Xboxlife forum

Løbsserie #2 - løb 6/6

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf BulletEyeDk » 16. apr 2016 22:17

Billede

Billede

Vejrdata kontrolleret 16-04-2016 23:15:
Billede

Stillingen forud for sidste løb:
Billede

Afbud:
mortnDK


Vigtige detaljer forud for løbet:
- Have styr på løbsseriens regler -> http://pcars.xbl.dk/series_rules_ls2.php
- Husk til løbet at vælge det livery og den bil du er registreret med
- Husk på forhånd at have styr på benzinforbrug, herunder også en strategi for pit-stop, da vi kører med 1 obligatorisk pit-stop
- Ad ovenstående er det således vigtigt at du har konfigureret enten controller eller rat med "pit request", så du kan varsle dit pit-crew om at du kommer ind.
- Sørg for, at din internet linje ikke er under voldsomt pres med enten streaming eller decideret download i den time løbet afvikles.
- Sørg for at din xbox har åben NAT (meget vigtig ellers bliver folk disconnected)

Hvis du bliver forhindret så giv venligst besked...

Traditionen tro har jeg kigget PC leaderboards for Grp. A klassen, her ses bedste tider for de enkelte biler:

01:16:442 - Ford Sierra RS500 Cosworth Group A
01:16:453 - Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution2 DTM
01:16:582 - BMW M3 E30 Group A
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf ATOM-DK » 18. apr 2016 07:32

Håber sq ikke vejrudsigten holder. Nu står den på Light Rain IGEN! #-o
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev


Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf ShumwayDK » 18. apr 2016 07:43

BulletEyeDk skrev:Traditionen tro har jeg kigget PC leaderboards for Grp. A klassen, her ses bedste tider for de enkelte biler:

01:16:442 - Ford Sierra RS500 Cosworth Group A
01:16:453 - Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution2 DTM
01:16:582 - BMW M3 E30 Group A


Så vil jeg da gerne henlede opmærksomheden til tiderne på vores egen pcars side :mrgreen:
Der skal dog nok være et par herrer, som kan gøre det bedre :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf BoblereN » 18. apr 2016 13:27

Jeg har kun kørt få omgange og kom kun lige ned under 1.18..
Nu ser jeg om der bliver tid til træning. Min største bekymring er hvordan jeg skal få stillet rat og pedaler op..
Vi er flyttet ind og har ikke noget sofabord :P
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf normann » 18. apr 2016 13:39

Jeg er heller ikke med ,da jeg skrev at jeg gerne ville med til spanien var det fordi jeg gerne ville derned sådan på ferie
Og ikke for at køre, beklager
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf ShumwayDK » 18. apr 2016 17:17

Ved ikke om jeg skal grine eller græde. Endnu viser vejrudsigten på vores pCars side kun 'Heavy Clouds' på onsdag, men andre vejrtjenester melder om risiko for vand onsdag aften ..... :?
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf BulletEyeDk » 18. apr 2016 18:02

Ja men hvorfor skulle det sidste løb ikke også regne væk... den her løbsserie går over i historien for flest mm vand i snit pr. omgang... nøj hvor ville jeg gerne bare køre i tørvejr...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf Chokofanten » 18. apr 2016 18:23

Jeg tror, at det er Barcelona's fans som græder lige i øjeblikket over, at mesterskabet er ved at smuldre.
Det er min konspiration.
Om den holder, det ved jeg så ikke.
Men Barcelona skal spille igen på onsdag, så det kan være at det ender med tørvejr.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf Nygaard » 18. apr 2016 20:42

Jeg stemmer for at nedlægge veto mod vejrudsigten og køre i høj sol! Eller bare noget der ikke indeholder vand :)

Jeg har ikke trænet regn denne gang, så der er dømt røvtur hvis det bliver vådt føre!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf ShumwayDK » 19. apr 2016 07:21

Det kunne godt være at man skulle finde et regnvejrs setup alligevel, eller ihvertfald et kompromis der også tilgodeser vand, for det kunne se ud som om, der kommer regn mod slutningen af løbet.

Lige pt er det spændende at følge vejrsudsigten dernede. :D Næsten lige så spændende som at køre løb. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf BoblereN » 19. apr 2016 08:49

Mingelo teamet har højst usædvanligt op mod sæsonafslutningen udsendt en pressemeddelelse der vil løfte sløret for store forandringer på holdet.
Journalist P. Osten har i den forbindelse været inviteret indenfor hos det nye men stabile team.

På forunderlig vis er det lykkedes bil #8 forud for sæsonen at forhandle sig til fordelagtige bonus udbetalinger ved hhv. sejre og pole positions.
Med denne gevinst for næsen har teamet gang på gang høstet ekstra likvider på kontoen og i samme omgang skabt sig et komfortabelt - men ikke sikkert forspring til seriens øjeblikkelige nummer 2, bil nr. #77 fra teamet GJL med førstekører Benja. Velvidende at der ikke skal mere end den mindste åbning til, før han vil angribe og gå efter den samlede sejr.

Siden sidste løb har teamet haft umådeligt travlt med alt andet end det der foregår på banen. De har flyttet hovedkvarteret fra en ét værelses, der har huset både serviceområde, kantine, sovekabiner og alle andre nødvendigheder for at opretholde et motorsportshold.
Det nye hovedkvarter må siges at være et voldsomt skridt op, og bakker samtidig teamets mission op om at begå sig i den fineste del af motorsporten.
Teamets første ingeniør T. Andrem udtaler sig I forbindelse med flytningen: “Det har været en hektisk tid, men fremtiden ser lys ud. Vi har nu separeret værksted, garage, kantine, badfaciliteter og sovepladser. Tidspunktet er mere kritisk, da vi endnu har til gode at få startet op i E30’eren og justeret ind til Spanien. Det havde været at foretrække efter serien men omstændighederne tillod det ikke.” Det hele bliver fremlagt med en vis form for nervøsitet over sidste løb, til trods for at de uden pole position blot skal gennemføre løbet på en 7. plads for at sikre den samlede sejr. Bekymringer stammer fra implementering af ny trådløs kommunikationsforbindelse til bilens ECU og i den anden ende router i pitgaragen, hvoraf ingen af delene er testet når det gælder. Der hersker derfor en vis frygt for slet ikke at gennemføre i Spanien, da man ikke når at køre nogle reliability tests inden

Journalisten var forbi værkstedet og hilse på den sikkerhedsansvarlige konstruktør af bilens cockpit, S. Afety der arbejdede intenst på at være klar med en ver 0.1 til teamet inden sæsonafslutningen i spanien, selv udtaler han: ”Under det voldsomme tidspres og de nye omgivelser er det begrænset tid vi har brugt på ver. 0.1, tiden er gået med indretning af værksted og få fremskaffet de nødvendige remedier. Vi forventer dog at være klar til en pre-test af ver 0.1 cockpittet tirsdag aften, og i samme omgang vil vi gøre tilskuere og besøgende i pitten opmærksomme på sikkerhedsrisikoen i det nye cockpit. Det er udelukkende designet med funktion og position for øje, vi når ikke et safety review inden Spanien og der vil derfor være skarpe kanter og hjørner der endnu ikke er finpudsede.” Han afslutter interviewet med et grin: ”Med de mange bonuspenge tillod vi os endda at montere et hvidpigmenteret egetræsgulv i bilen, det er vidst ikke set før?”.

Til trods for samtykke om al fotografering forbudt, charmerede journalisten sig godt ind og lykkedes at få accept til et par skud af det nye setup, dog med voldsom sænket belysning så detaljerne næppe kan kopieres. Journalisten bemærket i samme omgang, at teamet mangler at få implementeret instrumentholdere inden Spanien.

Nedenfor verdenspremiere på WoodRacingSimRig ver. 0.1:

Billede
Billede

Edit:
Da journalisten bliver ledsaget ud af de nye lokaler, forbi garagerne kan han ikke undgå at spotte en ældre rallybil fra bilproducenten lancia af ukendt årgang og lettere bulet gemt væk under en halv pressening. Pønser holdet på at begå sig i flere typer motorsport?
Senest rettet af BoblereN 19. apr 2016 10:52, rettet i alt 2 gange.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+6

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf BulletEyeDk » 19. apr 2016 09:09

Ha ha... fed reportage der lige blev strikket sammen der... lad os håbe teknikken spiller for dig i morgen kl.21:00 så vi får det hele afgjort på asfalten.

Hvis alt andet fejler med dit setup v0.1 så kan du jo altid samle controlleren op igen for dette ene løb, det gik vidst meget godt sidst ? ;)

Bliver spændende at følge udviklingen på teamets nye installationer, er slet ikke i tvivl om at baren bliver sat højt =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf ShumwayDK » 19. apr 2016 10:24

Kanon raportage med gode paparazzi billeder. :D

Det er dog faldet sikkerhedschefen hos team Rapa Olio, Poul P. Dal, for brystet, at team Mingelo åbenbart tager så let på sikkerheden og tilsyneladende ikke har de nødvendige sikkerheds godkendelser. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf BoblereN » 19. apr 2016 10:27

ShumwayDK skrev:Kanon raportage med gode paparazzi billeder. :D

Det er dog faldet sikkerhedschefen hos team Rapa Olio, Poul P. Dal, for brystet, at team Mingelo åbenbart tager så let på sikkerheden og tilsyneladende ikke har de nødvendige sikkerheds godkendelser. :lol:


Haha - Der er ikke noget bedre en konkurrenter der ikke tøver med at bruge beskidte midler for at avancere :lol:
Vi krydser fingre for at bilen ikke bliver trukket ind til inspektion
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf Niki Lauda DK » 19. apr 2016 17:34

Er det et H&R sænkningssæt du har monteret på stolen ? Der er dømt arm i karm og Turn Up the Bass med det setup der Bobleren :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron