Xboxlife forum

Løbsserie #2 - løb 5/6

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Grabovac88 » 13. apr 2016 13:49

Ved godt det er lidt off-topic.
Men er der nogle af jer der har et Wheel Stand Pro V2?
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg


Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf BulletEyeDk » 13. apr 2016 14:28

tigerjax007 og jeg bruger begge et wheel stand pro, mener ikke vi er de eneste, hvis det er mhp. køb så er jeg fuldt ud tilfreds med mit, helt klart pengene værd
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Chokofanten » 13. apr 2016 14:36

Grabovac88 skrev:Ved godt det er lidt off-topic.
Men er der nogle af jer der har et Wheel Stand Pro V2?


Jeg har også en, og er fuldt ud tilfreds med den.

Mvh.

Kim
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Niki Lauda DK » 13. apr 2016 18:54

Har det også og det er hvad de lover !
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf mortnDK » 13. apr 2016 19:26

Jeg er også ejer af en og er fuldt tilfreds :D
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Nygaard » 14. apr 2016 21:24

1:18:487 er jeg kommet ned på pt. Banen er ikke min favorit. Jeg er ok tilfreds med mit setup, men syntes de sidste to sving inden det hurtige op mod langsiden er lumske. De skal ikke skæres for meget, og man skal helst have tunge lige i munden når man drejer ind over curbs'ne.

Jeg tænker ikke at jeg får hevet meget mere af, vil hellere arbejde på at køre lidt mere stabilt! Glæder mig til onsdag!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf TigerJax007 » 15. apr 2016 03:49

Grabovac88 skrev:Ved godt det er lidt off-topic.
Men er der nogle af jer der har et Wheel Stand Pro V2?


Det fungerer bare. Kan varmt anbefales.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf BoblereN » 15. apr 2016 08:26

Nygaard skrev:1:18:487 er jeg kommet ned på pt. Banen er ikke min favorit. Jeg er ok tilfreds med mit setup, men syntes de sidste to sving inden det hurtige op mod langsiden er lumske. De skal ikke skæres for meget, og man skal helst have tunge lige i munden når man drejer ind over curbs'ne.

Jeg tænker ikke at jeg får hevet meget mere af, vil hellere arbejde på at køre lidt mere stabilt! Glæder mig til onsdag!


Flot tid, og kan varmt anbefale at arbejde på stabiliteten :)
Min strategi er også altid at få kørt stabile omgange, og så stille øge farten/afprøve andre måder at gå igennem sving på...

Går jeg igang med det samme med at køre efter hurtige tider, har jeg slet ikke styr nok på banens detaljer til at få brugbar information ud af omgange og jeg bliver ikke særlig meget klogere på bil/bane, da jeg heletiden kører over grænsen.. Det er også svært at justere en bil, hvis man ikke kan køre omgange indenfor +/- 0.5s af hinanden... For så er der for meget usikkerhed i ens kørsel til at mærke forskellen.

Utrolig flot fremgang !
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf ShumwayDK » 15. apr 2016 17:21

Jeg nåede heldigvis ikke mange omgange før jeg opdagede at det var National og ikke GP der står på menuen :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Nygaard » 15. apr 2016 20:14

BoblereN skrev:
Nygaard skrev:1:18:487 er jeg kommet ned på pt. Banen er ikke min favorit. Jeg er ok tilfreds med mit setup, men syntes de sidste to sving inden det hurtige op mod langsiden er lumske. De skal ikke skæres for meget, og man skal helst have tunge lige i munden når man drejer ind over curbs'ne.

Jeg tænker ikke at jeg får hevet meget mere af, vil hellere arbejde på at køre lidt mere stabilt! Glæder mig til onsdag!


Flot tid, og kan varmt anbefale at arbejde på stabiliteten :)
Min strategi er også altid at få kørt stabile omgange, og så stille øge farten/afprøve andre måder at gå igennem sving på...

Går jeg igang med det samme med at køre efter hurtige tider, har jeg slet ikke styr nok på banens detaljer til at få brugbar information ud af omgange og jeg bliver ikke særlig meget klogere på bil/bane, da jeg heletiden kører over grænsen.. Det er også svært at justere en bil, hvis man ikke kan køre omgange indenfor +/- 0.5s af hinanden... For så er der for meget usikkerhed i ens kørsel til at mærke forskellen.

Utrolig flot fremgang !


Jeg syntes faktisk at det der hjalp aller mest for min stabilitet sidst var at køre et 20 runders løb med AI biler på banen, det har jeg lidt planer om at gentage. Et er at kunne skære banen perfekt alene, når der er plads nok at gøre med, men det er straks noget andet med andre biler på banen!

Apropos Shumways kommentar, så satser Team AFDelta på at udnytte muligheden til at lave et snigangreb, nu hvor hovedparten af feltet er travlt afledt af rally sporten :lol:
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+4

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Niki Lauda DK » 16. apr 2016 06:02

Man kan også stille det matematisk op og f.eks. sige, at man ønsker at forbedre sin tid med 1. Sek. Pr. Omgang, men omkostningen ved at satse i chikanen (eller hvor det nu kan være) betyder at man gennemsnitligt ryger af hver 6. Omgang og mister 8 sekunder pr. Crash. Så har man samlet set tabt 2 Sek på 6 omgange og det kan dermed ikke betale sig at køre mere agressivt.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf mrnybroe » 16. apr 2016 09:19

Er der nogen som der forventer at køre træning på tirsdag?
Lige lidt hygge træning inden sæson afslutningen på serien... Ned og nyde solen i Barcelona
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf mrnybroe » 16. apr 2016 09:20

Niki Lauda DK skrev:Man kan også stille det matematisk op og f.eks. sige, at man ønsker at forbedre sin tid med 1. Sek. Pr. Omgang, men omkostningen ved at satse i chikanen (eller hvor det nu kan være) betyder at man gennemsnitligt ryger af hver 6. Omgang og mister 8 sekunder pr. Crash. Så har man samlet set tabt 2 Sek på 6 omgange og det kan dermed ikke betale sig at køre mere agressivt.

Stabilitet er key word i dette spil. De gange jeg forsøger at satse, så koster det på et eller andet tidspunkt :D
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf BulletEyeDk » 16. apr 2016 10:14

Grp. A + regn har været lig ustabilitet for mit vedkommende, he he....
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf normann » 16. apr 2016 10:16

Jeg vil gerne med til spanien det skulle være dejligt vejr lige pt
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron