Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 30. dec 2015 20:27

@RuneDK

Ser skisme også fedt ud dit setup =D> :mrgreen:

pCARS siden under nyttige links vil du også komme direkte til FFB siden, der er i øvrigt også andre fornuftige links -> http://pcars.xbl.dk/links.php
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 30. dec 2015 20:51

@RuneDK: jo jeg kender skam godt Oscar Olim's hjemmeside - den er kanon god og det er nemt at finde rundt. :D

Der er faktisk hele 10 forskellige FFB settings under TX, som alle giver nogle fede detaljer i den grundlæggende FFB i spillet.
Dertil kommer så alle de lækre "tweaker files" til hver enkelt bil, som man bagefter kan justere.

Det var også på dette site, at jeg fandt de FFB indstillinger, som jeg postede i toppen af første side.

Har du prøvet de indstillinger på den RUF RGT-8, Rune?? :D
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 21:27

@ButlletEyeDK - Mange tak, jeg er også rigtig godt tilfreds, selvom jeg ikke kunne retfærdiggøre fuldt setup med Fanatec. :) Perfekt, så behøver jeg ikke skrive links herinde. :)

@Benja190782 - Cool, jeg tror ikke det er meget jeg kan bidrage med så, men jeg kan sige at jeg har adopteret det "oprindelige" setup til de globale FFB indstillinger fra Jack Spade. Ham der har lavet det tweaker files du snakker om. Jeg så godt de andre bud på globale FFB indstillinger der er derinde, men jeg har ikke prøvet dem, da jeg synes det føles super fedt med dem jeg har nu og så de indstillinger man får til hver bil derinde. :)
Jeg har ikke kørt så meget i Ruf'en desværre, til trods for jeg er helt vild med Porsche. :)

@BoblereN - Fedt du kører standard, så bliver det lidt spændende at høre hvordan du synes ændringen er efterfølgende. Jeg forsøger at lave en lille how-to-do, så det er nemmest muligt at gå til. :)

De efterølgende billeder er globale FFB indstillinger, som foretages under controls og skal kun indstilles én gang, medmindre der kommer ændringer i spillet der har indflydelse på dette område:

Billede1
Billede

Billede2
Billede

Billede 3
Billede

Hvis du endelig føler at det er enten for tungt ellet for let i rattet, så kan du skrue enten ned eller op for "Steering Gain", som du ser i bunden af billede 3.

Billede 4
Billede

Billede 5
Billede

Billede 6
Billede

De næste par billeder er blot for at vise min indstillinger for pedalerne og jeg har læst mig til at en "Sensitivity" på 50, skulle et lineært output fra pedalerne i forhold til position (billede 4) og samtidig at "Force Feedback" skal være 100 (billede 5).
Billede 6 er blot for at vise, jeg slår alt fra i "Advanced" og så slår "Advanced" off igen bagefter.

Når alt det er gjort, skal du umiddelbart ikke røre ved det igen, medmindre du enten synes "kraften" i rattet er for kraftigt eller for svag.

Derefter er det bare ind på den oscarolim hjemmeside jeg skrev og som er linket til på Pcars siden, vælge den bil du vil have FFB settings på og så gå ind i garagen og lave dit setup på bilen. "Body Scale & Body Longitudinal Scale" skal altid være 0.01 og "Body Stifness & Body Damping" skal altid være 100.01.
På nogle af de nye DLC biler er de to sidstnævnte sat til 0.01 standard, men sæt dem til 100.01.

Jeg håber det er til at forstå og bruge. :)
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 30. dec 2015 21:48

Jeg skal lige have checket op på mine FFB indstillinger, det var ret skidt efter mit savegame crash (omkring patch 6)

Dernæst kæmpede jeg en del for at finde FFB indstillinger, der føltes som tidligere, og det er ved at være ret tæt på nu. Det sjove (underlige) er dog, at de gamle indstillinger, som jeg er sikker på jeg brugte, føltes helt anderledes sammenlignet med tidligere.

Jeg bruger også en opsætning inde fra FFB siden som vi linker til, kan bare ikke huske hvilken en.

Men fedt emne at tage op, det er helt vildt hvad der kan tweakes på FFB fronten =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 21:59

Ja, der er virkelig meget og hvis man skulle sætte sig ind i alt det, dybere end det kræves, med de hjælpemidler vi har, så ville man blive gammel før tid. :)

Jeg tror godt jeg ved hvorfor dine gamle indstillinger ikke føles, som de gjorde før. I en af de patches der er rullet ud i den senere tid, ændrede de nogle ting i FFB udregningen/opsætningen, der gjorde at "Steering Gain" blev den bestemmende faktor for hvor tung kraften i rattet føles og ikke "Tire Force", som før.
Jeg synes du skal prøve de settings jeg har smidt op Bullet og skrive hvad du synes. Jeg forventer ikke de rammer din gamle følelse, men jeg håber det er noget du kan lide.
Jeg bruger umiddelbart kun "Classic" setting til bilens FFB fra Oscar Olim siden.
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 30. dec 2015 22:30

@RuneDK: hvor har du de indstillinger fra som billederne viser?
Jeg prøver dem med det samme! :D
Da jeg som sagt kører mine globale FFB settings på default, er det jo nemt at skifte mellem default og custom heldigvis. :D

Er vi ikke enige om, at når du siger, at du bruger Jack Spades tweaker files til hver enkelt bil, så er det nøjagtigt de samme, som på Oscar Olim's hjemmeside? Altså version 2.6 :?:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 30. dec 2015 23:05

Nu har jeg prøvet dem, Rune.

Jeg kørte i en RUF RGT-8 på Monza GP.
Den største forskel er at jeg IKKE længere kan mærke den "løse bagende" når jeg motorbremser, ligesom jeg kan på default.

Dog er der en væsentlig kraftigere følelse hen over kerbs og ujævnheder i asfalten.
Rattet virker også mere stramt i de mindre sving. Faktisk var jeg nød til at sætte min Master Scale + SoP Scale lidt ned på bilen.

Men der er også noget forskel på, at kører med Steering Gain på 1.00 og 1.45 - også selvom Tyre Force gik fra 100 til 75 med dine indstillinger.

Altså jeg får ikke rigtigt nogle nye input i force feedback'en - men nogle af effekterne bliver kraftigere og andre svagere. Det må være min konklusion.

Jeg tester lige nogle af de 10 bruger-oprettede globale settings derinde fra...
Senest rettet af Benja190782 30. dec 2015 23:10, rettet i alt 2 gange.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 23:06

Jo, det er lige netop Oscar Olim ver. 2.6 jeg tænker på.

De globale settings jeg bruger har Jack Spade skrevet ind på Project Cars' officielle forum, hvor Jack Spades tweaker files også kommer fra, som danner grundlag for Oscar Olims hjemmside. Se nedenstående link, deri står de globale settings han foreslår med og uden soft clipping. Jeg kører uden soft clipping. Scroll ned indtil der står "Recommended Global FFB Settings" og så står de der. Der hvor der står CSW v2 Only, skal du ikke røre noget, det er for de der har Fanatec CSW. Mine indstillinger burde være de samme, som dem man kan finde derinde.

Jeg synes godt nok også jeg fandt dem på Oscar Olims side også, men nu kan jeg ikke finde dem derinde, udover det der står som generel global indstilling derinde og så de brugeroprettede forslag til settings.

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 23:11

Hmm, det lyder mærkeligt at du ikke kan mærke bagenden ligeså meget. Det skulle nemlig gerne have noget med SOP indstillingerne at gøre. Seat Of Pants - noget med hvor kraftigt man mærker de følelser, man normalt vil få igennem sædet i en rigtig bil, i rattet.

Hvilken FFB kategori brugte du fra Oscar Olim siden til Porschen?
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 23:19

Med hensyn til nye inputs, nej så har du ret, da alle inputs hele tiden har været der, men som du skriver, så er der blot skruet op eller ned for dem. Det er netop denne sammensætning i inputs fra vejen/underlaget til inputs fra bilen, som jeg synes virker til dels realistisk ved disse indstillinger, men de kan garanteret forfines, jeg tror bare ikke jeg kan gøre det bedre eller har tålmodighed til det, hehe. :)

I stedet for at ændre på din Master Scale/SOP Scale, så ville jeg skrue lidt ned for Steering Gain tror jeg, da det vil gøre at inputs fra bilen er i de forhold, som Oscar Olim siden foreskriver, men hvis det er blevet for stramt/tungt, så kan en lavere Steering Gain værdi gøre det, vil jeg mene.
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 30. dec 2015 23:20

Jeg bruger den der hedder Fy+SopLateral.
Den ser sådan her ud:

Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 23:25

Hvis du har lyst og tid til det, så prøv lige at sæt den op efter Classic og med "mine" settings for den globale FFB, måske med en Steering Gain på 135. :)

Det synes jeg i hvertfald giver en fed følelse.
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 30. dec 2015 23:31

Okay, det prøver jeg lige, Rune! :D

Fedt at vi kan hjælpe hinanden lidt! :wink:
Mht. at justere Steering Gain, så er grunden til at jeg vælger Master Scale + SoP Scale istedet for, simpelthen fordi det er meget hurtigere, at justere styrken på hver enkelt bil på denne måde.

Desuden siger JS, at det udgør det samme, fordi jeg kun skruer op og ned på styrken af FFB, ved enten Steering Gain eller Master Scale.
Så om man vælger det ene eller andet er lige meget ifølge eksperten selv. :mrgreen:
Senest rettet af Benja190782 30. dec 2015 23:32, rettet i alt 1 gang.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf RuneDK » 30. dec 2015 23:32

Hvis du stadig mangler lidt følelse for bageden der skrider ud, så kan du skrue op for den der hedder "SoP Lateral", hvilket gerne skulle bestemme hvor kraftige de tværgående SoP krafter, som afspejles i rattet er.

Okay, det var jeg ikke klar over. :)

Ja, det er altid rart at kunne hjælpe hinanden. :)
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 31. dec 2015 08:16

For lige at nå til bunds i forskellen på pedalerne har jeg taget et nærbillede af bagsiden. Der sidder en fjeder under hver pedal-arm med forskellig styrke, således at speeder er lettest, derefter kommer kobling og den med mest modstand er bremsen. Der er monteringsbeslag under aller tre pedaler, men ingen ekstra fjeder bag pedalarmene som Rune nævnte.

Billede

Det vil være fedt hvis en eller anden vil tage et tilsvarende billede af proen og komme med feedback, så kan det nemlig bruges som argumentation overfor konen i fremtiden når der skal opgraderes :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron