Xboxlife forum

Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 9. feb 2016 17:40

mrnybroe skrev:Jeg kommer også på i aften. Køre vi i regn i aften...vel det vi kan forvente i morgen aften


Hvis vi rykker løbet frem til kl.1800 i morgen ser det ud til at vi skal køre i skyet vejr... kunne nu være meget rart at starte med et tørt løb, men på den anden side... os der normalt ligger længere tilbage i grid'en har måske en bedre chance i er uforudsigeligt vejr ?? :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mrnybroe » 9. feb 2016 18:40

Mon ikke der bliver regn, så må vi bare bide i det sure æble og tage det som det kommer.
Turen i Monaco gav da okay sjovt ræs...og ja, mulighederne for at en semi eller rookie kan lege med i toppen er jo større
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf Benja190782 » 9. feb 2016 20:09

Jeg er online.. :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 9. feb 2016 20:10

Benja190782 skrev:Jeg er online.. :D


check... regner med helt sikkert at være på kl21.00... måske endda lidt før, men tidligst 20:45
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mrnybroe » 9. feb 2016 23:10

Tak for træning hertil aften. Fedt at få kørt i regn, det er jo en smmuuule anderledes end tørvejr.

Stabilitet er hvis det som giver en tur på podiet i morgen
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 9. feb 2016 23:27

mrnybroe skrev:Tak for træning hertil aften. Fedt at få kørt i regn, det er jo en smmuuule anderledes end tørvejr.

Stabilitet er hvis det som giver en tur på podiet i morgen


Ja selv tak Per... jeg nåede ned i 01:33 ganske kort før vores 2.træningstid udløb, he he...
Desværre kæmper jeg med samme problem som ShumwayDK - alt for varme bagdæk efter ganske få omgange...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BoblereN » 10. feb 2016 09:02

I kører begge 190E ikke?
Jeg havde samme problem med for meget varme i bagdækkene og som følge heraf afkørsler efter 3-4 omgange..
Tror jeg fik mig justeret ud af det ved hjælp af dæktryk, suspension, dampers og swaybars...
Forsøgte at gøre bagenden generelt blødere, på bekostning af responsen... Det fik ikke nævneværdig betydning på omgangstiderne men jeg fik ikke overophedede dæk længere...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 10. feb 2016 09:48

Det gør vi ja, det samme gør mrnybroe, som ikke får problemer - så det må alene være vores måde at håndtere bilen på ?

Jeg tror Lars har forsøgt mere eller mindre alt uden rigtig at finde en løsning... jeg overvejer seriøst at prøve BMW'en, det er godt nok bare ved at være sidste udkald, ha ha...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 10. feb 2016 09:49

Jeg har justeret vejrudsigten, så den nu udover at vise 5 døgn's udsigten også viser vejret for de næste 24 timer med 3 timers intervaller...

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BoblereN » 10. feb 2016 10:18

BulletEyeDk skrev:Det gør vi ja, det samme gør mrnybroe, som ikke får problemer - så det må alene være vores måde at håndtere bilen på ?

Jeg tror Lars har forsøgt mere eller mindre alt uden rigtig at finde en løsning... jeg overvejer seriøst at prøve BMW'en, det er godt nok bare ved at være sidste udkald, ha ha...


Det har rigtig meget at gøre med måden at håndtere vognen på :) Slækkede jeg bare lidt og kørte 1.31 tider, var der slet ingen problemer med bagdækkene... Men med det samme jeg jagtede en hurtig omgang havde jeg kun 1-2 skud i bøssen før jeg blev nødt til at køre en "nedkølings" omgang :P

Kan muligvis prøve at tage nogle billeder af mit setup på 190e'eren inden jeg tager ned og maler i aften.. Så kan I jo prøve om det hjælper på problemet.. Men setup'et er således også kun lavet til regnvejr...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BulletEyeDk » 10. feb 2016 10:21

det snakkede vi også om i går, men jeg lå og kørte 01:36 - 01:37 tider... dvs. mrnybroe var mindst 2-3 sekunder hurtigere end mig uden at have samme problem...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf ShumwayDK » 10. feb 2016 10:23

mht bagdæk, så prøvede jeg at gøre bagenden blødere, uden den store effekt. Men det var kun på swaybars jeg justerede, og jeg gjorde samtidigt forenden blødere også, hvilket måske har modarbejdet mit forsøg lidt.
Jeg må prøve at gå skridtet videre med supension og dampers også. Tak for tippet.

Hold k.. hvor skal der panik testes inden aftenens løb :D

Overvejer seriøst også et sidste øjebliks skifte til BMW, da jeg forventer at vi skal køre en del løb i regnvejr.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf ShumwayDK » 10. feb 2016 10:24

BulletEyeDk skrev:Jeg har justeret vejrudsigten, så den nu udover at vise 5 døgn's udsigten også viser vejret for de næste 24 timer med 3 timers intervaller...



Fedt. Desværre hjælper det ikke på vejret. :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf BoblereN » 10. feb 2016 10:57

ShumwayDK skrev:mht bagdæk, så prøvede jeg at gøre bagenden blødere, uden den store effekt. Men det var kun på swaybars jeg justerede, og jeg gjorde samtidigt forenden blødere også, hvilket måske har modarbejdet mit forsøg lidt.
Jeg må prøve at gå skridtet videre med supension og dampers også. Tak for tippet.

Hold k.. hvor skal der panik testes inden aftenens løb :D

Overvejer seriøst også et sidste øjebliks skifte til BMW, da jeg forventer at vi skal køre en del løb i regnvejr.


Ja jeg tror ikke du hjælper så meget at gøre din forende blødere sammetid.. Det modvirker lidt effekten..

Så ja, jeg gjorde bagenden blødere mens jeg faktisk gjorde forenden lidt stivere... Altså gik efter at få den til at understyre mere og overstyre mindre... Så ja, blødere fjedre, dæmpere, krængningstabilisator..

Når jeg forsøger at justere dæktemperaturen ned tænker jeg kun i at dækkene skal "arbejde" mindre, og jo mere affjedringen, dæmpere og krængningstabilisator kan tage af arbejdet, jo mindre varme i dækkene.. Jeg forestiller mig en hel stiv slæde, så er det dækkene der skal håndtere alle krafterne, men en blødere vogn vil nogle af kræfterne blive optaget i chassiset, affjedringen osv... og jo mere der bliver optaget i chassiset jo mindre responsivrig bliver bilen..

Jeg har ikke haft held med at justere dæktemperatur igennem udelukkende dæktryk... Jeg tror også det er meget minimalt hvad man kan justere her.. Men i princippet med et lavere tryk vil dækket "arbejde" mere pga. friktionen og dermed en højere temperatur og modsat med et højere tryk vil dækket arbejde mindre og heraf en lavere temperatur/dækslid men mindre grip... Om det helt forholder sig sådan ved jeg ikke.. :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #2 - Tilmelding nu åben!!

Indlægaf mrnybroe » 10. feb 2016 12:22

Ej hvor godt. Udsigten til regn får måske folk til at skifte vogn. Det er sgu vildt nok.
Ligner løbsserie #1 hvor alle sprang i BMW til.sidst
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron