Xboxlife forum

Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Hvordan ser du helst løbsserie #2 afvikles

Afstemning sluttede 12. jan 2016 18:53

En bilklasse, 8 løb
0
Ingen stemmer
En bilklasse, 6 løb
2
25%
En bil fælles for alle, 8 løb
2
25%
En bil fælles for alle, 6 løb
0
Ingen stemmer
Multiclass løb, der dystes internt i klassen, 8 løb
0
Ingen stemmer
Multiclass løb, der dystes internt i klassen, 6 løb
4
50%
Noget helt andet, uddyb venligst
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer : 8

Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf BulletEyeDk » 29. dec 2015 18:53

Hej Alle

Afledt af debatten efter vores netop overstående endurance løb på le-mans, føler jeg godt vi kan begyndte at reflektere lidt over hvordan løbsserie #2 bør strikkes sammen.

Der er 7 svarmuligheder, jeg ved flere har ytret, at vi evt. skal overveje, at der køres løb hver 14. dag, da det var ret hektisk at nå træning og opsætning op til alle løb.

I må meget gerne kommentere på om i er til løb hver uge, eller hver 2.uge (det blev til for mange valgmuligheder i afstemningen, hvis det skulle med der)

Jeg forestiller mig vi ligesom sidst tillader at man misser et løb, således den enkelte køreres dårligste løb ikke tælles med i totalen.

Forslaget med multiclass skal ses i lyset af, at vi med 4 nye kørere, muligvis kan fylde grid'en helt op, hvis det er tilfældet vil vi således kunne stille med 8 biler i hver klasse, og for at sikre, at folk hænger i en hel sæson, så var multiclass måske en mulighed, da der således er nemmere til toppen for alle.

Hvis folk er til multiclass, bør vi så inddele folk efter deres skill rating ligesom til endurance løbet? eller hvad skal afgøre om man køre den ene eller den anden type af bil ?
Kom til at tænke på at man også kunne inddele folk efter wheel / controller ? - jeg ved godt at BoblereN er alt for suveræn med controller, men mon ikke hans rat snart ser lyset igen ? Pt. er 10 kørere opdateret med controller, mens 13 har et rat. Jeg har ikke kigget på, hvor mange af disse der er inaktive.

Reelt set bør vi ved en fælles bil formentlig have tættere løb, så måske vil vi se at placeringerne i de enkelte løb kommer an på meget få fejl og at alle mere eller mindre kan gøre sig gældende ? Det kunne også være ualmindeligt spændende at gøre det på denne måde.

Jeg er som altid rimelig fleksibel og åben for hvad der er af forslag til afvikling af den kommende løbsserie.

Jeg foreslår, vi venter med valg af baner til vi kender et format, lyder det ikke mest rigtig ?

Kom meget gerne med input :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf BoblereN » 29. dec 2015 19:06

Løb hver 14. dag.

Var det en mulighed at man introducerede divisioner? Pro, ProAM og AM...

Så kunne der være et samlet klassement + et klassement for hvilken division man hører under.

Der vil på den måde være noget at køre for for alle, selvom vi kører i samme klasse biler...

AM bør være for nye deltagere eller deltagere med mindre end 5 løb på bagen.. og herefter kunne ens skill afgøre om man befandt sig i Pro eller ProAM.

For mig kunne det også være rigtig sjovt at lave hold... Der fx. skulle bestå af 3 kørere, max 1 Pro og så fyldt op med ProAM / AM.... Måske det kunne sætte gang i noget fællestræning og der blev delt mere ud af posen af tips og tricks og hæve niveauet indbyrdes på teamet... :)

Jeg synes jo træningen op til et løb er mindst ligeså sjovt som selve løbet, og hvis man kunne træne som et hold kunne det være rigtig sjovt...

Jeg har nævnt ovenstående før, men jeg ved ikke om det er noget vi er klar til at indføre :)

Men så kunne der jo være den generelle samlede sejr, en holdsejr og en divisionssejr.... Meget at køre om i samme klasse biler for alle.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf BulletEyeDk » 29. dec 2015 20:47

he he... du har nævnt opdeling før, jeg noterer det igen - (havde faktisk glemt det) - men ideén om at man skal køre et antal løb for at stige i niveau er egentlig ok...

Det kan snildt laves, jeg skal bare lige være helt sikker på hvordan jeg ser det kan implementeres
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf mrnybroe » 29. dec 2015 21:34

Gerne løb hver 14.dag...
Er åben for alt. Godt lide boblerens forslag med klasse opdeling. Giver vel lidt mere at køre for, selvom man ikke lige ligger i top3 hver gang. Lidt som vi havde i søndags, hvor gt bilerne kæmpede for deres klasse, selvom vi blev kørt bagud af LMP1 bilerne
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf dalingo » 30. dec 2015 13:52

Jeg stemmer for; en mindre bil, korte baner og 2 løb (sprint og normalt) per runde
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf TigerJax007 » 30. dec 2015 14:32

Løb hver 14. dag - og så kan vi jo altid proppe nogle hyggeløb ind den anden uge, til dem der ikke kan få nok :)

Jeg er ret meget med på ideen med hold. Det kunne evt. bare være 2-mands hold ligesom i Formel 1. Der er flere af bilklasserne (fx den seneste Cosworth) hvor bilerne også er malet med 2 biler til hvert hold. Det kunne være fedt.

Om man så evt. bare skal tage ranglisten og sige nr. 1 sammen med nr. sidst, nr. 2 sammen med nr. næstsidst og så bliver det de 2 midterfolk, der er sammen, det ved jeg ikke. Men det var i hvert fald en idé.

Vi har ikke prøvet dem endnu, men jeg har kigget lidt på de der Gr. A-biler. De ser meget sjove ud. Så det kunne også være en mulighed.

Jeg er frisk på det meste, men vil i hvert fald igen understrege, at løb hver 14. dag nok er bedre.

Og så hælder jeg til korte baner, så vi får masser af kontakt med hinanden hele tiden. Det var fedt med Brands Hatch Indy i Clio Cuppen :)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 22:19

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at køre med i Jeres kommende løbsserie, for at få noget fedt ræs med nogle seriøse gutter (og for at forsvare min nuværende 3. plads på ranglisten, HOLY .... hvad er det jeg har fået mig rodet ud i, hehe. :))

Dog læser jeg den sætning med at der i løbsserien tillades at man misser et løb. Jeg er i den siuation hvor jeg, grundet arbejde, er afholdt fra at deltage i Jeres løb i 14 dage, hvorefter jeg så kan deltage i 4 uger. Dette gentager sig hele året igennem.

Alt afhængig af om der vælges løb hver 14. dag eller hver uge, så kommer jeg jo til at misse en del flere løb end det ene der tillades. Gør det så, at jeg ikke kan køre med i løbsserien, eller hvordan forholder I Jer til det?

Såfremt jeg kan få lov at deltage på disse vilkår, så stemmer jeg for at der køres hver 14. dag og at det liiiiiige tilpasses, så jeg kun misser et og ikke to løb i den periode på 2 uger. :)

Jeg synes multiclass-løbet på Le Mans, var super sjovt og jeg kan godt se det som værende en serie, men på den anden side så giver det også noget rigtig godt og spædende race med ens biler eller i det mindste ens klasse hele vejen igennem feltet.
Jeg vil lade min stemme være ubrugt indtil jeg ved om I vil have mig med i serien, til trods for at jeg kommer til at misse nogle løb på regulær basis.

Sidst, så vil jeg fortælle at jeg har 3 kammerater der også har rat og muligvis et par kammerater på controller, alle har Pcars på Box'en. Hvor mange af dem og om der overhovedet er nogen af dem, som vælger at skrive sig op på denne side, tør jeg ikke sige, men nogle af dem har været interesseret og spurgt ind til Le Mans løbet.
Hvis det vilde skulle ske, at der er flere tilmeldte end den 16 mand store grid tillader, hvordan afvikles en runde af den kommende serie så? Jeg ved godt, det kommer an på hvilket setup, der vælges, men jeg kom bare til at tænke på det og ville lige nævne at den situation kunne opstå. :)
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby

+1

Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf BulletEyeDk » 30. dec 2015 22:36

RuneDK skrev:Jeg kunne rigtig godt tænke mig at køre med i Jeres kommende løbsserie, for at få noget fedt ræs med nogle seriøse gutter (og for at forsvare min nuværende 3. plads på ranglisten, HOLY .... hvad er det jeg har fået mig rodet ud i, hehe. :))

Dog læser jeg den sætning med at der i løbsserien tillades at man misser et løb. Jeg er i den siuation hvor jeg, grundet arbejde, er afholdt fra at deltage i Jeres løb i 14 dage, hvorefter jeg så kan deltage i 4 uger. Dette gentager sig hele året igennem.

Alt afhængig af om der vælges løb hver 14. dag eller hver uge, så kommer jeg jo til at misse en del flere løb end det ene der tillades. Gør det så, at jeg ikke kan køre med i løbsserien, eller hvordan forholder I Jer til det?

Såfremt jeg kan få lov at deltage på disse vilkår, så stemmer jeg for at der køres hver 14. dag og at det liiiiiige tilpasses, så jeg kun misser et og ikke to løb i den periode på 2 uger. :)

Jeg synes multiclass-løbet på Le Mans, var super sjovt og jeg kan godt se det som værende en serie, men på den anden side så giver det også noget rigtig godt og spædende race med ens biler eller i det mindste ens klasse hele vejen igennem feltet.
Jeg vil lade min stemme være ubrugt indtil jeg ved om I vil have mig med i serien, til trods for at jeg kommer til at misse nogle løb på regulær basis.

Sidst, så vil jeg fortælle at jeg har 3 kammerater der også har rat og muligvis et par kammerater på controller, alle har Pcars på Box'en. Hvor mange af dem og om der overhovedet er nogen af dem, som vælger at skrive sig op på denne side, tør jeg ikke sige, men nogle af dem har været interesseret og spurgt ind til Le Mans løbet.
Hvis det vilde skulle ske, at der er flere tilmeldte end den 16 mand store grid tillader, hvordan afvikles en runde af den kommende serie så? Jeg ved godt, det kommer an på hvilket setup, der vælges, men jeg kom bare til at tænke på det og ville lige nævne at den situation kunne opstå. :)


Scenariet med at man kunne misse et enkelt løb og stadig være med i kampen om en seriøs plads, giver sig som sådan kun udslag i, at ens ringeste resultat i en løbsserie ikke tælles med.
Dvs. du kan evt. misse et løb (ganske gratis) eller du kan køre alle løb (her tæller ringeste præstation bare ikke med), hvis du misser flere løb, vil du således have gældende løb uden point.

Men du kan altid være med i løbsserien, det er ikke et krav, at man kører alle løb, vi har fuld forståelse for, at folk har jobs/familier, der også skal passes :mrgreen:

Check evt. løbsserie #1 slutstilling, røde markeringer er resultater, der ikke tæller med -> http://pcars.xbl.dk/race_serie1_final.php

FEDT, hvis du har et par kammerater, der også vil være med... om det vil være et problem på sigt, da vi risikerer at være for mange ? - nej absolut ikke, jo flere jo bedre.
Det vil være virkelig fedt, hvis grid'en til vores løb kunne fyldes hver gang... så de skal være velkomne :wink:

BoblereN har været inde på nogle gange, at han gerne så en inddeling af folk, alt efter enten skill eller antallet af løb kørt, det overvejer jeg for tiden... og det kunne være en måde at håndtere et aktivt antal over 16, simpelthen ved at inddele folk i rækker/divisioner hvor man således kan rykke op/ned...

Det må vi se henad vejen...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 22:48

Det lyder rigtig godt, så har jeg også forstået det. :) Så vil jeg deltage i så mange løb med Jer fremover, som muligt.
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby

+1

Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf BulletEyeDk » 14. jan 2016 19:37

Så har jeg banket en afstemning sammen på pCARS siden, denne gang skal du tage stilling til hvilken biltype/bil du helst ser vi bruger i løbsserie #2...

Der kan kun stemmes een gang, så overvej nøje dine valg...

Man kan ikke løbende se, hvad der er stemt, og der er fuld anonymitet vedr. stemmeafgivelsen... :mrgreen:
Når vi senere har biltype/bilen på plads, vil der komme en lignende afstemning vedr. bane valget til de 6 løb der kommer til at være en del af løbsserien.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf BulletEyeDk » 15. jan 2016 08:19

I og med der netop nu kan stemmes på biltype til løbsserie #2 - syntes jeg det er på sin plads at kaste bolden op...

Er der nogle som har specifikke ønsker rent bilmæssigt til næste løb ?? noget i gerne vil have testet - så smid en kommentar her i tråden...

Jeg regner med at teste både bane og bil engang i eftermiddag... hvorefter jeg smider et nyt løb op til onsdag baseret på det...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf BoblereN » 15. jan 2016 08:49

Uden at have kørt dækkene varme i en prototype 2 biæ tænker jeg at et løb i dem kunne være interessant.
Og hvorfor ikke på den fantastiske laguna seca bane? :P
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf ShumwayDK » 15. jan 2016 12:38

Eller hvad med Caterham Seven Classic på f.eks. Silverstone National. :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf mrnybroe » 15. jan 2016 12:46

Kunne godt tænke mig noget open wheel Formual Gulf 1000.
Synes vores sidste open wheel class var god underholdning - og så evt. på samme bane som vi kørte i aftes; Sonoma Raceway - måske en af de 2 andre der er. Synes det er en sjov bane med bakker osv....
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Løbsserie #2 - nogle ideér til formatet?

Indlægaf BulletEyeDk » 19. jan 2016 11:25

En del har allerede stemt vedr. biltype til løbsserie #2 - dem der ønsker at have indflydelse må meget gerne få stemt, lader den køre er par dage endnu.

Herefter når vi kender biltypen, så vil der skulle stemmes om hvilke baner i helst vil køre... :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Næste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron