Xboxlife forum

Udstyr til pCARS

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 4. jan 2016 19:24

runekc skrev:
ShumwayDK skrev:Jer der kører med t3pa-pro pedaler (sikkert kun Benjamin :wink: ) hvilken brake mod bruger I ?
Standard (ingen), spring brake mod, eller conical rubber brake mod ??

Hvis der følger de samme brakemods med til non-pro udgaven, så gælder spørgsmålet naturligvis også der :D


Jeg bruger T3PA-pro pedaler med Conical Rubber, super fedt, har haft Fanatec Clubsport pedaler med load cell og for mig virker de ens, jeg indstiller bremse sensitiviteten i spillene så når jeg rammer "gummiet" så ved jeg at jeg bremser så meget at det er lige før jeg blokerer.


Passer indstillingen til alle biler eller har de forskellig sensivitet og skal justeres individuelt? (Pcars)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf runekc » 4. jan 2016 19:39

Nu kører jeg det på PC men går ud fra at det også gælder på X1, jeg finder en bil hvor hvor standard bremsetryk er 100% og indstiller sensitiviteten efter den, tror jeg brugte en Renault Clio og så sænker jeg bremsetrykket på de biler hvor bremsen blokerer, gav det mening?
runekc
Niveau 4
 
Indlæg: 353
By: Fredericia


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Benja190782 » 4. jan 2016 19:50

ShumwayDK skrev:Jer der kører med t3pa-pro pedaler (sikkert kun Benjamin :wink: ) hvilken brake mod bruger I ?
Standard (ingen), spring brake mod, eller conical rubber brake mod ??

Hvis der følger de samme brakemods med til non-pro udgaven, så gælder spørgsmålet naturligvis også der :D


Jeg kører standard, altså uden brake mods - mest fordi, at jeg føler bremsens vandring simpelthen bliver for kort, til min smag. -men også fordi, at bremsen i sig selv er pænt hård. Så egentlig føler jeg ikke et behov for mere modstand.

Jeg fik selv lidt af et chok, da jeg jo kom fra standard pedalerne og så direkte til en T3PA-PRO model! :lol: Der er altså væsentlig forskel, selvom man kører uden mods.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 4. jan 2016 20:00

runekc skrev:Nu kører jeg det på PC men går ud fra at det også gælder på X1, jeg finder en bil hvor hvor standard bremsetryk er 100% og indstiller sensitiviteten efter den, tror jeg brugte en Renault Clio og så sænker jeg bremsetrykket på de biler hvor bremsen blokerer, gav det mening?


Ja det giver mening :) - Nu er jeg nødt til at montere skidtet :mrgreen:
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 5. jan 2016 09:54

Nå så kan jeg løfte sløret for hvilket udstyr der bliver udvidet med :P
Det blev i første omgang til et 599XX Evo alcantara rat. Er egentlig blevet godt tilpas med mine billige pedaler efter jeg har rykket dem langt mod højre og bruger højre fod til både speeder og bremse...

Der er desværre lidt leveringstid men regner med at kunne afprøve rattet i næste løbsserie :)

God dag derude!
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 5. jan 2016 10:20

BoblereN skrev:Nå så kan jeg løfte sløret for hvilket udstyr der bliver udvidet med :P
Det blev i første omgang til et 599XX Evo alcantara rat. Er egentlig blevet godt tilpas med mine billige pedaler efter jeg har rykket dem langt mod højre og bruger højre fod til både speeder og bremse...

Der er desværre lidt leveringstid men regner med at kunne afprøve rattet i næste løbsserie :)

God dag derude!

Lyder lækkert nok med nyt rat.

Omkring det med pedalerne, der har jeg også tænkt om folk bruger højre til bremsen eller om de bruger venstre ?
Har haft kig på det rat+pedal sæt, hvor der medfølger T3PA sættet, men er i tvivl om jeg overhovedet kommer til at bruge koblingen, samt om de er såå meget bedre end dem, som der medfølger den "billige" TX 458 spider model
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf RuneDK » 5. jan 2016 10:48

Jeg kører også med pro model, men uden brake mod. Ligesom Benja, så synes jeg egentlig også der er fin modstand i den uden brake mod og jeg synes også vandringen bliver for kort med mod monteret.

Med hensyn til at bremse med højre eller venstre, så veksler det alt afhængig af hvilken bil jeg kører. Hvis jeg vælger at bruge min H-gearskifter og kobling, så bremser jeg med højre fod og kører jeg med paddleshift, så bremser jeg med venstre.
RuneDK
Niveau 0
 
Indlæg: 43
By: Kongens Lyngby


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf ShumwayDK » 5. jan 2016 11:57

Tillykke med dit nye/kommende rat Brian!

Jeg valgte så at skifte mine pedaler, og var ude i lørdags og hente t3pa-pro pedalerne :)

Her er mit førsthåndsindtryk: (Beklager længden 8) )

Jeg måtte godt nok betale 1599,- hos Føniks Computer på Frederiksberg, istedet de 1390,- hos Komplett, som Benjamin foreslog, men til gengæld så havde de det på lager, og jeg kunne køre hen og hente det med det samme jeg besluttede mig for det. :)
Det har jeg ikke fortrudt et øjeblik. Det har virkeligt vist sig på mine tider under træningen til næste løb. Det er ikke kun bremsen, som virker forbedret, i forhold til TX standard pedalerne.
Jeg synes også speederen er forbedret. Det er som om der er højere opløsning på vandringen, så jeg kan dosere gassen bedre når der ikke skal gives fuld gas. Med stock pedalerne havde jeg ofte svært ved at finde det rigtige niveau, så jeg kom til skiftevis at give for meget og for lidt igennem feks. sving.
Med de nye pedaler, så kommer jeg ikke så tit til det. Det virker meget mere præcist.

Det er et solidt sæt, med masser af jern :) Ca. 9 kg. Så mit playseat er pludseligt blevet meget tungt at flytte rundt på. :) Det kan så heller ikke klappes sammen, når pedalerne er monteret. Ihvertfald ikke så længe de er vendt til GT mode.

Desværre så er byggekvaliteten under middel, og det er for ringe på et add-on produkt i den prisklasse.
Skruehullerne er ikke boret præcist nok. F.eks. når sættet skal vendes, så skal pladen til fodstøtten flyttes, men hullerne i pladen passer ikke helt med hullerne i basen, så det er svært at få alle skruerne lige igennem. Derudover så skal der bruges vingemøtrikker, hvor der ikke helt er plads til det.
Og så havde jeg problemer med at få ændret rattet til at køre inverted mode.
Det viser sig så, at der åbenbart er 2 stykker metal der kommer i berøring med hinanden, når speeder pedalen er helt sluppet, som åbenbart skaber noget overgang.
Det kom til udtryk ved, at når speederen var sluppet, så lyste mode knappen på rattet rødt (standard) og så snart jeg rørte pedalen det mindste, så lyste rattet grønt (inverted), og det betød at koblingen kun virkede når jeg rørte speederen. Hvis ikke så virkede koblingen også som speeder.
Det kunne jeg så hurtigt "løse" ved at sætte et lille stykke papir i klemme mellem pedal armen og en bøjle som armen kommer i berøring med når pedalen er sluppet.

Men selv med de udfordringer, så synes jeg de er alle pengene værd. Det er en fed følelse at have pedalerne "hængt" som i en rigtig bil. Jeg ved ikke om det gør nogen forskel på min performance, men følelsen er i orden. :)
Indtil videre kører jeg uden brake-mod, da jeg, ligesom Benjamin og Rune, at der er fin modstand i bremsen.
Jeg vil dog nok forsøge mig med Conical Rubber Brake Mod, da jeg stadig har lidt for meget tendens til at blokere, og jeg så en anmeldelse at sættet på YT, hvor anmelder sage at med Conical Rubber Brake Mod, så synes han ikke at der er brug for tilføje Load Cell.

Og for at svare Per på hans spørsmål omkring brug af koblingen, så kommer jeg kun til at bruge koblingen ved starter.
Da jeg kører med paddleshift, så giver det ingen mening at bruge koblingen ved gearskift. Det er også en fed følelse at kunne slippe koblingen istedet for bare at hamre bilen i gear når der bliver grønt :)
Det kræver dog noget tilvænning. Jeg tror ikke, at jeg nødvendigvis er hurtigere ud af starthullerne til at begynde med. Der mangler nemlig den følelse af hvornår koblingen bider.

Jeg venstrefods bremser i øvrigt. Det fandt jeg naturligt, da jeg købte TX sættet, da jeg er vant til det fra Karting.
Det er faktisk lidt underligt. I pCars og i min gokart har jeg ingen problemer med at "dosere" med venstre fod, når jeg skal bremse. Men kommer jeg til at bruge venstre fod til at bremse i min bil, der har automatgear, så står jeg bare stille :lol:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 5. jan 2016 14:30

Den skyder lidt hurtigere igang ved at slippe koblingen frem for at "vente" på at automatgearkassen har snøvlet sig færdig med hoppe i 1. og sætte igang :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 8. jan 2016 11:46

HEADSET

Jeg er begyndt at miste koncentrationen i vores løb pga. mange lydinputs der kommer jo lyd alle veje fra:
Tv'et smider motorlyd ud, headset med gruppe chat, pc med crew chief, kæresten der snakker og ser tv i baggrunden :)

Derfor er ønsket om et behageligt headset pludselig vokset. Jeg ved bare ikke noget om det, men har en ide om at ville ofre en 500 mand på et eller andet.

Hvis jeg gerne vil samle lyd fra xbox, chat og crew chiefen i headsettet. Hvad skal det så kunne og har i nogle forslag?
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 8. jan 2016 13:36

BoblereN skrev:HEADSET
Hvis jeg gerne vil samle lyd fra xbox, chat og crew chiefen i headsettet. Hvad skal det så kunne og har i nogle forslag?

Jeg bruger pt. et steelseries headset - og synes selv at det er behageligt at have på, samt at microfonen er super godt.
Og at man kan slå microfonen fra på selve headset'et.

Kan se de er kommet med en nyere version af det headset jeg bruger - det koster en lille 500kr seddel. Prisen er fra dustin.dk
https://steelseries.com/gaming-headsets/siberia-200

Denne crew chief - er det en app som der køre på pc/tablet?
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BoblereN » 8. jan 2016 13:44

Sjovt nok havde jeg lige kigget på sådan en bandit.

Crewchief er en APP til PC'en der er en erstatning til den indbyggede Pit Engineer... Væsentlig mere brugbar info :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf mrnybroe » 8. jan 2016 14:23

Jeg har brugt steelseries headset's de sidste 5-6 år - og det første sæt holdte i 4 år. Så er super tilfreds med dem - god lyd, rare at have på, og microfonen er god (eller det siger dem som jeg chatter da med :) )

Men ved ikke lige hvordan du får lyden fra 2 enheder ind i samme headset - desværre ingen erfaringer med det. :)

EDIT: det fede ved den type jeg har nu, samt den som jeg linkede til - det er at du kan skubbe microfonen ind i den ene "skål". det fungere bare !
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf BulletEyeDk » 8. jan 2016 14:38

Tigerjax007 og jeg har begge et Turtle Beach Ear Force Stealth 500x, det kan levere det du søger... da der er et minijack input stik for bla. lyden fra Crew Chief, der således blandes med den almindelige lyd.

Det er et virkelig godt og lækkert headset, fuldstændig trådløst hvor lyden leveres i surround, med mulighed for forskellige presets alt efter hvad du bruger dit headset til.

Jeg var heldig at finde mit på tilbud til ca. 1500,- i sin tid, kan se prisen i længere tid har været ca. 1995,-
https://www.coolshop.dk/produkt/turtle- ... one/AN28FK

Producentens hjemmeside med mere info -> http://www.turtlebeach.com/product-deta ... h-500x/552
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Udstyr til pCARS

Indlægaf Niki Lauda DK » 14. jan 2016 00:04

Wheelstand Pro er hermed afprøvet og det er en markant bedre oplevelse en sofabordet :)
Billede

Den er en lille bitte smule fjedrende frem og tilbage og er altså ikke 100% stabil, men det er så lidt, at det næsten kan sammenlignes med en rigtig ratstamme hvis man tager hårdt fat i rattet. Indstillingsmulighederne er intet mindre en geniale. Jeg har perfekt arm- og benafstand og kan bevæge armene helt optimalt når der skal drejes fra side til side, samtidig med at fodarbejdet føles helt naturligt. Jeg kan tydeligt se og mærke, at min kørsel har fået et nøk opad. Og jeg må lige sige at den Sierra er fucking fed at køre i, når den bliver trimmet !!!

Pga. justeringsmulighederne på Wheelstand'en har min 5-årige datter selv kørt et par runder i Ginetta Junioren og det gik sgu meget godt. Det var med automatgear og hun kunne kun liiige nå pedalerne, men det gik og det var fedt at stå som gammel gamer og se sit barn køre race på den måde 8)

Men jeg takker for anbefalingen af udstyret og ser frem til en masse sjove løb fremover !
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron