Xboxlife forum

Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 16. jan 2016 13:13

Vi prøver lige med et multiclass løb igen, denne gang 15 min kval. og 1 times kørsel i henholdsvis Prototype Palmer-JP-LM og G40 Ginetta Junior

Der køres på Road America, umiddelbart i godt vejr, men et enkelt "tilfældig" vejr slot kan ændre på det gode vejr. :shock:

Det vil være som sidst med multiclass løb, at løbet splittes op så der køres særskilte løb i selve løbet for den enkelte klasse, dvs. man kører mod sine direkte rivaler jvf. skill-listen - og der vil være en fornuftig chance for gode placeringer for dem der normalt kører længere nede i feltet. 8)

Højest rangerende vil automatisk blive tildelt Palmer bilen og den nederst rangerende halvdel vil køre i G40 Junior.

Af hensyn til træning/forberedelse op til løbet skal jeg opfordre til at man i god tid tilmelder sig, da sene tilmeldinger kan rykke rundt på hvilken bil man skal køre i.

Håber folk er friske... :mrgreen:

http://pcars.xbl.dk/show_series.php?id= ... RXllREs%3D
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf RuneDK » 16. jan 2016 13:56

Tilmeldt. :)
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf mrnybroe » 16. jan 2016 23:25

Jeg er også klar
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf Benja190782 » 17. jan 2016 00:05

Ready! 8)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 17. jan 2016 19:21

Er også klar.... Eller dvs jeg holder mig ihvertfald ikke væk. :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 10:20

Så har jeg finpudset koden vedr. vejr udsigterne og visning af dette...

Multiclass løbet den 27-01-2015 kl.21:00 bliver dermed første løb hvor vi tester et løb med realistisk vejr :mrgreen:

Når i går ind på et planlagt "kommende løb", så vil i ved løb, hvor der er valgt realistisk vejr kunne se dette under de 4 vejr opsætninger ved en gulmarkeret "realistisk" markering.

Billede

Dette betyder, at vejret er dynamisk, og vises ud fra hvilken opsætning der er valgt til løbet... der er taget udgangspunkt i at de fleste af vores løb er ca. 1 time, hvorfor variablen "time progression" afgør hvor lang en periode der indhentes vejrdata for...

Der tages hele tiden udgangspunkt i en her og nu visning, dvs. inden vi starter løbet vil disse data danne grundlag for hvordan løbet sættes op rent vejrmæssigt...

Så ualmindelig dynamisk :mrgreen:

Samtidig vil 5 døgns vejsudsigten stadig figurere i bunden... den tager også udgangspunkt i her og nu data, og man kan således bruge den i sin træning op til løbet for at checke nogenlunde hvordan vejret bliver den pågældende løbsdag...
Vedr. 5 døgnsudsigten, så viser aktuel vejrdata for det tidspunkt man ser siden... dette tidspunkt er således det samme de næste 5 døgn...

EDIT:
I øvrigt skylder jeg at nævne, at der er nogle realistiske vejrtyper, som ikke figurerer i spillet, derfor er nedenstående gældende:

Alle typer af sne vejr = "Fog with rain"
Forskellige typer af røg, sand, støv, vulkanisk aske osv. i luften = enten "Haze" eller "Fog"
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 20. jan 2016 11:38

Det er virkelig fedt..! Nu begynder det virkelig at blive sjovt.. Utroligt som et spil kan udvikle sig...

Da pcars udkom tændte jeg blot boksen og spillede lidt solo med controller..

Nu:
PC’en startes op så CrewChiefen kan komme med brugbar info og excel åbnes for at samle data
iPaden stilles frem med pCars DASH så der er styr på brændstof, temperaturer osv.
Cockpittet stilles frem..
Og nu skal vi også til at tjekke vejrudsigten.. Haha..

Den anden aften sad jeg og læste på motorsporten.dk og min kæreste spurgte :”Hvad laver du?” hvortil jeg svarer: ”Jeg læser lige resultaterne fra et 24 timers løb i dubai..”
Der går lidt og hun spørger så: ”I spillet eller i virkeligheden?”… Ja det spil er snart ved at være meget tæt på virkeligheden !!

Vedr. vejr/prognose:
Nu spørger jeg blot, for jeg er ikke sikker på om det noget du allerede har taget højde for.
Men den 5-døgns prognose der ligger på løbssiden, vil man kunne oversætte ”sky is clear” > ”Clear”, ”Scattered Cloud” > ”Light Cloud”
Altså så visningen i 5 døgns prognosen oversættes til vejrslots der er tilgængelig i spillet… Jeg er sikker på, at det er det den gør i de 4 vejr slots?
Og kunne der eventuelt være et link til kilden med vejrdata, så man selv kan gå ind og studere vejrudsigten lidt nærmere..

Jeg kunne fx godt finde på at kigge ind i vejrudsigt hvis vi skulle køre et endurance løb om et par uger, også for at se om dagene omkring løbsdagene måske er solskinsdage, og løbsdagen måske sagde regn.
I det tilfælde ville jeg nok træne lidt mere i solskin end regn. det kunne jo nemt rykke sig lidt..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 11:45

ha ha... kan klart følge det du skriver, kan se mig selv i meget af det...

Og vedr. 5 døgns udsigten så får jeg også lige den rettet til, så den oversætter til "pCARS" vejr for de 5 dage...

Kilden vedr. vejrdata er -> http://openweathermap.org/
De leverer vejrdata over hele verden og har "følere" ude lokalt stort set over hele kloden... også derfor jeg ved 5 døgns udsigten skriver hvorfra vejrdata er hentet... det er navnet på lokationen der ligger tættest på den aktuelle bane ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf Niki Lauda DK » 20. jan 2016 12:23

Det er super fint, dog synes jeg at vi så er nødt til at bruge den korrekte race date i spillet. Jeg tænker bare hvis vejrudsigten f.eks. siger -7 grader på nordschelife den dag vi skal spille, men at datoen i spillet er sat til 25. juli hvor en sådan temperatur vil være urealistisk, så giver det en skævvridning i jagten på simulation :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 12:27

Ja det kan vi gøre... jeg kan ikke hente historiske data, det skal man betale for ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 20. jan 2016 14:03

Niki Lauda DK skrev:Det er super fint, dog synes jeg at vi så er nødt til at bruge den korrekte race date i spillet. Jeg tænker bare hvis vejrudsigten f.eks. siger -7 grader på nordschelife den dag vi skal spille, men at datoen i spillet er sat til 25. juli hvor en sådan temperatur vil være urealistisk, så giver det en skævvridning i jagten på simulation :)

Jeg forstår hvad du mener.
Men min pointe var med denne fine vejrprognose feature, at vi i aften rent faktisk indstillede datoen i spillet til den aktuelle dato... Altså i aften ville vi skulle køre d. 20-01-2016 og i forhold til vejrudsigten i dag på mazda laguna seca raceway ville vi køre i regnvejr... (Light rain)... Og dermed ville vi ikke skulle køre den "Custom Date: 20-07-2016"

HVis nogen vælger at oprette et løb med en historisk, eller fremtids dato (til sommer), kan man jo bare styre vejret manuelt..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jan 2016 15:21

BoblereN skrev:Vedr. vejr/prognose:
Nu spørger jeg blot, for jeg er ikke sikker på om det noget du allerede har taget højde for.
Men den 5-døgns prognose der ligger på løbssiden, vil man kunne oversætte ”sky is clear” > ”Clear”, ”Scattered Cloud” > ”Light Cloud”
Altså så visningen i 5 døgns prognosen oversættes til vejrslots der er tilgængelig i spillet… Jeg er sikker på, at det er det den gør i de 4 vejr slots?


Opdateret, så aktuelle 5 døgns vejr nu viser pCARS vejr 8)

EDIT: jeg ser lige om der kan linkes til en dybere vejrudsigt... alternativt er at jeg selv laver den :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 22. jan 2016 13:13

Kanon fedt. Opdagede lige jeg havde en fane åben på multiclass løbet... Lavede lige en F5'er update af siden og så kunne jeg se alle 4 vejrslots skiftede ! Det er bare sådan i orden..!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 22. jan 2016 13:33

Godt det ikke er idag vi skal køre det løb, ha ha.... "Fog with rain" i 3 slots... puha....

Stadig for tidligt at spå om vejret på onsdag, men det ser nu noget skiftende ud de næste par dage, så alt er vel i spil ?? :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 22. jan 2016 14:22

Præcis, og det var netop det jeg søgte i den feature :) You never know... Og nu tvinges man jo næsten til at køre nogle omgange i regn
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster