Xboxlife forum

Løb 20-01-2016 20:30

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Chokofanten » 21. jan 2016 22:09

Benja190782 skrev:Off topic:

Assetto Corsa har lige fået release dato på konsollerne.

Den 22 April 2016.

"Features

Tailored to perfection – Over eighty cars are available to choose from, plus special editions, reproduced in collaboration with the most prestigious automotive manufacturers, each one authentic and unique in both characteristics and handling.
Legendary Circuits including Silverstone Circuit, Monza, and Nürburgring-Nordschleife, all recreated using Laser Scan technology so that each bump, curb and slope is a perfect match to the real counterpart.
Precision Physics bring a new dimension to the car and track, from tyre flat spots & heat cycles to the dynamic simulation of the tyre rubber deposited on track and recreated light conditions based on geographical coordinates.
Multiple Race Modes include Career mode, special and unique events and challenges. Fully customizable single player and multiplayer modes include quick races, race weekends including free practice sessions, qualifying session, drag races, drift challenges and more!
Tuning & Driver Assist profiles allow the overall racing experience to be further modified by adjusting everything from car attributes to collision damage to let players of any proficiency with a joypad or supported racing wheel."

Sad lige på en side og læste det samme. :D
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers



Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf normann » 21. jan 2016 22:15

Hej jeg vil også sige tak for et spændende løb .
Selv oplever jeg kun problemer med at ffb går på max ,dog kun i 2 løb ,jeg har så ikke stillet på noget kun kalibreret rattet .
Jeg gemmer heller ikke nogen setup's da jeg ikke har så stor lyst til at bruge så meget tid ,jeg kører max 10 omgange for at stille lidt på vinger og undervogn inden vi skal køre et løb da det er selve løbet jeg synes der er fedt .Det er muligvis derfor jeg ikke har så mange problemer med spillet eller det kan også være fordi græsset er grønnere på højre side af huset???
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf normann » 21. jan 2016 22:26

Det bliver spændende at se om det bilspil kommer bedre fra start end project cars
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BoblereN » 22. jan 2016 09:54

normann skrev:Det bliver spændende at se om det bilspil kommer bedre fra start end project cars


Ja det gør.
Jeg har nok ikke været ramt hårdt nok af pcars særheder. Min generelle oplevelse af pcars er meget positiv. Det blev måske smidt på gaden 2-3 måneder for tidligt imo. Specielt fordi det kæmpede med at følge med fps mæssigt inden de første par patches.. Det er drop i fps der har været værst for mit vedkommende. En simulator der begynder at hakke i sving gør det virkelig svært at spille..! :)

Nå men det bliver sjovt at køre i en Ferrari gt bil i assettocorsa.. Desuden ser det ud til at have en super indbygget spotter i form af en radar der viser de andre bilers placering i forhold til ens egen.m
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf RuneDK » 22. jan 2016 17:00

Mange tak for ræset i onsdags gutter, det er sku en fornøjelse at køre med folk, der har humor, temperament og passion.

Det var mit andet og tredie løb sammen med Jer, og det kunne jeg godt mærke.
1. Skiftende vejrforhold har jeg ikke gjort det meget i.
2. Så mange spillere på banen er også forholdsvis nyt for mig i Project Cars.
3. Adrenalin, frustration og andre følelser påvirker også én i sådan et ræs.

Som jeg husker det, har jeg to hændelser med andre kører og ellers en masse gode kampe om placeringer i første løb. Andet løb gik fuldstændig galt for mig og der kan jeg se at jeg mangler rutinen.

Første hændelse, mener jeg er i første løb, hvor jeg har ligget og indhentet på Grabovac88, kæmpet lidt efter jeg er kommet op til ham og på vej op mod det sidste skarpe sving inden opløbsstrækningen/langsiden ligger jeg på venstre side af ham, imellemtiden er der kommet en anden kører (tror det var TigerJax) op til os, hvilket jeg ikke har opdaget i kampens hede, på vej inde i svinget må jeg så bremse unormalt meget ned, for at køre clean med Grabovac88, hvilket jeg også gør, men det resulterer så i at jeg bliver påkørt ganske lidt bagfra. Det ødelagde ikke noget på min bil og ikke noget for min kørsel. Dog er jeg ked af, hvis det ødelagde noget for vedkommende, der kom bagfra.

I andet løb har jeg en hændelse, der udelukkende kan relateres til min uopmærksomhed, mangel på føling og vejret. Løbet startede med tåge og på 2. eller 3. omgang, kommer jeg igennem Cork Screw og i forbindelse med jeg forsøger at placerer mig ordentlig på banen til det næste lange venstre sving, skider jeg ud, forsøger at redde den, men går over og bliver passager i min egen bil, der resulterer i at jeg ender på tværs af vejen et sted i det lange venstre sving. Der kommer en Ginetta og rammer mig på højre forskærm, der gør at rattet står skævt efterfølgende. Det beklager jeg meget, da vedkommendes bil heller ikke kan have været ok efter den kolision. Så skævt synes jeg heller ikke rattet står og jeg fortsætter ud på næste omgang, for blot at konstatere at jeg ikke kan følge med og kører så i pit. På det tidspunkt er det stadig tåget og køligt, jeg tænker derfor at intermediate dæk måske kunne gøre noget godt for grebet i vejen. Går ind på min tørvejrs-strategi, ændrer dæk, saver og går ud, hvorefter jeg i min forviring får aktiveret min regnvejrstrategi, tar pitstoppet og kører ud på regnvejrsdæk. :oops: Jeg kører så i pit igen med det samme, får tørvejrsdæk på, da vejret blev bedre lige som jeg kom ud af pitten forinden. På det tidspunkt er jeg 1½ omgang bagefter det foreste felt vil jeg tro og jeg når kun at hente to placeringer, hvorefter folk så bliver disconnected og jeg i min iver på at gøre bilen hurtigt, får for lidt benzin på og lige inden jeg skal køre ud på sidste omgang løber tør for brændstof. WTF :shock:

Til trods for det, så synes jeg det var skide hyggeligt og sjovt, jeg må tage et kæmpe spring ned af Ranglisten, men jeg havde ærlig talt heller ikke forventet at kunne blive liggende deroppe. Hvor om alt er, så havde jeg da håbet det. :)

Jeg må igang med at træne i Ginetta G40'eren til på onsdag, så jeg kan have styr på min pit strategi og forhåbentlig have fået lavet lidt gode indstillinger på bilen.

Assetto Corsa er jeg spændt på at se om ikke skulle kunne give Project Cars lidt kamp, hvis altså det ikke banker det helt over i min skab med alle de andre spil, der ikke bliver spillet lige for tiden.

Som I andre også skriver, så er det godt nok ærgeligt med de udfordringer folk har med FFB og bugs i spillet. Så mange synes jeg ikke jeg har oplevet, det har primært været i den spæde tid, hvor man dårligt kunne gemme nogen somhelst indstillinger i spillet og så andre mindre glitches.

Til sidst ivl jeg bare sige at jeg håber ikke der er nogen, som har været totalt forarget over min kørsel, til trods for der blev kommenteret på min linie, da jeg lå side om side med Grabovac, men der ser jeg ærlig talt ikke jeg kunne have ligget anderledes i det rene ræs' navn. :)

Vi ses på onsdag eller til noget fælles træning inden da. :)

Mvh

Rune
Senest rettet af RuneDK 22. jan 2016 17:25, rettet i alt 2 gange.
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby

+4

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 22. jan 2016 17:11

Det lyder godt nok til at du også har kæmpet lidt med det hele i dine to løb Rune :mrgreen: - vi andre har også af og til lavet nogle grumme fejl, der har kostet i løbene :lol:

Det vildeste vi nok har set til dato var da benja190782 som 1'er i et løb... på vej ind i sidste sving på LAP1, på Donington Park ramte autoværnet, hvorved han blev passager i sin bil, der således kørte direkte i pit, hvor han ufrivilligt måtte tage sit obligatoriske stop... han kørte herefter resten af løbet på et sæt dæk, men såvidt jeg husker holdt det kun til ca. 1-2 LAPS før målstregen, da hans ene dæk sprang, ha ha...

Nogle ting kommer med lidt mere rutine, men bare se på mig... jeg valgte også at gøre det svært for mig selv ved at vælge en forkert bil jeg ikke havde trænet i og ej heller havde andet end et default setup til, ha ha...

Glæd dig til løbsserien, det kan kun blive godt... her kører man i samme bil med samme livery i hele serien, og skal ikke lære en ny bil hver uge... det er rigtig godt...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf ShumwayDK » 22. jan 2016 17:45

Benja190782 skrev:Ellers må jeg geninstallere hele pisset, som Shumway er inde på.
Det plejer altid, at være mig der står til rådighed, hvis nogle skal have hjælp til FFB og lign. - men denne gang har jeg nok brug for lidt hjælp til at komme op på hesten igen.

Så jeg kunne godt tænke mig, at prøve dine globale FFB settings, Shumway?



Du må meget gerne få mine globale FFB indstillinger.
De er faktisk meget simple:
ALT er default pånær Steering Gain som er skruet ned til 0.70 (Mener den default er 1.00)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf BulletEyeDk » 22. jan 2016 19:48

BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf Benja190782 » 22. jan 2016 20:53

ShumwayDK skrev:Du må meget gerne få mine globale FFB indstillinger.
De er faktisk meget simple:
ALT er default pånær Steering Gain som er skruet ned til 0.70 (Mener den default er 1.00)


Okay, og står din FFB + TF på 100 som standard?

Hvis du kører med Steering Gain på 0.70 sætter du så bilernes Master Scale op? Eller står de bare typisk på 32 til 36 som de ofte ligger standard?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Løb 20-01-2016 20:30

Indlægaf ShumwayDK » 22. jan 2016 21:08

Yep. FFB og TF er på 100

Master Scale indstiller jeg til hvad nu http://pcars.oscarolim.pt "dikterer" her bruger jeg Classic indstillingerne.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Foregående

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron