Xboxlife forum

pCARS efter løbsserie #2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Morten Skou » 29. apr 2016 18:15

Pænt nederen at få mig på holdet som næsten bundproppen i alle løbene jeg var med i :-) Jeg kan dog godt lide ideen bag det og det vil jo forpligte endnu mere.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 29. apr 2016 18:48

Vi har vendt og drejet det et par gange... så nu skal vi da prøve at have det med, vi må således finjustere det henad vejen når vi får lidt flere erfaringer med holddelen, men et eller andet sted skal vi jo starte ;)

NB. ingen er jo forpligtet ud over deres evner :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BoblereN » 29. apr 2016 18:51

Jeg tager dig gerne på mit hold skou :) Har du et rat?

@Bullet

Vil du bibeholde licens klasserne også... Således der bliver det samlede klassement, klassement for hhv. Pro, Semi og Rookie og yderligere et holdmesterskab? :)

Jeg kan faktisk godt lide idéen med ikke at vide hvem man faktisk ender på hold med... Bare jeg ikke får..! :P
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 29. apr 2016 19:01

Jeg forestiller mig licens klasserne er kommet for at blive i hvert fald ifm. løbsserierne, men det kan være kriterierne ændres en smule... det kommer lidt an på hvordan "feltet" af tilmeldte ser ud....

Om ikke andet vil der med licensklasserne stadig være en titel at vinde på hvert niveau og en intern dyst kørerne imellem i den enkelte licensklasse, det kan jeg egentlig godt li'
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 29. apr 2016 20:53

Er det muligt at holdene ikke bliver baseret på valg af bil og teams, men bare er en ekstra dimension til hvad vi ellers plejer at gøre ?
- jeg tænker bare at det er surt at være nødsaget til at køre i en bil man måske ikke er helt så pjattet med !?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Morten Skou » 29. apr 2016 21:05

BoblereN skrev:Jeg tager dig gerne på mit hold skou :) Har du et rat?


Haha, du må også gerne komme på mit hold :mrgreen:

Har desværre ikke rat, kan ikke rigtigt finde pladsen desværre, gad ellers godt :cry:

Man kunne måske lave så hvert hold bestod af 3 biler, med en kører fra hver klasse. Men det giver selvfølgelig færre hold.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 30. apr 2016 08:03

Niki Lauda DK skrev:Er det muligt at holdene ikke bliver baseret på valg af bil og teams, men bare er en ekstra dimension til hvad vi ellers plejer at gøre ?
- jeg tænker bare at det er surt at være nødsaget til at køre i en bil man måske ikke er helt så pjattet med !?


Ja det er bestemt også en mulighed, men det kan ikke være både og... også derfor jeg gerne ville have folks mening om hvilken retning jeg/vi skulle tage mht. teams...

Som jeg lige ser det, er det stort set også eneste minus, at man risikerer, at ende i en bil, man måske ikke i første omgang selv ville have valgt, men er der alligevel ikke lidt charme i det ? - jeg mener, så står man med en udfordring og ender måske med også at blive helt tilfreds med den bil, man er endt i ??

Om det bliver det ene eller det andet, er ikke afgørende for mig - jeg er bare nødt til at vide det inden jeg går i gang med at se på selve koden bag... :mrgreen:

Jeg kan rigtig godt li' ideén med at et hold kører i samme bil/livery og at man mere eller mindre kan måle sig med sin holdkammerat på tiderne, jeg tænker, at man måske arbejder lidt sammen mht. opsætning af bil osv. - den del af holddelen vil man ikke få, hvis ikke man ender i samme bil.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Chokofanten » 30. apr 2016 09:20

Mht. Opsætning af biler, kan jeg se, at der nogle af Pro. Kørerne som kan sætte nogle knald hurtige tider.
Er det pga. Opsætning eller kører de bare stærkere ind og ud af svingene.
Jeg tænker på Benja, Shumway og BoblereN.
De kører noget hurtige end sådan en som mig, som ikke har en skid forstand på biler og opsætning.
Jeg prøver mig frem. Nogle gange er det ok, andre gange er det noget hø.
Vil de herrer dele deres opsætning af deres gr. A biler, så det kunne testes, om det er bilen eller føreren det er galt med?

Mvh.
Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+3

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 30. apr 2016 10:28

Jeg tror det er en kombination af flere ting... talent, en del træning på banen, grundig opsætning af bilen og det at have afkodet banen for bremsepunkter og bedste linje for en selv.

Alt i alt mange faktorer der alle spiller ind, hvis man mangler lidt på et af parametrene vil det nok kunne ses på tiden....

EDIT: er der en speciel bane du gerne vil have mit setup fra så får du det gerne, haha :lol: :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 30. apr 2016 11:32

Det kan godt betale sig at rode med diffen sænk den på acc. og hæv den på deacc.
Og mindre camper foran og meget mindre bagpå hvis du køre med hårdere fjedere blødre undervogn plejer at være lig med mere camper ellers prøv nogen setups fra project cars setup page og justere en ting af gangen
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf mrnybroe » 30. apr 2016 12:39

det lyder meget spændende med hold konkurrencen.
Synes faktisk dit oplæg Bullet er super - synes det er er fair at PRO kørerne må vælge først, der skal jo være en fordel for dem, samt de får jo den ulempe at de skal trives med en SEMI/ROOKIE :)

Hvordan fordelingen af ikke-PRO kørerne sker, er det så efter "først-til-mølle" ?
Eneste ulempe som jeg ser, er at man kan ende i en bil som man ikke magter, men ser det sgu også som en fed ting, da man så bliver presset til at lege med setup. Og når man så har en PRO-køre på holdet, så kan man jo spørge vedkommende (hvis ikke det ender med et Niko & Hamilton forhold :) )
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 30. apr 2016 13:40

Jeg stemmer klart for en hold opsætning.

Og vælger vi at gøre det, syntes jeg lige så godt at vi kan tage ens biler/liveries de enkelte hold imellem, det giver lidt mere fornemmelse af "teams".

Jeg vil foretrække dette, og så tage risikoen for at komme i en bil man måske ikke selv havde foretrukket som førstevalg.

Som nybroe nævner, ser jeg også fede muligheder for sparring mellem holdkammeraterne for at få den bedste samlede placering.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 30. apr 2016 14:28

mrnybroe skrev:Hvordan fordelingen af ikke-PRO kørerne sker, er det så efter "først-til-mølle" ?


Tanken var at alle PRO kørere først vælger deres hold og bil, herefter kan det enten helt automatisk åbnes op for de resterende, ellers kan vi på forhånd melde et tidspunkt ud om hvornår der åbnes for andre... og herefter vil det så være først til mølle som beskrevet.

Eller jeg kan kode en tilfældighedsgenerator, der således betemmer hvis tur det er, eneste ulempe med den måde er at man således kommer til at vente på sin tur, og samtidig også vente på en anden kører foran en, som måske ikke er så hurtig til at vælge ?

Eller en helt anden måde ? måske jvf. ens skill i faldende rækkefølge ?

Sålænge det hele kodes fra bunden, kan vi mere eller mindre selv bestemme hvordan det skal forløbe

Hvad vil i helst foretrække ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 30. apr 2016 17:03

Jeg har ingen holdning til det. Jeg er fint tilfreds uanset hvilken løsning der vælges.

Edit: skal jeg endelig foretrække en løsning, vil det være første valg til pro kørerne, og herefter først til mølle til henholdsvis semi og rookie kørerne. En efter tur løsning tror jeg kan komme til at trække ud.
Senest rettet af Nygaard 30. apr 2016 17:32, rettet i alt 1 gang.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Benja190782 » 30. apr 2016 17:29

Chokofanten skrev:Mht. Opsætning af biler, kan jeg se, at der nogle af Pro. Kørerne som kan sætte nogle knald hurtige tider.
Er det pga. Opsætning eller kører de bare stærkere ind og ud af svingene.
Jeg tænker på Benja, Shumway og BoblereN.
De kører noget hurtige end sådan en som mig, som ikke har en skid forstand på biler og opsætning.
Jeg prøver mig frem. Nogle gange er det ok, andre gange er det noget hø.
Vil de herrer dele deres opsætning af deres gr. A biler, så det kunne testes, om det er bilen eller føreren det er galt med?

Mvh.
Kim.


Hej Kim,

Der er rigtig mange detaljer i det, for at være helt ærlig.

Opsætningen på bilerne har meget at sige, uden tvivl - men opsætningen skal også passe til den enkelte kører - f.eks. har JEG det bedst med en bil der overstyrer. Hvad med dig?

Jeg har altid gerne ville dele min erfaring (selvom det i princippet er som at skyde sig selv i foden) og jeg kan fortælle dig, at jeg igennem hele denne sæson, har kørt med det setup du kan finde aller øverst på side 1 i højre hjørne inde på PCARS setup databasen. (BMW E30 M3)

Jeg kan også fortælle dig, at hvis du skal være med i top 3, så skal du bruge både bremsen og gassen på samme tid, for simpelthen at "massere" bilen igennem svingene. Det er lidt den samme teknik, man bruger når man kører go-kart, hvor man ofte holder speederen i bund hele tiden, og så træder på bremsen alt efter hvor skarpt svinget er.

Jeg ved at BoblereN bruger meget det med at "tappe" på speederen hele tiden, altså igennem svingene, hvor andre ville slippe speederen, træde på bremsen og så på gassen igen. Det hjælper iøvrigt også med til, at stabilisere bilen så den ikke mister greb ved høj fart.

Der skal køres til grænsen... -og det er IKKE for at hente øl! :mrgreen:

Med andre ord, hvis ikke du hele tiden læner dig op ad en "cut track" så kører du for langsomt!

En andet godt redskab er at bruge AI'en, som indlæringskurve. Start med dem på 70 og følg dem igennem svingene. Derefter lader du bare AI'en stige 10% ad gangen.
Jeg brugte selv GT3 biler på Spa, med denne metode.

I næste kapitel tager vi FFB opsætningen, som er mindst ligeså vigtig, hvis du skal i top 3. :lol:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron