Xboxlife forum

Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf Niki Lauda DK » 10. feb 2016 22:42

Tak for et monster fedt løb. Jeg kom til at puffe en forankørende (kan ikke huske hvem) i starten af løbet lige inden hårnålen, heldigvis uden at gøre skade, men ellers kørte det bare derudaf og kun med nogle få kørefejl og ingen kollisioner. Det med vejrskiftet var faktisk ret fedt og gjorde løbet mere spændende. Tillykke til podiefolket, i er satme hurtige =D>
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf Benja190782 » 10. feb 2016 22:46

Så fik vi taget hul på Løbsserie #2 - og hvilken bane! :D Tak for et godt løb, allesammen!

Der var ikke mange ulykker idag må man sige - jeg kæmpede de første omgange for at holde Shumway bag mig. På et tidspunkt ligger vi konstant med 4 sekunders mellemrum, og INGEN af os ville give slip for at køle regnvejrsdækkene ned, selvom vi begge uden tvivl havde misfarvet bagdæk, hehe! :lol:
Fedt med vejrskiftet og det hele...

Det tegner til at blive nogle meget spændende løb i denne serie. :wink:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 10. feb 2016 22:50

Så fik vi løbsserie #2 skudt igang og sikke en premiere... der var stor diciplin og hurtighed over hele feltet, og ikke de store ulykker... jeg ved mortnDK fik lidt skader i starten, det må næsten have kostet et ekstra pitstop ??

Tillykke med sejren til Benja190782, og fedt både Niki og Rune får en solid start i løbsserien, det tegner til at blive nogle ret tætte løb... og ikke mindst FEDT vi har fået vejret med :mrgreen:

Jeg har opdateret GP point for løbet som det eneste, jeg når først rang/skill og selve løbsopdateringen i morgen/fredag...

Indsat lidt billeder:
Billede

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+5

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BonZo » 10. feb 2016 23:40

Under aftenens løb på Oulton Park Island lykkedes det Peter Hayman fra Racingnews.com at komme i audiens hos en sand legende.
Siddene henslængt i en sofa under en palme i VIP-området sad fænomenet BonZo, som indtil fornyligt var at finde på holdkortet hos McLaren. På hver side sad der en skønhed, i form af den russiske Miss World 2015 S. Muksak, og den japanske fotomodel T. Akeme, og overraskende var det ikke at se at de sad og skålede i Dom Perignon til €2000 pr. flaske.

BonZo der ikke har haft resultater på racerbanen siden han kørte rundt med "Amiga" & "Outrun" reklamer på siden, men af mærkværdige årsager stadig er en af de mest feterede stjerner i feltet. Ifølge Racingnews.com ene og alene af den grund at når han træder ind i et rum, så kigger og lytter folk, og så er han selvfølgelig en festlig fyr.

Direkte adspurgt om aftenens løb siger BonZo "Top 2 er ikke på nogen måde overraskende, men det overrasker mig meget at min tidligere teamkollega hos McLaren TigerJax007 kommer ind på 3. pladsen i første løb hos BMW. Jeg havde forventet at BMW havde tilknyttet deres reservekører, den Togo-fødte L. A. n´gsom, som i alle test både på bane og i simulator har været lysår foran Hr. Jax007, men her har vi nok igen noget at gøre med hans måde at møve sig fremad i køen, af manden der før har bevist at han gerne tager de beskidte tricks i brug"

Da snakken til slut falder hen på om hvorvidt BonZo gør comeback i motorsporten siger han "En ting livet har lært mig er at man aldrig skal udelukke noget, men lige nu har jeg det fint med at være toppen af kransekagen her i VIP-området" imens han tager en tår af sin Dom Perignon, og peger ud mod pigerne på sin side.
I samme øjeblik kommer BonZo´s presserådgiver, og slutter interviewet. Nu skal verdensstjernen have ro til sin champagne og sine piger.
Man bliver aldrig for gammel til at game - Man er først gammel den dag man holder op
BonZo
Niveau 1
 
Indlæg: 69

+10

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BoblereN » 11. feb 2016 08:09

Verdensklasse bonzo! ha ha ha...

Endte I med at køre i tørvejr? Ellers fik I da vidst tunet bilerne godt ind til sidst med de tider :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 11. feb 2016 08:19

BoblereN skrev:Verdensklasse bonzo! ha ha ha...

Endte I med at køre i tørvejr? Ellers fik I da vidst tunet bilerne godt ind til sidst med de tider :)


Vi endte faktisk med et ret sjovt setup, hvor de 2 første slots var "light rain", herefter "medium cloud" og "light cloud", bare alene det taktiske med hvornår man skulle gå i pit var lidt svært da banen havde zoner med regn og zoner uden inden det blev helt tørt.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mrnybroe » 11. feb 2016 09:06

Vogn #47 fra Protrade takker også for et super godt løb i aftes!

Det endte med en 8.plads, som jeg er okay tilfreds med. Det kunne have været blevet til en 4-5. plads, men dælme også til en 11. plads.
Jeg fik en super start, hvor jeg fik taget en masse BMW'er indenom og endte på en 5 plads. SOm efter nogle rundet blev udskiftet med en 4.plads, hvor jeg faktisk føler jeg ligger og presser Tiger en smule (han ligger da mærke til min smukke gule mercer :) )
Jeg har stadig min 4. plads da regnen begynder at tage af, så beslutter jeg mig for at trække mit pitstop lidt længere end de andre kører da jeg faktisk begyndte at køre gode tider og havde masser af gummi på dækkene.

Da jeg får taget mit pitstop og har kørt et par runder, bemærker jeg så at jeg faktisk ikke fik skiftet dæk under mit pitstop. Så ud igen på regnverjsdæk som har kørt ca 20 omgange.
Det var reelt mit første pitstop hvor jeg skulle ændre taktisk, hvor jeg styrede det via rattet - så det skal jeg da lige have øvet mit lidt i.

Anywho - jeg kommer ud på disse dejlige brugte dæk og efter 23 omgange er mit venstre fordæk sort. Dog har gummi på bagdækkene endnu. Så tager den sindsyge beslutning at droppe at smutte i pitten, og se om jeg ikke kan holde min placering. Der får ikke længe før at jeg begynder at blive hentet.
Det er sgu lidt synd jeg får en tidsstraf på en af de sidste runder, samt at jeg køre af banen da AI'en overtager Benja's BMW, bliver en smule presset. Fordi kunne evt. have taget Rune og Bullet inden mål, da Bullet begynder at lave ballade igen inden mål stregen ! :)

Men ser virkelig frem til næste løb.....tror sgu der er flere point i sigte i fremtiden.
Protrade holdet har da ihvertfald lovet mig, at de vil gøre alt for vi kommer "D.A.U.D.A". Nu har Mercedes jo også lige flere sponsor penge til de resterne Mercer, da der var en del kører der lige skiftede til BMW få timer inden løbsserien startede. Men det kræver sgu også lidt ekstra, for at kunne håndtere de krafter som Mercedes levere ;)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 11. feb 2016 09:40

mrnybroe skrev:Det er sgu lidt synd jeg får en tidsstraf på en af de sidste runder, samt at jeg køre af banen da AI'en overtager Benja's BMW, bliver en smule presset. Fordi kunne evt. have taget Rune og Bullet inden mål, da Bullet begynder at lave ballade igen inden mål stregen ! :)


Godt med en opdatering fra #47 - Protrade - det er slet ikke en ringe serie start fra jer... =D>

Ad ovenstående så er det helt korrekt at jeg selv smider min 6.plads til Rune på sidste runde i chikanen... virkelig ærgeligt, da jeg har kørt igennem den uden et eneste issue hele løbet, men selvfølgelig skal der gå lidt gummi-ben i det til sidst, ha ha...

At Rune så vælger at lave en "Bullet" på opløbsstrækningen skaber vild panik, da jeg forsøger at undvige hans bil, der triller baglæns ud på banen.... ha ha...

Jeg rammer selvfølgelig græsset og snurrer rundt - så det var sgu lidt Monaco om igen :mrgreen:

Vanvittig afslutning - men fedt at intet faktisk var afgjort med de placeringer før man krydsede målstregen - der er helt sikkert lagt op til nogle ret tætte løb i denne løbsserie

EDIT: @mrnybroe, hvad dækker jeres kode "D.A.U.D.A" over ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mortnDK » 11. feb 2016 11:36

BulletEyeDk skrev:
mrnybroe skrev:Det er sgu lidt synd jeg får en tidsstraf på en af de sidste runder, samt at jeg køre af banen da AI'en overtager Benja's BMW, bliver en smule presset. Fordi kunne evt. have taget Rune og Bullet inden mål, da Bullet begynder at lave ballade igen inden mål stregen ! :)


Godt med en opdatering fra #47 - Protrade - det er slet ikke en ringe serie start fra jer... =D>

Ad ovenstående så er det helt korrekt at jeg selv smider min 6.plads til Rune på sidste runde i chikanen... virkelig ærgeligt, da jeg har kørt igennem den uden et eneste issue hele løbet, men selvfølgelig skal der gå lidt gummi-ben i det til sidst, ha ha...

At Rune så vælger at lave en "Bullet" på opløbsstrækningen skaber vild panik, da jeg forsøger at undvige hans bil, der triller baglæns ud på banen.... ha ha...

Jeg rammer selvfølgelig græsset og snurrer rundt - så det var sgu lidt Monaco om igen :mrgreen:

Vanvittig afslutning - men fedt at intet faktisk var afgjort med de placeringer før man krydsede målstregen - der er helt sikkert lagt op til nogle ret tætte løb i denne løbsserie

EDIT: @mrnybroe, hvad dækker jeres kode "D.A.U.D.A" over ?


Derudaf vil jeg tro
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf Niki Lauda DK » 11. feb 2016 11:39



WOLLA :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mrnybroe » 11. feb 2016 11:48

Niki Lauda DK skrev:WOLLA :mrgreen:

Lige præcis Niki !!

Det er sangen der lyttes til under træningen...
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BoblereN » 11. feb 2016 13:24

Fedt at vejret bød på nye udfordringer i forhold til pitstop :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf ShumwayDK » 11. feb 2016 16:54

Tak for godt løb i går. Fedt at komme igang med ny sæson.

Takket være BoblereN's tip, så fik jeg temperaturen på bagdækkene nogenlunde under kontrol. De stabiliserede sig på ca. 105 grader. Det er højt, men med den bløde bagvogn, så gjorde det ikke noget. Før jeg justerede, der havde bagenden intet greb ved bare 90 grader.

At gøre bagvognen blødere, var dog ikke helt nok. Jeg måtte også fjerne lidt bremsetryk, da det ikke kun er speederfoden der er tung, så baghjulene ikke blokerede ved nedbremsning. Og så skulle jeg ændre lidt kørestil og bremse lidt tidligere og være mere forsigtigt på speederen ud af svingene.
Så kunne jeg sætte konkurrence dygtige tider under den sidste træning.

Men men men. Det gik jo lidt i fløjten da jeg skulle jagte Benja. :D Så faldt jeg let tilbage til den aggressive kørestil, som gjorde at jeg ofte røg lidt for langt ud i svingene, så Benja fik lidt for meget snor. Når jeg koncentrede mig og huskede det hele, så kunne jeg holde afstanden, og engang imellem hente lidt ind.

Desværre havde jeg i min fokuseren på bagvognen, glemte at kigge nærmere på forenden. Mit venstre fordæk blev efterhånden meget varmt, så jeg understyrede for meget i svingene, og så kunne jeg ikke helt hænge på alligevel.

Da regnen holdt op, der tog jeg en omgang for meget på regndækkene, og de blev ildrøde så jeg satte 1-1,5 sekund til på den sidste omgang inden jeg pittede.

Selvom jeg i mit regnsetup, havde forsøgt at lave et kompromis til tøjrvejrsdelen, så havde jeg svært ved at finde mig til rette, da jeg fik de tørre sutter på. Bilen overstyrede for meget. Det var jeg dog ikke den eneste der kæmpede med, kunne jeg se på dækrøgen i de forskellige sving :D
Desværre virkede det til at Benja ikke havde det problem, for han kørte hurtigt, og jeg havde ikke en chance.

Jeg synes iøvrigt, at det er imponerende at Teddy kunne lægge pres på mig de første mange omgange, når hans FFB var forsvundet. Når det en sjældent gang imellem sker for mig, så er der kun en vej, og det er ud kongeside. :D

Vi ses i Australien. Der skulle det da gerne holde tørt, så I kan se hvad den gamle 190'er kan 8)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+4

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf normann » 11. feb 2016 18:23

Hej ja mit løb gik slet ikke nu har jeg næste ikke haft problemer med rattet men det var da noget rigtigt møg
Ingem ffb .stop stikket ud og ind 30 sekunder væk så var det lidt op af bakke resten af løbet ,håber det virker til næste gang
Ellers fedt nok med vejrskifte og et løb uden de store uheld
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+3

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 11. feb 2016 21:50

Så er rang/skill point for premiere løbet udregnet...

Rangpoint / Skill
1,371 / +0,026 - Benja190782
1,160 / +0,010 - ShumwayDK
0,995 / +0,012 - Tigerjax007
0,877 / +0,006 - Racing Bull DK
0,717 / +0,025 - Niki Lauda DK
0,616 / -0,051 - Rune R DK
0,556 / -0,002 - BulletEyeDK
0,474 / -0,004 - mrnybroe
0,419 / -0,019 - mortnDK
0,358 / -0,017 - Grabovac88
0,304 / -0,017 - Chokofanten

@Rune - grunden til at du får så store hug rent skillmæssigt er, at du stadig "hænger" på dit vundne løb på le-mans, forventningen er simpelthen at du scorer i hvert fald ca. 1.000 rangpoint på et kørt løb 8)
Det udjævner sig heldigvis stille og roligt....

Niki Lauda DK får også hentet nogle solide skill point i dette løb... =D>

Der er gode point i det til Benja190782 for igen at tage både kval. og sejren...

Får det opdateret på selve siden lidt senere i aften
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+6

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster