opsætning eller kører de bare stærkere ind og ud af svingene.
Jeg tænker på Benja, Shumway og BoblereN.
De kører noget hurtige end sådan en som mig, som ikke har en skid forstand på biler og opsætning.
Jeg prøver mig frem. Nogle gange er det ok, andre gange er det noget hø.
Vil de herrer dele deres opsætning af deres gr. A biler, så det kunne testes, om det er bilen eller føreren det er galt med?

Mvh.
Kim.


Nu er det jo ikke meget tørvejr vi fik kørt i denne sæson, men de practice tider jeg har sat på vores community side i gr.A, er sat med næsten-standard setup, da jeg heller ikke er stærk i setup.
Det jeg dog har pillet ved i grp A, er dæktryk, bremsetryk, downforce og engang imellem camber/caster.
Til regnvejret har jeg forsøgt at gøre bagenden blødere og justeret på traction control for at undgå hjulspin.

Det gælder for så vidt om at kunne køre konstante omgange, så du kan mærke hvad bilen gør hvis du presser hist og her. Det er igen også noget jeg har rigtigt svært ved, men jeg forsøger så at bruge dette skema til at justere bilen: http://pcars.xbl.dk/tuning.php

I GT3 benyttede jeg mig meget af andres setups på http://projectcarssetups.eu som grundlag, hvor jeg så forsøgte at justere det ind til min kørestil ved hjælp af førnævnte tuning skema.

I mine træninger giver jeg mine teamchefer grå hår i hovedet, da jeg smadrer rigtigt mange biler i forsøget på at finde ud af hvor meget jeg kan presse bilen :D

EDIT: Jeg har gemt de tørvejr-setups jeg kom frem til for Mercedes'en for de baner vi har kørt på i den forgange sæson i et regneark, som jeg gerne vil dele med dig. Men de er som nævnt meget tæt på at være standard.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf ShumwayDK » 30. apr 2016 19:02

Personligt er jeg ikke vild med ideen om hold, af den simple årsag at man kan risikere at blive proppet i en bil man egentligt ikke gider køre, eller man ikke kan komme til at køre i den bil man har fundet ud af lige passer til en.

Nu er er jeg nok ikke i risiko zonen, men jeg har for eksempel nogle biler i GT3, som jeg har opgivet at kunne køre i, og bestemt ikke kunne tænke mig at skulle trækkes med en hel sæson :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 30. apr 2016 19:19

Nu er jeg ikke en af topkørerne, men til gengæld så justerer jeg alt selv og tester mig frem. Det er en ordentlig mundfuld til at starte med og man kan aldrig blive dygtig nok til tuning da mulighederne og variationerne i løbene er uendelige. Men hvis man til at starte med kører i bilen og opmærksomt forsøger at fornemme hvor den største ulempe er - det kan f.eks være at man ikke synes dækkene griber nok - ja så er det bare at google sig frem og dykke ned i emnet og derefter arbejde videre med næste punkt man mener kan forbedres. http://www.gripping.dk/hjul.html - er en god og nogenlunde letforståelig dansk guide til at lære noget om opsætning af undervognen. Herunder dæk, camber, krængningsstabilisator osv.

Derudover så er forklaringerne i selve spillet også ganske gode hvis man oversætter hvad der står, inde i hovedet og sørger for kun at koncentrere sig om en enkelt ting af gangen og til sidst kombinere de forskellige muligheder for at finde den gyldne mellemvej.

Min taktik er grundlæggende set at skabe en god balance hvor greb og stabilitet står først og derefter søge grænsen for hurtighed ved f.eks. at lette på downforcen og ende et sted hvor man er nået til grænsen for hvor man føler man har styr på bilen i alle situationer og får mest muligt ud af den i forhold til ens egne evner.

Derudover er der selvfølgelig køreteknik osv. Men det må de bedste kørere forklare lidt mere om ;)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 30. apr 2016 19:35

Vi kunne da prøve at se hvad for nogle biler folk gerne vil køre i ,det kunne jo være at det ikke er helt ved siden af
Jeg kan da starte .
Vil gerne køre i ruf , m3 eller corvette
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 30. apr 2016 19:37

#1 RUF
#2 M3
#3 Aston Martin
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Benja190782 » 30. apr 2016 19:59

#1 • 2013 RUF RGT-8 GT3
#2 • 2012 BMW M3 E92 GT3
#3 • 2016 Mecedies-Benz AMG GT3


(Havde vi været på PC ville det blive • 2015 Lamborghini Huracan GT3) 8) :mrgreen:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf ShumwayDK » 30. apr 2016 20:08

Det er for tidligt for mig at sige noget om.
Lige nu har jeg kun BMW Z4 og Mercedes AMG (ikke SLS) på positiv listen, og da jeg kørte Z4 sidst, så er det vel kun Merceren. :) Men jeg har fortsat nogle biler jeg skal have testet.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 30. apr 2016 20:32

Jep men når alle ved hvad de vil køre i kan det være det hele går op
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 30. apr 2016 20:41

Med det jeg har foreslået, så vil det jo udelukkende være SEMI/ROOKIE kørerne der ikke 100% selv kan vælge sit hold, men som er direkte afhængige af hvad PRO kørerne har valgt...

Det er derfor mere vigtig at vide, hvilke hold PRO kørerne har i tankerne ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 30. apr 2016 20:56

Ok. Men hvem er så pro-kørerne efter løbsserie #2 :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 30. apr 2016 20:59

God pointe, ha ha...

Dem der indtil videre har været PRO kan også godt regne med stadig at være det igen, spørgsmålet er om der skal en eller 2 mere med, det vil jeg lige se på...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Chokofanten » 30. apr 2016 21:10

Det lyder spændende med teams.
Jeg er sådan set ligeglad med baner.
Vedr. Biler, så synes jeg at pro kørerne burde vælge hvilke biler der skal køres i.
For os andre er det vel hip som hap, om det er den ene eller den anden.
Hvis de kan styre en slags bil, så kan vi andre vel også lære det, med lidt træning.
Men det er vel stadig individuel stilling også.
Ikke Bullet?

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 30. apr 2016 21:11

Var der nogen der snakkede om lidt hygge kørsel i morgen aften? Jeg regner med at kunne afsætte tid til det fra kl. 20 og frem til senest 22.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 30. apr 2016 21:55

Chokofanten skrev:Men det er vel stadig individuel stilling også.
Ikke Bullet?

Kim.


Ja det vil som vanligt være en helt almindelig stilling hvor også licens klasserne fremgår, hvordan selve hold stillingen kommer til at se ud har jeg ikke helt gennemtænkt endnu, men jeg forestiller mig, at der køres om et egentlig hold mesterskab i hele løbsserien, som udløser en virtuel pokal til de 3 øverste hold
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron