Xboxlife forum

Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 26. jan 2016 08:42

BoblereN skrev:
BulletEyeDk skrev:nej...

5 døgns udsigten i bunden viser som sådan bare vejret som det er aktuelt nu samt hvordan det vil være de næste 4 dage. Vejret på de fremtidige dage tager udgangspunkt i præcist samme klokkeslæt som det tidspunkt siden er indlæst, bare 4 dage frem.

Dvs... hvis du er rigtig smart, så checker du vejrudsigten i dag kl.21.00, det vejr du således ser for den 27. januar vil højest sandsynligt være det vejr vi starter med på løbsdagen... i slot 1...

Hvis du kigger på de 4 vejrslots oppe i løbsdata felterne... så kan disse kun bruges umiddelbart inden der skal køres, altså ifm. opsætning af selve løbet, da vejrslot 1 = det aktuelle vejr på det tidspunkt du indlæser siden...

Vejrslot 2-4 beregnes ud fra tidsfaktoren i løbet, med udgangspunkt i at vi typisk kører ca. en time pr. løb...

Løbet onsdag er 5x dvs. et fuldt løb simulerer 5 timer i alt... dvs. vejrslot 2-4 viser således vejret fra løbsstart og 5 timer frem....

Håber det giver mening... tror ikke jeg kan pensle det mere ud 8)


Okay, interessant.
Jeg troede egentlig at vejrslots hentede data for racedate + starttidspunkt, så det ikke gjorde nogen forskel hvornår man kiggede på siden.
Tænker det gerne må gøres mere synligt at det er det aktuelle vejr, måske realistisk ændres til "Current weather condition at track"

Og da prognosen blot viser vejrudsigten for den time du tilgår siden på, vil det være rigtig fedt med et direkte link til kilden og prognosen... Så man selv kan tilgå dataen og undersøge starttidspunktet og de omkringliggende data.

Jeg mener at når jeg tjekker siden nu siger den "Clear" for den 27'ende i prognosen.
Men den vejrslot vil være givet hvis løbet skulle afvikles kl 08.00... Så ville jeg i stedet tilgå vejrsitet og tjekke hvad de siger om vejret d. 27'ende kl 13.00, hvor løbet starter.

Jeg har netop tjekket en vejrudsigt og den forudser på nuværende tidspunkt "Cloudy" og "Overcast" den 27'ende mellem 13.00 - 18.00


Ok, jeg kan godt se at forvirringen er total...

At løbet starter kl.1300, er "in-game"... reelt set starter vi kl.2100 dansk tid den 27-01-2016, hvorfor det er dette tidspunkt der tages udgangspunkt i, at vi så ikke er 100% synkroniseret med vejret på den givne bane, er bare ærgeligt... det koster penge at hente historiske data, så det bliver ikke anderledes :shock:

Der kan måske godt laves nogle finter, så det bliver det aktuelle vejr (altså det vejr vi skal køre i), som hele tiden vil vises i de 4 slots, men det er ikke lige ud af landevejen, derfor er det lavet på den måde der var det nemmeste.

Jeg bruger http://openweathermap.org/ til at hente vejrdata, de tilbyder vejrdata for hele verden.

Jeg får lige flettet et link ind til en mere dybdegående vejrudsigt...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 26. jan 2016 08:43

BoblereN skrev:
BulletEyeDk skrev:Skulle vi se "last minute" tilmeldinger, så kører allerede tilmeldte kørere i disse biler:

Billede


Haha - Godt du og tiger røg i samme klasse! Så er der fortsat den interne kamp... Burde der ikke være en compare funktion mellem kørere så man kan se forholdet? :) Ligesom F1 teams interne kval kamp :P


Ja det kunne faktisk være meget sjovt :mrgreen: - jeg tror dog jeg venter med at se på det, til det ser mere fordelagtigt ud for mig, ha ha....
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 26. jan 2016 09:59

Aha.

Så jeg skal rent faktisk kun kigge på race date og så vores tidspunkt, i dette tilfælde 27-01-2016 kl 21.00.
Og så bruge vejrudsigten fra openweathermap.org...

Det er fint med mig :) det er bare vigtigt at forstå det rigtigt...! Egentlig ret simpelt, bare lige med at forstå det haha
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 26. jan 2016 10:18

Ja korrekt...

Det kan måske udbygges lidt, men jeg vil sige, at det i første omgang nok ikke sker, det er ikke helt lige til, da de kald man foretager altid tager udgangspunkt i her og nu data...

Dette kald er de data man modtager på et 5 dages kald på "Plymouth", som ligger tæt på Road America.. -> http://api.openweathermap.org/data/2.5/ ... 0ee&cnt=40
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 26. jan 2016 12:33

Nu er jeg også helt med. Jeg har fået vejret kan man sige, høhø

Det som jeg slet ikke havde fanget var at vejret i de forskellige vejrslots viste vejret på det tidspunkt siden loadede på.
Du skrev godt nok, at det var vejret nu/når siden loadede, men jeg var stadig i den tro at det var for d. 27/1 og ikke nu nu. :D

Godt at få det af vejen. Det næste var så at jeg fortsat ikke helt kunne få det til at passe, men det er så mht tidspunktet på dagen. Der tog jeg også udgangspunkt i kl. 13. Det er så forkert. :D

Men det er helt fint, bare jeg forstår, og det gør jeg langt om længe.... :lol: mrgreen:

Jeg kan berolige Chokofanten med at vi ikke kommer til at køre i frostvejr. Lufttemperaturen på banen er ca. 22 grader ved løbs start.

Jeg kørte en time i går med 5x time progression. Og det når godt nok at blive dunkelt, og der er ikke lys på Palmer Jaguar'en. :) Jeg tænker at med kval og warmup, så når det at blive mørkere end jeg oplevede i går, så man skal lige knibe øjnene sammen :D
Banen er dog oplyst. Kan dog ikke lige huske om det er over det hele.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf mrnybroe » 26. jan 2016 12:48

Så....jeg er ikke helt med endnu vedr vejret.
Men de 4 slots som der er pcars.xbl....det er de vejr slots som vi køre med i morgen?
Skal nemlig træne i aften...så vil bare være sikker
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 26. jan 2016 12:52

Nej.
Det er som vejret ser ud lige nu når du går ind og kigger.

Du kan pt kun estimere vejret for i morgen ved at kigge på 27/1 på 5-døgns skemaet, eller gå ind på http://www.Openweathermap.org og se vejrudsigten for Plymouth, WI i morgen aften.

Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det nu. Ret mig gerne! :mrgreen:

EDIT: Link rettet.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 26. jan 2016 13:57

ShumwayDK skrev:Nu er jeg også helt med. Jeg har fået vejret kan man sige, høhø

Jeg kørte en time i går med 5x time progression. Og det når godt nok at blive dunkelt, og der er ikke lys på Palmer Jaguar'en. :) Jeg tænker at med kval og warmup, så når det at blive mørkere end jeg oplevede i går, så man skal lige knibe øjnene sammen :D
Banen er dog oplyst. Kan dog ikke lige huske om det er over det hele.


Super... :mrgreen:

og det er helt med vilje, at vi lige rammer det dunkle vejr... 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 26. jan 2016 13:59

ShumwayDK skrev:Nej.
Det er som vejret ser ud lige nu når du går ind og kigger.

Du kan pt kun estimere vejret for i morgen ved at kigge på 27/1 på 5-døgns skemaet, eller gå ind på http://www.Openweathermap.org og se vejrudsigten for Plymouth, WI i morgen aften.

Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det nu. Ret mig gerne! :mrgreen:

EDIT: Link rettet.


Korrekt... hvis man vil have vejrudsigten som vi nok kommer til at se den i morgen ved løbstid.. så check vejret på pcars.xbl.dk i aften kl.2100 nederst...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 26. jan 2016 18:38

Fedt. Så bestod jeg eksamen!! :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 26. jan 2016 19:01

Det ser godt nok ud til at vi lige lander på en dag med acceptabelt vejr i morgen.... midt imellem 2 røvsyge dage rent vejrmæssigt... =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 26. jan 2016 19:02

Det gør mig ikke noget. :D Selvom det engang imellem er sjovt at køre i regnvejr, så er Palmer'en lige livlig nok når det ikke er tørt.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 26. jan 2016 22:18

Det er godt det bliver tørvejr. Prøvede lige at køre i regn
mit venstre fordæk var slidt helt op efter 3-4 omg
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 27. jan 2016 07:42

Der er i hvert fald sket noget med dæk modellen..
Palmeren kørte meget hurtigt varme i bagdækken efter patchen..
Og i regnvejret da der ikke var meget gummi tilbage begyndte rattet at rumle.. Jeg tænkte om jeg havde flatspottet dækket, men det tvivler jeg på er implementeret :)
Og da der så ikke var mere gummi faldt temperaturen på dækket med 20 grader på en omgang..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf mrnybroe » 27. jan 2016 08:55

Bliver et spændende løb i aften...

Efter at have kørt et par rundet igår, uden at kunne komme ned i de tider som Ivan og Kim køre, så må jeg bare satse på et løb uden fejl. Men har godt nok mine problemer med 2 sving på den bane, men nu må vi se.

Føler mig slet ikke tilpas i den G40 Ginetta!!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron