Xboxlife forum

Headset i kombination med rat

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Headset i kombination med rat

Indlægaf Niki Lauda DK » 2. mar 2016 17:44

BoblereN skrev:Og du havde også opdateret firmwaren niki?


Ja, medmindre der er kommet en ny for nylig.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Headset i kombination med rat

Indlægaf Niki Lauda DK » 3. mar 2016 00:06

Jeg prøvede at fjerne de almindelige batterier fra controlleren, så der kun er strøm fra USB og nu slukker den ikke længere. Mit firmware var iøvrigt sidste nye udgave, så det har ikke noget med det at gøre.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Headset i kombination med rat

Indlægaf Chokofanten » 3. mar 2016 08:41

Nygaard skrev:Jeg har bestilt 3 meter usb kabel i første ombæring.

Så ser vi om ikke det kan bruges!

Så mangler man bare spillet i postkassen..


Glæd dig.
Det er et fedt spil, og vi hygger os.
Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Headset i kombination med rat

Indlægaf Nygaard » 3. mar 2016 18:51

Så kom det ind ad døren! Konsollen er igang med at installere og opdatere. Er der gratis baner og biler jeg skal få hentet fra starten af, eller ryger det ned med opdateringen?

Tænker at aftenen kommer til at gå med kalibrering og opsætning, når rødderne er kommet i seng. Fandt en guide fra Darin Gangi fra inside sim racing, med tips til opsætning af force feedback, den regner jeg med at benytte. Er der andre guldkorn i denne forbindelse?
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+1

Re: Headset i kombination med rat

Indlægaf mrnybroe » 3. mar 2016 19:25

Nygaard skrev:Så kom det ind ad døren! Konsollen er igang med at installere og opdatere. Er der gratis baner og biler jeg skal få hentet fra starten af, eller ryger det ned med opdateringen?

Tænker at aftenen kommer til at gå med kalibrering og opsætning, når rødderne er kommet i seng. Fandt en guide fra Darin Gangi fra inside sim racing, med tips til opsætning af force feedback, den regner jeg med at benytte. Er der andre guldkorn i denne forbindelse?

Hej,

Omkring opsætning af FFB, der bruger jeg dette link
http://pcars.oscarolim.pt/wheel-settings/browse
som jeg fik fra BulletEye - der er lidt for enhver smag

Hvis du skal kigge efter setup til bilen, så er der et godt link inde fra pcars.xbl.dk siden - http://projectcarssetups.eu/#/bycar - der kan man finde lidt af hvert. Og så er der lidt at gå ud fra. Fx det setup som der er til min 190'er til Brands Hatch, det kunne mærkes med det samme jeg havde fået varme i dækkene.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Headset i kombination med rat

Indlægaf Nygaard » 3. mar 2016 23:49

Meget positivt første indtryk! Sjovt så stor forskel der kan være på dette og forza!

Lige et spørgsmål; hvad gør folk med knapper?

Der er aaalt for få knapper på mit g920, og lsb og rsb fungerer ikke i project cars, det var ellers to knapper jeg godt kunne have brugt.

Vil gerne have muligheden for at justere sæde højde in game, kan man undvære DRS og KERS? Tændingsknap, visker og lys er også svære at undvære..
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944


Re: Headset i kombination med rat

Indlægaf RuneDK » 4. mar 2016 00:15

DRS & KERS er der kun få biler i spillet der har, så umiddelbart kan disse undværes indtil man skal køre en bil der har det f.eks. Formula A.

Tændigsknap kan du undvære, da der et andet sted under dine indstillinger kan vælges automatisk start af motor. Automatisk start af motor, kan man vælge om man vil have på eller ej alt afhængig af temperament, men vælger man ikke at have automatisk start på, så vil jeg anbefale dig at have automatisk kobling sat til. Vær opmærksom på at vælger man automatisk kobling, så virker din koblingspedal stadig, men du undgår blot at motoren ikke sætter ud.

Visker og lys burde tænde automatisk, når det bliver mørkt eller der kommer regn, såfremt du undlader at tildele dem knapper.

Håber det hjalp lidt. :)

Mvh
Rune
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby

+1

Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron