Xboxlife forum

Løbsserie #2 - løb 3/6

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BulletEyeDk » 6. mar 2016 12:36

Billede

Billede

Billede

Med kun ganske få dage til løb #3 i denne serie er det vidst på sin plads at få "åbnet" tråden relateret til løbet :mrgreen:

Afbud:
Chokofanten

Vigtige detaljer forud for løbet:
- Have styr på løbsseriens regler -> http://pcars.xbl.dk/series_rules_ls2.php
- Husk til løbet at vælge det livery og den bil du er registreret med
- Husk på forhånd at have styr på benzinforbrug, herunder også en strategi for pit-stop, da vi kører med 1 obligatorisk pit-stop
- Ad ovenstående er det således vigtigt at du har konfigureret enten controller eller rat med "pit request", så du kan varsle dit pit-crew om at du kommer ind.
- Sørg for, at din internet linje ikke er under voldsomt pres med enten streaming eller decideret download i den time løbet afvikles.
- Sørg for at din xbox har åben NAT (meget vigtig ellers bliver folk disconnected)

Hvis du bliver forhindret så giv venligst besked...

Traditionen tro har jeg kigget PC leaderboards for Grp. A klassen, her ses bedste tider for de enkelte biler:

01:29:605 - Ford Sierra RS500 Cosworth Group A
01:30:257 - Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution2 DTM
01:31:015 - BMW M3 E30 Group A

Igen ser Ford Sierra'en hurtigst ud, en skam ingen turde løbe an på den :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf normann » 6. mar 2016 19:38

Det bliver sjovt det er en bane med mange bump
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf mrnybroe » 6. mar 2016 20:56

Når man ser de tider fra leadboard og ser de tider som folk i vores liga laver, så må man sgu sige der køres meget stærkt i xbl ligaen.

Der bliver en spændende bane. Man kan virkelig komme galt afsted, hvis man rammer gasen forkert ud af er sving, eller mister kontrollen hvor banen er ujævn.
Har et par steder hvor bilen er meget levende

Men bliver et fedt løb
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BulletEyeDk » 6. mar 2016 21:28

normann skrev:Det bliver sjovt det er en bane med mange bump


mener også det er en af de baner der er laserscannet...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf Nygaard » 6. mar 2016 23:05

Jeg sidder stadig lidt på vippen til om jeg skal springe med på onsdag, eller om jeg skal bruge resten af denne løbsserie på at øve mig, og springe på den næste.

Jeg syntes jeg har fanget et setup på merceren der virker ok for mig, og har regnet mig frem til brændstofmængde. Hurtigste tid er 1:35:69, men syntes stadig der er langt derfra og til at kunne nuppe 30 runder i et rimeligt tempo og uden de store kører fejl #-o
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BulletEyeDk » 7. mar 2016 00:32

du har vel ikke rigtigt noget at tabe ved at gå med?

og du skal ikke tage dig af de forreste, de kører vanvittigt stærkt, kan du køre stabilt og ikke nødvendigvis sætte hurtige tider, så kan du sagtens gøre dig gældende.... det er jo ca 45 mins kørsel, der kan ske meget
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf normann » 7. mar 2016 08:59

Enig det hele kan blive vendt op og ned specielt når der er regn med i løbet
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf mrnybroe » 7. mar 2016 09:39

Nygaard skrev:Jeg sidder stadig lidt på vippen til om jeg skal springe med på onsdag, eller om jeg skal bruge resten af denne løbsserie på at øve mig, og springe på den næste.

Jeg syntes jeg har fanget et setup på merceren der virker ok for mig, og har regnet mig frem til brændstofmængde. Hurtigste tid er 1:35:69, men syntes stadig der er langt derfra og til at kunne nuppe 30 runder i et rimeligt tempo og uden de store kører fejl #-o

Du skal da helt klart med på onsdag !!

Det er mega god træning at tage et løb sammen med os. Tror ikke du får bedre træning :D
Samt der er nogen i serien så bare køre MEGET stærkt, dem ignorer vi andre SEMI-kører bare og har vores eget løb.
Bare se mine stats - kørt over 30 løb og vist 4 top5 placeringer, jeg er helt klart med fordi det er pisse hyggeligt, samt det er ALTID fedt at skulle kæmpe med Bullet om midt placeringerne :mrgreen: 8)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf Benja190782 » 7. mar 2016 09:49

Nygaard skrev:Jeg sidder stadig lidt på vippen til om jeg skal springe med på onsdag, eller om jeg skal bruge resten af denne løbsserie på at øve mig, og springe på den næste.

Jeg syntes jeg har fanget et setup på merceren der virker ok for mig, og har regnet mig frem til brændstofmængde. Hurtigste tid er 1:35:69, men syntes stadig der er langt derfra og til at kunne nuppe 30 runder i et rimeligt tempo og uden de store kører fejl #-o


Jeg synes da helt klart, at du skal vælge at kører med! Det lære du også meget af, selvom placeringen måske ikke bliver så god.

Et lille tip til hvordan du generalt skal sætte din bil op: søg altid efter greb, frem for topfart!
Det er kun få baner hvor topfarten er nøglen til succes.

Kan du finde greb - kan du finde guld! ;)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf normann » 7. mar 2016 11:56

Det kunne også godt være at man til mæste løbs serie skulle med foeskelligt vejr, bare hvor det lå fast hvad vejret
bliver, ellers er det næsten umuligt at få testet bilen til alle de forskellige vejr forhold
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BulletEyeDk » 7. mar 2016 12:42

normann skrev:Det kunne også godt være at man til mæste løbs serie skulle med foeskelligt vejr, bare hvor det lå fast hvad vejret
bliver, ellers er det næsten umuligt at få testet bilen til alle de forskellige vejr forhold
Mvh Teddy


Kan klart følge dig... dog syntes jeg det giver et ekstra element, at vi kører med realistisk vejr.

Jeg syntes helt klart, at det tilføjer noget fedt - du skal tænke på, at det er ens for alle, jeg syntes også det er pænt udfordrende, regnvejr bliver aldrig rigtig mit favoritvejr :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf Nygaard » 7. mar 2016 12:56

Jeg får tilmeldt mig løbet når jeg kommer hjem til aften. Det bliver spændende!
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf Grabovac88 » 7. mar 2016 13:04

Det kan være jeg skal få trænet lidt. Har endnu ikke kørt en omgang med controller.
Fik kørt 3-4 omgange med Boblerens rat, med tider omkring 1:36.
Så må vi se om jeg når at få trænet lidt de næste par dage.
Grabovac88
Niveau 1
 
Indlæg: 88
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf normann » 7. mar 2016 13:20

Der er muligvis træning i morgen aften
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BulletEyeDk » 7. mar 2016 13:28

Jeg satser på at træne lidt i aften.... lige helt hvornår det bliver ved jeg ikke, formentlig omkring kl.21.00 og som minimum en time frem...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron