Xboxlife forum

Løbsserie #2 - løb 5/6

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf TigerJax007 » 6. apr 2016 19:06

Så fik jeg også tid til første træning - lige på falderebet :)
Havde kun tid til 10 omgange, men nåede ned i 1:42:856. Lå stabilt omkring 1:43:5..
Det håber jeg rækker sammen med stabil kørsel. Jeg har i hvert fald ikke så meget mere tid :)
Ses om lidt :)

EDIT: Lige et enkelt lille nøk mere i finjusteringerne på bilen - og vupti! Så røg jeg ned i 1:41:723 i et hug :mrgreen:
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf BulletEyeDk » 6. apr 2016 19:30

Burde have trænet mere op til dette løb... men det er hele tiden blevet skubbet og så sidder man her og må nøjes med 30 min træning, he he...

Kører 01:43:560 som den hurtigste tid, men der var stadig grønne tider hist og her, så tror egentlig godt det setup kan presses ned i 01:43:00...

Jeg må satse på stabil kørsel fremfor hurtig ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf BulletEyeDk » 6. apr 2016 19:44

TigerJax007 skrev:EDIT: Lige et enkelt lille nøk mere i finjusteringerne på bilen - og vupti! Så røg jeg ned i 1:41:723 i et hug :mrgreen:


Vanvittigt... men du har jo før vist godt fart i regnen, så jeg er ikke overrasket =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Benja190782 » 6. apr 2016 19:49

Ja jeg har også bare skodet ALT træning op til dette løb, og lysten er lidt mere til DiRT Rally må jeg indrømme. ;)

Men efter 4 omgange hedder min tid 01:40:998 så det må briste eller bærer i aften.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Benja190782 » 6. apr 2016 21:23

Tak for løb - og tillykke til BoblereN med mesterskabet! ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Niki Lauda DK » 6. apr 2016 21:31

Ja tak for løbet. Det var et løb med mange dueller og et vanvittigt pres fra start til slut. Jeg har som Benja næsten heller ikke øvet, så jeg er yderst tilfreds med 4. Pladsen, som jeg næsten smed væk i sidste sving lige inden jeg kørte ind i sidste omgang. Men med nød og næppe gik det alligevel ! - og Bullet, det var udelukkende min skyld at jeg ramte dig hen imod slutningen. Jeg lagde mig bagved i stedet for at gå højre om som du lagde op til og så sagde det slam :lol:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Nygaard » 6. apr 2016 21:42

Tak for et fedt løb!

ATO - må sige at du en fair player, og forære mig en placering, efter det lille uheld i sidste sving op mod langsiden. Det havde du ikke behøvet! Jeg når vidst ikke op i rækkerne alligevel med mit sene indtog i løbsserien :)

Fedt at prøve et løb uden de frustrerende mange fejl og uheld jeg havde i sidste løb! Adrenalinen pumper lidt mere når man rent faktisk er med i lidt af duellerne!

Ser frem til Catalunya! Og Dirt Rally :D
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf BulletEyeDk » 6. apr 2016 21:49

Tak for endnu et fedt løb, som for mit eget vedkommende aldrig rigtig blev super godt... de første 3-4 omgange hang jeg meget godt på et lille tog af biler, hvor jeg vidst lå 7'er... da jeg så på et tidspunkt fik en udskridning ud i græsset kom jeg aldrig op igen, herefter blev løbet op ad bakke for mig med for mange fejl...

Godt kørt i front, og dejlig at se nogle af de nye kørere gøre sig gældende ;)

Hermed en dugfrisk stilling opdateret med dagens point høst
Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Chokofanten » 6. apr 2016 21:52

Tak for løbet.
Rart at være med igen.
Jeg fik ellers en fornuftig start, men det holdt ikke længe.
Når man nu har sat og trænet, og kørt uden problemer med nogle ok tider, så er det frustrerende at første gang, man bliver påkørt bagfra. Så bliver min wheelstand løs. Jeg sidder og kører med armene frem og tilbage resten af løbet.
Så efter første hårnålesving, så begynder jeg at accelerere for meget ud af svinget og svinger rundt.
Så udnytter jeg tiden til at få styr på mit wheelstand, men det lykkedes ikke.
Så efter første omgang var jeg 25 SEK. Efter og det var op af bakke resten af løbet.
Fik hentet lidt af det tabte, men ikke nok.
Nu håber jeg på tørvejr i Barcelona.
Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf ShumwayDK » 6. apr 2016 22:47

Ja tak gutter for endnu et godt race.

Jeg må sige det gik over al forventning for mit vedkommende.
Jeg er efterhånden godt træt af regnvejrs løb, men denne gang der sad den lige i skabet.

Jeg kørte med op til 120 grader varme bagdæk, og fordæk på lidt over 100, men det betød ikke det store for handlingen af bilen.
Jeg må have ramt et eller andet med setup'et siden det kan lade sig gøre, eller også er banen bare sådan. !?

En god kval satte mig på 3'eren til start, og så er det det bare p.... irriterende at der skal blive problemer med gearkassen under opvarmningen.
Den vil jeg også give skyld for min lille kollision med Benja i første sving. Ikke fordi den satte sig, men fordi jeg havde lidt for meget fokus på gearskiftet, end på hvor Benja lå, for jeg synes jeg lavede en god start og havde inderbanen, og kunne været gået 2'er i første sving.
Heldigvis gik det vist bare ud over mig, og det er som Tiger også fandt ud af, p..... frustrerende at se alle bare drøne forbi men man er ude i græsset.

Men så var det ellers bare at hænge på, og for første gang kørte jeg stabilt i regnvejr. Det betyder altså bare sindssygt meget. Jeg lavede ikke rigtigt nogen fejl ud over det, pånær når gear'et satte sig i 6. engang i mellem, men så er det bare at tage svingene i 6. og så accelerere langsomt :D
Det blev slemt ca halvvejs i løbet, så jeg endte med at bruge knappen bag på rattet istedet for padlen.

Nogle fede dueller undervejs, og jeg måtte også lige bytte lak med ATO i sidste sving lidt hen i løbet, da jeg troede han åbnede døren for mig, så jeg kunne snige mig med rundt inde ved curb'en. Men som han tørt konstaterede efter løbet, så åbner han aldrig døren. :lol:
I dette tilfælde blev den måske ikke åbnet, men stod ihvertfald på klem et øjeblik, og så skal jeg da lige love for at den blev smækket i igen. :D
Jeg fik ikke meldt min ankomst, jeg var super koncentreret om at komme forbi. Hvis jeg havde gjort det, kunne det være at ATO ikke havde smækket den så hårdt. Så det skal jeg prøve at huske. :)

Min halve Teddy fungerede. Halv fordi jeg havde trænet lidt op til løbet, men jeg kopierede ellers pitstop strategien, og gik først i ind på 21. omgang uden at få skiftet dæk, og det virkede.
Fra sidst (efter første sving) til 2'er er sgu da meget godt gået. :D

Men nu håber jeg sgu godt nok at finale løbet i Spanien kan blive afviklet i tørvejr, men jeg er bange for, at hvis der viser sig en regnbyge i Frankrig om 14 dage, så tolker vores vejrtjeneste det, som at det også regner i Spanien. :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf mrnybroe » 7. apr 2016 20:01

At jeg faktisk gennemført løbet, det var jo en kæmpe succes fremfor de sidste 2 løb!!
Mit pitstop fungerede denne gang, fik korrekte dæk på. Så en re-install + kun at have EN pit strategi hjalp.

Vedr. løbet så gik det bedre end forventet. Havde en del problemer under min træning op til løbet, så at gennemføre var mit mål. At jeg få ender på en 9.plads var sgu dejligt!! Min kone troede jeg havde vundet løbet da jeg kørte over mål stregen med den ene arm strakt i vejret - måtte da forklare at jeg endte i top10 (fik en NÅ!!! - selvom jeg havde håbet på en lidt bedre udmelding fra sponsoren!!)
At jeg også endte nr.8 i kval'e var jo endnu mere zinsygt!

Da vi starte løbet så driller min FFB lige, den giver lige 100% FFB, så kæft den var tung at køre med. Også derfor jeg ikke lige kom fra starten som jeg skulle og endte i en sandwich imellem dem bagfra. Men efter et par sving så følte den okay normalt igen. Efter et par omgange stod Ivan's BMW lidt på tværs i første sving efter målstregen, så ramte lige ind i siden på ham - så det blev til et lidt tidligere pitstop endnu forventet. Jeg skal sgu til at lade være med at køre efter de andre køre, og så bare holde ens egen race-line!!

Ellers var det som altid pisse hyggeligt at køre med Jer andre.
Vi ses i Spanien !!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf Chokofanten » 7. apr 2016 22:04

Er der nogen af jer, som har set "Rivalerne"?
Det er en dokumentarfilm om Jan Magnussen , Jason Watt og Tom Kristensen.
Den blev sendt i lørdags, som en del af DR2 tema.
Den er rigtig god, og ligger stadig som demand Inde på DR. Dk
Jeg synes, at den var god.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf BoblereN » 8. apr 2016 08:17

mrnybroe skrev:At jeg faktisk gennemført løbet, det var jo en kæmpe succes fremfor de sidste 2 løb!!
Mit pitstop fungerede denne gang, fik korrekte dæk på. Så en re-install + kun at have EN pit strategi hjalp.

Vedr. løbet så gik det bedre end forventet. Havde en del problemer under min træning op til løbet, så at gennemføre var mit mål. At jeg få ender på en 9.plads var sgu dejligt!! Min kone troede jeg havde vundet løbet da jeg kørte over mål stregen med den ene arm strakt i vejret - måtte da forklare at jeg endte i top10 (fik en NÅ!!!


Jeg er vild med at der er så mange aspekter af sejre, top10, top5, individuelle placeringer.
Da jeg første gang kørte et online league race i forza 5, var en sejr for mig ikke at blive lappet med to omgange, og at gennemføre et løb uden at ødelægge det for de andre. Tillykke med din sejr! Der er grobund for yderligere avancering og det er fedt.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf BulletEyeDk » 8. apr 2016 15:56

Så er rang og skill point udregnet, hvilket giver følgende resultat:

Billede

Kvalifikation:
Billede

Race:
Billede

Selve løbet opdaterer jeg formentlig senere i aften, ellers i morgen....
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 5/6

Indlægaf mrnybroe » 9. apr 2016 09:47

BoblereN skrev:Jeg er vild med at der er så mange aspekter af sejre, top10, top5, individuelle placeringer.
Da jeg første gang kørte et online league race i forza 5, var en sejr for mig ikke at blive lappet med to omgange, og at gennemføre et løb uden at ødelægge det for de andre. Tillykke med din sejr! Der er grobund for yderligere avancering og det er fedt.

Skal da lige siges at det med at blive lappet med kun 1 omgang - det tæller stadig som en sejr for mig !!

Håber da virkelig vi kan fortsætte dette pCARS Community som der er lavet, fordi det er sgu hygge.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+4

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron