Xboxlife forum

Løbsserie #2 - løb 6/6

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf normann » 27. apr 2016 20:57

Beklager
Mvh teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf Grabovac88 » 27. apr 2016 21:27

Hej drenge, beklager at quittede her til aften. Rattat ville simpelthen ikke som jeg ville, og så er det bare slet ikke sjovt, når jeg ved at jeg kan gøre bedre.
Stort tillykke til dig Brian, fuldstændig fortjent sejr.
Ser frem til fremtidige ræs, og håber på mindre bøvl med teknikken.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg

+6

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf BoblereN » 27. apr 2016 21:57

Tak til alle de håbefulde deltagere der tropper op gang på gang.
Føj hvor var vi ramt af uheld her i sæsonafslutningen!

Hvor er det bare en skam, at der skal være problemer med FFB - Havde vi 3 der droppede ud pga. dette og måske 4 der reelt havde problemer?
Og udover det en der bare røg ud fra både mp og chat...

Trist der kun var 6 der gennemførte og kun 3-4 af de 6 havde et "fejlfrit spil"... To kunne pludselig ikke kalde pitstop?

Der må have været en forbandelse over Catalunya løbet, først aflysning og derefter direkte hævn heraf...

Men tak for serien, tak for konkurrencen og endnu en tak til arrangøren af den fine liga, der får os til at glemme fejlene i spillet og reservere en hel onsdag aften uden overhovedet at vide om spillet virker i aften :)

Tak for en vanvittig duel til Lars der modig satsede på at stå øverst på skamlen i finalen ved at droppe dækskiftet og køre hele løbet på et sæt dæk. Beslutningen medvirkede til for mit vedkommende den bedste og formentlig den længste duel jeg har haft, og jeg blev sat under et vanvittig pres.. De første ca. 20 omgange inden mit pitstop var lettere afslappet med en komfortabel føring ned til løbets nr. 2 med +10 sekunder ca... Når man så er lullet lidt i søvn, og han kører ud lige foran en efter hans pitstop tænker jeg "nå nå, ingen dækskifte... Her kommer jeg på friske dæk"... problemer var bare at han fandme træk fra mig de første 2-3 omgange, og jeg skulle til at skifte rytme fra lidt relaxed til at køre over evne.. Dækkene blev glohede, overstyringer og tvivlsomme beslutninger blev taget og hang kun lige i med næp og kløer med 1-2 sekunder op til lars, der gladeligt kommenterede "Helt skidt er dækkene da ikke, jeg kører grønne tider" :D
Vi skulle først hen på 37 omgang inden det lykkedes mig at få presset ham ud i en situation hvor han ikke kunne komme ordentlig på gassen uden af et sving, og jeg med lidt kamp kunne gennemføre en overhaling...

Jeg fik ikke selv gemt replay, hvis der er nogen der har.. Kunne det være fedt med lidt capture fra den battle!

Fra lap 20 - 40 med +/- 1 sekund

Og tillykke til alle medaljebærer! Spændt på at se hvem der kører i hvilke licensgrupper til næste sæson, for der har godt nok været et vildt potentiale for pro licens i rookie gruppen :) Jeg ved ikke om licensen "Rookie" har gjort de også kun har fået praktikanter som pitcrew??
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf Chokofanten » 27. apr 2016 22:00

Træls med alle de problemer, som der var nogle som døjede med.
Mit løb blev lidt af en sejr i sig selv. Havde kun trænet i regnvejr lige op til løbet.
Jeg havde frygtet, at jeg skulle blive overhalet 2 og 3 gange på den korte bane.
Men kun overhalet af Shumway og BoblereN og kun 1 gang.
For første gang kørte jeg stort set uden fejl. Havde nogle enkelte nedbremsning fejl, men det er nok en blanding af høj fart og ekstrem varme dæk. Så på et tidspunkt ,at mine bagdæk var oppe på 126 grader.
Nu ser jeg frem til GT3 serien, som bliver kørt noget mere i tørvejr.
Håber at vi lige kan få et multiclass løb inden Leman kommer.
Mvh.
Kim
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+5

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf ShumwayDK » 27. apr 2016 22:18

Rigtigt ærgerligt med alle jer der oplevede problemer, enten med FFB'en eller disconnect's.
Det virker som om noget hos SMS eller MS ikke rigtigt spillede her til aften, for i den practice session vi havde op til løbet, der opførte AI'erne sig også helt tosset, og da spillet var færdig kunne jeg ikke gemme replay og et-eller-andet andet som den også brokkede sig over.

Heldigvis for mig, så opførte min session sig ellers fint. Og det blev noget af en kamp om 1. pladsen.
Som Brian skriver, så lå han i ensom Majestæt med +10 sekunder, indtil han gik i pit. Da jeg havde overtaget 1.pladsen, kunne jeg se, at jeg kunne nå et pitstop uden dækskifte, og så komme ud foran igen, så jeg valgte det omgangen efter, for at satse på at kunne tage og holde øverste skammel.
Det var måske lidt hovedløst at gøre det så tidligt, hvis nu dækkene ikke kunne holde, men det psykologiske i at kunne komme ud i front vejede tungest. :D

Det blev noget af en battle fra ca. omgang 21 og til mål. I starten trak jeg faktisk fra Brians friske dæk, og jeg lå og kørte grønne tider, og helt henne på ca. omgang 33-34 stykker kørte jeg faktisk personlig bedste. :shock:
Men han begyndte ret hurtigt at hente ind på mig. Det var kun i sidste sektor at jeg kunne trække lidt fra, så jeg kunne få lidt luft, men straks nede i første sving skulle jeg forsvare igen.

Det blev til nogle fede nærkampe specielt omkring hårnålen, men også i sving 1,2 og 3, hvor det også lykkedes ham at komme forbi på omgang 37, da jeg i sving 2 blev presset til at bremse lidt for sent, så jeg ikke kunne komme på gassen i sving 3 samtidigt med at min bil understyrede, så Brian kunne presse sig indenom. =D>

Beklager Ivan, men denne dyst slår altså den vi to havde på Zolder :D

Tillykke til alle medaljetagerne. Både i den samlede og i de forskellige klasser.

Jeg ser frem til næste sæson. Nu skal jeg igang med at teste de forskellige GT3'ere for at se om jeg skal vælge noget andet end BMW Z4 denne gang :D

EDIT: Da jeg ikke kunne gemme replay, så kunne jeg (ligesom Brian) rigtigt gerne tænke mig at se omgang 20-40 fra fronten :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf BulletEyeDk » 28. apr 2016 00:40

Ærgelig afslutning på løbsserie #2 - hvor 4 mand fik DNF for ikke at gennemføre løbet, jeg kan ikke mindes at have set så mange DNF og problemer generelt siden de første par måneder spillet var ude.

Her næsten et år efter launch er det ikke helt i orden, at vi render i så massive problemer med afviklingen....

Også surt, at det sidste løb også skulle regne væk - det er nok desværre al regnen vi kommer til at huske når vi ser tilbage på denne løbsserie.

Flot kørt af de 3 vindere, specielt BoblereN har været i en klasse for sig, han missede det første løb, men har stort set ryddet al modstand af vejen sidenda, kun en enkelt kvalifikation vandt han ikke, ellers tog han resten =D>

Løbsserie #2 ender således:

PRO:
Billede
Billede

SEMI-PRO:
Billede
Billede

ROOKIE:
Billede
Billede

SAMLET STILLING:
Billede

Der vil være 1 stk. 12 måneders xboxlive kode til hver vinder af de forskellige licens klasser =D>

Opdatering af rang/skill point samt uddeling af pokaler, sker formentlig engang i morgen aften (torsdag)
Har jeg tid, får jeg på samme tid også afsluttet løbsserie #2 fuldstændigt og muligvis også startet afstemning vedr. banevalg for løbsserie #3.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf Chokofanten » 28. apr 2016 04:51

BulletEyeDk skrev:Ærgelig afslutning på løbsserie #2 - hvor 4 mand fik DNF for ikke at gennemføre løbet, jeg kan ikke mindes at have set så mange DNF og problemer generelt siden de første par måneder spillet var ude.

Her næsten et år efter launch er det ikke helt i orden, at vi render i så massive problemer med afviklingen....

Også surt, at det sidste løb også skulle regne væk - det er nok desværre al regnen vi kommer til at huske når vi ser tilbage på denne løbsserie.

Flot kørt af de 3 vindere, specielt BoblereN har været i en klasse for sig, han missede det første løb, men har stort set ryddet al modstand af vejen sidenda, kun en enkelt kvalifikation vandt han ikke, ellers tog han resten =D>

Løbsserie #2 ender således:

PRO:
Billede
Billede

SEMI-PRO:
Billede
Billede

ROOKIE:
Billede
Billede

SAMLET STILLING:
Billede

Der vil være 1 stk. 12 måneders xboxlive kode til hver vinder af de forskellige licens klasser =D>

Opdatering af rang/skill point samt uddeling af pokaler, sker formentlig engang i morgen aften (torsdag)
Har jeg tid, får jeg på samme tid også afsluttet løbsserie #2 fuldstændigt og muligvis også startet afstemning vedr. banevalg for løbsserie #3.


Fantastisk stykke arbejde Bullet.
Vi ses til næste sæson.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf BoblereN » 28. apr 2016 07:33

Værd at bemærke var også en rigtig flot præstation af Nygaard.
Det er en seriøs indlæringskurve han ligger for dagen. Kommer sent ind i serien, og skal lære pcars mange finurligheder på kort tid. Ligger så første løb ud med en 10. plads, herefter en forbedring til en 9. plads i andet løb og i går kører han så en podie placering hjem der smider ham foran både ato og rune.
Den havde jeg ikke set komme, men kunne også have været sjovt både med Rune og Ato på banen til at forsvare :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf mrnybroe » 28. apr 2016 08:07

tak for løbet i aftes - jeg ser frem til næste serie vi skal køre.

Det har sgu været hyggeligt at køre denne serie, selvom der har været lidt issue'. Min placering er ikke kun pga. problemer med pit og udstyr, det er simpelthen bare der man ligger ifht. ens "driving-skills". Så der må sgu noget mere træning til, inden man kan være med fremme.
Må da sige de sidste par løb der er jeg kun stillet op, pga. det er pisse hyggeligt - fordi vidste godt hvordan jeg ville komme til at ligge i tabellen :)

Det er sgu godt kørt af Choko og Nygaard igår. Den start som Chokofanten fik igår, kæft han kom bare afsted som skudt ud af en kanon!!
Jeg hoppede ud af spillet, da jeg bare ville komme til at holde i vejen for Jer andre. Mit FFB var lidt underligt igår, jeg kunne komme ind i et sving hvor der var okay med modstand, men så næste sving var det som at køre uden FFB - og så reagerede bilen altså derefter.

Super godt arbejde fra Bullet vedr. afviklingen, planlægning og opdateringerne der har været under løbsserien.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf BulletEyeDk » 28. apr 2016 09:12

Ser også frem til næste løbsserie og glæder mig til at komme over i GT3 bilen igen, jeg har ikke rigtig fundet mig ordentlig til rette i grp. A bilen, det kan helt sikkert også skyldes at regnvejr bare slet ikke er mig ?? :lol:

Jeg har ingen ambitioner om at vinde titler eller gøre mig gældende helt i front, det løb er for længst kørt... det gør dog ikke så meget når andre simpelthen bare er det bedre i bilen...

Det bliver ret spændende med både Nygaard DK, Niki Lauda DK og til dels Rune R DK, alle er gode kørere og kan på gode dage godt være med fremme, det er jeg slet ikke i tvivl om.

Dernæst har vi ATO DK, som også kører ret stærtk, han har dog været slemt uheldig med udstyr vs. pCARS, men lad os håbe det er løbsserie #3, hvor det hele begynder at spille for ham.

Jeg må også sige, at en kører som grabovac88 ikke er blevet langsommere siden han har fået sit FFB rat installeret...

@Chokofanten - du havde godt nok god fart i bilen i går, jeg var helt væk ift. dig - du lappede mig næsten med en omgang, det er sgu godt kørt.... =D>

Alt i alt syntes jeg det er voldsom FEDT, at det er lykkedes at skabe et lille community med pCARS her på siden, i kan godt alle klappe jer selv på skulderen, for selvom der bliver gået til stålet i løbene og kørt stærkt, så er det en fornøjelse at se, at der udvises respekt for hinanden, så man ikke unødigt ødelægger andre's løb med tåbelige påkørsler osv. =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+4

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf BulletEyeDk » 28. apr 2016 11:47

Kval:
Billede

Race:
Billede

NB. beklager den dårlige billedekvalitet, min mobil er simpelthen bare ikke bedre :shock:

Så er rang/skill point tildelt de enkelte kørere... de 3 nye mestre, har fået tildelt 0.025 skill point for et mesterskab, ydermere er der uddelt virtuelle pokaler til alle kørere på podiums i deres licens klasse.
Pokaler osv. kan ses via den enkelte kørers profil på pCARS siden.

Skilllisten som den pt. tager sig ud:
Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf ShumwayDK » 28. apr 2016 11:54

BulletEyeDk skrev:
Alt i alt syntes jeg det er voldsom FEDT, at det er lykkedes at skabe et lille community med pCARS her på siden, i kan godt alle klappe jer selv på skulderen, for selvom der bliver gået til stålet i løbene og kørt stærkt, så er det en fornøjelse at se, at der udvises respekt for hinanden, så man ikke unødigt ødelægger andre's løb med tåbelige påkørsler osv. =D>


Og du Bullet, kan godt klappe dig selv på skulderen, for uden det arbejde du lægger i Xboxlife pCars siden, så var der ikke noget community, og det har givet nogle af de bedste online oplevelser, jeg nogensinde har oplevet på xboxen.

Tak =D>
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+4

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf normann » 28. apr 2016 15:29

Jeg kan kun tilslutte mig schumway ,storartet arbejde
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf Nygaard » 28. apr 2016 19:12

BoblereN skrev:Værd at bemærke var også en rigtig flot præstation af Nygaard.
Det er en seriøs indlæringskurve han ligger for dagen. Kommer sent ind i serien, og skal lære pcars mange finurligheder på kort tid. Ligger så første løb ud med en 10. plads, herefter en forbedring til en 9. plads i andet løb og i går kører han så en podie placering hjem der smider ham foran både ato og rune.
Den havde jeg ikke set komme, men kunne også have været sjovt både med Rune og Ato på banen til at forsvare :)


Takker for roserne! Jeg er faktisk ved at føle mig ret godt hjemme med både Project Cars og rat/pedaler. Jeg kommer ikke tilbage til Forza Motorsport serien foreløbigt. Ville dog i den grad ønske at SMS ville tage ved lære af MS, og få sendt et mere færdigt produkt på banen med nr. 2. Hvis de får taget sig sammen bliver det en killer titel!

Ærgerligt at så mange skulle falde fra igår. Jeg er glad for min podie plads, men jeg er sikker på at resultatet havde anderledes hvis bl.a. Niki, Grabo og Benja havde gennemført!

Trods fejlene var det et fedt løb for mit vedkommende, ikke på grund af podiepladsen, men mere på grund af den omkring 37 runders lange duel jeg havde med Tiger :lol: Vi lå +\- 50 meter det meste af løbet, de to placeringer kunne vidst være faldet ud til begge sider! Jeg tror dog at Tiger gik lidt for meget i frigear de sidste par runder 8)
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Løbsserie #2 - løb 6/6

Indlægaf Morten Skou » 28. apr 2016 19:14

Hvordan er GT3 bilerne at styre i forhold til dem som vi lige har kørt med? Ligger de nemmere på vejen osv?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron