Xboxlife forum

Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 31. jan 2016 01:07

Så er de sidste justeringer på http://pcars.xbl.dk foretaget og det er nu muligt at tilmelde sig til løbsserie #2 :mrgreen:

Der køres i Gruppe A - hvor 3 biler er tilgængelige...

Løbsserie #2 køres over 6 løb, startende 10-02-2016 kl.21:00 på Oulton Park Island, der vil være 14 dage mellem løbene, så knap så meget stress denne gang.

Billede

Der foretages tilmelding under "løbsserie 2" fanen, og ved tilmelding bliver man automatisk tilmeldt alle 6 løb, det er derfor vigtigt, at man giver besked til mig, såfremt man ikke kan deltage i et løb.

Efter foretaget tilmelding, skal man vælge hvilken bil og livery man ønsker at køre i - dette valg kan ændres (via mig) inden første løb - efter første løb er man låst i den valgte bil og livery.

Som noget nyt introducerer vi "licens klasser" - hver enkelt kører vil helt automatisk blive tildelt en licens alt efter antal kørte løb og ens skill rating. (Rookie, Semi, Pro)

Pro: (begge kriterier skal være opfyldt)
- Har kørt mere end 20 løb
- Har en skill rating på minimum 1500.950

Semi:
- Har kørt mindst 11 løb

Rookie:
- Har kørt mindre end 11 løb

Hver enkelt kører dyster derfor primært mod sine direkte modstandere i samme licens klasse.... på denne måde vil alle kørere, i alle lag have noget at køre for.

Ens licens klasse vil pt. kun være synlig på stillingen, der vedrører løbsserie #2, se indsatte eksempel:

Billede

Efter 6 kørte løb findes en vinder af hver licens klasse - til alle vindere er der 1. stk. 12 måneders xboxlive guld kode =D>

Forud for deltagelse i løbsserien forventer jeg, at løbsserie #2's regelsæt er læst igennem... -> http://pcars.xbl.dk/series_rules_ls2.php

Generel opsætning vedr. alle løb:
- Alle løbsdage er onsdage i lige uger, henholdsvis 6,8,10,12,14,16 - start tidspunkt er 21:00 for alle løb
- 15. min. kvalifikation
- 5. min. warm-up
- race ca. 45 min.
- 4 realistiske vejr slots
- vejr progression = sync to race
- løbs dato = opsat med samme dato som løbet reelt køres
- start tid er varierende, se det enkelte løb for flere oplysninger
- time progression er varierende fra 2x til 15x, se det enkelte løb for flere oplysninger
- force realistic driving aids = YES
- damage = Performance Impacting
- mechanical failures = NO
- tire wear = 2x
- fuel usage = Real
- auto start = YES
- flag & penalties = ON

Løbs info:
10-02-2016 21:00 - Oulton Park Island - 32 laps, start tid 12:00, time progression 5x
24-02-2016 21:00 - Bathurst - 20 laps, start tid 09:00, tid progression 10x
09-03-2016 21:00 - Brands Hatch GP - 30 laps, start tid 13:00, time progression 2x
23-03-2016 21:00 - Zolder - 27 laps, start tid 08:00, time progression 15x
06-04-2016 21:00 - Donington GP - 28 laps, start tid 14:00, time progression 2x
20-04-2016 21:00 - Circiut de Barcelona National - 40 laps, start tid 14:00, time progression 5x

NB. der burde ikke være problemer i tilmeldings processen, men oplever i noget der ikke virker, så lad mig endelig høre...

EDIT: og i øvrigt - jeg ved ikke om nogle af jer selv har fanget det, men vi slutter med sidste løb den 20. april 2016... meget passende, når nu Assetto Corsa udkommer den 21. april 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+4

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mortnDK » 31. jan 2016 11:30

BulletEyeDk skrev:Så er de sidste justeringer på http://pcars.xbl.dk foretaget og det er nu muligt at tilmelde sig til løbsserie #2 :mrgreen:

Der køres i Gruppe A - hvor 3 biler er tilgængelige...

Løbsserie #2 køres over 6 løb, startende 10-02-2016 kl.21:00 på Oulton Park Island, der vil være 14 dage mellem løbene, så knap så meget stress denne gang.

Billede

Der foretages tilmelding under "løbsserie 2" fanen, og ved tilmelding bliver man automatisk tilmeldt alle 6 løb, det er derfor vigtigt, at man giver besked til mig, såfremt man ikke kan deltage i et løb.

Efter foretaget tilmelding, skal man vælge hvilken bil og livery man ønsker at køre i - dette valg kan ændres (via mig) inden første løb - efter første løb er man låst i den valgte bil og livery.

Som noget nyt introducerer vi "licens klasser" - hver enkelt kører vil helt automatisk blive tildelt en licens alt efter antal kørte løb og ens skill rating. (Rookie, Semi, Pro)

Pro:
- Har kørt mere end 20 løb
- Har en skill rating på minimum 1500.950

Semi:
- Har kørt mindst 11 løb

Rookie:
- Har kørt mindre end 11 løb

Hver enkelt kører dyster derfor primært mod sine direkte modstandere i samme licens klasse.... på denne måde vil alle kørere, i alle lag have noget at køre for.

Ens licens klasse vil pt. kun være synlig på stillingen, der vedrører løbsserie #2, se indsatte eksempel:

Billede

Efter 6 kørte løb findes en vinder af hver licens klasse - til alle vindere er der 1. stk. 12 måneders xboxlive guld kode =D>

Forud for deltagelse i løbsserien forventer jeg, at løbsserie #2's regelsæt er læst igennem... -> http://pcars.xbl.dk/series_rules_ls2.php

Jeg havde skrevet rigtig mange detaljer osv. - men min firefox browser gik helt kold, og jeg mistede ca. 15 minutters velovervejede ord, der ikke var gemt... - disse oplysninger må komme til henad vejen når der formentlig stilles spørgsmål...

NB. der burde ikke være problemer i tilmeldings processen, men oplever i noget der ikke virker, så lad mig endelig høre...

EDIT: og i øvrigt - jeg ved ikke om nogle af jer selv har fanget det, men vi slutter med sidste løb den 20. april 2016... meget passende, når nu Assetto Corsa udkommer den 21. april 8)


Jeg kan ikke vælge bil :) Den skriver jeg skal tilmelde mig løbsserien, det har jeg gjort :)
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 31. jan 2016 11:33

ha ha... spøjst... kigger på det, du hører nærmere...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 31. jan 2016 11:37

Prøv lige igen... fandt en detalje der helt klart skulle rettes... undrer mig nu over at det er lykkedes for mrnybroe og ShumwayDK at vælge deres bil, ha ha... :shock:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BoblereN » 1. feb 2016 09:59

Fedt bilvalg Tiger!! :) Specielt med så mange baner i england, det bliver jo en ren regnvejrsserie! :lol:
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 1. feb 2016 10:29

BoblereN skrev:Fedt bilvalg Tiger!! :) Specielt med så mange baner i england, det bliver jo en ren regnvejrsserie! :lol:


Ja det er et ISKOLDT valg... bliver spændende om han kan tøjle alle de turbo kræfter, jeg turde sgu ikke selv tage den bil :shock:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mortnDK » 1. feb 2016 14:17

Bliver så godt altså :D Og forhåbentligt når jeg at få min CPX adapter så jeg kan få dem her på i stedet for:

Billede

Load cell bremse og overall vild kvalitet :D
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn

+4

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf TigerJax007 » 1. feb 2016 17:15

BulletEyeDk skrev:
BoblereN skrev:Fedt bilvalg Tiger!! :) Specielt med så mange baner i england, det bliver jo en ren regnvejrsserie! :lol:


Ja det er et ISKOLDT valg... bliver spændende om han kan tøjle alle de turbo kræfter, jeg turde sgu ikke selv tage den bil :shock:


Hehe, nu får jeg jo lyst til bare at blive i Sierraen for at tage røven på jer :-)

Men sandheden er, at jeg ikke har prøvet BMW og Merc endnu, og at jeg blot har tilmeldt mig med Sierraen for at være tilmeldt. Så det er ren pro-forma. Jeg planlægger at skulle teste alle 3 biler under forskellige forhold - og så kan det meget vel være, at jeg skriver til Bullet og beder ham ændre mit bilvalg ;)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mrnybroe » 1. feb 2016 19:06

mortnDK skrev:Bliver så godt altså :D Og forhåbentligt når jeg at få min CPX adapter så jeg kan få dem her på i stedet for:
Load cell bremse og overall vild kvalitet :D

Ser sgu lækre ud !!!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mortnDK » 1. feb 2016 19:33

mrnybroe skrev:
mortnDK skrev:Bliver så godt altså :D Og forhåbentligt når jeg at få min CPX adapter så jeg kan få dem her på i stedet for:
Load cell bremse og overall vild kvalitet :D

Ser sgu lækre ud !!!


De er virkelig også lækre. Har ikke brugt dem siden jeg gik på Xbox one fordi rattet ikke er supportet på xbone. Men har fundet nogen der har lavet en adapter til Thrustmaster rat som giver mulighed for brug af Fanatec pedaler. Men puha. 430kr for en adapter
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf Niki Lauda DK » 2. feb 2016 09:48

Så er den første rookie tilmeldt :-)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+2

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 2. feb 2016 10:27

Niki Lauda DK skrev:Så er den første rookie tilmeldt :-)


FEDT, mon ikke der kommer flere til ?? 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mrnybroe » 2. feb 2016 12:45

Niki Lauda DK skrev:Så er den første rookie tilmeldt :-)

Som det er nu, så lader det til du vinder den serie ;)

Hvis du kommer med i aften - så får du da 10 løb - rykker du så en serie op??
Kom frisk og køre med os andre :)

Men cool du meldte dig til, og godt at se en BMW mere. Kan se at Mercer'en den er ynglingen pt.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 2. feb 2016 12:50

mrnybroe skrev:
Niki Lauda DK skrev:Så er den første rookie tilmeldt :-)

Som det er nu, så lader det til du vinder den serie ;)

Hvis du kommer med i aften - så får du da 10 løb - rykker du så en serie op??


Nej ikke umiddelbart...

Semi:
- Har kørt mindst 11 løb

Rookie:
- Har kørt mindre end 11 løb
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mrnybroe » 2. feb 2016 12:55

BulletEyeDk skrev:
mrnybroe skrev:
Niki Lauda DK skrev:Så er den første rookie tilmeldt :-)

Som det er nu, så lader det til du vinder den serie ;)

Hvis du kommer med i aften - så får du da 10 løb - rykker du så en serie op??


Nej ikke umiddelbart...

Semi:
- Har kørt mindst 11 løb

Rookie:
- Har kørt mindre end 11 løb

Argh.. .super med feedback Bullet. Det var også mere for at lokke Niki til at komme ud og lege med os andre i aften.... ud i regnvejret og skøjte lidt rundt ! ;)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron