Xboxlife forum

pCARS efter løbsserie #2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Niki Lauda DK » 29. apr 2016 04:07

Jeg er på RUF'en (den hvide med guldstaferinger ;-) ). Den slipper bagenden hen over toppene, men det er også umiddelbart det eneste at tage højde for da den ellers drejer godt og har et godt moment. Udover det så er interiøret fedt at se på og den lyder godt når den får tæv B)

Jeg ville måske have Valgt den nye DLC Cadillac, men de to stænger der går ned igennem forruden er forstyrrende at se på. Så den er valgt fra alene af den grund.

BMW Z4 var også med i overvejelserne, men nu har det lige været en BMW i løbsserie 2 og for variationens skyld blev den valgt fra.

Det bliver spændende at se hvad de forskellige når frem til og hvorfor :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf normann » 29. apr 2016 05:53

Der bliver en del i bmw z4 da den unden at justere ret meget er et 1 sek. hurtigere end de fleste men jeg tror også
Jeg hopper i ruffen eller bmw m3 elller corvetten
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BoblereN » 29. apr 2016 07:46

Allerede få dage efter BMW’s fabrikskører har sejret med holdets aldrene E30’er i den konkurrenceprægede Group A serie, går der rygter om at køreren overvejer sine muligheder udenfor teamet til den kommende GT3 sæson.
Det til trods for der allerede inden sæsonafslutningen i Spanien lå tilbud om et sæde i den ellers succesfulde Z4 fra sidste års GT3 serie der indtog hele podiet.
En engelsk journalist der fra lokalområdet i Fawkham nær den højt elskede racerbane Brands Hatch, hælder yderligere brande på bålet ved at hævde at have set BMWs fabrikskører på byens fornemmeste restaurant ledsaget af sin personlige manager.
Racerbanen der på dagen blev brugt til tests var lukket for offentligheden og pressen, men det lykkedes dog den stedkendte motorsportsglade journalist at få visuel kontakt fra den nærliggende skov og han kunne bekræfte at der både blev testet amerikanske og britiske racerbiler på banen.
Journalisten vil endda uden tvivl blot fra lyden kunne bekræfte at Corvettes C7.R blev sluppet løs.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BoblereN » 29. apr 2016 07:48

Og så skal jeg lige høre - Er der stemning for at lave en pre-season test hvor vi giver den et nyk fra "Performance damage" til "Full damage"?... Det ville være fantastisk at få aspektet med kølevands- og olietemperatur med... og at det ikke er skide smart at skifte ned i 1 gear med 150 km/t :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf mrnybroe » 29. apr 2016 08:33

normann skrev:Der bliver en del i bmw z4 da den unden at justere ret meget er et 1 sek. hurtigere end de fleste men jeg tror også
Jeg hopper i ruffen eller bmw m3 elller corvetten
Mvh Teddy

Jeg springer over BMW Z4'eren denen gang. Kørste i den i serie #1. En fed bil - men vil sgu prøve at køre noget andet denne gang. Men reelt.. om jeg køre RUF eller Z4, det gør ikke at jeg kommer til at ligge i toppen.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf mrnybroe » 29. apr 2016 08:36

BoblereN skrev:Og så skal jeg lige høre - Er der stemning for at lave en pre-season test hvor vi giver den et nyk fra "Performance damage" til "Full damage"?... Det ville være fantastisk at få aspektet med kølevands- og olietemperatur med... og at det ikke er skide smart at skifte ned i 1 gear med 150 km/t :)

Jeg er klar på at teste det - har ikke så pokkers gode erfaringer med "full dmg", men det var fra et løb med en formel Lotus, og den kan ikke køre uden et forhjul.

Jeg er så også MEGA klar på at lave nogle test aftenerne, hvis ikke alle har fundet deres bil.
Kunne være hyggeligt nok lige med en aften, hvor man kunne teste lidt forskellige biler, samt lige høre hvad folk har af erfaringer osv.
Kan være der er andre der evt. er klar søndag aften?
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BoblereN » 29. apr 2016 08:47

Jeg kunne muligvis godt være klar på lidt tests søndag aften :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf mrnybroe » 29. apr 2016 11:47

Omkring valg af baner, der er jeg åben for hvad som helst.
Jeg får ikke valgt baner - da jeg ikke har nogen holdning til banerne. Har en holdning til vejret, men det er jo en HELT anden snak.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 29. apr 2016 13:52

Jeg kan se folk allerede er begyndt at spekulere i hvilke biler de kommer til at køre i, i den kommende løbsserie, forståeligt nok :mrgreen:

Da vi forhåbentlig kommer til at introducere en eller anden form for hold stilling/konkurrence, vil man blive en del af et team, og i den forbindelse skal jeg høre hvordan i bedst ser det afviklet.

I og med man kommer til at køre som et hold, ser jeg også helst at et hold kører i den samme bil med et livery der kun er forskelligt på bilens nummer.

Med ovenstående in mente, er der derfor ikke uanede mængder af biler til rådighed i feltet... nogle biler har flere muligheder end andre.

Ginetta og Mercedes-Benz med deres SLS AMG er de eneste hold der kun har mulighed for 1 hold, de øvrige hold har minimum mulighed for 2 hold, langt de fleste 3 eller 4 - jeg kunne dog godt forestille mig at jeg ville sætte et maks på 2 hold med samme biltype, netop for at få et mere varieret felt af biler.

Min tanke var følgende:

De kørere der klassificeres som PRO kørere vil som de første få mulighed for at vælge et hold og et sæde, jeg forestiller mig, at man kun kan læse at en PRO kører har skrevet kontrakt med et givent hold og ikke yderligere, dvs. ikke noget med hvem nøjagtigt der har skrevet kontrakt.
NB. kun 1 PRO kører pr. hold...

Når alle PRO kørere har valgt et hold, vil det være muligt for de resterende kørere at finde sig et hold, da mængden af PRO kørere formentlig ikke er halvdelen af feltet vil det stadig være muligt for de resterende kørere at finde et hold, der endnu ikke er valgt. (Det er kun muligt at tage en plads ved et hold som førstekører indtil halvdelen er nået, dvs. er vi 14 tilmeldte vil det være 7 hold)

Når det maksimale antal hold er valgt (førstekøreren har valgt holdet), kan de resterende kørere kun vælge mellem de hold der allerede er taget og de skal derfor vælge en plads hos en af disse.
Jeg forestiller mig at der vil være en regel om at der ikke kan være 2 ROOKIE kørere på et hold, så dette kan pr. automatik ikke lade sig gøre at tage en plads hvis dette er gældende.

Først når alle har foretaget deres valg vil det være muligt at se en oversigt med hvilke kørere de forskellige hold har, og hvilke biler/liveries der er valgt.

Inden jeg kaster mig ud i at lave kode osv. vil jeg meget gerne have en mening om ovenstående, hvis i hellere ser en anden løsning så smid et par detaljer om hvordan i bedst ser holdene implementeret.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf TigerJax007 » 29. apr 2016 14:12

Max 1 Pro kører pr. hold - skriver du ikke, men det giver vel lidt sig selv? :)

Ellers er jeg fuldstændig græsk-katolsk.

...men hvis jeg ender i en McLaren er I selv ude om røgfanen :-D :lol: :lol:
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 29. apr 2016 14:17

Korrekt... det fik jeg ikke med, men det var tanken ja ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 29. apr 2016 16:49

Jeg er super fan af en hold løsning!

Men hvordan gør man i forhold til de der bliver forhindret i at deltage? Det er vel sjældent at vi har kørt fuld grid.

Flere deltagere har kun deltaget i meget få løb. For flere, mig selv inklusive, skyldes det dog et sent indtog i serien. Jeg tænker bare at det kunne dræbe lidt motivation hvis en meget dedikeret deltager kommer på hold med en der måske kun deltager i to el tre ud af 6 løb.

Det giver i hvert fald lidt ansvar overfor sin holdkammerat.
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 29. apr 2016 17:27

Ja når man er en del af et hold følger der selvfølgelig også et mindre ansvar for rent faktisk også at møde op og levere for holdet ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf BulletEyeDk » 29. apr 2016 17:28

Det er ikke tanken at hold point skal overtage den individuelle pointdeling... der vil som f.eks formel 1 bare også være et holdmesterskab der kan vindes ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS efter løbsserie #2

Indlægaf Nygaard » 29. apr 2016 17:33

BulletEyeDk skrev:Det er ikke tanken at hold point skal overtage den individuelle pointdeling... der vil som f.eks formel 1 bare også være et holdmesterskab der kan vindes ;)


Fint! Så er der jo ingen problemer. Nu har vi jo også set flere eksempler på kørere der i flere løb har haft problemer med fejl i spil mv. Men fedt hvis de to kunne køre sideløbende!

Jeg deltager uanset hvad :D
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster